Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik lig alleen maar en wacht braaf op de huisarts. Mijn lijf voelt alsof ik een punctie en kijkoperatie tegelijk heb gehad. Pijnlijke onderbuik en nu naar flanken en schouders zoals door gas bij kijkoperatie.

Geplaatst

jeetje Kaartje, wat is dat nou weer? ik hoop dat de huisarts snel komt. Buikgriep lijkt me sterk, dan heb je toch niet zo'n erge buikpijn dat je niet meer kan lopen?! sterkte meis!

hier heeft de stijgende lijn (nog) niet echt doorgezet. Het is inderdaad 1 stap vooruit en 2 stappen terug. Zondag ging het redelijk goed en begon ik al helemaal blij te worden met de gedachte dat het over was maar gisteren was ik weer kots en kotsmisselijk :-(

Kijken wat de dag van vandaag gaat brengen....

Geplaatst

Sen, ben je nog wel thuis? Of toch weer aan t werk?

Hoop da je snel weer een stap je vooruit kunt zetten!

Kaartje, hoe laat komt de dokter? Klinkt nie goed... Geen blindedarm toevallig?

Geplaatst

nog even een vraagje over de ziektewet, heb er zelf niet zoveel verstand van: gisteren heeft het UWV gebeld met de vraag of ik echt zwanger ben (?!) en wat de klachten precies zijn. Toen ik vertelde dat ik hyperemesis gravidarum heb en had uitgelegd wat dat inhoudt en dat ik zelfs een paar dagen ben opgenomen en aan het infuus heb gelegen werd ik gelukkig wel serieus genomen. Vandaag heb ik ter bevestiging een brief ontvangen waarin staat dat ik binnen 4 weken te horen krijg of ik in aanmerking kom voor een ziektewet-uitkering. Betekent dit dat ik dus niet meer gewoon mn salaris krijg? ik dacht nl. dat ik gewoon door mn werkgever zou worden betaald en dat die het dan weer van het UWV terugkrijgt, of werkt dat niet zo? Er staat nu trouwens voor 12 april weer een belafspraak maar ik hoop dat ik dan alweer voor (op zn minst een paar uurtjes) aan het werk ben. Ik vind het wel heel lastig om te beoordelen wanneer en hoelang... ga meestal te hard met alle gevolgen van dien. Ik las dat de arbo hierin kan adviseren.. heb alleen nog helemaal niets van de arbo gehoord?

Geplaatst

nee Fren werken gaat nu echt nog niet. Ik start heel moeizaam op, heb nog teveel misselijkheidsaanvallen, nog veel te weinig energie en kan me slecht concentreren. Gisteren een klein wandelingetje gemaakt op het strand: alleen al de trap op was een opgave! ik stond bovenaan de trap te hijgen als een sexlijnmedewerkster. Daarna 1 dammetje gelopen en meer trok ik niet, werd alweer kotsmisselijk

Geplaatst

Van blindedarm volgens mij hoger rechts last toch? Bij mij echt laag in het midden en overal spierpijn gevoel. Als dit buikgriep is dan is het heel anders dan ik gewend ben.

Het niet kunnen lopen is omdat zo licht in mijn hoofd wordt dat ik dreig flauw te vallen.

Sen en Henne, ook maar rustig aan doen.

Geplaatst

getsie Kaartje. Hoop dat de ha iets kan doen/vinden. Moet ineens aan blindedarm denken, die pijn begint vaak bij de navel.

toi toi toi

Geplaatst

Sen, mijn ziektewet loop ook via het UWV, maar krijg gewoon mijn salaris via de werkgever. UWV betaald je werkgever.

Ik snapte er eerst ook niks van, maar het staat ergens vermeld.

Geplaatst

Kaartje, getsie. Kan het geen luchtophoping zijn in de darmen. Dat heb ik ook vaak. En idd ja kan dan bijna niets meer behalve liggen. Laat je maar doorverwijzen naar het ziekenhuis als de huisarts het niet weet.

knuffel voor jou.

Sen, zodra het met zwangerschap te maken heeft komt het uwv om de hoek kijken. Dat klopt. maar neem je tijd. De kleine is belangrijker dan weer aan het werk gaan met alle gevolgen van dien. Voor jou ook een dikke knuffel.

Fren, al bij de apotheek geweest? En een brace gevonden?

Hier weer warm en koud. veel plassen en al 3x gepoept. Sorry vies verhaal. Ben bang dat de endo meer terug is dan ik zou willen. 26 april gesprek bij de gyn.

San, jij al weer een beetje opgeknapt?

Geplaatst

Sen ik heb soms ook de het UWV dan opeens om de hoek komt kijken, naast de Arbo. Beetje vaag. Zal wel met langdurig ziek te maken hebben. Bij mij speelt dan ook die wajong nog mee. Wel balen dat het dan toch weer minder goed gaat. Toch een teken dat je hele kleine stapjes moet nemen, frustrerend hè. Enne...focus jezelf nou nog niet op werk en data. Als het gaat dan gaat het en eerder niet, zelfs al is dat tot aan je verlof. Helaas is dat met sommige zwangerschappen nu eenmaal zo.

Kaartje heb je ook koorts? Het kan natuurlijk van alles zijn maar het lijkt me dat er op z'n minst een echo gemaakt moet worden en bloed geprikt op ontstekingswaarden. Maar ja, wie ben ik hè? ;-)

Geplaatst

Kaartje ik dacht ook aan een acute blinde darmontsteking! Maar ik heb er geen verstand van waar de pijn dan zit. Ik weet niet of je een voortvarende huisarts hebt maar ik zou maar zeggen dat je naar het ziekehuis wil voor onderzoeken! Klinkt best ernstig vind ik! Sterkte!

Geplaatst

He Kaartje, ik weet nog toen ik mijn blinde darm had (1993, toen was ik 19) dat ik echt niets meer kon, niet liggen, lopen, zitten. Meen voornamelijk pijn rechts, maar omdat ik gewoon niets kon, voelde ik het overal.

Uiteindelijk de huisarts gekomen en die heeft me toen doorverwezen naar het ziekenhuis.

Moet ik ook meteen blijven en op zondag ben ik al meteen geopereerd omdat ie gesprongen was. Mijn ouders wilden nog op ziekenbezoek komen, maar die moest ik afbellen omdat ik al naar de ok werd gebracht. mijn witte bloedcellen waren opeens drastisch verhoogd en het was dus een buikvliesontsteking geworden.

Ik weet ook nog dat ik een paar weken voor die bewuste zaterdag bij mijn ouders aan het bed stond dat ik zo'n pijn had. Dat was dus een voorteken. Daarna niets meer gevoeld en omdat ik toen ook prednison slikte voor mijn acné is het waarschijnlijk toen onderdrukt geworden en toen ik dat aan het afbouwen was, is het weer opgedoken.

Hou het goed in de gaten!!! laat je anders maar doorverwijzen naar het ziekenhuis! Better safe then sorry!!

sterkte!!!

Geplaatst

Je hoeft trouwens voor een blindedarm ook geen koorst te hebben, hadden mijn zus en broertje ook geen van beiden... Ik herinner me ook nog een stel ooit in net blok waarvan dat meisje lag te creperen van de pijn. De had een ontstoken eierstok oid. Kan zoveel zijn in die regio hè .... Maar zit nu wel elk kwartier te checken of er al nieuws is... Maar me gewoon plaatsvervangend zorgen!

Geplaatst

Vond bij net opruimen laatst de rouwkaart van mijn oudtante en voor het eerst de tekst eens goed gelezen. Ze is overleden op bevrijdingsdag en heeft dit vers zelf uitgekozen voor die tijd. Dit was de tante die geen kinderen heeft gekregen, misschien dat het me daarom ook wel zo raakt, wil het graag met jullie delen. Het vers is van Henriëtte Roland Holst.

Over het moeitevolle van onzen zielegroei

Alle groei is het smartelijk gebeuren

Van wat later blijkt tot blijheid te worden

Want lagere verlate' om hogere orden

Gaat altijd gepaard met pijn van losscheuren.

Dan bedroeft zich de ziel, beangst geworden

Omdat zij niet weet, dat dit leed is beuren,

En vreest vereenzaamd te moeten betreurenVerloren hechtheden die rond haar dorden.

Totdat, gekomen waar zij vrijer ziet,

Ze erkent hoezeer haar kracht is toegenomen

En de onnoodigheid van haar verdriet;Want alles wat tot steun dient van haar aard

Is menigvuldiger in haar gekomen;

En wat terugbleef, was geen hartzeer waard.

Geplaatst
Hmm, pakt op de iPad de witregels niet, irritant. Zal het zo aanpassen.
Breek even in tussen werkzaamheden door, kaartje sterkte!! Henne heel erg mooi, lief dat je dit met ons deelt, ruby jij ook sterkte, sen knuffel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden