Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tool, succes vandaag! Hoe laat moet je er zijn?

Caro, nacht weer beetje doorgekomen?

San, vandaag ontdooien toch? Spannend, ga voor je duimen.

Eef, je schilderij is erg mooi geworden. Ik blijf steeds naar dat vogeltje kijken. Fijn dat je het gevoel hebt weer een stap in de verwerking te hebben gedaan. Goed bezig jij!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tool lievie, succes vandaag!

Eef ik kan geen foto's zien op jouw Facebook :-( misschien sta ik niet in een bepaalde lijst? Ben wel heel benieuwd. Erg mooi hoe het schilderen je zo geholpen heeft in de rouwverwerking en bijzonder dat ook hier lotgenotencontact weer zo bijdraagt. Ik snap nog steeds niet waarom zoveel medici zo tegen dat contact zijn, het kan zo helend werken.

Meiden ik ga, we gaan zo de stad in met ons oudste neefje. Hij wordt donderdag acht en mag voor zijn verjaardag een boek uitkiezen en daarna gaan we wat lekker drinken en eten. Voordeel van tante en oom zijn hè, dat soort speciale dingetjes doen :-)

Geplaatst

Nacht was een drama maar niet zo zeer door de kleintjes: manlief ineens enorme kiespijn, die heeft bijna niet geslapen en slaapt nu, oudste 39 graden koorts, nu nog steeds en ik rugpijn dus niet lekker liggen... En tussendoor huilende en drinkende babies... Ach ja...

Geplaatst

Tool, heel veel succes meis! Hoop dat de opbrengst mooi is en je niet teveel last hebt vd narcose en napijn.

Henne, superleuk! Heel veel plezier!

Eef, heb t schilderij gezien. Erg mooi! Vind vooral de vogel heel mooi in het abstracte geheel!

Geplaatst

Dank voor leuke reacties :-) henne heel raar, maar heb t uit zitten zoeken en idd kon je er niet bij? Niet bewust aangevinkt want die opties kies ik eigenlijk nooit? Kan je er nu wel bij? Rare is dat ik er zelf zo blij mee ben, dat is natuurlijk t belangrijkste maar vond t wel bijzonder op een subtiele manier mijn gevoel zo te kunnen delen haha, alles zit er in kinderloosheid en rouwverwerking maar un mijn symbooltaal, ;-)

Geplaatst

Tool! Jouw dag vandaag, kom tussendoor vaak spieken hoe het is gegaan!

Oei Caroline: dat is zeker geen fijne nacht.... Hopelijk kunnen jullie vandaag nog wat slaap pakken!

Henne: wat gezellig dat je me je neefje op pad gaat. Zijn zeker mooie momenten! Vond het ook heel mooi te lezen dat je laatst bij je vriendin positieve kracht voelde ipv verdriet. Het oude strijdlustige gevoel! Heel goed meid!

Fijne dag allemaal!

X

Geplaatst

Ik bleef ook maar naar die vogel kijke Eef

Henne, tips voor leuke cadeau's zijn welkom. Moet nog cadeau kopen voor een tweeling j/m die binnenkort 7 worden. (ook dmv Icsi ontstaan trouwens, na iets van 9jr proberen)

Geplaatst

Oje caro, niet fijn... Hoop da de ziekenboeg een beetje opknapt vandaag. Aan de andere kant, als ik naar buiten kijk is hè echt wee om in bed te blijven: wind, hagel en regen... Waar blijft de lente!

Geplaatst

Ja vraag ik me al een tijdje af...

Ik wil eigenlijk naar de Aldi want daar hebben ze vanaf vandaag matten voor achter in de auto en die heb ik hard nodig want mijn Kangoo heeft een 'kale vloer' in de kofferbak. Ben bang dat ik al te laat ben straks want staat in de folder en dan is het zo weg altijd hier. Heb mijn moeder ook ingeschakeld maar die is meestal ook niet de vroegste in het weekend...

Maar ja, manlief en babies slapen nog dus als ik nu weg ga, weet ik zeker dat ze allebei tegelijk wakker worden en ik weer een chagrijnige man aantref bij thuiskomst. Dus wacht nog maar even tot ze de volgende fles hebben gehad... En ga nu naar beneden waar het oudste zieke vogeltje zit...

Geplaatst

Oh daar is ie... is toch niet echt een skinny?

Ik heb voor Bram ook een spijkerbroek gekregen maar vind het zo onpraktisch omdat het in bed niks is en hij is maar zo kort wakker op een dag... Grotere maten zijn hartstikke leuk maar nu...

Nou, moeders heeft 2 matten gehaald bij de Aldi dus daar hoef ik niet meer heen. Inmiddels is hier de tweede slaapsessie van de dag begonnen: manlief ligt in bed met 2 paracetamols want nog steeds kiespijn, dochter met koorts in haar eigen bed en de babies ook in hun eigen bedjes na een dikke fles allebei, alleen Bram ligt nog wat te kreunen (tot ergernis van papa). Ik ga zo dus maar boodschappen doen, als het echt stil is. Mama bewaakt het fort wel weer...

Geplaatst

wij dames zijn het sterkste geslacht,hahahah

we zijn zojuist terug van DD en dr. S. heeft 4 eicellen gevonden. Volgens mij zijn er 4 of 5 aangeprikt.

Maandagochtend krijgen we te horen hoeveel er bevrucht zijn. Den dat we donderdag de tp hebben, want ik geloof dat ze sowieso de ÉS ingingen.

Duurde wel lang voordat dr. S. pas bij ons langskwam. Had blijkbaar ook nog andere patiënten op spreekuur, maar om ons daar nu ruim een uur voor telaten wachten??? vond ik iets minder.

Ennieweeijs, we zijner weer, heb geen pijn gelukkig. voel me op zich wel goed, dus het etentje straks met schoonbroer en schoonzus zal ook wel meevallen.vriend is nu de laatste boodschapjes doen. hier regent het nu ook trouwens weer.

liefs,

Tool

Geplaatst

yes Tool, 4 eicellen das supernetjes! nu lekker bijkomen.

Hier schijnt trouwens het zonnetje nu!

Fren, leuk die skinny alleen zit hij nog best wijd voor een skinny. Ach, kan ze er nog ingroeien toch?

Geplaatst

zojuist ook uitslag van dr. Pf. gehad. bloed uitslagen waren in orde. Ik moest doorgaan met huidige medicatie.

jippie.

Geplaatst

goedzo! ziet er goed uit allemaal, heb je ook weer gehad. Op naar de volgende stap: zoveel mogelijk bevruchtingen.

Dat dr. S. jullie zo lang liet wachten verbaast me niets. Hij heeft bij ons nooit anders gedaan en uit ervaringen van anderen blijkt dat iedereen daar altijd lang zit te wachten en vervolgens maar héél even binnen is. Ik vond hem heel erg onpersoonlijk, alsof hij lopende band werk aan het doen was.

Geplaatst

Lieve tool, yeshhhhh de punctie is achter de rug en nu dan 4 gevonden, spannend het bericht over de bevruchting, d jullie maar snel bericht krijgen, veel succes!

Caro even de weekendtandarts bellen? En niet zeggen dat hij er al een dag me loopt! Sterkte.

Tool, wij moesten ook wel wachten , maar daarentegen ook alle ruimte om zelf vragen te stellen, ik moet zeggen dat ik eigenlijk bij iedere afspraak in het zkh moest wachten, vooral bij onze eigen gyn. Ik ergerde me in eerste instantie maar was ook blij dat wij ook alle ruimte kregen dus dat maakte weer veel goed :)

Fren, vind hem ook niet echt skinny maar wel stoer!! Ik had een aansluitende legging in maatje56, was niet echt een succes ;)

Imke slaapt nu nog, wachten tot ze wakker is en gaan dan uit eten, en ja ja, we hebben weer een nieuwe kap voor de lamp, was net de laatste en deze is 100% in orde, gisteren wat foto's op canvas besteld en dan is de woonkamer klaar...

Geplaatst

Hij wilde de weekendtanarts niet bellen, tja, dan moet hij het zelf weten.

We hebben hier weer een al heel lang huilende Kaat, Bram kon er ook wat van trouwens, ben met ze gaan wandelen, wel een uur, al die tijd geslapen en vlak voor huis, alsof ze het hadden afgesproken, werden ze wakker en sindsdien is het hommeles. Allebei alweer een fles gehad maar Kaat blijft bezig, zucht... Het is hier weer even niet zo gezellig, ga maar koken...

Geplaatst

Tool super, wel balen van het wachten maar ja dat hoort er ook weer bij hè... nu afwachten wanneer de tp is.

San voor jou wordt het nu ook heel spannend! kon je het een beetje van je afzetten vandaag?

Fren die skinny is leuk toch? Had me er iets heel anders bij voorgesteld.

Caro wat een ziekenboeg zo bij op thuis. Vriend idd even tandarts bellen? Met pijn kun je natuurlijk helemaal niks hebben en kiespijn is ook zo gemeen! Trek jij het nou allemaal nog wel een beetje? Het sterkte geslacht is ook een keer op natuurlijk.

Sen mijn neefje wordt acht en leest graag en goed. Voor Sinterklaas hadden we voor hem het boek 'Dolfje weerwolfje' gehaald en dat vond hij heel erg leuk. Nu heeft hij een deel uit de serie 'mijn leven als loser' gekozen. Is eigenlijk voor 10+ en ik vind het ook maar zozo, maar hij had al een deel en zijn moeder is er ook weg van dus tja... Het is ook op zich leuk, maar het gaat over een jongen in de brugklas en dat vind ik gewoon nog erg ver weg voor een jochie van acht, hoe goed hij ook leest. Hij was wel flink onder de indruk van de grote winkel, was echt een leuk uitje. Grappige was dat hij taart daarna niet wilde, hij zat eigenlijk ook hete kolen om thuis direct te gaan lezen.

Dames, ik ga de piepers opzetten, het is al bijna half zeven! Aardappels dus met stoofvlees (mosterd, ui, rode wijn) en bloemkool.

Geplaatst

haha Henne, wat leuk dat hij meteen wilde gaan lezen. Doet me denken aan vroeger. Ik was zowel van het wild buitenspelen als van het lezen. Kon echt urenlang achter elkaar lezen en dan snel weer naar de bieb om een nieuw boek te halen.

Je eten klinkt lekker. Hier worstjes (echt, sinds we hier in Ierland wonen heb ik worst ontdekt: hier worden ze zowaar van echt vlees gemaakt, haha, mjam) en aardappeltjes en wortel. Wederom hollandse kost dus :-)

Caroline: sterkte daar.... Hoop dat je kleintjes zich rustig houden vanavond en vooral vannacht!

Geplaatst

Nou rustig... net even kort verslagje geschreven op het andere topic, kwam er op neer dat ze bleven huilen, weer een fles gemaakt en op het laatst spuugde Kaat alles over zichzelf en vriend heen, weer vloeken natuurlijk... Maar mooi moment daarna: hij nam haar voor het eerst mee onder de douche en ik zag dat ze er allebei van genoten...

Henne mijn dochter kijkt sinds anderhalf jaar het liefst van die highschoolseries op Nickelodeon. Slaat ook nergens op natuurlijk, was ze 6, kids waar het over gaat zijn 16... maar ze vindt het geweldig en alle kinderen uit de klas kijken het ook. Wel lastig maar ik ben dan niet zo'n strenge ouder die het gaat verbieden, al vind ik sommige programma's zo irritant want schreeuwerig dat ze die sowieso niet in mijn bijzijn mag kijken en ik haar probeer duidelijk te maken hoe stom het is... met matig succes overigens.

DOlfje Weerwolfje vindt ze ook leuk trouwens.

Geplaatst

Mooie ontwikkeling Caro! Volgens mij lopen jullie allemaal op je tandvlees....hele gezin naar tandarts...

IVfsh, zeer herkenbaar je reactie over vroeger haha, had ik zelf kunnen schrijven ; -)

Ik heb net gebeld met die dame van dat artikel, nou heel sympathiek, ze vind het enorm spijtig en ze zal morgen schrijven dat het idd zeer ondoordacht was en ze vooral uit emotie heeft gehandeld, ze wilde zo graag in de krant en op de radio, en het liefst nog op de TV....not dus...wel de nrc next gekocht van vandaag, niks over kunnen vinden. Nrc weer blij met de verkoopcijfers.... dom van me. Nou ja wel heel erg aardige column van Youp van het Hek, dus de moeite waard, Zou San ook erg goed hebben gevonden, ging oa over het dierenleed dat de spaanse koning en andere koningshuizen veroorzaken...zeer goed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden