Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babeth jullie veel beterschap.

Laika fijn dat Jim niet meer zo krijst, jullie hebben heel wat re verduren gehad.

Eef hier ook respect voor jullie en de keuzes die jullie maken.

Esther ik weet het nog en dan nu eindelijk naar Deurne, je vroeg toen ook voor wandelroutes maar daar zul je geen gebruik van maken nu :-(.

Mooie invulling voor Gerard zeg, daar word je niet zomaar voor gevraagd lijkt mij.

En ja ik sport dus veel, ik probeer dagelijks een 1 tot 1,5 te sporten en ook minder eten en gezond. Slaap ook beter door het sporten. Roerbak veel, pas mijn porties aan. Wijn en frisdrank laat ik staan of we moeten een hapje ergens doen. Nu wel honger avondeten was mislukt, haha.

Ooh en ik eet wel alles, ik laat geen koolhydraten staan maar doe alles dus met mate.

Geplaatst

Goeiemorgen!!!

Nou of het de prednisolon is of het glutenvrij eten: ik had vanochtend geen diaree! Oke, het is nog niet wat het zijn moet ;-) maar het gaat meer richting normaal dan de afgelopen weken. Duimen nu maar dat het die kant op doorzet. Minpuntje is dat mijn vage verkoudheid gisteravond opeens heviger werd, dat vind ik wel wat eng. Zo maar even stomen en neus spoelen en vandaag rustig aan. Wel even temp ook in de gaten houden.

Syl hoop dat je nog wat geslapen hebt. Arme Kayla ook.

Wen, heb je al mensen gevonden op FB? Ik kan je natuurlijk via ivfsh zo toeoegen, maar wel grappig om te zien of je kunt achterhalen wie wie is hihi... ;-)

Esther erg fijn dat je weer wat kunt doen, zij het met mate. En leuk van het weekendje weg. Verstandig dat jullie goed hebben nagedacht voor Gerard de benoeming aanneemt. Mijn ouders zijn beiden altijd kerkelijk actief geweest, kerkeraad, kerkvoogdij, diaconie en mijn moeder heeft zelfs in de synode gezeten. Heel goed en mooi werk, maar het vraagt zeker veel tijd en energie. Je krijgt er wel ook veel voor terug is mijn ervaring.

Caro hoe voel je je vandaag? Waren het idd zenuwen? Lijkt me helemaal niet gek hoor.

Sen ik zal eens kijken wat de make up doet als ik het zelf aanbreng. Het zat nu ook best dik. De barstjes zaten onder mijn ogen, dus ik meng dan zelf de concealer met oogcreme. Goh het lijkt wel alsof ik me nog nooit heb opgemaakt LOL, maar opeens overstappen op een nieuw merk heeft best wat voeten in de aarde merk ik.

Miki hoe is het met jou vandaag? En Babeth hoe is het in jullie ziekenboeg? Kaartje hard aan het werk? Tool lekker gelezen? Sandra liggen de vloeren?

Meiden, ik ga even mijn temp opmeten. Als die oke is, zal ik nog wel wat meer vertrouwen hebben. 't Is op het moment nog heel wankel dat positieve gevoel...

Geplaatst
Ja jammer genoeg wel, net een heerlijke ochtendwandeling gemaakt in pyjama, not!

Kayla heeft diarree.

Ligt Vin te snurken?

Ja, hij lag inderdaad weer te snurken. En iedere x als ik bijna sliep kreeg ik een trap. Heel fijn. Gelukkig had ik nog nieuwe oordoppen dus ben rond kwart over 6 weer in slaap gevallen.

Koud wandelingetje gehad dus, Syl? Vind dat je verder echt super goed bezig bent!!

Geplaatst

Es, wat een mooie invulling voor G en wat een eer! proficiat!!!

En fijn dat het ietsje beter gaat met je enkel en dat je weer iets kunt werken! toch nog rustig aan doen en niet teveel in een keer willen doen!!!

Syl, goed hoor meid!!! is het verder nog te bolwerken? Hoe gaat het met je schoonvader?

Geplaatst

Esther, fijn dat je weer iets kunt doen op je werk. Misschien stomme vraag, maar kun je op je werk niet in een rolstoel gaan zitten voor de lange stukken? Halve marathon op krukken is ook niet alles... Is G bijna klaar met z'n studie? Fijn dat hij dan op deze manier een nieuwe invulling kan geven aan zijn tijd. Lijkt me erg mooi en dankbaar werk. Deed je nu zelf een nieuwe opleiding naast jd werk? Is dat ic-verhaal vorig jaar nu nog doorgegaan? Ik weet t niet meer...

Henne, ziet er goed uit!! De darmen dan hè, want barstjes lijkt me niet echt charmant. Ik heb er geen verstand van eerlijk gezegd, ik gebruik helemaal geen crèmes, consealers of andere foundation. maak alleen m'n ogen op.

Caro, hoe voel je je? Nog 6 nachtjes slapen...

Geplaatst

Het worden allemaal spannende dagen voor fren en caro. 14 februari een mooie liefdevolle dag. ja de verjaardag van mijn moeder. Heel veel succes.

Esther wat fijn voor G. die nieuwe invulling van zijn tijd.

Henne, ik gebruik helemaal geen make up, dus aan mij heb je niks

Syl, erg goed bezig, maar wel erg koud zo ind e nacht buiten met kayla.

Tool, hoe ishet bij jou?

Eef, pleegzorg jullie gaan er goed mee om. Wij zijn er nog niet uit.

Hoe is het verder met iedereen.

Ik ben erg moe en vanavond aan het knutselen. Maar eerst met 2 katten naar de dierenarts. De 1 voor injectie prednisolon vanwege immuumsysteem en de ander nagels knippen. Dat doe ik echt niet zelf.

A mag ze in de kooitjes stoppen en mij ophalen en rijden we meteen door naar de dierenarts. Daarna denk ik pizza eten. Daar heb ik zin in.

Dus we zijn weer druk.

Ben ook op zoek naar spotjes voor in het plafond van de badkamer. Nieuw idee van de electricieen.

Fijne dag allemaal en een dikke knuf...

Geplaatst

Met schoonvader gaat het wel, je ziet hem aftakelen maar hij blijft erbij met zijn kop. Hij is afscheid aan het nemen en spulletjes aan het uitdelen, ook veel gepraat over het sterven van mijn vader.

Ik probeer samen met schoonmoeder de verzorging te doen en haar te ontlasten.

Esther hoe gaat het met jou moeder en de moeder van Sandra?

De zaak hobbelt door met een mega groot financieel gat. Mij homoman is weer in het land dus die verwend ons nu even, volgende week misschien een paar dagen naar Disney wat hij betaald, lief en ook hard aan toe even een verzetje, hopelijk gaat dit lukken.

Geplaatst

Haha, homoman? Verklaar je nader...

Maar ff er tussenuit is voor jullie zeker geen overbodige luxe! HooP dat t doorgaat!

En verder, hou je taai meid! Ti's niet niks wat je voor je kiezen krijgt...

Geplaatst

Esther, heerlijk, samen een paar dagen weg, geniet ervan. En wat mooi dat G dit gaat doen. Bewondering voor!

Syl, voor jou en je man een moeilijke tijd. Ik heb veel bewondering voor je hoe je het allemaal doet. Respect!

Caro, er is alvast een datum, het lijkt me een raar idee dat je weet dat het niet lang meer kan gaan duren. Succes met de laatste loodjes.

En wie weet komen er 3 valentijns kindjes (fren en caro) dat zou wel heel bijzonder zijn!

Henne, wat fijn dat het met je buik beter gaat. Je gaat je op een gegeven moment toch gammel voelen.

Wen, volgens mij heb ik je gevonden op FB, maar ik weet het niet zeker :-) Ik zal je even een PB sturen om te kijken of het klopt ;-)

Geplaatst

Dat is een goede vriend van ons al jaren, wij hebben hem jaren geleden geholpen ook financieel. Er is een klik met ons drieën. Erg gezellig altijd!

Guusje goed dat je met iemand gaat praten en dat er weer dingen in het vooruitzicht staan. Af en toe knallen met je man is niet leuk maar het kan wel de lucht klaren.

Geplaatst

Dat is wel heel lief van jullie goede vriend.

Na ruzie maken, komt goed maken ;-)

Geplaatst

Wat balen zeg!! Ik heb geen idee wat je, in jou situatie, kan doen tegen de misselijkheid. Misschien even de gyn bellen ter info?

Ben nog steeds misselijk en vraag me af wat ik daarmee aan moet. Zal zo toch wat moeten eten, heb 1 boterham op vandaag. Tips iemand?
Geplaatst

Nee, serieus caro, het gaat vast bij jou ook door je hoofd dat dit een inluiding kan zijn dat de bevalling in aantocht is?

Ik hoop tenminste niet dat je een of ander virus hebt opgelopen. Is de rest van de familie gezond?

Geplaatst

Caro ik zou even de verloskamers bellen en het vragen. Ben daar na die curettages en bbz heel vrij in geworden, als ik het niet wist of niet vertrouwde, dan belde ik. Werd altijd serieus genomen en zo nodig gerustgesteld. Misschien mag je anders ook wel wat nemen tegen de misselijkheid zodat je kunt eten? Er heerst van alles, maar jij bent ook wel hoogzwanger dus ik zou er toch even achteraan gaan. Of ben ik nu overbezorgd haha?

Geplaatst

Caro, zou ook even bellen. het eerste wat mij te binnen schoot toen je zei misselijk: die gaat bevallen of dit is in elk geval een aankondiging van een bevalling.

Ruby, je vroeg hoe t hier ging. qua voorbereiding op 5e keer wel goed. Ben steeds meer thuis aan het lezen wat ook voor mij weer een teken is dat ik me lekkerder voel. Besef wel heel goed dat dit echt onze laatste keer is. Meer dan dit kunnen we niet doen en niet uit de kast halen. maar goed, eerst eens tot een punctie, bevruchting en tp komen en dan zien we weer verder. Met afslanken effe ietsje minder, maar dat komt omdat ik bongi moet worden. heb vreselijke vreetbuien, verschrikkelijk! probeer het in toom te houden echter, want zou zonde zijn als het er in een weekje weer aan zit.

Geplaatst

Oh wat lief dat jullie zo bezorgd zijn! Heb inmiddels twee boterhammen op en een tukje gedaan en het gaat weer. Ik hou het echt in de gaten, ben vooral gespitst op hoge buikpijn en hoofdpijn, omdat dat de twee tekenen van zw.vergiftiging zijn, misselijk is altijd zo vaag en heb ik ook regelmatig van de zenuwen...

Geplaatst

ojee Caro, dat is niet zo fijn en nu schrik ik ook gelijk want ik zit nu op mn werk en ben kotsmisselijk (okay das niet nieuw) maar heb ook barstende koppijn. Waarschijnlijk door de te lage luchtvochtigheid hierzo, sommige collega's klagen nu ook over hoofdpijn. Denk dat ik zo maar eerder naar huis ga, voel me echt niet lekker. Maar Caro, mag jij niks nemen tegen de misselijkheid? iets van domperidom ofzo?

Syl, wat lief dat jullie vriend jullie meeneemt naar disney. Effe je zinnen ergens anders opzetten

Es, geniet lekker van je uitje

Wen, heb je op FB al ontdekt wie wie is? :-)

Geplaatst

Hoi meiden, ff kort inloggen. Ben vandag brakker dan gister. Holtes bij mij toch allergisch lijkt het, gister ook zware aanval eroverheen (hyper, gezwollen, brandende huid, misselijk etc). Als noodgreep tagevil (histamineremmer) gehad, toen zakte het langzaam. Man heeft hele lijf ingesmeerd met vet, dat hielp ook iets. Nu wel terugslag hiervan, en errrrug suf van die medicatie. Tijdens aanvak en vanochtend bij verpleegkundige deed binkie het goed (hartje / trappen). Dus maak me maar niet te druk. Ik had op de prednisolon immers ook een aanval, wil liever niet weer beginnen. Ook al weet ik bij god niet waar deze aanval door getriggerd is. Man zegt, laat maar begaan. We doorstaan het wel met z'n drietjes. En das dan wel weer heel lief.

Vanavond yoga, maar das ook wel weer ff genoeg voor vandaag.

Kus voor iedereen, ik lees later weer ff bij!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden