Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dat denk ik ook Klaartje, goed dat je naar je lichaam geluisterd hebt!!!

San, rustig aan meid!!! als het niet gaat, dan gaat het niet!!!

S€n, ook jij, luister naar je gevoel. Als je er nog niet aan toe bent, zou ik het nog even uitstellen, maar ik snap je dilemma wel.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje kaartje. "gelukkig" is het achter de rug. En je saturatie weer op pijl en hb stukken beter. Lekker je hubbie knuffelen straks en hopelijk wordt het vruchtje door je lichaam zelf opgenomen, zodat nog een kijkoperatie jullie bespaard blijft. Sterkte!!!! Rust lekker uit.

Hier gaat het op en af, ik ben verzorgende en heb tijdens mijn zwangerschap al alle administratie op orde gemaakt en dat is het nog steeds. Dus in mijn eigen setting is dat niet mogelijk. Verder is het lichamelijk niet zwaar op de afdeling momenteel, dus straks met teamleidster overleggen wat ik ga doen. Wil naar mijn lijf luisteren, maar ja thuis lig ik ook niet op de bank of in bed en ben ik ook aan het rommelen. Maar van het weekend ben ik zowiezo vrij en komen mijn ouders dus dat is ook extra medicijn, naast mijn vrolijke en geweldige kleine man die van alles aan het doen en proberen is.

Geplaatst

Ik ga straks overleggen. Wij hebben 8 en 6 uurs diensten. Maar ik vind 2 uur niks uitmaken. Alhoewel ik de ervaring heb dat je al je 8 uurs werkzaamheden in 6 uur wil proppen dus eigenlijk meer stress. En ons hele huis heeft momenteel last van een ziekte golf dus er lopen een hoop halve gare collega's op alle afdelingen. Dus 1 meer maakt ook niet uit hihi.

Kaartje straks lekker douchen. Geniet ervan!!

Geplaatst

Kaartje, ongelooflijk wat heb jij meegemaakt! Hoop ook echt dat het nu achter de rug is. Het kan dus theoretisch nog dat het vruchtje wel in de baarmoeder zit? Waar zou het bloeden dan door zijn gekomen? Sjonge jonge, ja je huisarts schrikt zich lam. En de huisartse post die je naar huis stuurde moet zich kapot schamen. Fijn irder geval weer knuffelen met de man!

San, jij ook flink te pakken. Sterkte.

Henne, Sen, niet fijn hoe het werk nu negatieve energie/aandacht vraagt. Kun je er juist niet bij hebben lijkt me. Henne, goede overwegingen. Wellicht is dit ook een kans voor jou om de tijd te krijgen te hersten en daarna vanuit ww voor jezelf te beginnen. Daar zijj ze heel ondersteunend, krijg je ook alle ruimte voor.

Eef, knuffel. Ik kan je zaterdag halen. Rijden we samen naar Fren. Simba jij daar ook heen? Nummers uiteisselen wel handig, just in case ik toch moet afhaken. Ik heb al van Eef en Fren.

Vandaag autoreply aan. Gister zo hard gewrkt, vandaag even naar een vriendin en klein stukkie lopen ofzo.

Geplaatst

Jee Kaartje, bij het lezen van je berichten brak ik toch ook even, wat heftig en ongelofelijk dat je al zoveel bloed in je buik had, blij dat je nog in de gelegenheid was om huisarts te bellen!! Die zal trouwens net als wij schrikken. Je klinkt erg sterk meid. Zelfs mijn man begon er net weer over hij was er ook wel stil van.ik hoop dat je herstel voorspoedig zal verlopen, sterkte!!

Geplaatst

Jee kaartje. Jij bent weer eens de nuchterheid zelve, maar ik schrik er echt heel erg van! Het is echt heel heftig wat er is gebeurd, moest vanochtend meteen aan je denken en was blij te lezen dat je bloedwaardes in elk geval weer goed zijn.

Heeeeeel veel knuffelen straks met je lieve stoere man!!

Xxx

Geplaatst

Jeetje Kaartje, dat is een heftig nachtje dat hè achter de rug hebt! 1,5 liter bloed, allemachtig. Gelukkig was je zo verstandig naar hè lichaam te luisteren. Hoe voel je je nu? En wat ix de verdere gang van zaken nu? Is de zwangerschap nu zonder twijfel beëindigd? Of is er een kansje dat t toch goed zit?

Mik, heb je whatsapp groep gezien. Wist helemaal niet dat dat kon!

Geplaatst

Handig he Fren? Nu Simba er nog in zien te krijgen. Is ook vrij nieuw, maar gebruik het voor familie. Kan iedereen meteen asn iedereen laten weten als er nieuws is op welk vlak dan ook. Wordt wel vaak misbruikt voor foto's enzo :)

Geplaatst

Fren, heel heel klein kansje dat het wel goed zit, maar dan hadden ze het eigenlijk al wel in baarmoeder moeten zien. Ze heeft voor ik naar ok ging nog extra gecontroleerd. In eileider niks gevonden bij ok, dus zit wrs in buikholte. Hopelijk dan geresorbeerd vanzelf. Ze gaan hcg in ieder geval in de gaten houden.

Geplaatst

Tjemig Kaartje... wat een verhaal. Godzijdank heb je zelf op tijd aan de bel getrokken, echt de rillingen lopen me hier over de rug. Als hcg niet daalt krijg je dan die injecties? Weet je allemaal natuurlijk nog niet. Eerst maar kijken hoe het nu verder loopt. Enne....ik zou aan je huisarts vragen om de dienstdoende collega op de huisartsenpost ook even vriendelijk in te lichten. Die moet zich de ogen uit z'n kop schamen echt waar. Hoe kun je een vrouw met zulke heftige lage buikpijn wegsturen zonder aan een (foute) zwangerschap te denken, dat is echt een beginnersfout in mijn ogen. Buikgriep zit echt niet in je baarmoeder! Ik ben er gewoon heel erg boos over, als ik 'm hier voor me had...!! Maar dat zal nu jullie laatste zorg zijn. Knuffel maar heel veel nu dit weer kan en geef jezelf en elkaar de tijd en ruimte om dit te verwerken, vaak samen en soms alleen of met anderen. Vooral de lengte van dit traject maakt het lastig, een bbz is niet 'over' na de operatie en dat vond ik heel moeilijk in het verwerkingsproces. Lieverd, ik wou dat we iets konden doen... hele dikke knuffel. En mocht je moeten blijven en bezoek willen.... zaterdag zijn er wat meiden in de buurt ;-)

Sen, ik zou zeker NIET naar je werk gaan. Jij put je ervoor uit en collega's gaan verkeerde conclusies trekken. Laat je manager maar een keer komen en kots dan desnoods de boel onder, hou je niet groot. Ik trek vrijdag heel lullig ook iets aan waarin je goed ziet hoe erg ik ben afgevallen. Net zo goed had ik maandag geen make-up op omdat ik er met nog best redelijk uitzie en ik wilde dat die arts zag hoe slecht het gaat. We zijn altijd geneigd om de schijn een beetje op te houden en niet te willen dat anderen zien hoe rot het is, maar in sommige situaties moet je dat juist doen.

Sandra meisje, denk nou om jezelf!!!! Als iedereen half kwakkelend blijft werken, zitten jullie veel langer met onderbezetting. Als je nu goed uitziekt, kun jij er weer vol tegenaan en kan iemand anders ziek zijn. Elkaar afwisselen in half gammel werken en beroerd in bed liggen schiet niet echt op toch?

Miki jij dus ook een rustig dagje. Verstandig.

Ik kruip zelf ook nog even in bed, nog steeds erg moe. Misschien moeten we het topic veranderen in 'De gammele meisjes' hihi.

Geplaatst

Kaartje, wat heftig allemaal zeg! Jeetje! Ik moet de hele tijd aan je denken. Ongelofelijk dat de ha er zo naast zat. Tuurlijk kan hij niet alles zien, maar goed dat je zelf goed luisterde naar je lichaam. Hou je haaks x

Hier net weer 2e echo gehad. Uiteraard was het weer lastig te zien allemaal. Weer 2 man meegekeken omdat ze weer zo twijfelde. Ach, we zijn wel wat gewent inmiddels. Ik lag alleen weer in de horror echokamer zoals ik het nu noem. Hier was de 1e punctie gedaan, en de 7 weken echo. 3x in scheepsrecht toch?

Vanmiddag tussen 15 - 17 uur uitslag.

Geplaatst

Jeetje, kaartje, ongelooflijk. Wat ontzettend jammer. Dubbel gevoel? Ik ben erg blij dat het nu (lichamelijk) weer beter gaat!! Herstel rustig! Arme kerel, zo moeilijk om machteloos te zijn.

Opeens spontaan zwanger, jouw eigen gevoel had het bij het goede eind.

Syl, wat onbeschoft van je medewerkers, en dan druk ik het heel vriendelijk uit. Egoistisch.

Ik ben gisteren zelf eindelijk over een drempel heengestapt en bij een man uit de buurt op bezoek gegaan. Ik heb hem af en toe kort gesproken, zo'n buurpraatje over het weer en zo. Drie weken geleden heeft hij zijn oudste dochter (45 jaar, drie kleine kinderen) verloren. Wilde medeleven tonen, het werd op prijs gesteld, moest mezelf onder me kont schoppen want ik vond het lastig om aan te bellen omdat ik hem niet goed ken.

Eind deze maand gaan we op bezoek bij jullie, we hebben een huisje gehuurd in overrijssel, zorgen jullie voor goed weer?

Nu moet ik storm gaan wakker maken, hij moet gewogen en gemeten worden op het helsestasjon. Ik zou daarna eigenlijk op bezoek gaan bij een vriendin en lekker lunchen maar de weg is afgesloten vanwege een lawine. Tja, krijg je als je in noorwegen gaat wonen. Ik vind dat nog steeds 'imponerende' natuur, de noren halen er hun schouders voor op en zijn meer geergerd, zoals wij ons ergeren aan in de file staan.

Geplaatst

Hmm ja de gammele meisjes hihi, is wel een optie natuurlijk.

Guusje weer moeilijk te zien, balen zeg. Hopelijk goed nieuws vanmiddag en komt de tp steeds dichterbij!!!!

Geplaatst

Usela een goede daad gedaan dus!!!! Altijd goed om je medeleven te tonen ook al ken je de persoon niet zo goed.

Ik zal proberen mooi weer te regelen als jullie weer in Nederland zijn!!!! Maar ik beloof niks.....

Geplaatst

Ik ga zo proberen zelf naar de wc te gaan hier en dan mag ik naar huis. Fijn. Morgenochtend weer bloedprikken en dan in de loop van de dag telefonische afspraak over vervolg.

Geplaatst

Wel thuis Kaartje, dikke knuffel, hoop dat het van nu af aan weer opwaarts gaat met je ! wat een rare uren zijn dit voor je geweest, nu bijkomen en verwerken xxx

Geplaatst

Kaartje, dadelijk waarschijnlijk weer naar huis. lekker. Goed uitrusten en vooral niet te vroeg beginnen. Een paar heel rare dagen zijn het geweest. Veel sterkte met herstel lichamelijk en ook uiteraard het mentale gedeelte.

Hoe voelde het om met je hubbie te knuffelen?

Geplaatst

Ben weer thuis. Lekker op de bank met een dekentje en mijn mannetje. Straks komt er wat familie langs. Zelfs mijn moeder komt zo aan vanuit Spanje.

Geplaatst

Kaartje fijn dat je weer thuis bent. Laat je lekker verzorgen en troosten. En je man natuurlijk ook....t is niet niks wat jullie nu meemaken.

Geplaatst

Kaartje, heerlijk dat je weer thuis bent. Laat je verwennen door je man, en wat lief dat je moeder komt.

Rustig aan en ik denk aan je.

Geplaatst

Mijn moeder heeft gisteren gelijk ticket geboekt nadat ze het hoorde. Lief hè?

Gaat hier verder eigenlijk wel goed. We zien het maar als iets positiefs dat ik blijkbaar toch zwanger kan worden. Wel blij dat ik het niet eerder wist. Geen roze wolk die uit elkaar gespat is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden