Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hee lieve meiden,

Henne: de kogel door de kerk: you go girl!! Je schreef op je lieve kaartje over onze deal: nou, ik ga hard duimen dat onze deal voor jou dit jaar uit gaat komen!!

Tool: klinkt weer gezellig! fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad.

Caroline: respect voor je buik: mooi hoor! zo bijzonder dat daar twee wondertjes in groeien!!

Ruby: voor jou ook veeeel respect! dat jij het uithoudt met dat hele gedoe rond die badkamer, ik was al zes keer ontploft, wat goed dat jij rationeel kunt blijven! hoe is het met de misselijkheid?

Wen: ik zag je pb: ik ga je toevoegen op facebook! wij hebben allemaal een account onder onze echte naam en we kletsen niet over de hele mmm, tenzij iemand zelf er een opmerking over maakt. Facebook is dus gewoon alleen voor wat alledaags geklets. Ik zet zelf bijvoorbeeld nooit iets over het hele medische verhaal op fb, daar gebruik ik dit forum voor. Je hoeft dus ook niet bang te zijn dat iemand iets op je fb zal zetten wat je hier hebt besproken.

Meiden, fijne avond: kruip warm onder de wol!!! Oh nee, niet iedereen onder de wol trouwens :-) Henne en Miki: waar kruipen jullie onder?

X

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hee eef,

heel spannend! Weekend pleegzorg lijkt me wel een hele mooie stap om mee te beginnen! Lijkt mijzelf ook nog wel eens mooi om te doen, moeten we wel eerst weer n keer in NL gaan wonen. Ben erg benieuwd naar je cursus!

Geplaatst

Dons ivfsh ;-)

Eef mooie stap weer! Wat de toekomst brengt is uiteindelijk altijd maar afwachten, dus wat je zelf kunt sturen en toevoegen moet je zeker doen.

Ben het internet aan het afstruinen naar glutenvrij, lactosevrijs, suikervrij. Vooral dat laatste is lastig. En alles is zo duur, voor even uitproberen koop je het niet.

Geplaatst

Henne, weet hoe lastig het is uit eigen ervaring, mijn advies is om het stapje voor stapje te doen, en niet keihard voor die 100% te gaan, die darmen blijven toch wel een gevoelig dingetje voorlopig, maar wie weet gebeurt er al heel wat als je streven er naar is, bij mij is het vanzelf rustiger geworden na een jaar of anderhalf dergelijk dieet gevolgd te hebben, maar het was echt heel moeilijk en heb ook wel gekozen voor minder dan 100%, maar ja, wat je ook lukt, als het maar minder wordt...xxx

Geplaatst

ivfs, dank je voor de uitleg! Kan ik gewoon mijn normale account gebruiken. Zoals ik al schreef weten de meeste mensen in onze omgeving wel af van ons medische molen geschiedenis, maar weet niemand af dat wij nog voornemens zijn in het voorjaar een poging te gaan doen.

Eef, lees dat jullie bezig zijn met pleegzorg. Wat een dankbaar (maar denk ook emotioneel) gebeuren. Respect dat jullie daarmee bezig zijn cq het overwegen! Den k dat je op die manietr betekenis aan iemands leven kan geven.

Geplaatst

Klopt Eef, 100% is vaak een frustrerend en onhaalbaar streven. Voor nu is het belangrijk de het weer rustig wordt in m'n buik en ik niet verder afval. Glutenvrij is een probeersel, als het niet werkt zien we wel verder. En als het wel werkt dan vind ik er wel een weg in. Ik eet maar drie lunches op werk, de rest kan ik thuis zelf maken. Desnoods eet ik twee maaltijden warm, gevulde soep als lunch ofzo. Half Azië eet voornamelijk rijst ipv brood, doe ik m'n achternaam eindelijk eer aan ;-)

Geplaatst

Jeetje Henne wat een gedoe met al dat eten. Lijkt me zo naar. Mja jij vraagt er ook niet om natuurlijk

Eef, moeilijk hè keuzes maken. Als je maar weet dat zo'n pleegkindje zich geen betere pleegmoeder kan wensen! Daar twijfel ik niet aan.

Zo, ik lig in bed kan m'n ogen niet meer openhouden

Truste meisjes

Geplaatst

Hoop dat jullie allemaal lekker slapen; ik heb nog geen oog dicht gedaan... Ben al 4x naar de wc geweest en kan gewoon niet lekker liggen. Ook lig ik te malen over namen, geboortekaartjes etc... Pfff...

Heb nu min of meer besloten morgen te beginnen over inleiden volgende week, dus daar zal ik ook wel van wakker liggen. Het gaat ineens zo snel!

Nou ja, gelukkig eigenlijk is er verder niemand hier, ga het zo toch maar weer proberen.

Tot morgen!

Geplaatst

Ca, hopelijk heb je toch nog wat slaap gekregen. Het moet erg pittig zijn voor jou. Ik was geimponeerd over jouw ronde buik.

Henne aangemeld. Tja, wat valt daar nog over te zeggen. Ik leef met je mee, je bent echt door een berg en dal baan gegaan de laatste weken. Hopelijk dat je nu wat rust krijgt in je hoofd en lijf.

Ivfsh, hoe gaat het met jullie meisje? Hoe doet ar het als pappa en jij als mamma?

Syl, bijzonder het contact wat je nu hebt. Sterkte.

Wendy, wanneer weet je of jullie kunnen beginnen in april? Komt stiekem al dichterbij.

Jeetje tool , alweer een jaar geleden??? Help, wat vliegt de tijd. Hoop dat 2012 jullie jaar wordt. Ik vond carnaval altijd leuk om te vieren totdat ik ooit een samengepakt cafe moest uitvluchten omdat ik per ongeluk iemands biertje had omgestoten. Die man wilde me echt echt helemaal lens slaan. Daarna vond ik er niets meer aan en heb ik het niet meer gevierd.

Esther, hoe gaat het in huize lappenmand? Hoe gaat het tussen jou en gerard? Hebben jullie al verdere stappen (kunnen) ondernomen mbt adoptie? Ik snap dat jij jezelf een rollade vind. Als je plotseling inactief moet zijn dan voel je jezelf al snel lui en vet. Vooral in de winter waar je dan al snel binnen zit. Tenminste ik heb dat. Probeer te bedenken dat je dit noodgedwongen doet en dat je er uiteindleijk, bij goed herstel, profijt van zal hebben dat je de rust en tijd hebt genomen. Misschien kan je deze tijd gaan invullen op een andere manier, prioriteit ergens anders leggen? Iets doen wat je altijd al graag wilde maar geen tijd/rust voor kon vinden? Bv vriendinnen en familie opzoeken of iets zelf maken?

Alle andere die ik vast vergeten ben..sorry....maar ik ga zo weer eens verder. Want merel komt net heel trots aan mij laten zien dat ze zelf haar kleertjes uit kan trekken. Haha, loopt hier een kleintje in haar luier rond maar zo warm is het nog niet in de kamer. Jullie hebben het trouwens kouder dan hier. Gisteren min 1, zonnetje, windstil, prachtig winterweer.

Geplaatst

Hi Caro, nog kunnen slapen? Kan me voorstellen dat echt lekker liggen er niet meer bij is. Verstandig om met de gyn te praten, in ieder geval een plan de campagne klaar leggen. Succes straks.

En wbt kaartjes en namen, ik weet zeker fat dat goed komt!!

Ursula, snel naar hè meisje toe, ti's inderdaad iets te koud voor alleen een luier, haha!

Henne, weet niet of ik het al gezegd had, maar JEEJ!! Goed gedaan, aangemeld en weer in de race. Ga voor je duimen!!

Ivfsh, wat een schattige foto van de intens verdrietige catootje op FB. Wat een bos haar heeft ze nog steeds! Zitten jullie nog volop in het bezoek, of nu tijd voor elkaarmeg z'n drietjes?

Geplaatst

Fren, leuk verhaal van de voedings bh.

Eef, wij hebben er ook aan gedacht hoof weekendpleegzorg. We zijn er nog niet uit. We hebben nog zoveel dingen te doen thuis.

Caro, snap dat je niet lekker slaapt. Plan b achter de hand. Weet je wat mijn vriendin heeft gedaan bij de 2e. Wisten ze ook geen naam voor de kleine. Hebben ze hun dochter de keus gelaten. Hij heet nu Kylian Lucas. zit ook ruim 10 jaar leeftijd verschil tussen die 2.

ivfsh, leuke foto's van catootje op fb. Kan ik van genieten.

henne, het is neit makkelijk om dat allemaal 100% vrij te vinden. En ja natuurlijk hartstikke duur. Nu aan de prednisolon en gaan ervoor. Vertrouwen kweken. En jij bent straks gewoon zwanger...

Urusula, hoe is het bij jullie?

Kaartje, nachtdiensten gehad?

Syl, houden jullie het nog een beetje vol? In de standbouw vallen ze idd om bij bosjes op het moment. Hou is het met je schoonvader? Denk vaak aan jullie.

Tool, veel plezier gehad zo te zien op de foto's Wij hebbnen 18 en 19 febrauri carnavalsoptredens. Moet nog een kostuum bedenken. Iemand idee?

Wat betreft de badkamer hebben we geen keus. Maar zoals met dit weer zouik lekker in mijn eigen douche willen opwarmen. Maar ja. We moeten geduld hebben...

Dikke knuffel voor iedereen

Geplaatst

Mogge lieve meisjes, net de 1e prednisolon achter de kiezen....toch best een 'momentje' hoor om die te slikken. Nu aankleden, douchen en dan op glutenvrij-jacht terwijl de hulp hier bezig is. Vanmiddag lekker op de bank slapen/lezen. Heb wel weer wat meer vertrouwen dat het allemaal goed komt, ook redelijk geslapen. Weet ook dat dit redelijk positieve gevoel verdwijnt zodra mn buik aan het klieren gaat, maar de uitdaging is om het dan snel weer terug te vinden... poeh...

Caro succes vandaag! Ik zou zeker vragen naar inleiden, niet eens zozeer omdat jij daar zelf aan toe bent (en je kleintjes zijn zwaar en sterk genoeg!), maar volgens mij vooral omdat het onzekere en de onduidelijkheid je onrustig maken. Je bent al weken bang dat je bloeddruk toch te hoog wordt en je opeens opgenomen moet worden en doordat de echoscopiste en gyn telkens wat anders zeggen wordt je ook niet rustiger. Wat meer duidelijkheid zou je volgens mij al een stuk beter doen voelen. En laten we wel wezen, je haalt hier een waanzinnig mooie termijn voor een tweeling, ze zijn super op gewicht... natuurlijk wil iedereen ze zo lang mogelijk bij jou laten zitten, maar zo lang mogelijk is ook wat jij nog trekt. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen, laat ook jouw stem meetellen he, in het begin was je daar haaiig genoeg voor ;-) dus nu ook even voor jezelf opkomen. Daar doe je je kleintjes echt niet mee tekort (integendeel). Knuf!!!

Geplaatst

Helemaal mee eens Henne!

En de eerste pil genomen, kan me voorstellen dat dat een momentje was! Succes met de jacht op de nwe producten, zal geen makkelijke zijn!

Geplaatst

Haha haaiig Henne, dat is een goeie maar wel waar. Ik heb zeker wel een stem hoor, deze gyn luistert altijd goed naar me. Hij heeft een paar weken geleden de termijn van 37 weken en inleiden al genoemd maar toen was ik er nog niet echt aan toe, wist ook niet dat ze zo snel zouden groeien etc. Nu wordt dat snel anders...

Ik heb nog wel geslapen, zag het kwart voor 3 worden en toen om half 4 weer wakker. Het was ook een record aan wc bezoek vannacht, ook af en toe misselijk, ik dacht: bijna volle maan, misschien gaat er vanzelf wat gebeuren? Maar nee. Ik ga zo wel weer even terug naar bed.

Succes met je zoektocht!

Geplaatst

Caro spannend!

Eef, nog niets over gezegd maar vind wel heel mooi en dapper jullie stappen in pleegzorg. Een vriendin van mij doet het sinds een paar maanden ook en na de onzekere opstart, bevalt het zo enorm goed! Mocht je willen dat ik je in contact breng met haar, let me know. Ze is een leuk mens, 40 geloof ik, woont in de buurt en is ook gestopt na jaren van behandelen.

Yes Henne, hij zit erin! Spannend hoor, succes ook met de zoektocht naar glutenvrij. Ik heb een vriendin (ja alweer) die glutenintolerant is. Ik kan haar eens vragen voor tips? Ik weet wel dat zij vooral haar eigen brood bakt. Zo heftig bij haar, dat bij een bakker teveel kruisbestuiving is.

Hier iets beter, maar nog een brak lijf. En erg moe, alles doet ook zeer. Buik groeit ook erg hard! Maar voor een goed doel, zeker. :)

xxx

Geplaatst

goeiemorgen dames,

hier ook iemand die slecht geslapen heeft en vanochtend toen ik naar het werk reed zag ik opeens een hele mooie volle maan, beetje oranje gekleurd, super om te zien!

Caro, succes vandaag!!! denk dat je nu idd meer duidelijkheid en vastigheid nodig. En aangezien je gyn goed naar jou luistert, zal het wel goedkomen! en met de namen, tja, lastig, maar ook hier weet ik dat het goed komt op het einde! jullie vinden wel een mooie naam of mooie namen!

Henne, kan me wel voorstellen dat het toch een moment was vanochtend toen je de eerste prednisolon innam. en goed dat je toch meer vertrouwen weer krijgt. En die terugval als je darmen weer gaan klieren, laten we hopen dat deze gewoon achterwege blijft en dat je glutenvrije jacht gaat lukken en dit de oplossing voor je is.

Es, hoe is het met je enkel???

Ursela, bij ons nog kouder dan bij jullie??? moeilijk voor te stellen.

en toen was ik het kwijt, heb het idee dat ik ongi moet worden, beetje erg vroeg. Had ook vannacht gedroomd dat ik op dag 22 al ongi was geworden, mijn cyclus weer helemaal in de war.

maar net ook een vlaag van misselijkheid gehad, na het shaken/ontbijt. Voorheen had ik dat alleen als ik wel al de tabletten had gehad, maar nog niet gegeten. ach, we zullen zien hoe het zondag gaat als ik mijn ongi verwacht.

effe acu bellen om te verplaatsen donderdag. wordt een beetje teveel heen en weer gereis. vriend heeft om half 3 toets en ik moet om 4 uur bij de acu zijn. wordt me teveel nagedenk over hoe en wat.

laterzzz!!!

Geplaatst

Henne succes met de Prednison, weer een stapje vooruit en aangemeld met dubbele gevoelens, succes.

Caro jij met de gyn vandaag, kan me voorstellen dat slapen moeilijk gaat.

Hier iemand die redelijk slaapt, Kayla gelukkig ook, gaat heel goed met haar, taaie doos! Ik sport in de avond veel zodat ik lekker moe ben en dat scheelt, heerlijk om te rammen op de cross-trainer en loopband en het heeft effect.

Heb eindelijk weer een taille :-0

Dikke knuf allemaal.

Geplaatst

He Syl, zie ik nou op je ticker dat je al meer dan 10 kilo kwijt bent? Jeetje man wat goed!

Hoop dat het verder een beetje gaat, fijn in ieder geval dat hondje goed gaat. Succes!

Net even geslapen maar geen succes. Gaat de bel, ik snel naar beneden want er moet een pakje retour dat vandaag wordt opgehaald, staan er twee dames die over een positieve toekomst met God willen praten... Zucht, ik liet ze mijn positieve toekomst zien en zei dat ik even wat anders aan mijn hoofd had en ze waren zeer onder de indruk, hihi. Dacht steeds waar kende ik die ene van: uit het zwembad van het baantjes trekken. Nooit achter haar gezocht...

Geplaatst

Syl, als je zo doorgaat, haal je mij nog in!! hihi, goed zeg!! al 10kg kwijt!!! ben trots op je!! en wat fijn dat Kayla nog steeds zo goed gaat!!!

En ook heel fijn om te lezen dat je weer redelijk slaapt!!! knuffel meid!!!

Caro, ja, de wereld is klein, je komt elkaar tegen op de vreemdste plekken, hihihi

Geplaatst

goedemorgen dames,

wow Syl, 10 kilo! wat goed, niet te hard gaan nu hè er moet wel wat van je overblijven :-)

Henne, succes met de prednisolon. Ben benieuwd wat het doet. Ga je winkels afspeuren naar al die etenswaren of doe je het online?

Caro, wij krijgen hier heel vaak jehova getuigen aan de deur. Nu moet iedereen zelf weten waarin en of hij/zij gelooft maar val mij er niet mee lastig althans dring mij het niet op en die ervaring heb ik helaas wel met jehova getuigen. Sommigen zetten gewoon een voet tussen de deur! dus heb nu een briefje opgehangen met: geen jehova getuigen. Want ze lopen hier heel vaak.

ivfsh, wat een schatje is het toch die catootje. Die foto's op FB zijn zo cute :-)

hier ook eentje die niet goed heeft geslapen. Ben 2 keer wakker geschrokken van een rare droom. Droom allemaal rare dingen?! werd echt helemaal brak wakker terwijl ik gisteravond om 21.00 uur al in bed lag. Ben nu aan het werk

Geplaatst

Hey meiden, even kort, ben aan het werk.

Net in het zkh geweest. Goed gesprek gehad, EN ....... begin maart gaan we er weer voor :-) Ook toch maar aangegeven dat ik graag eens met iemand wil praten, ook dit gaat ze regelen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden