Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hmmmm soepjes, ben er zelf altijd te lui voor om ze te maken, maar zo lekker.

Ja ja het is hier weer lekker warm, mijn manneke ligt te slapen met een vol buikje. Mijn ovenschotel was heerlijk, heb nu al zin in morgen avond en mijn prikster komt zo, wat wil een mens nog meer????

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat zei de dietiste ook al Fren. En dan bijvoorbeeld soep bij de lunch nemen. Of rauwkost, maar dat vind ik echt vreselijk. Ben sowieso geen groente- en fruitfan dus het wordt nog best een uitdaging.

Geplaatst

Hi meiden,

Ff in vogelvlucht want moet nog even koffer inpakken voor een paar dagen Lissabon en net pas thuis. Koken & stomen in de magnetron, met dit grijze weer ff geen salade. Manlief is gisteren al naar Lissabon gegaan voor een salesmeeting en we plakken er een paar dagen samen aan vast;-)

Afgelopen week niet gemakkelijk geweest, was zo van slag van de niet goed ontdooide cryo. Wel een hele vrolijke tas geshopt én een weekje zon geboekt in Egypte (Otjes, dank voor de tip, gaan we zeker een keer doen maar het is makadi palace geworden omdat mijn zusje uit noorwegen daar ook naar toe kan. nog niet zeker dat ze komt maar wel een optie;-). Afgelopen week heerlijk getut met neefje en dat gaf wel wat energie én moed om toch door te gaan voor een volgende ronde.

Enige tijd geleden schreef Guusje het zo treffend. Een laatste ronde in het verschiet... maakt het niet gemakkelijk allemaal! Kom ik nog een keer op terug.

Meiden, voor jullie allemaal een dikke knuffel! Succes met alle spannende dagen die komen voor een aantal. O ja, Tool misschien kun je bij de apotheek Ranitidine 75 mg halen; dat is een maagbeschermer en zorgt er misschien voor dat je je minder beroerd voelt door de prednisolon. Mijn gyn heeft me deze voorgeschreven omdat ik ook aspirine slik. Ranitidine is zonder recept verkrijgbaar;-)

Magnetron is klaar... snel eten en dan inpakken en heel vroeg naar bed want ik moet om 5.45 uur richting de bushalte gaan lopen. Wat een tijd!!

Dag meiden, tot ergens in het weekend!

Geplaatst

san balen van de ketel! jippie van de ovitrel! je bent er helemaal klaar voor! fren zou morgen effe terug gaan. zou me ook hebben kunnen gebeuren hihihi.

Geplaatst

Soep is echt heel simpel hoor: uitje en knoflook fruiten, groente erbij doen en even meebakken, halve liter bouillon erbij, 15 min laten koken, staafmixer erin en klaar!

Of meer maken (kan goed met groente, tomaten of linzensoep) en per portie invriezen. Kan erg goed. Niet met broccoli, paprika of courgettesoep overigens.

Geplaatst

Ceeke, veel plezier in Lissabon. Probeer lekker te genieten.

Was te laat en had geen zin om nog iets fatsoenlijks te eten te maken dus het is geworden: vissticks met veel citroensap met gebakken aardappeltjes en doperwten en worteltjes. Straks nog Griekse yoghurt met aardbeien

Geplaatst

San, jeetje, wat gaat het snel, zondag ontdooien!!!! Spannend meid! Ik ga duimen voor je draaien.

Fren, jij pikkedief!!! HAhaha, ik zeg ook, morgen terug gaan, dan komt het wel goed.

Tool, jij had gister je 1e FM lees in je handtekening, en morgen de 2e begrijp ik dus?

Ceeke, heel veel plezier in Lissabon.

Ik ben vanmorgen weer in het zkh geweest, cyste is gelukkig zo goed weg. Maar de angst dat het weer gebeurt blijft, en is reeel. Ik kon ook een TP gaan doen ik een volledig gestimuleerde cyclus, dan heb ik ook geen eisprong, dus ook geen kans op een gelelichaam cyste. Maar dat zou betekenen dat ik veel hormonen moet gaan gebruiken, en mocht ik zwanger worden, ik nog lang utro moet gebruiken, 5x per dag 2 bollen. Opzich niet zo erg, maar mijn gevoel zegt dat ik dit niet moet doen. Dus ik ga toch weer voor een natuurlijke cyclus. Begin mei stop ik met de pil, en dan gaan we er voor. met ingehouden adem.......

Geplaatst

Guus, spannend toch weer hoor!! fijn dat de cyste weg was. Alleen idd die kans dat ie weer terugkomt. Dus over een weekje of 3 gaat het bij jou ook weer beginnen. Ik ga nu al duimen!!!

uhm, en toen??? de acu was goed. Weer voldoende energie en mijn pols voelt weer krachtig! ik moest contact proberen te maken vanavond met het kindje dat ze bij de reading had gezien en hem/haar/hun uitnodigen dat ze mogen komen en van harte welkom zijn. Dus dat ga ik straks in bed maar eens doen met op de achtergrond de muziek van de hapto erbij.

morgen idd de 2e fm. benieuwd hoe hard ze gegroeid zijn mijn 3 follikels. en dan ook daarna dr. P mailen.

nou meiden, ik weet het effe niet meer. ben geloof ik een beetje meeer met mezelf bezig, niet van mezelf gewend. Ik denk wel aan jullie.

fijne avond en wellicht meld ik me later nog!

liefs,

Tool

Geplaatst

Wauw zeg, tool en san in de race. Wen ook. Guusje al snel. Ikzelf zei de gek... Als we dan nu dat bovenste lijstje gewoon even flink wegwerken met z'n allen en er een lange zwanger lijst van maken? Lijkt me wel gezellig ;-)

Geplaatst

Guusje wat spannend weer straks opstarten!!!!

Tool veel plezier met het welkom heten van je kind(jes), lijkt me heel bijzonder waar je nu allemaal mee bezig ben, ik ben daar allemaal veel te nuchter voor wat betreft mijzelf. Vind het wel prachtig en bijzonder hoe anderen daar tegen over staan en er heel veel steun en rust uit putten en niet te vergeten kracht!! Morgen weer follikel meting, veel plezier met kijken hihi.

Hiet zit de ovi erin en ja hoor knallende koppijn na een tijdje, zal de moeheid er ook wel weer aankomen, maar dat geeft niet, slaap ik hopelijk lekker en heb ik dan geen tijd meer om te piekeren, de gyn was gister zo vol van vertrouwen dat het me beangstigt en ik juist nu meer neiging heb om in het negatieve te duiken, dus straks in mijn bedje maar even de ademhalingsoefening van Henne toepassen, werkte vanmiddag ook best goed moet ik zeggen ;)

Geplaatst

Ik ga er ook vandoor, alvast mijn bedje opwarmen voor de harde werker die nog steeds niet thuis is.

Welterusten en lekker fijn dromen allemaal!

Geplaatst

Henne, Ik doe ook mee met de deal! Wat zou dat mooi staan, zo'n lange lijst met zwangeren. (droom, hoop, droom, wens)

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

henne mooie deal!

half uurtje geleden gespoten en gesnoven en lig nu weer op/in bed te luisreren naar hapto cd. kindje(s) vwrwelkomen was lastiger dan ik dacht. en ben in slaap gevallen lol.

san de ovi zit er weer in. helaas koppijn eraan overgehouden probeer dat positieve gevoel van je gyn vast te houden. mn huisarts was ook zo positief en dat gaf me weer een boost (maar idd ook n beetje eng, dus ik begrijp t wel).

fren succes vandaag met t terugbrengen en veel plezier met de lunch!!

henne had jij eigenlijk nog iets gehoord van Vroeg en t niet betaalde eten? ga even muziekje verder luisteren.

Geplaatst

Goeiemorgen! Nog steeds geen smiley, of geen smiley meer....ben er nog niet achter. Als ik morgen ook negatief test, stop ik ermee. Morgen positief zou een cyclus van vijf weken zijn. Langer heb ik nooit gehad de laatste jaren. Het streepje is ook enorm licht, maar gisteren had ik dacht ik wel wat helder slijm. Vaag vaag vaag. En dus lekker irritant.

Tool ik vind het ook heel erg moeilijk dat visualiseren. En vorige week heb ik dus met hypno en EFT een aantal dingen verwerkt, daar zou ik thuis mee verder maar in je uppie is het toch een stuk moeilijker om de een of andere reden. Zul je ook wel moeten leren.

San hoe is het met de ketel? En de bijwerkingen?

Oh en nee, nooit meer iets van Vroeg gehoord. Wel erg eigenlijk, een jurkje van vier euro sturen we Fren allemaal mee terug en eten van 150 laten we lekker zitten haha. Oke, dat was hun eigen fout.

Meiden ik ga. Moet J naar de garage brengen, dan naar hypno en vandaag ook nog wat dingetjes doen voor mn werk. Gisteren eindelijk het handboek voor zzp'ers van de bieb, dus voldoende leesvoer.

Geplaatst

ja,henne, hihih, eigenlijk heb je daar gelijk in, we sturen fren terug voor 4 euro, maar de rekening van 150 euro laten we lekker onbetaald, hahahahaha.

succes met de hypno en je nieuwe leesvoer!!

Geplaatst

Was het 150 euro? Foei meiden! :-) Hebben ze dat niet gemerkt? Kan toch niet!

Hier vannacht voor het eerst twee doorslapers, vanaf half 10 gisteravond tot kwart over 7 vanmorgen, heerlijk is dat zeg! Hopen dat ze dat vaker gaan doen...

Geplaatst

Oh Caro dat is lekker zeg!Idd hopen dat ze dat zelf ook vonden ;-)

Net terug van hypno, zit gelukkig weer wat lekkerder in mn vel. En kreeg een sms van Tool: zaterdag heeft ze de punctie!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden