Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babeth spannend, wooooeei!

Wen, fijn alles ok.

Eef, spannend je werk.

Ruby, goed bezig.

Henne, edr hier ook graag een kaartje :)

Hobbesje, wat een rotnieuws. :( Sterkte.

Tool, balen..

Hier Kenzo's 1e hapje gedaan. Hilarisch!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Wat geweldig Testr, het eerste hapje! Wat gaat het toch hard he, vond hij het lekker of meer apart?

vanochtend weer getest, washetzelfde, hield er wel rekening mee omdat er maar 12 uur tussen zit maar ja, had liever een wat donkerdere versie gehad, wel zat het teststreepje iets meer naar links ;-)

blijft spannend...nu gauw verder, moet dadelijk gaan werken.

Geplaatst

Kalimera meiden,

babeth, ja, je maakt het maar weer spannend hier. Morgenvroeg nog een keer testen? Blijf duimen!

henne en es, ook hier graag een geboortekaartje!

Henne, fijn dat je gisteren met een blij gevoel bent opgestaan.hoop vandaag weer!

ceeke, balen van je kies! Hoop dat de kuur helpt en wellicht dat hierdoor ook je hoest weggaat?

Gisteren een gezellig etentje gehad met m'n vriendin. Moeten we vaker doen. Zeggen we iedere keer, maar n gaan we het ook echt doen. E zij was de eerste die me zei dat we er wel nog een keer voor moesten gaan. Ze zei, waarom zouden jullie dan het al twee keer mogen hebben meemaken als het eigenlijk niet voor jullie bedoeld is?

Snap wel wat ze bedoelt. Ze heeft zelf ook een miskraam gehad en voor haar en haar man is de kinderwens afgesloten. Ze heeft de mk met haar vorige relatie gehad.

Maar van de andere kant denk ik dat het niet voor ons is weggelegd, omdat het nu twee keer niet is goed gegaan.

geeft weer stof tot nadenken.

Es, je vroeg nog of ik iets had aan hetgeen kaartje had geschreven. Jazeker! Alleen heb ik dat moment nog niet gehad. Ik herken ze wel deze momenten. Die had ik toen ik A. leerde kennen, toen we besloten om voor een vijfde keer t gaan en nog een paar van zo'n momenten (ook t stoppen met lesgeven toen bij het ene fitnesscentrum).

We willen vooruit, maar toch is steeds in (voornamelijk) mijn/ons achterhoofd dat we rekening houden met onze kinderwens, of deze nu nog heel actief is of iets minder. Dus het hoofdstuk is nog (lang) niet afgesloten.

goed, dat was mijn diepzinnig momentje voor vandaag!

Syl, succes morgen bij de gyn! Benieuwd wat eruit komt!

ruby, proficiat meid! Goed gedaan! Ben ook trots op je! Met mijn gewicht volgens de BMI meter zit ook ik op obesitas. En helaas wordt dan niet gekeken naar de spiermassa en zo. E dat geeft toch vaak een vertekend beeld. Maar je bent goed bezig meid!

ivfsh, en beslissing kunnen nemen? Je bent zo stil.

allemaal een fijne dag en tot gauw!

Geplaatst

hee lieve meiden,

Poeh, ik moest heel veel bijlezen! was hier een aantal dagen niet geweest. Het was een beetje de ren-je-rot-show hier... dus geen tijd meer kunnen nemen om lekker ff te lezen en te reageren.

Meiden, wat is er weer veel gebeurd, ik ga even uit mijn hoofd reageren, maar zal vast heel wat meiden even vergeten.

Babeth: een tweede streepje! Wat super zeg!!! oh, ik hoop echt dat het allemaal mooi en goed is en dat er over 8 maanden een klein ukkie geboren wordt! Wat zou dat heerlijk zijn! Morgen weer een fotootje plaatsen van de test?

Wen: dubbel is dat he, als zo'n bericht komt op het forum. Ik vond dat zelf altijd erg moeilijk, het drukt je weer zo met de neus op de feiten. Hobebsje: veel sterkte meid!

Ruby: wat ontzettend knap dat je zo bent afgevallen!!! Echt heel erg goed, ben trots op je! En dat terwijl je echt zo ontzettend veel op je bordje hebt gehad de laatste tijd.

Tool: heftige tijden bij jou: het overlijden van jeugdvriend en alle twijfels die hebt rond wel of niet doorgaan. Ik vind het zo moeilijk voor je en ik heb ook totaal geen idee hoe ik je daarmee kan helpen. Het is wel duidelijk dat je dicht bij de grens bent, maar wanneer ben je daar precies? Ik weet het niet.... Ik hoop wel dat je wat meer rust zult krijgn de komende tijd.

Eef: kun je wat meer vertellen over je werk? Moeilijk hoor. Is er al meer nieuws van het werk van je man? Er gaat in elk geval dus veel veranderen, heftig. Lukt het nog m af en toe afstand te nemen, of wordt je zelf ook meegenomen door je emoties? wat voor cursus wil je precies gaan doen?

Henne: wat een heerlijk vrolijk berichtje van jou gister: super!!

Esther: ik heb waanzinnig genoten van mijn 'verlof' en ik vond het ook zo heerlijk om na de geboorte van E alle tijd te hebben met haar. Nu ben ik wel ook weer heel blij om weer aan het werk te zijn, haha.

Ik wil trouwens graag kaartjesontvangen dames

miki: eerste hapje: vond hij het lekker? Wat heb je gegeven?

Ceeke: ik vind trouwens niet dat je overtrokken hebt gereageerd. Tuurlijk kunnen die kids lekker spelen, maar als het tegen jullie huis aan is, dan is dat een ander verhaal. Zou misschien wel nog even erop terugkomen bij je buurvrouw, zo uook erg jammer zijn als dit een stempel zet op de toekomst. Je weet ook niet of zij een ontzettende shit dag achter de rug had toen zij die opemerking maakte.

Syl: jij morgen afspraak: ben benieuwd: toitoitoi!

Her alle sgoed en ik heb inderdaad mijn baan opgezegd en heb getekend bij die nieuwe baan. Heb er ontzettend veel zin in! Arbeidsvoorwaarden zijn goed (wat minder salaris dan nu, maar wel meer vakantiedagen!!), de functie inhoud lijkt me super en het is ook nog eens super dichtbij. Minder reistijd en meer quality time dus! Afgelopen week was mega druk, was een weekend weg met vriendinnen naar amsterdam, werk was druk, we hadden nog wat andere afspraken en de momenten dat er niets is, wil ik dan ook 100% op E richten. Dus dan geen telefoon bij de hand, maar lekker spelen en knuffelen.

Vandaag gaan we naar Sh.anghai! Heel veel zin in, maar ook heeeeeel veel buikpijn over het feit dat Ar en ik in een vliegtuig naar de andere kant van de wereld stappen en E hier laten. Ik weet het, ik was er zelf bij toen we boekten, maar toch..... dilemma hoor. Het gat zeker leuk worden en rationeel vind ik het ook heel goed dat we het doen, maar auw.... ik heb het er moeilijk mee. Als ik alleen weg zou gaan zou ik het lang niet zo moeilijk vinden.

komende week zal ik er dus niet veel zijn, als ik ergens wifi heb dan log ik zeker ff in!

X!

Geplaatst

He syl, moet jij vandaag naar het ziekenhuis?

Ivfsh, top dat je toch voor de andere baan hebt gekozen. En meer tijd voor elkaar. Succes in Sh.anghai. Snap wel dat het moeilijk is de kleine E. achter te laten.

Dikke knuffel voor iedereen.

En babeth, ik duim voor jullie hoor!!!

Geplaatst

San, Meid, wat vind ik dit allemaal verdrietig voor jullie.Ik kan me helemaal voorstellen dat je veel verdriet hebt dat er geen 2ekindje zal komen. Ondanks dat ik stiekem jaloers ben op iedereen die toch 1kindje mogen krijgen, snap ik je gevoelens heel goed. En het gemis van jemoeder, zo heftig voor jullie. Een dikke knuffel van mijn.

Wen, het gaat goed met jullie kliene, Top! Maar ook weer eendubbel gevoel wat je las op het andere topic. Zo verdrietig voor hun. Hou jehaaks.

Eef, slecht nieuws dus op je werk? Bah, wat een elende zeg!

Henne, vandaag 26 w en 1 dag! Wat gaat het toch snel (misschienniet voor jou)

Babeth, Een zeer licht positieve test, het begin is er. Ikhoop zo dat je van de week een mooie duidelijke test hebt. Toi toi toi.

Tool, weer even hoop gekregen en dan jammer genoeg toch eennegatieve test.

Testr, de kleine man z’n 1e hapje gehad! Wat waszijn reactie? Vond hij het lekker?

Rubster, wat enorm knap van je zeg! Respect! Je bent eentopper!

Ivfsh, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Super fijn dat heteen stuk dichter bij is, en ik kreeg het idee dat dit meer is wat je zocht. Dusde goede keuze gemaakt! En nu naar Shanghi, en logisch dat jullie de kleine gaanmissen. Hoelang gaan jullie eigenlijk? Have fun!

Dit is toch een besloten topic?

Ik ga hier nog even wat doen, alles in de plooi leggen ;)

Fijne dag allemaal,

Liefs Guus

Geplaatst

He meiden, niet alles gelezen (zit op mijn werk...) maar Henne en Edr, ik zou het leuk vinden om een kaartje te krijgen! Wij gaan 1 december verhuizen dus ik zal binnenkort even mijn nieuwe (tijdelijke) adres in de lijst zetten. Per 1 april verhuizen we hopelijk defintief naar ons nieuwe stulpje.

Ivfsh, gefeliciteerd met je nieuw baan en fijne reis!

Babeth, hoe gaat ie vandaag? Spannend allemaal!

Geplaatst

Ivfsh, fijne vakantie. Moeilijk idd om jullie kleine meid achter te laten, maar ze wordt goed verzorgd en vertroeteld!

laika, spannend en leuk, een verhuizing! Veel succes met de verhuizing!

guusje, alles goed gegaan vanmiddag?

Ben veel aan het nadenken sinds het nieuws van de overleden kennis. Heeft me meer tot mijn besef laten komen dat het gevoel van stilstaan niet meer de overhand 'moet' hebben in mijn/ons leven.

Sinds de IVF ben ik min of meer continue bezig geweest met afvallen. Dan ging het wel, dan weer niet. Resultaat, 12 kilo bij in totaal. Her accent ligt op dit moment te veel op afvallen en dat wil ik niet meer. Net ook een fijn gesprek gehad met m'n begeleider en ik ga nu alleen in de ochtend de shake gebruiken,omdat ik 's ochtends toch niets door mijn keel krijg, dus dans derhalve een ideale uitkomst. Verder probeer ik wel op t eten te letten, maar ga niet meer denken, oh dit stukje vla of koekje of drankje mag ik niet hebben, want dat is niet goed voor me. Als ik er zin op/in heb dan eet ik t gewoon.

en tja met betrekking tot wel/niet doorgaan. We staan al een paar jaar stil en af en toe momenten van vooruitgang gehad, maar daarna weer stop. Maar zolang we hier nog niet uit zijn, probeer ik voor mezelf wel door te gaan en zoveel mogelijk proberen te genieten van de dingen die we doen, die ik doe. MaR ook WW'er niet zo veel te doen, dat ik mezelf weer voorbij loop en dingen probeer te ontvluchten of te vervangen.

mAr de rust van niet meer met afvallen bezig zijn zal ook al helpen.

Geplaatst

Ivfsh van harte zeg met je nieuwe job! klinkt als een goede weloverwogen keuze. Wanneer ga je beginnen?

Ik zal ook echt wel gaan genieten van mijn verlof hoor...kan me er alleen nog maar zo weinig bij voorstellen allemaal!!

Hele fijne vakantie! Zal vast best pittig zijn om zover weg te zijn van je kleine meid maar geniet van de quality time samen!

Wanneer kom je terug? Nog een afspraak maken voor het maken van foto's? Lijkt me leuk!

Laika leuk zeg verhuizen! Naar wat voor woning gaan jullie verhuizen?

Tool ik vind het altijd mooi dat je zo duidelijk bent in het omschrijven van je gevoelens/emoties. Je bent echt een denker hé? Dikke knuffel voor jou meis!

Babeth je houd het spannend! Wanneer ga je weer testen?

Ik ben vanmiddag bij de vk geweest. Ons meisje is aan de kleine kant, in elk geval onder de curve (mijn gevoel zei dat elke keer al, gek hé!). Ze groeit statistisch gezien wel, gezien de grootte/hoogte van mijn baarmoeder, maar ze zit wel onder de curve zeg maar. Volgende week vrijdag krijg ik een groeiecho. Duurt me veelste lang eigenlijk maar het kon niet eerder!

Ook ligt ze in een stuit maar nou kan dat natuurlijk nog gewoon veranderen. Gek gevoel heb ik er aan over gehouden. Gisteren mijn zus een poos aan de telefoon gehad, ik vertelde haar dat ik me een beetje zorgen maakte. Ze drong er echt op aan om dit aan te geven maar nu kwam de vk er zelf mee. Enerzijds fijn dat mijn gevoel me dus niet voor de gek hield. Anderzijds vind ik dit echt niet leuk!

Een klein kindje geeft natuurlijk niet, als er maar geen rare reden is dat ze klein is zeg maar.

Geplaatst

Esther goed dat je je zorgen heb uitgesproken en volgende week dus een echo. Misschien is het gewoon een klein meiske, als er idd maar geen 'rare reden' voor is. Kindje van vriendin van me begon in maatje 44, was verder gewoon helemaal prima gezond alleen inimienie.

Ivfsh gefeliciteerd met je nieuwe job! En een hele goeie reis natuurlijk!

Tool, het is zo moeilijk hè :-(

Geplaatst

Ik vind het alleen zo gek...bij ons in de familie komen helemaal geen kleine kindjes voor. Het gemiddelde ligt rond de 8 pond (en 9 pond is absoluut geen uitzondering), we zijn allebei zelf niet klein. Ik begrijp het gewoon niet zo goed maar misschien moet ik er gewoon niet zoveel over nadenken!

Geplaatst

Dat snap ik wel hoor, je gaat toch uit van wat je in je omgeving ziet. En bovendien heb je je de hele tijd al onrustig gevoeld alsof er is misschien niet goed zou zijn dus dat wordt nu extra benadrukt. Maar hoogstwaarschijnlijk is er echt niks aan de hand. Wel balen dat de echo nu nog meer dan een week duurt.

Geplaatst

Ik ga het proberen los te laten. Het komt sowieso goed...

Ze beweegt goed, hartje klopt goed, ik voel haar goed, ze groeit dus....

Ik ga er vertrouwen in hebben!

Geplaatst

Tool goeie beslissing om te stoppen met afvallen! Ik zal niet zeggen: nu zul je zien dat het vanzelf gaat... maar het geeft mij altijd rust als ik er niet mee bezig ben (ben ook al mijn halve leven wel en niet aan het lijnen, zal je niet verbazen).

Esther balen dat je je zorgen maakt, hoop inderdaad dat het gewoon een lief klein ding is!

Geplaatst

EDR meten is een momentopname, hangt van persoon en apparatuur af. Wij hadden op het einde wekelijkse check en het viel me echt op hoe dat afweek van elkaar (zelfs op dezelfde dag). Snap dat je dit niet geruststelt. Maar als je niet vol houdt te wachten, echt vragen of het eerder mag hoor!

Geplaatst

Testr ik ga gewoon wachten hoor. Weet je ik denk dat ik ergens in mijn hoofd nog steeds met dat schildklierverhaal zit.

Maar ik vertrouw er gewoon op dat de vk, als ze het echt niet vertrouwde, er geen week tussen had laten zitten!

Geplaatst

Ik heb gisteren nog op zitten zoeken of ik wel genoeg aankom. Met prednisolon kun je ook een groeiachterstand krijgen en ik had opeens heb idee dat mijn buik niet groter werd en ik ook niet echt aankwam. Je gaat toch sneller twijfelen als er ergens ok maar een kleine aanleiding is.

Geplaatst

hoi meiden

Ivfsh gefeliciteerd met je nieuwe baan, geweldig dat je door hebt gezet, juist omdat daar meer je hart lag en ach, iets minder salaris maar meer vrije dagen lijkt me juist een mooie deal, + meer tijd voor E! en dan op vakantie jeetje meid, logisch dat je het moeilijk vind om te gaan, hoe lang gaan jullie?In ieder geval een heel erg fijne vakantie toegewenst!!

Es, ik hoop dat de echo je volledig geruststelt volgende week, en inderdaad de meting is een momentopname en ook nog afhankelijk van de persoon in kwestie, ach en al is ze een klein poppetje dan heb je wellicht extra shopplezier !

San, hoe gaat het met jou ? redt je het allemaal een beetje met je emoties?Ik kan me voorstellen dat mijn voorzichtig positieve berichtje ook wat met je doet....x

vandaag nog in de namiddag getest, ziet er wel iets donkerder uit vergeleken met vanmorgen (en gisteren dus) mar goed, al met al zit er maar 24 en 12 uur tussen pffff

juist omdat de testen licht zijn wordt ik zo onzeker, met I had ik vandaag een duidelijkere test en deed toen iedere dag een test maar om de dag een andere, de ene dag een casette en de andere dag een kruidv. met paarse dop, juist om te zien of er per 48 uur verduidelijking was, nu in 24 uur al 2 testen gedaan en ik vind het doodeng!

Wel zoals bij I in de middag vlagen van misselijkheid dus dat dan weer wel......

de spanning die ik tijdens de behandeling niet had die is er nu een veelvoud ;-)

Geplaatst

Babeth ik begon dit keer ook met een best lichte streep en die werd naar mijn zin niet snel genoeg dikker, remember? En inmiddels ben ik zelf dik ;-)

Geplaatst

Ohhhhh lieve meiden,

tranen staan in mijn ogen, wat lief!! Pfff vind het zo eng, juist!!

henne ik dacht dat het bij jou ook zo was maar twijfelde....maar ik moet niet miepen, hopen, bidden dat het goed zal blijven gaan en dat we de eerste echo achter de rug hebben ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden