Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Henne,

Is het misschien niet toch een idee je HCG te laten testen? Die zwangerschapstesten beoordelen op dikte van de streep blIkft toch wel heel moeilijk... Je bent duidelijk op zoek naar meer informatie, meer houvast. Waarom niet even laten prikken vandaag en een keer na het weekend? Of natuurlijk morgen bij pf laten prikken en dan na het weekend nog eens.

X!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wen, diepe zucht, wat een pech. Had het zo graag anders gezien voor jullie. Pff, nu jezelf weer bij elkaar gaan rapen voor de cryo's. Sterkte!!!

Caroline, wat fijn voor haar! Gratulerer så mye.

Ivfsh, het is mij misschien ontgaan, maar jullie richten je zu helemaal op nederland en (voorlopig?) niet meer op china? Mooie foto's!!!! Daar druipt liefde van af. En je kan zien dat het geen kiekjes zijn, dat je er over hebt nagedacht voordat je de foto nam. Had ze zelf het bloemetje geplukt?

Het trakteren viel in de smaak. Maar misschien waren ze alleen maar beleefd? Hier een foto, zo uilig (ik vind het superlief, oogjes dichtknijpen, half lachje, scheef hoofdje) kijkt ze altijd als ze trots is.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HOGIDI6S.jpg

We hadden een soort olifantjes gemaakt, met een lege ballon als neus en rozijntjes er in. Ze had zelf dik papier beschilderd en de oogjes geplakt en de doos versierd.

We vieren haar verjaardag zondag. Dit omdat er morgen en overmorgen konfirmasjonen zijn (een soort overgang naar volwassenheidfeest voor 14jarigen). Haha, ik ben nog steeds het nederlandse tempo gewend. Daarmee bedoel ik dat ik verwacht dat er snel gereageerd wordt op smsjes of emails. Zelfs bedrijven die iets verkopen reageren niet dezelfde dag...zo anders dan in nld. Maar goed, dat betekende dat ik dacht dat niemand kon/wilde komen op haar feestje. Daarom nog maar een boel mensen en kinderen uitgenodigd. Aarg, stromen gisteravond de smsjes opeens binnen, iedereen komt. Ik heb niet genoeg stoelen, kopjes, bekers, schaaltjes. Haha, het wordt vast gezellig. Ik durf het nog niet tegen manlief te zeggen dat er een invasie komt.

Geplaatst

Hee ursula,

Dat wordt gezellig dan :-). Lieve foto van merel!

We richten ons idd op Nederland nu. Ik ben een heeeeel eind gekomen met ministerie van justitie om toch adoptie via Nederland te kunnen Latem verlopen. Dan doen we dus wel in Nederland via cursus en raadsgesprekken, maar houden we ons Chinese dossier. Zou heel fijn zijn! Er is een mogelijkheid voor ar in China, maar dan zou hij de helft van de tijd zijn aan het reizen: lijkt me niet zo leuk (understatement) en we zouden dan ook alleei vijf dagen per week moeten werken en ons meisje veel te weinig zien. Dus straks even klaar met avontuur in buitenland en avontuur zoeken in Nederland.

Geplaatst

Ivfsh ik heb er even over gedacht het ziekenhuis te bellen, maar die zeggen toch 'afwachten'. Bovendien denk ik dat wachten op en hcg uitslag me alleen nog maar zenuwachtiger maakt. Pf. zal het morgen wel testen, maar als het goed blijft gaan heb ik volgende week ergens toch ook al een echo. Weet gewoon even niet wat ik wil. Ja, vertrouwen en zekerheid...zucht...

Ga maar douchen. Moet ergens vandaag de zieke ex-schoonmoeder van een vriendin naar de huisarts rijden. Weet alleen nog niet hoe laat. Noem het maar afleiding en een goede daad... liefst kroop ik weg in een hoekje maar dat schiet ook niks op. Wat een klote dagen zeg.

Geplaatst

Henne wat heb ik nou gisteren gezegd... niet gaan stressen vandaag, pas als hij morgen niet dikker is. Mijn ervaring is dat het niet elke dag duidelijk zichtbaar is maar als je die van dag 13 en 15 naast elkaar legt, je t ineens wel heel goed ziet.

Maar laat ff foto zien anders. Misschien zie je t te zwart in?

ik hoop t zo.

Sterkte met de dag omworstelen vandaag!

Geplaatst

Oh Henne wat een klote tijd..... Ik hoop dat de tijd wat sneller voor je gaat. Op zulke momenten kan je maar beter werk hebben....

Hier geslapen tot half 9, dat was wel weer eens nodig. R heeft ook heel lief tot dan geslapen. Nu boodschappen doen, maar zie er tegen op als een berg. Pff ik hoop dat dit zware gevoel de komende tijd toch wel weer verdwijnt. Vind mezelf niet gezellig zo...

Geplaatst

Punt is nog niet eens dat ik hem niet donkerder vind dan gisteren, ik vind het gewoon sowieso niet donker genoeg. Het stijgt volgens mij niet snel genoeg. En dan kan wijzen op een naderende vmk of....een bbz. En dan slaat de angst me echt weer om het hart. Ik wéét dat het ook met lichte testen goed kan gaan, maar de vorige keer had ik rond deze dag wél en echt duidelijker test en met de bbz juist niet, toen bleef het ook zo kwakkelen. En ik weet ook dat het geen zin heeft om nu alles te analyseren en dat ik af moet wachten. Alleen weten en doen zijn twee heel verschillende dingen. En het is zo lullig dat ik er gisteravond ent weer en beetje vertrouwen in begon te krijgen en dat dit dan vandaag weer helemaal vervlogen is :-( Hieronder de test van vandaag en gisteren. Als ik heel eerlijk ben vind ik die van vandaag zelfs wat minder dik.

[ATTACH=CONFIG]4139[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]4141[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]4140[/ATTACH]

Geplaatst

Die van vandaag is zeker dikker! Zie je meteen! Met name op die foto's waar ze naast elkaar liggen. Bah bah bah, wat naar dat je je zo voelt. Morgen naar dr pf: hij kan je wellicht geruststellen!

X

Geplaatst

Ben ik niet met je eens Henne, ik zie geen verschil tussen die twee. Je weet het wel dat weet ik, maak jezelf nou niet zo gek met die testen!! We testen met z'n allen veel te veel! 8 jaar geleden deed ik de test van Predictor, kreeg een roze stip en ik was zwanger, jeeh! Met 11 weken de eerste echo, prima. Ok, dat was een ander verhaal, maar toch. Deze keer heb ik ook 5 dagen achter elkaar getest en werden ze bij mij donkerder? Nee, volgens mij niet. Wat ligt er nu te huilen en te slapen? Twee baby's! Dus...

Geplaatst

Henne, ik vind de laatste test iets dikker/duidelijker dan die van gisteren. Maak jezelf niet gek. Want zoals je hier hebt meegemaakt is het wel eens anders dan je nu denkt.

Heel veel sterkte met wachten. Is niet makkelijk.

Dikke knuffel voor jou..

Geplaatst

Even inbreken hoor, Henne, mijn testen waren precies zo en het zijn er zelfs twee! De dikte van de streep en zelfs de hoeveelheid HCG hebben geen voorspellende waarde voor het verloop van je zw.schap. Je kunt alleen afwachten... Hoe moeilijk ook! Sterkte!

Breek weer uit

Geplaatst

Op die foto met meerdere testen ligt die van vandaag er niet bij hoor ivfsh. Maar oke, ik zal proberen niet te stressen. Heb jij dan nooit een dikke streep gehad Caro? Ik zei gisteren al tegen J dat het er in ieder geval geen twee zullen zijn. Heb trouwens net Pf gemaild of een niet sterk duidelijker wordende test een teken van afstoting kan zijn. Moest hem toch de bloeduitslagen van de wekelijkse check mailen. Die waren trouwens netjes. CRP was weer keurig gedaald Es, dus ik denk idd de verkoudheid. Jouw diagnose was helemaal goed :-)

Geplaatst

Nee volgens mij niet. Ik heb net al geprobeerd een foto te maken voor je, ik heb er 4 en de derde is lichter omdat ik toen niet met ochtenurine heb getest. Die van 1 juli, de laatste is niet dikker dan die van 29 juni, echt niet. Foto krijg ik niet goed scherp, dus je moet me maar geloven...

Geplaatst

Oke nog eentje dan: alle vier op een rijtje, dan zie je dat ie wel donkerder wordt. En twee aan twee de 'sets' met twee dagen ertussen. Ook dan worden ze donkerder. Ik moet stoppen met twijfelen, misschien zelfs wel stoppen met testen. Maar ik ben gewoon echt bang, kan er niks aan doen :-( Wil iedereen zo graag geloven, maar dat het bij anderen goed zat geeft mij helaas nog niet zoveel vertrouwen.

[ATTACH=CONFIG]4142[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]4143[/ATTACH]

Geplaatst

Lieve Henne, test morgen een dag niet in ieder geval... probeer het, je kan het! En dan als het echt moet overmorgen weer. Nou had ik natuurlijk niet jouw geschiedenis maar ik heb 4 dagen Kruidvat testen gedaan, de vijfde dag Clear Blue 2-3 weken en klaar. Luister nou naar alle wijze woorden van ons allen (hihi).

Geplaatst

Henne, ik zag het ook direct: streep wordt wel degelijk duidelijker. Ik zou morgen hcg laten meeprikken. Van het dagelijks staren naar streepjes word je toch kniftig?! Ik zou stoppen met testen en m'n dag proberen vol te plannen zodat je bezig bent en er niet continue aan denkt. Dat hou je niet vol

Geplaatst

Henne, stoppen nou!!!! Heeft geen zin echt niet. Ik heb nog een badkamer waar een gat dicht gemaakt moet worden. Interesse. Nee, even serieus stoppen met testen. Je maakt jezelf helemaal gek.

Even andere dingen doen nu. Gedachten op iets anders. Is heel moeilijk, maar wel het beste voor nu.

Dikke knuffel meis...

Geplaatst

*breek even in*

Henne, hier nog een badkamer en ramen in de aanbieding om je op uit te leven. Lukt me niet meer met mijn 35-weken buik. En mijn test was in oktober net zoals die van jou hoor, niet dikker of donkerder. Luister gewoon naar je DD-dinnetjes, stop met testen en ga iets anders doen.

*breek weer uit*

Geplaatst

Zat ook al te denken: komt slecht uit dat je niet werkt op het moment, veel te veel tijd om te piekeren!

Haha we spreken je allemaal streng toe!

Geplaatst

Jullie zijn lieverds! En jullie hebben helemaal gelijk. Gisteren ging het ook wel redelijk. Ben ik in huis aan de gang gegaan en 's middags lekker op de bank gaan liggen. Vandaag wil het niet, kom er niet van los en kom niet op gang. Nou ja, ik ben al wel twee keer heen en weer gereden naar de huisarts met een buurvrouw, alleen geeft in een wachtkamer zitten ook niet echt de juiste afleiding hihi. Straks fysio, da's wel goed voor me. Bleeegh, ik vind mezelf gewoon vervelend worden. Hoe logisch het ook is dat ik me zo voel, gezellig is het niet ;-)

Geplaatst

in het kader van de bezigheidstherapie: hier moet ook nog gestofzuigd en gedweild worden. Gaat mij echt niet lukken met mn zeer pijnlijke gewrichten. Straks vriend maar aan het werk zetten als hij klaar is.

Zojuist het UWV gesproken. Zeer verbaasd over het feit dat er nog geen verandering in de situatie is gekomen en dat er niet wordt gecommuniceerd door manager. Afgesproken dat we het advies van de verloskundige (a.s. maandag) en van de arbo-arts afwachten (volgende week maandag). Ik moet ook even aan de arbo-arts doorgeven dat hij telefonisch contact moet opnemen met manager aangezien mail wordt genegeerd + dat hij meer druk moet uitoefenen. Als dit alles nog geen effect heeft, gaat het UWV ingrijpen.

Geplaatst

Lieve Henne, hoe begrijpelijk het allemaal ook is, probeer niet meer te testen, je maakt jezelf helemaal gek! Zoveel stres is niet goed meisje, denk om het kleintje in je buik.

En lieve Wen, Wat enorm kl*te zeg! Heel veel sterkte.

Geplaatst

Goed zo Sen, er wordt dus actie ondernomen.

Ik had net ook het UWV aan de lijn. Eindelijk duidelijk kunnen maken dat het niet alleen 'buikklachten' zijn maar dat ik ook half (of helemaal) overspannen ben. Alles is genoteerd en ze neemt over een aantal weken weer contact op. Dat voelt dan haast weer te 'makkelijk', maar ik laat dat lekker maar even gaan.

Verder contact met Pf gehad, gevraagd of het gevoel dat het hcg niet voldoende stijgt een afstotingsreactie kan zijn. Zijn reactie is dat we beter nu het zekere voor het onzekere kunnen nemen en de prednisolon nog een keer verhogen. Als morgen blijkt dat het allemaal oke zit, dan kan ik altijd nog weer gedeeltelijk afbouwen. Of dit me erg geruststelt weer ik niet eens haha, maar ik heb in ieder geval wel het gevoel dat ik voor dit moment gedaan heb wat ik kon. Nu maar even beneden afstoffen (dank voor het aanbieden van alle huishoudelijke klussen, er liggen er hier gelukkig nog genoeg LOL) en daarna naar fysio.

Guusje wanneer hoor jij of het ontdooien goed gegaan is? Morgenochtend? Ik ga voor je duimen hoor, even mn energie op iemand anders richten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden