Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha Esther, laat G maar lekker lachen hoor, als jij maar minder pijn hebt.

Ik heb om twaalf uur bloed geprikt voor suiker, moet zo weer. Was tussendoor even naar de kapper....was meer dan drie maanden geleden. Een vd kapsters is ook zwanger na ruim twee jaar en twee miskramen dus we hebben even goeie zwangerschapsklets gehad ;-)

Caro tja, J kreeg hier ook vaak de lading die ik mijn collega's had willen/moeten geven. Soms hou je je in bepaalde situaties maar in, om dat vervolgens bij een onschuldig iemand te spuien...alleen is J natuurlijk een volwassen vent en geen baby ;-)

Ruby volgende week al hapto. Spannend, ik was ook zo zenuwachtig die eerste keer.

Boek ga ik denk ik ook lezen, misschien goed voor mij om de afgelopen jaren mee af te sluiten en vooruit te kunnen kijken want dat is ook in onze gelukkige situatie nog heel moeilijk. Het is niet zomaar allemaal over en vergeten nu ik zwanger ben.

Moet gaan prikken, tot later!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De waardes zijn niet slecht henne. Ik heb zelf tussen de 5.8 en 6.3.

En volgens mij eet jij al heel weinig suiker. Dus... Wat zou je er nog meer aan moeten doen.

Hier schijnt het zonnetje in mijn gezicht. Best warm. Straks op de weegschaal. Ben zo benieuwd. Vind het elke keer weer spannend.

Best een emo eter en als je dan niet lekker in je vel zit, is het wat moeilijker zeg maar.

We gaan het beleven.

Geplaatst

Maar Ruby, ik heb er echt nul verstand van hoor, dan heb je met die waardes toch geen diabetes? Of is dit nu je dieet houdt? Dan hou je het er wel mooi mee onder controle!

Ik las op internet ergens dat met een waarde boven 6.1 een GTT wordt gedaan, dat is dus nuchter prikken en dan zo'n drankje drinken...hoop dat me dat toch bespaard blijft. Juist omdat ik nauwelijks suiker eet lijkt me dat een onderzoekje dat wel eens heel naar uit kon pakken. Maar goed, wacht wel af wat de gyn ervan zegt.

Geplaatst

Oh ik ben het alweer vergeten wat het moest zijn, maar goed, daar hanteren ze overal natuurlijk weer andere waardes voor... maar ik hoefde geen drankje, kreeg een apparaatje mee, mocht 3 x thuis prikken, ideaal!

Geplaatst

He meiden, ben een beetje afwezig momenteel. Ik ben een poel van emotie momenteel. Het lijkt wel of alles nu mondjesmaat de uitweg gaat vinden en met de vreselijke berichten die af en toe mijn netvlies bereiken maakt het er niet makkelijker op. Vandaar dat ik me beetje terugtrek.

Niet alleen het vreselijke gemis van moeders speelt mijn parten, maar ook het feit dat het nu echt door lijkt te dringen dat er nooit een 2e kindje bij zal komen vreet enorm aan me sinds ik de buurvrouw heb gesproken die nu 20 weken is. Vind het echt heel fijn voor hun, wie weet wat zij er voor hebben moeten doen, maar ik werd er zo verdrietig en jaloers van.

Hier verder druk met bouw van tuinhuis, flinke financiële tegenvallers dus daar lig ik ook weer wakker van. Hopelijk gaat het allemaal snel weer wat beter.

Allemaal lieve groeten en dikke knuffel

Geplaatst

San, lieverd. Ik miste je al hier!

Logisch dat je een beetje afwezig bent. Je bent met meerdere verwerkingsprocessen tegelijk bezig. Het verlies van je moeder en de verwerking dat er geen tweede kindje gaat komen. Dat is een dubbel rouwproces. Neem echt goed te tijd voor jezelf en trek zonodig aan de bel. Praat er veel over.

Mochten wij hier iets voor je kunnen doen, laat het dan weten.

Voor nu heel veel sterkte! X

Geplaatst

Tool hoe was jouw dag? Nog wel een beetje kunnen ontspannen en genieten?

Ik vind het wel mooi wat kaartje zegt over wel/niet stoppen! Kun je daar wat mee?

Henne die waarden zijn keurig hoor!!!

Kaartje leuk dat je er weer bent. Klinkt als een fijn weekje. Met familie op vakantie gaan is altijd fijn maar om heel eerlijk te zijn ben ik het na een paar dagen spuugzat hoor! Ondanks dat ik zo enorm veel van ze houd! Je bent het gewoon niet gewend om zo intensief met elkaar op te trekken en op een gegeven moment ga je je toch irriteren aan bepaalde dingen.

Ik doe idd alleen nog maar dingen voor die werkgroepen. Maar zo langzamerhand ben ik daar ook mee klaar. Vandaag een laatste overleg gehad. Ik wil nu zelf nog een paar klinische lessen in elkaar draaien zodat ze die kunnen gaan geven komend half jaar als ik er niet ben en ik wil nog een casus van een patient uitspitten, is nog een openstaande opdracht voor een bijscholing, en daar met collega's een half uur (verplicht) over bomen. Dan is het welletjes! Ik kan me er ook echt niks bij voorstellen...zolang niet werken. Een paar maanden geleden leek het me heerlijk maar of ik dat daadwerkelijk fijn vind begin ik te betwijfelen. We gaan het zien! Als ik eerder weer wil beginnen met werken dan is dat w.s. geen probleem. Ik werk al vanaf mijn 18e...heb nog nooit zolang niet gewerkt sindsdien!

Geplaatst

Hier ook even een ego berichtje.

Vandaag controle gehad bij de gyn en alles was in orde. Ik was hierdoor even helemaal blij en ik begon een gevoel van vertrouwen te krijgen.

Nu lees ik net bij het uitgerekend in april topic dat een van de meiden vandaag ook een controle had en bij haar was de uk vandaag gestopt met groeien en hartactiviteit. De bevalling gaat ingeleid worden.

Ik ben er echt even van slag door. Het is soms zo hard allemaal. Vragen als waarom komen dan direct binnen.

Sorry dat ik het hier hebt geplaatst, maar ik moest het even kwijt. (manlief heeft late dienst, dus daar kan ik mn hart ook niet luchten).

Geplaatst

Och Wen wat erg! Wat komt het zo dichtbij dan hé? Wat een ellende!

Spui maar van je af hoor!

En waarom...ja waarom vragen zijn zo moeilijk en zo niet te beantwoorden...

Klinkt als een dooddoener hé? Zo bedoel ik het niet hoor!

Geplaatst

Es, dank je voor je berichtje!

Waarom vragen zijn nou eenmaal niet te beantwoorden.

Ik vind het zo verschrikkelijk voor haar. Een van je ergste angsten die dan waarheid wordt. Bah.

Dank jullie dat ik het hier even kwijt mocht!

Bah, wat een vervelende berichten zo de afgelopen dagen hier.

Geplaatst

Ik las het net in dit topic. Hoever was ze nu? Wat zal ze sowieso al een vreselijke dag hebben gehad vandaag! Ik begreep dat ze vanmorgen al geen hartje konden vinden?

Geplaatst

Ja, dat klopt. Ze was 14 weken en 1 of 2 dagen. De spanning die je dan hebt, gedurende de dag totdat je de echo krijgt. brrr.

Tijd voor wat gezelliger nieuws:

Kaar, hoe was het eiland zelf? Nog mooie dingen gezien?

Jullie waren toch op T.enerife?

Tool, hoe was je (welverdiende) ontspandagje?

Babeth, hoe is het met jou???

Fren, lekker aan het genieten van je vakantie?

Ivfs, al een keuze gemaakt tussen de 2 banen?

Sen, hoe is het met J en de nachten?

en toen, was ik het weer even kwijt......

Geplaatst

Hoi hoi,

wen, logisch dat je dit enorm raakt, jeetje wat erg! De angst van iedereen....bah!

es geen dooddoener hoor, we willen graag overal een antwoord op maar wat je zegt niet altijd mogelijk, geen dooddoener alleen moeilijk om te accepteren soms...x

san, ik sluit me volledig aan bij de mooie woorden van Wen!een extra knuffel voor jou!

es, ik ben ook echt een workaholic maar echt , na mijn verlof had ik echt niet zoiets van joepie....na een week vond ik het ok wel weer lekkker maar als mijn verlof 8 maanden had geduurd had ik daar denk ik ook geen moeite mee gehad .je hebt nog een mooi uitwerkplan zo te lezen, goed gedaan!

kaartje welkom terug, wat heerlijk zo even er tussenuit, kan me zo geen vakantie voorstellen....nu gaat Senna als wij vakantie hebben naar mijn schoonouders maar als S er niet meer is nemen we ze een eer mee, zelf gaan ze niet naar het buitenland ivm de taalbarriere.

tool, jij ook sterkte met het heftige bericht en dan nog eens jouw geworstel met te wikken en wegen, oh meid ik kan je er niet in helpen of adviseren , ik hoop alleen dat je niet Lanting zo'n tweestrijd zal blijven dat werkt slopend.x

hier gaat het redelijk goed maar als ik eerlijk ben geloof ik niet dat het gelukt is, zelfsluitend heb ik 2 dagen ons Erge honger, en a ik zag zelfs even koekiemonster voor me, maar gebekt geen goed gevoel erbij. Tuurlijk opgezwollen en gevoelige boos maar ja dat is logisch. Ik weet het niet, da wast ik einde ij de jongens en I heb ik nu nie,t. En ja,iedere zw, is anders maar mijn gevoel zegt nee....heb nog geen test gedaan, ook nog niet in huis. Donderdag is de termijn waarop ik eerder testte, dag 12 na punctie, weet nog niet of ik het ga doen.

Iig. Al aan het nadenken over de cryos. Na goede ontdooiing wel of niet in de e.s. , ik denk het wel, intussen M naar de acupunctuur sturen en dan in Jan. Poging 2 ( als het met de cryos niet lukt).

het liefstnog een icsi in dec, mede omdat we dan 2 weken vrij zijn maar ja, de acupunctuur moet ook zijn werk kunnen doen he en daarbij 2 weken echt vrij is ook lekker!

Geplaatst

Breek ff in (gaat over mij): idd vanmorgen geen hartje, vanavond geen goede echo. En waarom? Misschien de vijfde ziekte....? Ga het allemaal wel uit laten zoeken. En als het geen antwoorden oplevert is het ook goed. (mij vraag is meer: waarom pas zo laat?? en niet al bij 7 of 10 weken??) Ben wel verdrietig hoor, maar vaak is er wel een goede reden waarom het fout gaat en daar ben ik me heel goed van bewust.

(en er is zoiets als voorgevoel en afstand houden.... dat had ik dit keer dus heel erg - alsof ik voorvoelde dat het niet goed zou lopen)

En Wen: Hoe moeilijk ook: zet ons verhaal van je af meid en geniet van je eigen kleintje.

Geplaatst

Oh Wen nee toch hè, ik las idd al dat er vanochtend geen hartje te vinden was en de schrik sloeg me om het hart.... Waarom inderdaad....helaas kan niemand daar antwoord op geven. Bah, wat een naar nieuws.... Niet nu zelf heel onzeker worden hè, ik weet hoe ik daar zelf in ben....

Geplaatst
Breek ff in (gaat over mij): idd vanmorgen geen hartje, vanavond geen goede echo. En waarom? Misschien de vijfde ziekte....? Ga het allemaal wel uit laten zoeken. En als het geen antwoorden oplevert is het ook goed. (mij vraag is meer: waarom pas zo laat?? en niet al bij 7 of 10 weken??) Ben wel verdrietig hoor, maar vaak is er wel een goede reden waarom het fout gaat en daar ben ik me heel goed van bewust.

(en er is zoiets als voorgevoel en afstand houden.... dat had ik dit keer dus heel erg - alsof ik voorvoelde dat het niet goed zou lopen)

En Wen: Hoe moeilijk ook: zet ons verhaal van je af meid en geniet van je eigen kleintje.

Lieve hobbesje. Wat klink je sterk! Toch vreemd hoe een mens dan in elkaar zit hé...dat je eigenlijk al een soort van afstand hield. En het kan idd heel goed zo zijn dat er een reden is waarom het fout gaat maar meid dan nog is dit een immens verdriet wat jullie overkomt. Ik wil jullie dan ook heel, heel veel sterkte wensen! Ook als je straks geholpen moet worden.

Geplaatst
hier gaat het redelijk goed maar als ik eerlijk ben geloof ik niet dat het gelukt is, zelfsluitend heb ik 2 dagen ons Erge honger, en a ik zag zelfs even koekiemonster voor me, maar gebekt geen goed gevoel erbij. Tuurlijk opgezwollen en gevoelige boos maar ja dat is logisch. Ik weet het niet, da wast ik einde ij de jongens en I heb ik nu nie,t. En ja,iedere zw, is anders maar mijn gevoel zegt nee....heb nog geen test gedaan, ook nog niet in huis. Donderdag is de termijn waarop ik eerder testte, dag 12 na punctie, weet nog niet of ik het ga doen.

Iig. Al aan het nadenken over de cryos. Na goede ontdooiing wel of niet in de e.s. , ik denk het wel, intussen M naar de acupunctuur sturen en dan in Jan. Poging 2 ( als het met de cryos niet lukt).

het liefstnog een icsi in dec, mede omdat we dan 2 weken vrij zijn maar ja, de acupunctuur moet ook zijn werk kunnen doen he en daarbij 2 weken echt vrij is ook lekker!

Babeth af en toe is er geen touw aan vast te knopen haha. Maar ik begrijp in ieder geval dat je er zelf geen best gevoel over hebt... Balen... We weten allemaal hoe ons lijf ons voor de gek kan houden, maar ook hoe goed we ons lijf inmiddels kennen. Maar blijven duimen kan lijkt me geen kwaad....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden