Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Prednisolon is een vorm van prednison, geloof dat prednison wordt omgezet in prednisolon oid. Maar komt dus op hetzelfde neer. Het onderdrukt het immuunsysteem en wordt gebruikt bij auto-immuunziektes, zware ontstekingen, idd dus ook bij zware allergie/exceeem en bijv na donortransplanties om afstoten te voorkomen. Dat laatste is de relatie met miskramen/zwangerschap. Prednisolon kan voorkomen dat je lijf het deels lichaamsvreemde embryo afstoot.

Terug naar 5mg is voor mij nu niet slim. 10mg lijkt de allergie onder controle te houden en kan op zich echt weinig kwaad. Je moet alleen met een aantal dingen rekening houden tijdens en na de bevalling en dat heb ik nog niet duidelijk. Als ik nu weer af zou gaan bouwen weet je niet hoe mijn lijf gaat reageren en de antihistamine die ik bij een acute aanval moet slikken is óók niet erg gewenst bij een zwangerschap. Het is een beetje afwegen van alle risico's en op dit moment is het t meest belangrijk om de boel stabiel te houden. Wat zeker meespeelt is dat ik niet weet waar de aanvallen vandaan komen en ze dus ook niet kan proberen te voorkomen. Pf was er heel duidelijk in: liever nog omhoog met de prednisolon dan regelmatig zo'n aanval waarbij ik het risico loop in shock te raken en de baby dus geen zuurstof krijgt.

Maar het is idd geen snoepje, zelfs niet in de betrekkelijk lage dosis die ik slik. Al vallen de bijwerkingen bij mij nog steeds mee. Ik heb last van mijn huid en merk dat ik wel vaker snotterig enzo ben, maar dat hoor je beiden ook van zwangerschap dus tja. We zullen nooit zeker weten of ik nu zwanger ben gebleven dankzij de prednisolon, maar die vraag ga ik mezelf ook niet meer stellen na een miskraam en vier 'biochemische zwangerschappen' zonder prednisolon.

Sporten zit er weer op, viel niet mee vandaag maar hou het nog steeds vol op een stabiel niveau dus dat is positief. Wel weer een fijne opvlieger.....Ruby ik heb dan achteraf altijd met jou te doen, wat een rotgevoel is dat toch.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

;-) zo is dat Caro!

Ben je er nog op uit geweest met de buggy?

Esther ik heb je gemaild!

Ik heb na fysio bij de bieb weer een stapeltje nieuw leesvoer gehaald dus ga vanmiddag heerlijk de herfst vieren met een dekentje en boek op de bank.

Geplaatst

Heb een dillema.

Heb last van mijn schouder/arm. Nu 3 behandelingen van de fysio gehad, maar zie geen vooruitgang.

Ga ik zo door, of ga ik naar de dokter.

Nu is het wel rechts. En ik doe eigenlijk alles met rechts.

Wat zouden jullie doen?

Geplaatst

Had de fysio ook aangegeven wanneer er verbetering moest komen? Misschien eerst met de fysiotherapeut bespreken dat je geen verbetering merkt, vragen wat hij/zij ervan verwacht? Of je misschien meer rust moet houden om effectte merken? Maar zeker niet aan blijven modderen als je geen duidelijk antwoord krijgt. Wel vervelend dat er geen vooruitgang in zit :-(

Geplaatst

Ach henne, ben qua pijn wel wat gewend, maar telkens bij het opheffen van mijn arm doet het zeer. Rust houden hoeft zeker niet, want ik mag gewoon met gewichtjes aan de slag op de sportschool.

Zal hem eens bellen van de week.

Geplaatst

Ruby, zou idd ook even met de fysio overleggen wanneer er vooruitgang merkbaar zou moeten zijn. Kijk je wel uit als met het sporten? Zeer zeker niet boven je schouder gaan tillen! En dan liever met lichte(re) gewichten.

hier verder niet zo veel te melden. Veel met mezelf bezig over wat nu te doen. Blijf het een heel moeilijke vraag vinden.

maar eerst gaan we morgen lekker genieten en relaxen in ther.mae en dan lekker uiteten. Nagenieten van onze huwelijksdag.

x

Geplaatst

Lees net op fb dat de broer van m'n beste jeugdvriendin plotseling overleden is. 41 jaar. Waaraan?? Geen idee. Stond nog volop in het leven. Hij 'pestte' mij altijd vroeger als ik bij haar was. Jeetje, komt binnen als een bom. Ben ook helemaal van de wat hierdoor....

Geplaatst

Tool, Bah, dat is schokkend nieuws. Dan komt dat ineens allemaal zo dicht bij. Zeker als het zo onverwachts is. Goed over praten met A, hoor!

Heel veel slerkte en als er iets is wat wij voor je kunnen doen, trek alsjeblieft aan de bel! Xxx

Geplaatst

Voor Kaartje: Fijne vakantie en goeie terugvlucht gehad?

Verslag van dierenartsbezoek: bloed geprikt, over 2 dagen uitslag en het zou goed een snel werkende schildklier kunnen zijn. Dat kan een versnelde hartslag veroorzaken waar hij last van heeft en onrustig is volgens haar, vandaar dat klagelijke miauwen op rare momenten.

Hij weegt maar 3,4 kilo, vorig jaar nog precies 4 en dat vond ze toen op het randje maar nu had ze het over een kat die maar 2,6 kilo woog dus kennelijk toch niet schokkend.

Hij is niet accuut ziek maar moet waarschijnlijk aan de meds als het de schildklier is. En dan ben je na 10 minuten 127 euro armer. Vraag van P aan jou: waarom moet dat zo duur zijn? Buisje bloed afnemen en ontwormen? Want die meds moeten dan gewoon ook nog worden afgerekend natuurlijk...

Geplaatst

Hij is gisteren opgenomen met buik.klachten en is vannacht overleden aan een hartstilstand. Heftig hoor. Waarschijnlijk vrijdag of zaterdag de crematie of begrafenis.

Praat er wel over met A. Ook al heeft hij hem niet gekend.

Kaartje goeie terugreis. Hopelijk n mooie laatste vakantiedag gehad!

fren, alles goed gegaan en nu lekker genieten!

ga me effe douchen en dan naar bedje toe!

fijne avond/nacht en tot morgen.

x

tool

Geplaatst

Getverdemme Tool, laat weer zien dat je moet proberen te genieten van het leven! Ga jij morgen doen, lekker in het warme water, mmm! Geniet er van!

Hier een goeie dag die niet zo leuk eindigde met een chagrijnige P, die totaal buiten proportie reageerde... Kindjes waren hele dag best rustig, keurig 2 x geslapen en 's avonds huilden ze net 10 minuten en hij kon er niet meer tegen en stormde hun kamer in etc... Ik heb Bram van hem overgenomen die hij uit bed gehaald had en ben met hem beneden gaan zitten. Jochie heeft heerlijk nog 20 minuten in de box gespeeld en is toen alsnog gaan slapen, Kaat sliep al. Maar ik had geen zin meer om P te zien dus de hele avond boven tv gekeken. Gezellig... We hebben wat hoognodige woorden gewisseld en nu ligt hij in bed. Zo, ben ik weer even mij ei kwijt...

Ik besef dat het nu lijkt alsof het nooit gezellig is hier omdat ik alleen de negatieve dingen schrijf maar dat is gelukkig niet zo hoor. Maar ik vind het ook voor hemzelf zo zonde dat hij niet over dingen heen kan stappen en meer genieten van de kinderen. Voor je het weet zijn ze groot! Is toch stom?

Welterusten!

Geplaatst

Kalimera!

Oh caro, dat is minder, zo'n einde van n leuke dag. P. zal ook van ze genieten, alleen kan hij niet zo tegen t huilen. KAn gebeuren. Zou idd zonde zijn als hij vanalles gemist heeft en opeens zijn ze groot.

krijgen ze al tandjes? Collegaatje was gisteren aan t vertellen dat haar zoontje, 4,5 maand oud, nu al tandjes aan het krijgen is. En was flink aan t huilen geweest. Neem aan dat p. zich dat wel beseft, dat er nog vaker gehuild gaat worden?

Het is ook niet alleen maar leuk met een tweeling, het is ook vaak hard werken en ja, soms hectisch en stressvol.

Ben nog steeds ondersteboven van t nieuws. Hoe moeten zijn vriendin, kinderen en zijn ouders en zus zich dan wel niet voelen?

het brengt je idd weer terug op de aarde en dan denk ik, zit ik hier te piekeren over wel friet doorgaan, terwijl zij hun vader en partner kwijt zijn. Genieten van t leven staatseer centraal, dat blijkt wel weer. En dan denk ik, we aten het hierbij, no time to waste, geniet van t leven...

vandaag gaan we idd genieten, lekker in de warme baden en de massagestoel. N t heerlijke dinertje vanavond.

fijne dag allemaal!

gaan zo ontbijten en ons rustig klaar maken.

x

tool

Geplaatst

Ik denk dat jij je net zo voelt als ik in januari 2 jaar geleden toen de man van die vriendin van mij overleed: verdriet, afschuw, boosheid, verwarring, zo oneerlijk!

Oooh wat zou ik graag in een massagestoel liggen nu! De laatste keer in Thermae mocht ik er niet in omdat ik zwanger was (schijnt weeen op te kunnen wekken)... Geniet!!

Geplaatst

Idd ongeloof en zo onwerkelijk.

had dan niet veel contact met hem, maar heb wel een groot deel van mijn jeugd met hem opgetrokken en wel regelmatig via fb contact.

met zijn zus ook niet zoveel contact, maar wel altijd geprobeerd, maar kon haar niet vinden.

ouders zie ik wel nog regelmatig, wonen bij ons in de buurt. Klap voor hun, kan het me niet voorstellen.

maar we gaan genieten.

Geplaatst

Tool heftig hoor... Het overlijden van een vriend van J laatst heeft ons ook met de neus op de feiten gedrukt. Die man was al wel wat ouder, maar het was ook totaal uit het niets: gevallen met de fiets met zijn hoofd op de stoeprand. Het leven is niets,leen niet maakbaar, zoals wij allemaal maar al te goed weten, het kan zelfs zomaar ineens over zijn. En dat besef doet echt wel wat met je.

Caro gelukkig is het niet alleen maar ongezellig, dat zou toch wat zijn... Maar je kunt nier toch juist op de minder leuke momenten even van je afschrijven. Vind het wel sneu voor jullie en zeker ook voor P want op deze manier kan hij zelf natuurlijk ook minder van de kleintjes genieten. Enig idee waarom hij zo slecht tegen huilen kan? Ik weet van mezelf dat ik er een enorm onmachtig gevoel van kan hebben als ik kleintjes niet stil krijg (belooft nog wat haha), je weet niet wat ze willen of nodig hebben en dat voelen ze volgens mij dan weer aan waardoor het een cirkeltje wordt. Lastig hoor!

Kaartje vandaag weer terug naar het koude Nederland. Het is echt opeens herfst geworden hier!

Fren, Wifi-loos? Of gewoon lekker telefoon-loos aan het genieten? Ben benieuwd hoe F het dit keer vindt op vakantie. Ze is nu toch een stuk groter.

Babeth een week na de tp....brrr....voor mij begonnen dan de zenuwen toch altijd wel goed door te zetten. Weet je à, of je donderdag wat testen?

Ivfsh, stil van jouw kant...druk? Heb je een besluit kunnen nemen omtrent werk?

Dames ik zag net trouwens in NRC next een artikel voorbij komen over ongewilde kinderloosheid. Een duidelijk en herkenbaar artikel vind ik, nav een nieuw boek: En, waar blijven de kinderen dan? Een gids voor mensen die geen kinderen hebben, maar ze wel willen of hadden gewild. Geschreven door een psychologe Yvonne Prins. Zal zo even kijken of ik de hele tekst kan plaatsen.

Geplaatst

Tool wat een enorm verdrietig bericht! Wat heftig om dit van zo dichtbij mee te maken! Bizar zoals dingen ineens kunnen veranderen hé? Ik hoop dat jullie vandaag wel een hele fijne dag hebben!

Henne bedankt voor de tips! Gisteravond een paar oefeningen gedaan (gerard heeft zich bescheurd!!!) en het voedingskussen bij mijn zusje opgehaald en vannacht een redelijke nacht gehad. Wel elk uur wakker maar veel minder pijn dan voorgaande nachten! Super!

Bijzonder artikel idd in de NRC! Trouwens wel leuk want de arts die aan eht woord komt is de arts die wij alle behandelingen gehad hebben, alle evaluatie gesprekken hebben we met haar gehad. Sympathiek mens!

Caro sluit me helemaal aan bij wat Henne zegt. Vind het verdrietig voor jullie dat het zo loopt af en toe! En natuurlijk geloven we dat jullie ook hele fijne en gezellige momenten hebben hoor :)!!! Maar dit zal voor jullie beide gewoon lastig zijn!!!

Ik ga zo naar het werk, vanmiddag een paar vergaderingen. Ik merk trouwens echt dat ik steeds minder zin krijg...wel grappig want ik zag er echt wel tegenop om te moeten stoppen!

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Tool, sterkte met verwerken meis!!!

Ik ga dat boek wel kopen denk ik. Heb een afspraak bij de haptotherapie volgende week dinsdag. Ben benieuwd. Zal wel stik zenuwachtig zijn dan.

Caro, moeilijke situatie met P. en de Twins. Succes hoor.

Dikke knuffel van mij en een fijne dag. Hier is het droog en niet meer mistig.

Geplaatst

Rubby daar had ik nog helemaal niet op gereageerd...wat goed zeg dat je actie hebt ondernomen en naar de hapto gaat! Is ook spannend, zo'n eerste keer. Wat gaat er op je af komen, wat wordt er los gemaakt etc. Ik hoop zo dat het je helpt om lucht te krijgen, je verdriet een plek te kunnen geven en alles wat er de afgelopen jaren gebeurd is bij jullie en met je lichaam!

Geplaatst

Tja er zijn ergere dingen... maar ja het blijft vervelend om het maar eens netjes uit te drukken. Ik heb hem laatst naar zijn hoofd geslingerd dat hij de helft van mijn geluk met de tweeling verpest... Zou ik toch niet graag horen van mijn partner en even achter mijn oren krabben maar ja. Dat deed hij op dat moment natuurlijk ook wel maar het volgende moment van ergernis denkt hij er niet aan.

Waarom hij het zo irritant vindt? Onmacht waarschijnlijk en gewoon het geluid: de hele dag getetter aan zijn hoofd van verstandelijk beperkten met een gedragsstoornis en dan wil hij thuis eigenlijk alleen maar rust... maar ja daar hebben de kinderen geen boodschap aan. Huidige baan en babytweeling = geen goede combinatie...

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben weer in het land hoor. Vannacht om 2.30 uur waren we weer thuis. Lekker in mijn eigen bedje geslapen. Altijd fijn, al moet ik zeggen dat het bed in een 5 sterrenhotel ook prima slaapt ;-). Was een fijne week. Wel altijd ook een beetje heftig om een hele week met familie op stap te zijn. Achteraf dan toch wat spijt dat we niet vaker een momentje voor onszelf hebben gepakt. Vind ik altijd wat egoistisch om te doen aangezien mijn schoonouders ons mee op vakantie nemen. Hele vakantie heeft me een paar tientjes gekost op de momenten dat we wel een keer apart wat hebben gegeten buiten het hotel. Ook tussendoor nog even een confrontatie met de familie, maar is allemaal weer opgelost. Was leuk, maar ook fijn dus om weer thuis te zijn.

Caro, ben benieuwd naar de uitslag van de schildklier van je kat. Ik vond het verhaal er inderdaad ook al op lijken. Ben benieuwd of het bloed het ook aan gaat tonen. Bloedonderzoek is nooit goedkoop. Je moet alleen even bedenken wat er in feite allemaal in dat bedrag zit: consult, bloedafname incl. afnamemateriaal, verwerking op praktijk: inpakken in speciale verpakking, verpakkingsmateriaal, verzendkosten, laboratoriumkosten (grootste post), vervolgens interpretatie van gegevens en jou daar weer over bellen. Ze zijn er dus alles bij elkaar veel langer mee bezig dan die tijd die jij binnen bent geweest. Is een hoop geld, maar wel een reeel bedrag. Als de schildklier inderdaad te hard werkt kun je kiezen voor tabletjes (f.elimazole), maar speciale voeding is ook een optie. Dat werkt echter alleen als dan alleen maar dat voer wordt gegegeten en helemaal niks anders (Y/D van H.ill's). Daar zie ik erg goede resultaten van. Ben mijn gevoel voor tijd een beetje kwijt. Denk dat je vandaag of morgen de uitslag krijgt?

Balen dat P. zoveel moeite heeft met huilende kinderen. Kan natuurlijk ook eigenlijk door zijn werk komen. Blijkbaar heeft hij daarna echt rust nodig. Aangezien dat niet echt een optie is misschien of werkdruk wat proberen te verlagen of hem een keer met iemand laten praten die kan achterhalen waar die irritatie vandaan komt???

Es, ben je nu alleen nog aan het werk ivm werkgroep? Wanneer stop je helemaal? Lijkt me inderdaad gek hoor om dan een tijd niet te gaan werken terwijl je zo betrokken bent bij je werk altijd.

Ivfsh, ik ben inderdaad ook erg benieuwd of je al een beslissing hebt genomen over je banen-dilemma (of misschien helemaal geen dilemma omdat die andere baan dichterbij is en eigenlijk ook meer wat je wilde? Of heb ik dat verkeerd begrepen?)

Ruby, goed van je dat je een afspraak hebt gemaakt. Hoop zo voor je dat je daardoor lekkerder in je vel gaat zitten. Zou voor je pijnklachten een pijnpoli niet ook wat zijn?

Tool, wat een heftig nieuws. Dan merk je opeens weer hoe het leven plotseling een andere wending kan krijgen. Bah. Hoop dat jullie vandaag toch samen even kunnen genieten. De beslissing om wel/niet door te gaan met behandelen moeten jullie samen nemen. Eerder heb ik tegen Henne en ook bij de high tea tegen jou al gezegd dat je het weet als je wilt stoppen. Voor mij was die beslissing er zo duidelijk. Zo lang je dat gevoel nog niet heel sterk hebt zou ik de beslissing ook gewoon nog niet nemen. Laat het desnoods gewoon even rusten en praat er af en toe over.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden