Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een leuke webwinkel!. Heb er net even rondgekeken en zou daar zo mijn salaris naar toe kunnen brengen. Mijn hobby is namelijk interieur en vind het altijd erg leuk om bezig te zijn met inrichten, veranderen, advies geven etc. Ik kan echt helemaal los gaan in dit soort winkels. Helaas laat mijn salaris dat nou net niet toe, maar dromen en ideeen opdoen is ook heel leuk....zucht.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Es wat ziet het er lekker gezellig uit, mooi geworden hoor! En dan de box in de kamer, mooi!!

Wen, ik en benieuwd hoe het nu met je bloedwaarden gesteld s, ookal kunnen deze doses geen kwaad, gevoelsmatig is het toch hoe minder hoe liever.

caro fijn dat er in huis het eea gedaan s en de buggy gemaakt is, mogelijk hing het klussen in de lucht? M heeft hier op zijn kantoor gerommeld, beneden de computerast gemaakt en (ik wist niet wat ik zag) een trouwfoto opgehangen!! Moet niet gekker worden hier.

eef wauw die foto op fb, ik zie nooit iets anders in gpgeeft wild dan een konijn, en volgens mij zijnde dan ook nog nagenoeg tam ;-)

ellendig zeg op het werk, moeilijk, zo te lezen hebben jullie geknokt voor verbetering erkenning, ik hoop dat je uiteindelijk je hart kan gaan volgen, mbt het zzp werk, mogelijk een idee om in loondienst tzt 24 uur te gaan werken en verder als zzp-er aan de gang om te uit te kunnen bouwen?

hier gaat het redelijk al voel ik me sinds vanavond onrustiger, heb het gevoel van een naderende ongi, verder lage rugpijn wat ik juist herken van de zwangerschappen, maar ja....àls ik ga testen dan op zijn vroegst donderdag, dag 12 na de punctie, waren ook de testmomenten bij de zwangerschappen.

Geplaatst

Ze hebben idd enorm mooie dingen...! Ik heb me gisteren ook helemaal verlekkerd daar! Ik mag ook erg graag bezig zijn met wonen/inrichten etc...vind het een sport om voordelig leuke dingen op de kop te tikken. Mijn salaris is ook niet toereikend genoeg om 'los' te gaan hoor....troost je!

Ik kan me helemaal verlekkeren bij tijdschriften...special woon landelijke stijl is mijn favoriet. Nadeel is dat ik een beetje hebberig wordt van al die prachtige huizen en inrichtingen.

We hebben nu de boel weer veranderd en ik wil nu ook weer stoppen hoor...ik blijf er anders in hangen en dat wil ik niet. Blij met alles wat ik heb...

Geplaatst

Leuk Esther! Ik spotte op de eerste foto de box al haha.

Wat ik weet van de prednisolon is dat het een groeiachterstand kán veroorzaken. Wat ik nog niet duidelijk heb is of er ook gevolgen zijn voor het kind ná de geboorte. Moet de bijnierfunctie in de gaten gehouden worden, moet het kindje 'afkicken' etc. Ook weet ik nog niet of ik/de baby na de bevalling bijv standaard 72 uur moet blijven. Dat zijn dingen de ik toch wel langzaamaan duidelijk wil krijgen. Verder moet en besloten worden hoe en wanneer ik af ga bouwen. Liefst wil ik blijven slikken tot ik bij een allergoloog gerecht kan. Zit namelijk ook niet op een aanval te wachten tijdens borstvoeding ofzo maar ja, kan het ook niet eeuwig blijven gebruiken natuurlijk. Best nog veel vragen over de langere termijn. Over het gebruik nu tijdens de zwangerschap maak ik me absoluut niet druk meer.

Oh en Esther is er geen andere fysio/therapeut waar je heen kan? Ik denk dat het absoluut nog zin heeft hoor. En anders heb ik wel wat oefeningen voor je die ik van de fysio heb? Ik slaap nu met een opgevouwen handdoek onder mijn buik als ik op mijn zij lig. Verder hebben we zo'n matras die meevormt, van dat schuim, volgens mij is dat nu best ideaal. Op de bank pak ik namelijk wel een kussen tussen mijn knieën en ook wat onder mijn buik. Een voedingskussen schijnt hiervoor ideaal te zijn, maar dat vind ik nog erg groot en dik. Moet er niet aan denken dat gevaarte in bed te leggen haha.

Speaking of.... Ik ga slapen, morgenochtend weer 'sporten'. Oh Tool de kast is weer opgeruimd en schoon, ik was doodlam daarna. Van zo'n doodgewoon klusje, maar ach....het is weer gebeurt. Denk alleen dat ik de illusie dat ik zelf nog wel wat kan verven echt moet laten varen :-(

Truste allemaal!!

P.S. Eef moet opeens aan die berenomhelzing denken....zou ik idd maar niet doen in dit geval :happydance:

Geplaatst

Henne, ik heb wel ooit eens ergens gelezen dat als je borstvoeding geeft en ook prednisolon gebruikt, dit via de moedermelk bij het kindje terecht kan komen.

Ik ben inmiddels ook wel van de ergste schrik bekomen mbt het prednislon genruik tijdens de zwangerschap, ookal blijf ik wel hopen dat ik uiteindelijk toch volledig kan gaan afbouwen.

Geplaatst

Ja maar dat komt het nu toch ook? Anders zou ik dus helemaal geen borstvoeding kunnen geven of ik moet voor de bevalling toch de prednisolon afbouwen....? Pfff, soms denk ik wel even waar ben ik aan begonnen. En het stomme is, voor de zwangerschap op zich heb ik het niet meer nodig, het is puur vanwege de rare allergie. Nou ja, nu niet verder over nadenken. Eerst slapen.

Geplaatst

Je hebt groot gelijk! Eerst lekker slapen. Ik ga mee met je logica dat het nu ook bij het kindje terecht komt. Komt uiteindelijk vast allemaal wel goed. Zou alleen fijn zijn als er wat meer info over gegeven wordt zodat je weer waar je aan toe bent.

Slaap lekker!

Geplaatst

Es' wat leuk jullie woonkamer! En mooie box!!

zou ns kijken of je niet bij n andere fysio terecht kan, want dit is natuurlijk niet fijn! En idd ets van een kussen of handdoek tussen je benen en een kussen onder je buik.

Babeth, t gaat langzaam spannend worden. Er is al gewoon bijna n hele ww voorbij!!

we hebben Spi.de.man gekeken ( down.load). Viel een beetje tegen. Nu kapot, lig in bed, moet eigenlijk slapen, want wekker gaat om 6 uur weer af.

Weltrusten!

x

Geplaatst

Wij gaan morgen weer naar huis.Vandaag boottochtje om walvissen en dolfijnen te bekijken en te zwemmen. Dat werd helaas zwemmen op de boot. Het regent hier gemiddeld vijf dagen per jaar en vandaag was daar helaas één van. Geen droog stukje meer. Erg jammer. Wel walvissen gezien.

Morgen nog dagje zwembad en dan worden we eind van de middag opgehaald.

Woensdag met acu even mijn cyclus bespreken. Uiteindelijk maar een halve dag bloedverlies en verder alleen maar bruin gedoe. Blijf nu dus steeds rekening houden met toch nog optie verder bloedverlies. Redelijk irritant.

Babeth, bij jou wordt het weer spannend de komende dagen. Je herkent al kwaaltjes. Ben erg benieuwd.

Wen, gelukkig weer opknapt. Wanneer heb je de twintig weken echo?

Tool, lekker geshopt zo te horen. Is af en toe gewoon nodig ;-)

Es, wat ziet je woonkamer er gezellig uit! Leuk die foto's.

Henne, gezellig bezoek gehad. Nu binnenkort beginnen aan de babykamer. Ben benieuwd hoe het gaat worden.

Ik ga nog heel even lezen en dan ook slapen (het is hier een uur vroeger). Welterusten!

Geplaatst

Even eel kort, moeten weg, maar Henne en Wen, mijn nichtje heeft idd. De prednisolon na de geboorte rustig aan afgebouwd ivm. Bv, en zij zat op het laatst echt aan een grote hoeveelheid. 35 mg, 40 was toen eigenlijk nodig maar wilde ze niet omdat dat een ziekenhuisopname zou betekenen...met haar beide kinderen ging het goed met het afbouwen van de bv,bij het eerst kindje was de hoeveelheid predn. Wel minder.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Prednisolon, wordt dus echt overal voor gebruikt. maar ik zou ook alles willen weten idd.

EDR, toch even op zoek naar een andere fysio. Ze kunnen idd nog heel veel hulp bieden hoor!!

Hier net voor de bui binnen. Op de fiets naar mijn werk gegaan. Merk nu die 15 kilo eraf is dat het toch allemaal wat makkelijker gaat.

Gisteren naar l.unteren geweest in de S.auna. Dat viel erg tegen. alhoewel de smockey fish salade erg lekker was.

Nog even bij ikea gekeken en een leuk hoofdeind gezien voor ons bed. Maar ja die kost wel € 300,00 En voor de katten ook erg leuk om te klimmen.

Daarna lekker naar huis. Even geslapen. A heeft als avond eten piza gehaald. Heerlijk. Wel 40 minuten wachttijd zo druk dus...

Dus relaxed allemaal.

Vanavond even muziek maken. A mag donderdag terug met een nieuw instrument. Een klepje is lam. Dus balen... Gelukkig hebben we nog 2 liggen. Even lesgeven. Zelf repeteren en dan mag A nog even met de andere band kletsen en weer naar huis. Druk dus...

Fijne dag en dikke knuffel allemaal!!!

Geplaatst

Heb nog even zitten googlen, maar lees overal dat borstvoeding 'relatief' veilig is zowel in zwangerschap als tijdens borstvoeding. Uiteraard hoe lager de dosis, hoe beter.

In deze lijst van het kenniscentrum borstvoeding valt het in de categorie 'veilig': http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/2010-nl.html

Ik krijg wel de indruk dat de adviezen ed vaak gebaseerd zijn op stootkuren, minder op langdurig gebruik. Maar ik ga er nog wel naar informeren. Ik kwam ook een folder tegen over prednisolon gebruik bij chron uit mijn eigen ziekenhuis en daar staat in dat borstvoeding geen probleem is, wel in overleg. Dus kan evt nog het advies van mijn mdl arts inwinnen.

Goedemorgen overigens :-))

Babeth het wordt spannend nu! Irritant die herkenbare kwaaltjes en dingetjes, maar het toch niet weten.

Kaartje wat zonde van de regen, vandaag hopelijk nog een dagje zon. Erg vervelend van je cyclus. Heb je voor het opbouwen van je bms wel ens vitamine E geprobeerd? Evt even overleggen met acu? Overigens: mijn menstruatie was na de kaatste icsi ook erg veranderd, ik had één hooguit twee dagen rood bloedverlies, de eerste dag redelijk wat naar daarna ook maar heel weinig en nog wat bruin gepruttel. De gynaecoloog vond dat geen punt. Volgens haar is een bloeding van een dag voldoende om het bms af te voeren.

Zie opeens dat het tien voor negen is geweest, over uurtje sporten dus even voortmaken (in mijn tempo dan hè...douchen....even liggen....aankleden...etc.)

Tot later!

Geplaatst

Goedemorgen!

Dochter vrij ivm studiedag, man onverwacht vrij, we plakken er nog een dagje weekend tegenaan.

Kaartje geniet nog van de laatste dag vakantie! Vanmiddag gaan we met de kat naar de dierenarts, ik laat wel weten wat die gezegd heeft.

Henne waarom ben je nu nog aan de prednisolon, is dat puur om die allergische reacties tegen te gaan? Maar kennelijk helpt dat niet echt want je hebt soms ondanks het gebruik nog een aanval dus wat is de reden dat je niet nu al afbouwt? Geen idee hoor, maar het lijkt zo'n gedoe te zijn.

Geplaatst

Caro fijn zeg zo'n extra dagje weekend! Geniet ervan!

Henne wat ik me idd ook een beetje afvraag...de prednison gebruik je voor je allergische reacties. Maar is de kans nu nog steeds echt zo groot dat een allergische reactie zo'n effect heeft op jullie mannetje? Je bent nu al zover op weg, jullie mannetje is al zover ontwikkeld, zou het niet zo zijn dat dit in dit stadium geen kwaad meer kan? Ik weet het niet hoor maar het schiet mij ook weleens door het hoofd. Het zou voor jezelf misschien enorm schelen als je nu de laatste maanden geleidelijk aan af zou kunnen bouwen zodat je straks geen gedoe meer hebt?

Hier zo'n ellendige nacht achter de rug. Ik heb elk uur gezien. Ik weet gewoon niet hoe ik moet gaan zitten/liggen. Henne heb jij wat tips voor me van de fysio?

Ik zal vandaag eens googelen op een fysio die hier echt wat mee kan. Ik moet wel zeggen dat ik mijn klachten heel veel teruglees op internet hoor...het schijnt echt wel bij de laatste maanden te kunnen horen. En ik lees eigenlijk ook voornamelijk terug dat er heel weinig aan te doen is.

Kaartje geniet van je laatste dagje zon...hier is het nu grauw na een heel mooi zonnig weekend!

Babeth hoe voel jij je vandaag?

Geplaatst

Caro het is idd puur om hevige allergie te voorkomen. Met 5mg had ik nog elke ca twee weken een aanval dus terug naar 10mg. Heb nu, laten we het afkloppen, vijf weken geen allergie gehad. Sinds ik dus weer op 10mg zit. En op zich is een allergie aanval nog niet vreselijk (vooral irritant), maar de laatste keer zat ik bijna tegen shock aan en dát is wel riskant voor de zwangerschap. Vandaar dus de keuze voor de prednisolon.

Lekker nog een extra dagje weekend! Ik moet weer maandag-afkicken-van-het-gezelschap na het weekend. Nu snel lenzen in en sporten, zie ik tenminste ook nog wat mensen vandaag ;-p

Geplaatst

Ok... en terug naar 5 mg durf je nog niet? Was even vergeten dat je laatst zo'n erge aanval had, die was eng, maar ja, is het bewezen dat de predn. ook echt tegen allergie aanvallen werkt?

Wat is het nou eigenlijk oorspronkelijk voor medicijn? Want ik lees het steeds hier en daar, dacht eerst dat het met de vruchtbaarheid te maken had maar bij jou nu dus anti-allergie (al ben je er wel zwanger mee geworden maar weet je natuurlijk niet of dat echt heeft geholpen).

Geplaatst

Caro, prednison is een paardenmiddel, wordt voor heel veel dingen gebruikt. Maar ook vooral voor imuumsysteem.

Mijn vader heeft spierreuma en gebruikt het al jaren.

Gelukkig gebruik ik het niet.

Geplaatst

Henne, dat is goede info mbt BV en prednisolon! Weer een geruststelling dat dit veilig is.

Fiijn, dat de allergie niet is teruggekomen!

Geplaatst

Volgens mij is het toch hetzelfde, maar mijn vader slikt dus prednisolon.

En 1 tip, als je het niet nodig hebt niet gebruiken. Maar dat is met elk medicijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden