Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat een drukte hier de afgelopen weken. Ik heb veel voorbij zien komen! Spannend dat er weer een aantal van ons bezig zijn met een behandeling! Toi toi toi allemaal!

En alle anderen...ik lees elke dag wel even mee en leef hier stilletjes met jullie mee hoor!

Met mij gaat het gewoon niet zo goed eigenlijk. Ik voel me lamlendig door die stomme schildklier, veel vervelende klachten van. Verder ben ik twee weken geleden weer naar de huisarts gegaan (ik had na dat schildklier verhaal me voorgenomen om mezelf en datgene wat ik voel serieus te nemen dus vandaar:). Ik heb al een jaar of 2 regelmatig (lees een keer of vier per maand) last van een soort van buikpijn 'aanval'. Ik voel het opkomen (vlak onder mijn longen) aan het eind van de middag en dan duurt dat een paar uur en halverwege de avond zakt het weer af. Ik zit dan echt wel krom van de buikpijn. Nou heb ik zelf al van alles gedaan, gelet op eetpatroon, stress, maagbeschermers geslikt etc maar niks helpt. Blijkt dat ik volgens de huisarts PDS heb. Kan ik niet zoveel mee eigenlijk.

Verder heb al jaren last van vocht in de benen wat me nu echt zeer gaat doen en me belemmert in het werken. Ik ben doorverwezen naar de dermatoloog met verdenking van lipoedeem (heeft weer te maken met mijn schildklierafwijking). Lipoedeem is een stoornis in de aanmaak van vetweefsel. Nou google dat maar eens...daar wordt je niet vrolijk van. Ik ben nu heel erg aan het kijken wat ik hier nog mee kan om erger te voorkomen. In elk geval ga ik aan de steunkousen (jippie!) en ik ben heel erg bezig met voeding en hormonen. Er gaat een wereld voor me open moet ik zeggen hoor! Bizar als je kijkt wat voeding allemaal voor effect heeft op hormonen. Ik ben begonnen met het stoppen van het eten van suiker, ben gestopt met brood eten (haal mijn koolhydraten uit andere producten) en gestart met het maken van een groene smoothie elke dag.

Verder kwam gerards zusje vertellen dat ze zwanger zijn van de eerste...ben ik ook echt een beetje van van de leg.

Kortom...ik ben erg druk met mezelf bezig...sorry! Er komen vast weer andere tijden. Weet wel dat ik echt wel aan jullie denk en met jullie meeleef!

Dikke knuffel voor jullie allemaal

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

es knuffel voor jou! veel aan de hand dus maar je hebt stappen gezet om je weer beter te gaan voelen. dat zal n tijdje duren maar ben ervan overtuigd dat t allemaal goed gaat komen. en weer n zwangerschap in jullie directe omgeving. blijft toch confronterend. sterkte meid!

Geplaatst

Lieve Es, geeft niets hoor het is niet niks waar je allemaal mee loopt. Denk lekker aan jezelf meis. En weer een zwangere dichtbij... het blijft pijnlijk. Dikke knuffel X

Geplaatst

zooo waar zit iedereen? allemaal erop uit vandaag? ik heb vanmiddag een forumgenootje ontmoet die ik dus al langer via dit forum ken maar nog nooit had gezien. Voelde heel vertrouwd, we hebben bijna 3 uur zitten praten. De tijd vloog voorbij. We zaten op een terrasje in Den Haag maar het begon nu wel een beetje koud te worden. Heb onderweg naar huis in de auto de kachel op 1000 gezet hahaha.

Thuis aangekomen, vriend niet thuis. Zit hij al de hele middag bij een vriend te ouwehoeren. Terwijl hij gisteren zei dat hij vandaag geen tijd had om samen iets te gaan doen omdat hij nog zoveel klussen thuis had grrrrrrrrrrrr...

Geplaatst

Tja Sen, mannen.....

Es, heb je een mail gestuurd. Hier nogmaals een dikke knuf.

Ik zit momenteel mezelf een beetje de weg, dus wat minder wijsheid voor anderen. Valt nog niet mee om werkloos te zijn, hoe graag ik ook 'rust' wilde.

Geplaatst

Es, wat goed te lezen dat je er gelijk zo actief mee aan de slag bent gegaan. Zoals je wrsch wel weet zijn er meer meiden met pds, ik heb zelf bv ook jaren een streng dieet gevolgd (met goed resultaat) in het begin vond ik het heel moeilijk, maar eerlijk is eerlijk, ik ging me er zoveel beter door voelen, dat het vanzelf makkelijker werd om vol te houden. Nu heb ik er af en toe nog last van en denk er over om misschien ook nog hypnotherapie te gaan doen.

Wat rot te lezen over het lipoedeem, alsof je nog niet genoeg te verwerken hebt, en dan ook de zoveelste zwangerschap in je familie. Dikke knuffel voor jou xxx

Henne, kan het goed begrijpen dat het je niet lekker zit wat betreft het werkeloos zijn. Als iets me altijd vreselijk lijkt is het je baan kwijt raken. Manlief heeft jaren terug ook zo'n periode gehad, massaontslag, en half jaar thuis gezeten, maar achteraf zegt hij nu weleens, het was het beste wat me kon gebeuren. Hij is een nieuwe weg ingeslagen en heeft via via een hele leuke baan gekregen wat meer bij hem paste. Maar we weten allebei nog heel goed dat dat half jaar thuis geen pretje voor hem was, en ondanks regelmaat, etc, gewoon best wel zwaar om zo die kar van alledag alleen te trekken. Dikke knuffel voor jou !

Ik wil jullie ook nog allemaal bedanken voor jullie lieve woorden over mijn lelijke schoenen ; -) jij ook Henne, maar eigenlijk iedereen natuurlijk. Ik ben inmiddels een week verder en draag ze thuis nu een uur per dag, omdat ik er wel snel last van enkelbanden van krijg. Maar de verandering in schoen en steunzool is zo goed, dat een belangrijk deel van de heupklachten nu weg zijn, dat voelt heel fijn! Dus ik ga de pijnmedicatie afbouwen nu en kijken of ik een doorverwijzing kan regelen voor verwijderen van de ene schroef, hoewel ik dat nog steeds een rot idee vind. Het zou niet moeilijk moeten zijn, kleine ingreep zonder lange revalidatie, maar vind het een rotidee...

Verder merk ik een periode te hebben dat ik snel om alles boos ben, en ook snel bots met mensen. Ik merk dat ik dus niet meer alles pik, en sneller zeg waar het op staat, dit wordt me niet altijd in dank afgenomen. Ene kan wil ik niet met iemand in conflict komen, andere kan heb ik geen zin om alles maar te slikken. Tja. Wat is wijsheid?

Maar weer eens mijn mindfulnes cdtjes uit de kast halen ; -)

LIeve ivfsh, dankjewel voor je superlieve en attente kaartje ; -) ook zo'n mooie dat deze ook een leuke plek krijgt ; -)))

Lieve in de race dames: ik leef met jullie mee en duim voor jullie! xxx van Eef

Geplaatst

he meisjes, wat rot dat er een aantal van jullie nog steeds blijven kwakkelen en niet lekker in hun vel zitten.

Es, wel heel goed dat je je voornemen opvolgt en naar je lichaam luistert. ik ga zo even googlen op pds, ik ken het niet. Maar dan ook nog een oedeem en de zoveelste zwangere, ik snap heel goed dat het dan even ophoudt. Dikke knuffel!

Henne, logisch toch dat je nog moet omschakelen? Neem je tijd, haastige spoed enzo :-)

Eef, ik denk dat het alleen maar gioed uit kan pakken als je zegt waar het op staat en voor jezelf kiest.

Hier een lekker dagje achter de rug. Lekker gegeten, de tagine weer eens uit de kast gehaald. Lekker zitten smullen.

Voor de liefhebbers een paar fotootjes in het jan-feb-maart topic.

Tool en san, veel succes morgen.

Voor iedereen een fijne avond.

KUS!

Geplaatst

Es, wat rot om te horen dat het nog niet lekker gaat. Je bent er wel goed mee bezig, dus hopelijk snel uit je dip. Weet helaas inmiddels uit ervaring (en dan mag ik nog niet klagen want dan heb ik het 'alleen maar' over de afgelopen weken) hoe frustrerend het is als je lijf niet meewerkt. Misschien heb jij ook iets aan die hypnotherapie? Ook weer geconfrontreerd met een zwanger schoonzusje. Had je het wel verwacht of was het ook nog plotseling?

Eef, fijn dat de klachten van je heup zoveel minder zijn. Zou super zijn als je minder/geen pijnmedicatie nodig hebt straks. Proberen te zoeken naar de gulden middenweg mbt met mensen in conflict komen? Je hoeft zeker niet alles te slikken, maar proberen om dingen toe te lichten zonder boosheid? Zo lastig, maar levert meestal uiteindelijk wel goede resultaten op.

Sen, dat is echt mannenlogica. Gelukkig heb jij in ieder geval een leuke middag gehad.

Fren, klinkt gezellig je dagje gisteren. Ondanks de slechte organisatie gelukkig dus toch leuk geweest.

Vanmiddag naar verjaardag van zoontje van vrienden geweest. Huis vol met pratende mensen en schreeuwende kinderen. Merk dat ik daar nu niet zo goed tegen kan. Het lijkt wel alsof ik overprikkeld raak. Dan word ik opeens zo moe. Vriendin zag het ook aan me. Ze zag me steeds bleker worden. Typisch is dat, had ik voor die bbz nooit last van. Herkent iemand dat? Het heeft niet te maken met die kinderen, maar echt met de drukte.

Geplaatst

Herken ik kaartje, ook na de bbz erger geworden. Op werk kon ik er soms echt niet tegen. Denk soms dat het door de narcose(s) kwam.

Geplaatst

Henne, ik heb deze narcose volgens mij ook gehad bij mijn eerdere kijkoperatie. Had er toen geen last van volgens mij. Blijf het typisch vinden dat zo'n operatie zo'n impact nog kan hebben als je lijf eigenlijk verder al aardig hersteld is. We zijn uiteindelijk ook eerder bij die verjaardag weggegaan dan we van te voren gepland hadden. Ik moest gewoon echt weg.

Geplaatst

Heel herkenbaar kaartje. Heb ik vaak last van in drukke omgeving. Heeft mij mij met hoogsensitiviteit te maken. De energie wordt als get ware uit me gezogen en zo voelt het ook. En nu met zo'n laag energiepeil is het helemaal erg. Werd vorige week nog door collega naar huis gestuurd, die zag me steeds bleker worden. Daarna hele middag in bed gelegen om op te laden

Geplaatst

San en Tool, spannende dag altijd die eerste echo. Weer 100% in de race daarna!

Ik ben een soort van een uitgestelde start aan het doormaken vrees ik, nog steeds geen smiley. Of ik heb m'n ovulatie gemist en word als verassing toch eerder ongesteld. Zucht. Ga voor mijn gemoedsrust maar even iemand uit de buurt vraten of zij me evt. durft te prikken mocht dat nodig zijn, dan kan ik die onzekerheid tenminste van me af zetten.

Kaartje ja gek he, ik heb na die narcoses van de curettages ook wel last gehad, maar minder dan na die bbz. Misschien dat die mentaal toch meer impact heeft gehad. Dat je toch nog bezig bent met verwerken en je hoofd dus letterlijk te vol zit om er ook nog lawaai etc bij te hebben?

Ik zat trouwens eens te denken dat ik op zoek wil naar een onderzoek (als dat bestaat) naar de relatie tussen PDS en (on)vruchtbaarheid. As ik hier aftel: Eef, Simba, Sen, Es, ikzelf....Syl met haar darmklachten...en ik mis volgens mij nog iemand...? Kan natuurlijk toeval zijn, maar dan wel een opvallend toeval.

Geplaatst

Henne die smileys ook altijd. Volgens mij begin je niet snel te laat, maar ja daar heb je nu niks aan. Op welke cyclusdag zit je nu dan de 14e?? Kan nog steeds hoor, maar wel heel frustie.....

Es jeetje je hebt het niet makkelijk zeg. Elke keer weer een klacht erbij. Sterkte meis. en dan ook weer een zw in directe omgeving. Kan me herrineren dat je het er eens over gehad hebt dat je bang was dat zij de volgende zou zijn. Hopelijk keert het tij nu echt snel voor jullie!!!!

Tool het is onze dag vandaag. Ik droom steeds over mislukte ontdooingen en dus helemaal geen tp dus geen enkel kansje. Grrr, bij ons is het alijd goed gegaan met ontdooien, maar ja als het eind van iets echt in zicht is..... Ben benieuwd of er al een mooi follikeltje te zien is en hoever ik dan al ben. Normaal een cyclus van rond de 26 dagen en nu was ie 23. We kunnen niks anders dan afwachten en hopen op het beste nietwaar?

Fren Tool en ik gaan voor een twee- drie of vierling samen;)

Verjaardag was niks gister. R opgehaald bij vrienden, omdat P moest werken onverwacht. Daarna naar Goes gereden en het was natuurlijk druk. Oma gelijk met die bakkes vlak boven die maxi cosi en hij was net wakker gemaakt bij het uit de auto halen. Grrrrr laat dat kind toch even met rust!!!! Nou drama met eten natuurlijk, gillen en krijsen en ook vooral niet willen slapen. Oma weet het allemaal beter en geeft me dan toch altijd weer het gevoel dat ik een waardeloze moeder ben, maar ook zij kreeg hem niet stil dus mooi hihi. Op het laatst toen we weggingen zei ze tegen mijn zwager dat hij de wagen wel kon rijden (hij woont op flat met gallerij) en toen ik zei dat ik dat ook zelf wel kon gaf ze de mooiste opmerking van de avond: ja dat weten we dat jij alles zelf kan. Nou ik kon dat mens wel wat. Wat is dat toch altijd met schoonmoeders???? Op zich een geweldig mens maar sinds R er is........... Hmm en dan komt ze vanmiddag ook nog eens wat ophalen en om in haar woorden te praten: Dan kan jij pa helpen als je dat wil (die gaat hier in de tuin de geul alvast graven voor de regenafvoer) en hou ik R wel in de gaten. Nu hoop ik heel stiekum dat hij dus de hele middag lekker ligt te slapen...... stout he??

Ok genoeg geklaagd. Allemaal een hele fijne zonnige dag gewenst!!!

Geplaatst

Es, je krijgt weer veel voor je kiezen meis. En ja lekker met jezelf bezig zijn is helemaal niet erg. Zeker in de situatie waarin je zit. Hou je haaks.

Tool en san, succes straks in het ziekenhuis.

San, ik kan je helemaal begrijpen dat je haar wel wat kon aandoen. Grrrr. Ik heb niet zo'n schoonmoeder gelukkig.

Fren jij weer lekker je leventje een beetje aan het oppikken. Lekker hoor.

Hier gisteren in de badkamer bezig geweest Met als gevolg 2 nagels naar de filestijne. Balen. Even alles eraf voor de verbouwing en daarna weer nieuwe erop. Is de verstandigste optie lijkt mij.

Dikke knuffel voor iedereen....

Geplaatst

"Fren Tool en ik gaan voor een twee- drie of vierling samen;)"

Weten jullie het zeker?? :-)

Balen zeg die schoonmoeder, je kan slikken of uit je vel springen bij zo'n opmerking en bij mijn schoonmoeder slik ik vaker en bij mijn eigen moeder spring ik eerder uit mijn vel. Heeft niemand wat aan maar kan er soms niks aan doen... Ach ja, meestal goed bedoeld maar heel onhandig gebracht...

Succes met de echo's! De rest een goeie dag gewenst.

Geplaatst

Caro ik ga "maar" voor 1 emmy terug, heel bewust. Tool heeft laatste keer 3 terug laten plaatsen dus dan zou het toch een vierling kunnen zijn alles bij elkaar opgeteld?????

Ruby heel verstandig van je nagels. Oh ik hoop toch zo dat het nu lekker snel gaat zodat je zelf weer thuis kan douchen!!!

Ja Caro ik slik veel van schoonmoeders. Ik neem me altijd maar voor dat ze het niet zo rot bedoeld als dat het haar strot uit komt. Maar ik kan dagen van zo'n stomme opmerking broeien van binnen.

Geplaatst

San en Tool, veel succes vandaag met de echo's!

Ik ga heel hard duimen draaien en kaarsjes branden voor deze pogingen.

Dat is altijd jammer van de zomertijd hier, kaarsjes geven zo weinig sfeer als het licht blijft buiten.

Geplaatst

Schoonmoeders....

Succes meisjes! Ik ga een paspoort aanvragen voor mijn meisje. Blijf het achterlijk vinden. Did foto van vrijdag lijkt ze nu al niet meer op...

Geplaatst

Oh ja ik was vergeten dat Tool voor een drieling gaat! :-)

Oh een paspoort, moet dat nu al? Ja he... wij gaan in juli naar Frankrijk, weekje naar mijn zus, dus ik kan nog even wachten...

Geplaatst

uhm, hallo dames, Tool voor een drieling??? hahahaha. wij gaan waarschijnlijk deze keer 'maar' 2 terugplaatsen, omdat we ook de intralipid gebruiken en dit is een extra boost voor de innesteling.

tp van 3 vind ik dan toch een beetje eng, hihihi.

Heb nu niet veel tijd, helaas. moet om kwart voor 11 weer weg, en lots to do at my work...iedereen wil wat van me.

tot later, dan meld ik me weer en laat ik ook weten of de MP nog opgestuurd kan worden.

Geplaatst

Caro en san, hou er rekening mee dat ze topdrukte (en dus vertraging in de productie) verwachten in mei en juni omdat vanaf 1 juli (geloof ik) ieder kind een identiteitsbewijs moet hebben. Bijschrijven mag dan nie meer.

En aangezien wij hopelijk in mei een weekje naa de zon gaan, nu maar vast de aanvraag...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden