Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
morgen trouwens 4 weken geleden dat we de hightea hadden ;-)

uhm, Babeth, volgens mij pas 2 weken geleden....ben je nu al helemaal in de war met data?? Hihi

Geplaatst

Maar het heeft vast geholpen haha!

Wordt een emotioneel dagje zondag voor jullie... leuk hoor wat zal iedereen blij zijn !

Kat verzekeren kan al lang niet meer, moeten ze onder de 10 jaar zijn ofzo? Is het beessie veel te oud voor...

Geplaatst

Babeth, overduidelijk een donkerder streepje, hoor! (kon niet eerder reageren, vandaar de late reactie). Ik ga je ook alvast feliciteren! Van harte!

Ik kan mij idd de lichte streepjes van Henne herinneren en ik zelf heb toen ook mijn foto geplaatst vanwege een vaag licht streepje. En je weet hoe dat is afgelopen......zwanger! Op naar steeds donkerder wordende streepjes! Joehoe!!!

Geplaatst

Babeth, gefeliciteerd met de zich ontwikkelende streep : -))) heel positief!!!

Drukke week achter de rug met alle nodige discussies op het werk. Vanmiddag heeft mijn belangrijkste collega zich ziek gemeld met symptomen van burn out, tja dat ga je gewoon krijgen in deze !@# tijd. Ik weet niet of ik heel erg bang ben voor mijn baan, wel ongerust over mijn functie, het is niet anders als ze het niet willen hoewel ik er van overtuigd ben dat we juist een kostenbesparing opleveren, maar iedereen moet het zien, en niet alleen wij en 2 poppetjes, maar iedereen.

Baal van ziekmelden collega, NIET LEUK, maar ik was er al bang voor, lang verhaal kort, ik ga toch maar proberen een didactische aantekening te halen, zodat k wat meer kanten uit kan als het toch allemaal moeizaam wordt.

Verder viel me verhaal van Tool op, goed plan om te minderen met lijnplannen...soms werkt het alleen maar averechts, en kan het beter zijn te stoppen met de focus daar zo op te leggen, wie weet gaat het dan op n natuurlijke manier, te luisteren naar je lichaam, en ook toe te staan als je trek in iets zoets of echt lekkers heb.

Ruby, ik ben nooit zo weg van een bob, maar wie weet, dat het jou wel staat, soms wel leuk om n keer een echt goede kapper uit te zoeken die kan kijken of het bij je staat, liever 1x een wat groter bedrag voor een goed advies dan een verknipte coupe!

Heerlijk weekend ladies ; -))

Geplaatst

Eef. Balen gewoon dat t zo gaat op t werk .en ja ziekmeldingen blijven in deze situaties meestal niet uit. Nooit leuk en legt nog meer werkdruk op de andere collega's die wel nog werken. Sterkte meid! Was je nog bij t atelier bezig of had je dat stopgezet?

Mss komt er nog n mooi schilderij binnenkort voort uit deze emoties.

Sannie. Hoop dat je t allemaal geregeld krijgt thuis. Allemaal veel op je bordje wat je nu krijgt en dat verdriet en die boosheid moet eruit. Neem je tijd. Dikke knuffel!

Ruby. Ik heb op dit moment ook n bob. Wel veel werk in de ochtend. Leuk maar soms denk ik pffffff....;-)

Nu pizza eten en straks weer uurtje power en yoga geven. X

Geplaatst

hey meiden,

Babeth wat lees ik nu.. een tweede streep jippie!!!! je bent zwanger!!! gefeliciteerd!!!

Henne, gefeliciteerd met het bereiken van de 26 weken mijlpaal! heerlijk gevoel he

Hobbesje, heel heel veel sterkte

Guusje, dappere dame!

allemaal een dikke knuffel

hier gaat het goed. J. heeft vandeweek z'n eerste prikjes gehad: brullen! maar verder ging het okay. Zelf ben ik wel behoorlijk uitgeput en heb ik last van vanalles en nog wat maar ik wil niet klagen... gaat vast ook wel weer voorbij. Maar voel me lichamelijk best een wrak.

Nu lekker een wit wijntje ingeschonken en vanavond lekker bankhangen en t.voh kijken :-)

oja Henne en Es... ik ontvang ook graag een kaartje. En Es... je krijgt gewoon een tiny girl that's it! don't worry

knuffel voor jullie allemaal

Geplaatst

Sen, leuk om wat weer van je te lezen! Kan mij voorstellen dat je best uitgeput bent van alles. Eerst die heftige bevalling en daarna de gebroken nachten. Geniet lekker van je wijntje! Even een sen momentje.

Ivfsh, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wanneer ga je daar starten?

Eef, wat moeilijk mbt de ziekmeldding van je collega. Zeker met een burn out. Dat kan wel even duren voordat zij weer terug is. Balen dat het nog zo onzeker is mbt je werk. Bah.

Tool, sluit mij aan mbt het verstanding vinden dat je stopt cq gaat minderen met het lijnen. Zeker als er zo betrekkelijk jong persoon, onverwachts uit je omgeving uit het leven wordt geroepen, dan wordt je vaak weer even bewust gemaakt van de dingen in het leven die echt belangrijk zijn.

Waarschijnlijk gaat de grens mbt behandelingen wel erg dichtbij komen, maar is die grens ook al echt gevoelsmatig bereikt? Moeilijk dillema. Heel veel succes en sterkte met al je afwegingen

Es en Henne, ik ontvang ook graag een kaartje.

Geplaatst

wen ik heb geen adres van je! Je staat nog niet op mijn laatste lijst :)!!!

Eef wat een pittige tijd bij jullie! Heb je al enig idee wat je wilt qua onderwijsbevoegdheid? Is er bij jullie in de regio veel vraag naar docenten op het gebied van zorg?

Geplaatst

Es en Henne, ik wil ook graag een kaartje.

Henne, weer een belangrijke mijlpaal gehaald. Hopelijk geeft die 26 weken grens je weer wat extra rust. Leuk dat jullie dit weekend aan het kamertje gaan beginnen.

Es, tot nu toe waren alle controles toch gewoon goed? Dan ga ik er vanuit dan jullie meisje gewoon klein maar fijn is. Wel fijn dat het nog even extra gecontroleerd wordt.

Caro, toch verhoogde schildklierwaarde dus. Verbaast me niet gezien het verhaal. Die hoge hartslag is ook een veel voorkomend symptoom bij te hoge schildklierwaarde. Ik verwacht dat de hartslag ook rustiger zal worden door de medicatie. Ik zie soms spectaculaire veranderingen na het starten van de medicatie (f.elimazole neem ik aan?). Bij de eerste controle 3-4 weken na start van de medicatie zijn veel katten al een stuk minder hongerig, rustigere hartslag, wat gewicht toegenomen, rustiger in gedrag (hopelijk bij jullie dus minder miauwen). Ben erg benieuwd.

Eef, wat vervelend allemaal op je werk. Wanneer hoor je meer over hoe het verder gaat? Misschien inderdaad slim om voor de zekerheid alvast verder te kijken. Zieke collega betekent meer werkdruk voor de rest waarschijnlijk. Zit je ook niet echt op te wachten. Sterkte ermee.

San, je bent inderdaad stil. Normaal schrijf je inderdaad altijd heel veel. Snap dat je even tijd nodig hebt om alles te verwerken.

Babeth, wat spannend!!! Heb er een goed gevoel over. Gek idee dat je zo al zo snel weer die cerclage moet regelen lijkt me. Wanneer ga je weer testen?

Tool, inderdaad slim denk ik om het lijnen even te laten. Zo te horen zijn jullie nog niet toe aan stoppen met behandelen. Een time-out kan natuurlijk ook. Gewoon even rust en dan in het nieuwe jaar kijken wat jullie verder willen gaan doen?

Ik ben deze week weer begonnen met werken. Woensdag had ik standaard afspraak bij tandarts. Daarom pas in de middag werken. In de ochtend dus eerst naar acu geweest, daarna tandarts en daarna werken. Ook meteen weer EHBO les gegeven. Gisteren normale werkdag en vandaag al weer weekend. Lekker hoor. Vanmorgen met hond naar speurtraining geweest. Hij deed het weer zo super. Daarna ex-collegaatje met haar dochters op bezoek. Meiden op mijn paard gezet en rondje in het bos gewandeld. Erg gezellig. Na de lunch gingen zij weer naar huis. Vanmiddag lui op de bank tv gekeken. Ik neem altijd wat series op. Had nu een hele week voorraad door mijn vakantie :-). Nu met compu op schoot op de bank. Sinds thuiskomst nog niet goed in mijn slaapritme. Hele vakantie negen uur per nacht geslapen. Afgelopen dagen weer veel te weinig. Zometeen dus lekker badderen en op tijd mijn bedje in. Even het ritme weer oppakken.

Geplaatst

ps ik wil ook graag een kaartje ; -) Henne en EDR.

San, sterkte meid, had nog niet gereageerd op jouw boodschap, kan me inleven dat je tijd nodig hebt, knuffel x

Kaartje, ik weet niet of de lesbevoegdheid veel werk gaat opleveren, maar nu ongeveer 2 dagen per maand, het liefst zou ik 3 dagen willen gaan doen en 1 dag lesgeven, kijk wel om me heen voor ander werk, ook met werk manlief zit er verandering aan te komen, hoop dat deze rare tijd uiteindelijk iets moois iets nieuws gaat opleveren, denk zelf maar aan dat gezegde van de chinezen, waar er 1 deur dicht gaat, gaat een ander open

Ivfsh, jij nog gefeliciteerd met je nieuwe baan, mooi! geniet ze in Shanghai, hopelijk missen jullie Evie niet teveel.. veel plezier daar x

Geplaatst
Syl hoe gaat het met jou?
Nog steeds aan het kwakkelen. En misselijk momenteel.Gewokt en dat is niet goed gevallen.Uitslagen waren allemaal goed bij mij, alleen weer kans op overstimulatie.Zelfs het zaad was redelijk.Goed genoeg voor een iui waar we dus ook mee beginnen volgende week.
Geplaatst

Barth: wat een mooie testen!!! Zit hier heel blij te zijn voor jullie!!!

syl: balen dat je niet lekker bent, maar wel super dat het er allemaal zo goed uitziet. Wat fijn dat jullie eerst iui kunnen proberen!

San: knuffeltje voor jou!!!!

eef: meis, volg je gevoel en volg je hart. Kies de richting waar jij heen wil gaan. Die veranderingen gaan komen bij jullie, op allerlei vlakken. Heel spannend, maar ook geel goed! Maakt natuurlijk wel nog steeds dat de situatie waar je nu in zit op je werk heel lastig en energie-vretend is. Ik hoop dat er snel duidelijkheid en rust zal komen.

Guus: hoe was de shoot?

Hier alles goed, wij genieten in sh.anghai! Heerlijk om weer hier te zijn, het voelt ook nog heel vertrouwd. Chinees is een beetje roestig, maar we redden ons nog prima. Mis m'n meisje wel, maar het gaat oké. Ben gewoon wat sneller emotioneel, haha.

Mij weet niet meer wie er vroeg, maar ik ga 1 december starten met m'n nieuwe baan. Komende weken dus nog werk afronden en overdragen en dan weer opnieuw in een nieuwe functie duiken :-).

Helaas werkt Facebook nog steeds niet hier, grrrr, toch bizar, ben eens benieuwd wanneerinternet hier echt opgegooid wordt. Anders had ik mooi updates kunnen plaatsen en foto's van al het lekkere eten hier :-). Ik kom wel een beetje zwaarder terug vrees ik...

Geplaatst

Goede morgen,

syl, wat fijn dat jullie met iui kunnen starten!! Was zeker wel een hoera moment toen jullie groen licht kregen?

balen dat de wok zo verkeerd gevallen is :(.

hoe voel je je er onder dat jullie weer van start gaan? Er is zóveel gebeurd de laatste tijd !

ivfsh, klinkt goed jullie verblijf in Shanghai, logisch dat je E mist, wel lekker zo er even tussenuit en met de nieuwe uitdaging in het vooruitzicht.....

eef, moeilijk zeg bij jullie op het werk, frustrerend om maar machteloos te moeten afwachten en dan ook nog eens je collega die het niet meer trekt. Pas jij wel goed op jezelf?

ik hoop echt dat er iets moois komt uit deze rot situatie,en dan natuurlijk de onduidelijkheid op het werk bij je man.

kaartje langzaam terug in je eigen ritme?zelf heb ik daar altijd moeite mee na een vakantie, dan blijft het bij mij vaak rommelen en helemaal na een vakantie de eerst dagen dat ik thuis ben.

Ik vroeg dat laatst van je cyclus omdat het zo herkenbaar klonk met onze buuf, was niet rot bedoeld he?

Es, nog geslaagd met shoppen?

sen, je moet echt weer op krachten komen zo te lezen en je bent op zoek naar een goede fysio? Groot gelijk!! Ik ben er ook onder behandeling geweest en ben er zeer blij mee, stom dat ik niet eerder ben gegaan. Mogelijk ga ik ook terug als deze zw. Goed blijft gaan, preventief zeg maar.

I. Is echt weer terug bij af wat het hoesten betreft, gisteren weer contact gehad met de h.a. En nu 2 weken de Ventolin nog gebruiken, zelfs als het goed gaat.pfffff baal ik van want ze vind het zo ontzettend verschrikkelijk, maar ja, doorzetten maar..?

vanochtend weer getest, de kv met paarse dop was donkerder vergeleken met donderdagmiddag, de casette vond ik niet donkerder tov gisteren en de dig. van cb gaf snel zwanger aan, maar ja, ik blijf nog even erg angstig op de een of andere manier, mogelijk omdat het te mooi is om waar te zijn?

ik had M gevraagd de digitale met tijdsindicatie mee te nemen maar hij had zich dus vergist. Vandaag nog even halen en die ga ik dan denk ik morgen doen.

hier nog even lekker op bed, I ligt bij ons tv te kijken

fijn weekend allemaal!!

Geplaatst

Even inbreken..Babeth..volg elke dag je verslagje van je testen...snap je voorzichtigheid..maar gefeliciteerd hoor...er staat zwanger!

Fijn weekend allen.

Geplaatst

Kalimera!

syl, balen van de niet goed gevallen wok! Maar wat fijn dat alle uitslagen goed waren bij jou en dat t zaad redelijk was en goed voor Iui! Volgende week al starten. Hoe voel je je erbij? Er is zoveel gebeurd het afgelopen jaar wat je ook niet in de koude kleren gaat zitten. Dus ergens moet t dan wel een verwelkome afleiding zijn. Hoop niet een extra stressgevoel (behalve dan de 2 ww). Waar we jullie wel doorheen slepen.

Eef, let je ook op jezelf? Het is een rotsituatie en ik hoop dat er iets moois uit voortkomt!

Ivfsh, lekker genieten van s.ha.nghai! En die kilootjes komen wel daarna. Het is gelukkig niet zo dat deze kilootjes bij je koffergewicht worden geteld, hihi

Hier vanmiddag de crematie. Zal een emotionele gebeurtenis worden. Mijn broer gaat ook mee en er zullen nog wel meer oud zwemgenoten komen.

Daarna nog door naar de verjaardag van A. Nichtje en haar dochtertje ( een van onze ringdragers). A. Moet werken, middagdienst, maar gelukkig is ie er nog steeds! Er zijn weer mensen moeten weggaan omdat ze binnenkort weer van continuedenst naar drie ploegen teruggaan.

Babeth, fijn dat je weer een donkerdere test had. Snap je voorzichtigheid! Maar ik denk wel dat t goed zit!

Ga eens opstaan, de katten eten geven en dan ontbijten.

Tot later!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden