Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh wat cool Eef dat je gebeld hebt! Hopen dat de schrijfster hiervan geleerd heeft. En laten we wel wezen, NRC next heeft het ook geplaatst... En NRC staat los van de next dus vandaag zul je er idd niks in vinden. Ik heb een abonnement op next, hou je op de hoogte ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne HELP!!! Dat was een geintje natuurlijk ................. schreef NOT....... haha, maar nu ga ik natuurlijk wel bellen natuurlijk,....morgen!!

haha.

Verder heb ik Tool nog niet gefeliciteerd met de mooie score, moest aan caro denken ; -) Gefeliciteerd!!~!

Geplaatst

Hahahahaa briljant, maar eh..... Zolang ik aan de Tavegil ben moeten jullie wel heel duidelijk zijn hoor, want ik ben vaag LOL Interpreteerde het not als niet op tv geweest, hè, heerlijk, zit me hier tranen te lachen! Voel je niet verplicht om te bellen ;-)

Overigens, ik vind je schilderij bijzonder en bijzonder mooi, iets om naar te blijven kijken. Denk dat je ook zonder verwerking op de achtergrond zeker aan dit talent moet blijven werken!

Geplaatst

Ahh uahahaha ik moest je bericht 3x lezen Eef. Had die NOT anders geïnterpreteerd. En bedoel je mij niet vwb die berichtgeving over die barbaarse Spaanse koning?!

Geplaatst

Ja klopt Sen, bedoelde jou! haha, beetje pijn in buik pfff Tavegil ? Henne, had jij je haar niet recentelijk weer een tintje lichter geverfd ; -)

Geplaatst

Gezellig hier!

Inderdaad Eef, we lopen een beetje op ons tandvlees, nou ik loop eigenlijk op eieren en heb dat ook vanmiddag gezegd tegen mijn vriend dat ik dat niet leuk vindt. Hij baalt ook van zichzelf nou ja. Weet je, het zal uiteindelijk allemaal beter gaan en makkelijker worden, ik had van tevoren niet kunnen bedenken dat hij het zo moeilijk zou vinden en hij zelf ook niet zei hij... Niet dat ik dan niet was door gegaan, zeker niet, maar dan had ik me er wat beter op kunnen instellen. Beetje lastig uit te leggen, maar ja.

Gelukkig is het hier rustig nu. Helaas heeft de oudste nu 39.6, wel wat gegeten en gedronken, geen diarree en niet overgegeven dus dan is het gewoon uitzieken volgens mij. Ga zo maar naast haar liggen, was weer een hectische dag...

Geplaatst

Hahaha Eef, ik moest ook drie keer lezen. Ze al tegen vin dat jij haar gebeld had en vond je erg cool ;-) overigens was zijn reactie toen ik vanmorgen het artikel liet lezen net zo verontwaardigd als die van de rest van ons. Hij moest haar niet tegenkomen zei hij...

Caro, hou je taai meid, het wordt beter! Maar wel moeilijk dat je vriend zo heftig reageert. Erg goed dat je eerlijk zeg dat je het daar moeilijk mee hebt. Blijven praten is het allerbelangrijkste!

Geplaatst

Lieve dames ff heel snel. Het is hier in huis een ziekenboeg. P heeft een virus en hele dikke enkels en polsen, kan niet goed uit de weg. Veel slapen en ook luchtwegproblemen, dinsdag fongfunctie onderzoek en vrijdag uitslag daarvan. Ruben is ook weer flink benauwd dus morgen maar weer afspraak maken bij ha. Vanacht eruit geweest en omdat hij het zo benauwd had ventolin gepuft.

Gister een late en door ruilen nu een vroege zodat ik de mannen kan verplegen als ik weer thuiskom om half 4 vanmiddag.

Tool van harte met deze mooie uitslag!!!!!

Vandaag gaan ze de onze ontdooien. Ben zo nerveus ervoor. Hopelijk bellen ze niet vandaag want dat zou betekenen dat het over en uit is voor ons. Hopelijk bellen ze morgen met het mooie nieuws dat de tp doorgaat om half 12 dus duimen maar!!!!!

Coro ook succes met de ziekenboeg!!

Eef had het schilderij al de stempel mooi gegeven, maar nu ik de betekenis erachter weet..... Nog mooier en heel bijzonder. Ik zou hem trouwens ook zo aan de muur hangen hier!!

Ik moet er vandoor doei doei

Geplaatst

Tool wat spannend weer, ik duim voor mooie bevruchtingen.

Sandra jij ook heel veel succes ook met de zieke mannen.

Voor iedereen verder een dikke knuffel en x!

Geplaatst
Hi Syl, hou je t hoofd nog boven water? Moet veel aan jullie denken! Hoe gaat f met de afvalrace?

Kus!

Heel moeilijk en het is nog maar de aanloop naar.....

Afvallen lukt nog wel maar moeizaam, korte nachten dus weinig puf om te sporten en gezond eten schiet er vaak bij in.

Kayla loopt op haar laatste pootjes dus dat vreet ook energie.

Ik lees mee maar heb verder behalve negatieve dingen niets te melden.

X

Geplaatst

Oh Lieve sylvie,

Heb Je wel een plek waar je goed kunt praten over wat er allemaal gaande is? Je weet dat je hier over alles kunt praten. Negatief, positief, verdrietig, grappig en alles daartussen in. Denk vaak aan je.

Veel liefs voor jou en J en kayla!!!

Xxx

Geplaatst

San, beterschap voor de mannen!!! hoop dat je werkdag voorbij vliegt zodat je je mannen kunt verzorgen! en vandaag en morgen een spannende dag. Hoop ook dat ze morgen pas bellen!!! we liggen echt zij aan zij deze keer, hihihi. jij alleen maandag de tp en ik krijg maandag te horen of we een tp hebben en wanneer. Heb zojuist nog eens contact proberen te maken met het engeltje/de engeltjes om mee heen. ze zijn van harte welkom!

moet dadelijk/straks (half 12) lesgeven, heb een klein beetje een trekkend gevoel, maar het zal goed komen. paracetamolletje erbij.

en vanmiddag dan naar onze trouwlocatie, jippie. rondleiding, wat we kunnen doen, waar we het kunnen doen (de trouwerij en evt. het feest) en hoeveel het dan zou gaan kosten enzo). zin in!!

Syl, heftig allemaal zeg, denk regelmatig aan. Hoop dat je er toch met iemand over kunt praten, net als wat ivfsh al zei, je weet dat je hier ook kunt delen! En jammer dat Kayla zo slecht gaat momenteel. geef haar maar een lieve aai van mij! en heel veel liefs en sterkte voor jou en J!!!

kom later weer!

liefs,

Tool

Geplaatst

Sluit me aan bij ivfsh en tool, lieve syl maak van je hart geen moordkuil, dikke knuffel voor jou j en kayla x

San klinkt niet zo goed die ziekenboeg, sterkte, duim voor een mooie terugplaatsing x

Tool je zit weer vol ) duim ook voor j

Caro voor jou hoop ik gewoon dat er wat lucht komt in je mooie gezin, en dat je dochter snel opknapt. Voor haar ook grote veranderingen, :-) nu is ze opeens altijd de oudste! Knuffel meid xxx

Geplaatst

Hoi meiden,

Syl, Ik moet veel aan jullie denken, wat erg dat het met Kayla steeds moeizamer gaat, sterkte met alles meid!

Eef en Henne ik heb erg moeten lachen om jullie! De tweets van die muts ben ik niet meer verder gaan lezen, erg frustrerend....

san, succes vandaag, ik duim voor je dat er sowieso een goed door de dooiing komt! En en de ziekenboeg, jeetje, ook de benauwdheid van kleine Ruben.

caro bij jullie ook een ziekenboeg las ik, ellendig, zekerste twee kleine hummeltjes.

wat het huilen van Kaat betreft, zit ze niet in een fase dat ze een mentale sprong maakt? Ik ben zo blij moet het boek oei ik groei, als ik het even niet wist dan pakte ik het boek erbij en meestal vond ik daar de verklaring....

Fren hoe gaat het met je pols?

Tool kun je een beetje ontspannen vandaag?

Geplaatst

Syl lieverd, als het helpt om hier je hart te luchten, doe het dan juist! Hoewel ik me ook voor kan stellen dat het zelfs hier niet meer 'veilig' voelt als er eea aan de hand is. Gebruik dan de mail of telefoonnummers die je hebt meis, we zijn er voor je. Ook 'alleen' als praatpaal. dikk knuf.

Dit topic kun je weliswaar alleen lezen als je bent ingelogd, maar kleine moeite om dat te doen toch? Ik ben zelf normaal niet erg paranoide, maar nu met mn eigen bedrijf en dat gedoe over dat artikel in NRC (het topic daarover schijnt vaak genoemd te worden in de discussie op Twitter, dus ik ben mijn 'anonimiteit' kwijt op het moment dat mijn reactie geplaatst zou worden). Niet dat dit erg is ivm onze ivf, daarover zijn we toch wel open. Maar op andere vlakken zou ik het niet zo fijn vinden. Maar dat zien we dan wel.

San wat rot zeg, P ook weer ziek en R nog steeds niet lekker. Het wordt tijd dat bij jullie de virussen het huis uit waaien! Sterkte vandaag met de zenuwen. Ik duim voor je!

Tool voor jou natuurlijk ook, zou super zijn als ze allevier goed bevruchten en delen!

Caro hoe was jullie nacht? En hoe staat het ervoor met de koorts en de kies? Het klinkt mij vooral alsof jullie totaal oververmoeid zijn en je vriend daar meer last van heeft dan jij. Of tenmnste, dat hij er net als ikzelf bijvoorbeeld, een heerl erg kort lontje van krijgt. Ik kan nog heel lang overkomen alsof het best gaat, op werk hield ik me dan altijd in en thuis ontplof ik als mijn rust dan verstoord wordt. J hoeft dan maar verkeerd te bewegen of ik ga tekeer. En dan denk ik op zo'n moment ook wel, waarom doe ik nu zo?, maar het gebeurt gewoon. Is er iets te verzinnen waardoor jullie om de beurt wat slaap kunnen pakken? Heb mijn neefje, die nogal veel huilde, wel een een middag meegenomen zodat mn schoonzusje kon slapen. Maar voor jullie is het natuurlijk vooral snachts. Sterkte meis, en kijk vooral naar de mooie en positieve dingen. Hang in there!

Meiden ik wens jullie een fijne zondag!

Geplaatst

Henne ik hoop dat je wel beseft dat je je nergens voor hoeft te schamen, je kunt je uitstekend verwoorden en er is niets mis met je eerlijke mening:-) maar ook ik kan me voorstellen dat je gevoelens uiteindelikk prive zijn, ik schrok er ook van.... isabelle komt er zelf niet ongeschonden vanaf.... in haar tweets is duidelijk trrug te halen dat ze geen geld zelf heeft en beurzen voor verdere studie probeert te verzamelen... en ze heeft een slechte relatie met haar moeder... sick.

Geplaatst

Och Syl, ik zou zo graag iets voor je doen. En sluit me bij de rest aan, blijf wel praten over alles. Of dat nu hier is, met J of met een professional, krop t niet op! En als je afleiding zoekt: fiene houdt erg van knuffelen!

Babeth, pols wordt helaas nog niet veel beter. Vannacht zonder brace geslapen en daar erg spijt van. Nu weer velt pijn, zelfs met brace...

Tool respect hoor! Ik kon na m'n beide puncties niet veel meer dab in bed liggen de eerste dagen!

Geplaatst

he meiden, wat een drukte alweer hier :-)

Syl, lieverd. Kom gewoon lekker van je afpraten hier. Geeft helemaal niets als het geen vrolijke berichten zijn. Daar ben je toch vrienden voor?! wat erg dat het met Kayla minder gaat. Ik weet hoeveel je van haar houdt. Probeer nog te genieten van de tijd die je nu met haar hebt. Sterkte met alles en een hele dikke knuffel

Caro, hoe is het nu daar bij jou? vriend al een beetje opgeknapt. Geen leuke situatie op dit moment meid maar dat komt vast allemaal goed. Je moet er "even" doorheen, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel.

San, oh oh bij jouw ook weer ziekenboeg. Wat is dat dan precies voor virus wat P. heeft? hopelijk knappen beide mannen snel weer op.

Henne, snap wat je bedoelt met anonimiteit. Ook al heb je gelijk en heb je het allemaal goed en netjes verwoord. Ik heb even snel naar die tweets gekeken. Wat mij o.a. ook stoort is dat ze zegt aangevallen te worden door vrouwen die ivf ondergaan en dan met als "argument" haar leeftijd en emoties. Heeft ze jouw relaas zeker nog niet gelezen... Wat ontzettend domme wannabe-journalist is zij zeg. Als ze nog enigzins verstand in haar blijkbaar onontwikkelde hersenpan heeft dan komt ze hierop terug.

Geplaatst

he dames,

vandaag voorlopig mn laatste les gegeven, jippie! nu alleen nog maar focussen op icsi en n goeie afloop. ga verf halen en n schildersdoek en mn tattoo uitwereken de komende 4 weken.

fren balen dat je weer last hebt van je pols!! hoop toch echt dat t gauw gaat herstellen!

caro, er is idd al meer over geschreven, hoop dat jullie gezinnetje toch binnenkort dedraai kan vinden en wat meer rust heeft/krijgt.

fijne zondag allemaal! tot later

Geplaatst

Wat lief dat jullie allemaal zo meeleven! Gelukkig ben ik in de basis een heel optimistisch mens dat er altijd van uit gaat dat het allemaal goed komt een keer. Een van de redenen dat ik zo lang door ben gegaan met ICSI...

Het gaat vandaag weer wat beter: vannacht hebben ze allebei doorgeslapen, vanaf 9 uur 's avonds tot kwart voor en kwart over 7 vanmorgen, dus dat was heel fijn. Daarna zijn ze eigenlijk na een flinke fles allebei weer snel gaan slapen, waardoor vriend en ik nog een keer terug naar bed konden, weer anderhalf uur geslapen! Dat scheelt een hoop kan ik je zeggen... De oudste voelt zich gelukkig veel beter, had 38.1 vanmorgen. Gisteravond vond ik het niet zo leuk, had ze 39.6 en was ze heel wazig, leek wel een beetje op ijlen maar aan de andere kant zegt ze vaker rare dingen als ze uit een diepe slaap komt...

Bram is met papa onder de douche geweest en ook hij vond het, net als Kaat gister, heel lekker! Ze hebben allebei op het speelkleed gespeeld, Bram even voordat hij een fles kreeg, resultaat zie FB: hij at zowat de arm van zijn zus op, zo grappig! En nu slapen ze alweer een hele tijd.

Mijn rug vanmorgen was het enige minpunt: ik kon niet op of neer. Heb 2 paracetamols genomen en nu gaat het wel weer maar morgen toch maar de huisarts bellen.

Vriend gisteravond ook 2 paracetamols genomen en heeft momenteel geen last maar gaat morgen toch de tandarts bellen en wil meteen die kies laten trekken als het nodig is. Hij zit daar niet mee, heeft al een gat, ik heb een kroon laten plaatsen, vind het niks zo'n gat in mijn gebit. Maar nu moet ik waarschijnlijk ook een kies laten trekken, waar een kroon op zit en waar ik al 2 wortelkanaalbehandelingen aan heb gehad. Zou ik na de bevalling voor komen maar stel het steeds uit...

Al met al is het tot nu toe een betere dag dan gisteren...

Geplaatst

hey Tool, neem je niet teveel hooi op je vork v.w.b. allerlei activiteiten?! ook al zijn het dan leuke dingen. Ook je rust pakken hè dame ;-)

Fren, nog/weer last van je pols. Best lang al hè, is dat normaal zo lang?

Hier dus last van bekkeninstabiliteit. Ben erachter dat je daar dus zoiezo last van hebt als je hypermobiel bent maar dat het dus verergert wanneer je zwanger bent. En dat klopt want de klachten die ik heb, heb ik eigenlijk altijd al alleen dan minder erg. Wel nieuw is het pijnlijke gevoel bij m'n schaambeen maar verder hetzelfde als altijd: pijn onderin de rug bij de 2 kuiltjes, pijn in stuitje en dan vooral bij opstarten dus opstaan uit stoel na langer zitten en bij lang lopen (vooral bij slenteren), sneller moe worden en sneller herstellen na vermoeidheid/pijn. Klinkt als een hele klaagzang maar is niet zo bedoeld hoor. Onderga het met liefde :-) maar ga vandeweek toch wel maar weer even een afspraak maken bij de fysio.

Verder rustig dagje hier. Net paar wasjes gedraaid en opgehangen. Vriend is nu italiaanse gourgettesoep aan het maken en mozzelen alla marinara en straks nog even de rest van de zooi uit het ex-kattenkamertje/babykamer-to-be halen. Dat was het denk ik wel weer voor vandaag...

wat eten jullie?

Geplaatst

He ladies,

Daar ben ik dan ook weer even! Ga zo eerst eens eventjes dat gedoe rondom het artikel in de NRC opzoeken, dit heb ik helemaal gemist!

Met ons gaat het allemaal redelijk...Jim en ik zitten beiden een beetje in de lappenmand (erg verkouden) en Jim is na zes maanden helaas nog steeds een slechte slaper. Doorslapen heeft ie nog nooit gedaan maar de nachten dat hij pas om 5 uur voor het eerst wakker wordt (en waar wij dus al heel blij van worden) zijn helaas ook schaars. Zeker nu hij weer verkouden is. Ook drinkt hij al twee maanden behoorlijk slecht, daar wordt je ook moedeloos van hoor. Vooral omdat hij al helemaal geen vetreserves heeft. Maar goed ;). Het is wel een enorm lachebekkie en zijn vaste hapjes gaan er gelukkig wel goed in.

Jim is nu even met zijn vader op pad, tijd voor mij om even op de bank te hangen en te snotteren....

Geplaatst

Hoi Laika, leuk weer wat te horen! Wat balen dat Jim nog steeds niet doorslaapt! Jullie hebben vast al van alles geprobeerd maar volgens mij zit het er in of niet. Uiteindelijk gaan ze het allemaal wel doen maar wanneer? Sterkte ermee en ook met de verkoudheid!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden