Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kalimera!

syl, dat zou helemaal balen zijn. Hoop niet dat het afgebroken gaat worden. Zou jammerlijk. En ja, ik zou denk ik ook gewoon wel intiem zijn, lol

Hier zo raar gedroomd, onze Engelse vrienden uit l.e.svo.s kwamen erin voor en hij was helemaal hoteldebotel van iemand anders, mijn vriendin, Maar ik kon niet echt een gezicht erbij krijgen. En hij was aan het vertellen over vorige vakanties van hun, waaronder een cruise, waar zijn vriendin alleen maar lag te zonnebaden en hij was heel Actief. (Terwijl ze in het echt tijdens de vakantie niets doen, alleen maar aan het zwembad liggen, uitrusten). Hij had nog een brief geschreven aan haar, op wie hij verliefd was. En ik zat die brief te lezen.

verder zat ik ook nog op een of ander feest, met vrienden vN vroeger en ik wilde drinken gaan halen, maar daarvoor had je bonnen nodig. Dus ik vraag dat aan die barman, rare vent overigens, kon niet goed Nederlands spreken, en terwijl hij iets aan het uitzoeken was, zat ik te kijken naar een soort van tenniswedstrijd, maar dan niet met twee man op een normale tennisbaan (we zaten immers in een soort van kroeg) maar vier netten, als een soort van droogmolen die je buiten kunt zetten om de was te drogen en vier personen waren aan het tennissen, eerst in het net en bij de slag daarna moest je m doorslaan naar de volgende. Was nog niet zo makkelijk als da jet uitzag.

en opeens krijg ik van die rare barman een heel pakwerk met recepten, op alfabetische volgorde nog wel, met tabbladen enzo ertussen...en toen ging de wekker. Maar m'n bier had ik nog steeds niet. Weet wel dat ik nog dacht, zal ik toch maar een wijntje drinken?

rare droom. Daarvoor had ik iets van een nachtmerrie, maar die weet ik niet meer. Alleen dat ik me niet meer kon bewegen...brrr

zo, dat was mijn verhaal voor vandaag. ;-).

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Syl dat zou dikke balen zijn!!! Collega van me had het ook twee weken geleden. Ze zijn daar toch best wel streng in hé? Hoe is het verder met je?

Wen wat een botte harken daar zeg! Ik kan me enorm voorstellen dat dit echt niet fijn voelt op deze manier.

Fren welcome back! Kaartje komt goed hoor! Heerlijk dat jullie het fijn hebben gehad!

Tool jij gek mens...met je rare dromen! Hebben jullie nu definitief besloten om in elk geval dit jaar niks meer te doen?

Babeth hoe voel jij je?

Hier druk weekend gehad. Geslaagd bij de ikea!!! Heel erg blij met mijn vloerkleed. Had ik een mooi dekbedovertrek gekocht zie ik in de auto dat ik de verkeerde afmetingen heb...kon gerard dus weer rechtsomkeert om hem te ruilen! Schoonouders zaterdag meegenomen zodat ze nadien nog mee konden naar mijn schoonzusje...hun kleinkind bewonderen. Al met al pas s'avonds om half 11 thuis. Drukke dag dus. Zondag dag met familiebezoeken en samen met Gerard nog bij mijn oma geweest. Ze ligt redelijk stabiel (slecht) momenteel. Afwachten hoelang het nog gaat duren.

Gisteren een doe maar niks dag...

En vandaag ga ik lekker in mijn uppie arnhem in! Heerlijk alleen neuzen!

Sen wat een ellende zeg die gewrichten van je! Merk je ook dat het je belemmert in het genieten momenteel?

Ik heb sinds een jaar enorm krakende knieën...zo gek! Als ik door de knieën ga of buk dan hoor je het gewoon kraken. Eerst dacht ik altijd dat het mijn kleren waren maar een paar maand geleden kwam ik erachter dat het mijn knieën zijn! Straks ook maar eens naar laten kijken. Ze doen niet zeer hoor!

Meiden fijne dag vandaag!

Geplaatst

Tool dat je dat allemaal onthoudt joh :laughing9: ik droom wel raar, maar weet het zelden achteraf nog zo goed.

Syl, oké het gaat dus om de kleintjes die mee gaan groeien. En idd, als de Iui niet doorgaat zou ik zeker ook zelf een kansje wagen hoor.

Esther lekker shoppen/neuzen, veel plezier!

San is R weer zo'n vroege vogel geweest vanochtend? En Caro hoe doet B het de laatste dagen? En de kat? ;-)

Babeth iets beter vandaag?

Ceeke hoe is het met je kaak?

Fren weer helemaal in het werkritme?

Ik hou me heel rustig vandaag, vanavond infoavond bevallen in het ziekenhuis, joehoe....kijk ik zo naar uit! Volgende week begint zwangergym, het wordt wel heel echt zo allemaal. Zegt ze als ze al bijna 28 weken is en met een dikke pens rondloopt.... ;-)

Geplaatst

Ceeke hoe was het bij het kindermonument? Moeilijk? Merk je ook dat het verdriet over jullie miskraam dan enorm naar boven komt? Dikke knuffel voor jou!

Geplaatst
Veel plezier vanavond Henne! Ik heb vanavond de tweede borstvoedingsavond.

Die heb ik in december. Is één avond ook in het ziekenhuis. Via de kraamzorg kon ik ook nog iets doen, maar aangezien ik de eerste 24 uur zeker in het ziekenhuis ben, dacht ik dat het wel slim was daar de infoavond te volgen en niet teveel (evt tegenstrijdige) info op te nemen. Vind het ergens toch allemaal al een beetje té....vroeger werden kinderen ook geboren en gevoed zonder al die poespas.

Geplaatst

B doet het goed, dank je. De laatste dagen zijn best rustig moet ik zeggen, met weinig uitbarstingen van papa dus dat is wel fijn...

Kat is minder... hoewel hij wat minder hysterisch miauwt is hij nog steeds elke ochtend ergens tussen 4 en 6 wakker... vanmorgen zat ik hier weer om 10 over 5 en omdat het miezerde ging meneer wel naar buiten maar ging hij onder een struikje liggen. Ja hallo, ik wil weer naar bed, ga plassen of kom weer naar binnen! Dus weer binnen gelaten en nog wat eten gegeven en weer naar bed. Maar ja dan slaap ik nooit meteen in want dan heb ik ook last van die krakende gewrichten en spierpijn...

Leuk die voorlichtingsavonden. Nooit gehad want ze kwamen bij mij nooit goed uit, twee keer per jaar ofzo en voor mij ongunstig. Wel fijn om een beetje voorbereid te zijn. Wat gaan jullie ineens snel! Natuurlijk is het niet 'ineens' maar Es gaat al bijna bevallen! Jeetje...

Hier een grijze dag, bleh...

Geplaatst

Hier ook grijs, zit nog in slobberbroek en fleece achter de computer. Wat administratie en mail weggewerkt en ga zo denk ik nog een uurtje liggen.

Ze hebben hier ook elk half jaar een infodag, daar zijn we al geweest en ik dacht dat dat alles was. Maar dit is een avond speciaal voor vrouwen tussen de 25 en 30 weken en die is elke maand. Is ook echt pas voor als je zeker weet dat je in het ziekenhuis wilt of moet bevallen. Hoop wel echt ook wat nieuws te horen, want moet er 1,5 uur zitten (en zitten gaat niet zo lekker ;-)).

Het gaat nu inderdaad hard Caro. Tot aan de 20 weken kroop het voor mijn gevoel, toen ging het iets vlotter en de laatste twee weken vliegen voorbij. Krijg nu ook steeds vaker de kriebels van alles wat er nog 'moet'. Hoop ergens deze week nog puf te hebben voor het verven van een muurtje om tenminste het gevoel te hebben dat het wat beweging in die to do lijst zit ;-) En He.ma heeft vrijdag/zaterdag 15% korting dus proberen dan eens wat lakentjes, hydrofielen e.d. in te slaan.

Lastig van de kat, eigenlijk ook vreselijk sneu voor zo'n beestje. Maar ja, jij bent er wel flink brak door lijkt me.

Geplaatst

Es, t ziet er wel heel leuk en gezellig uit bij jullie! Leuk die meubels en dat vloerkleed! Wij gaan waarschijnlijk ook nog een vloerkleed bij die winkel halen.

definitief besloten, tja...denk het wel, maar we blijven wel erover praten. Hij snapt ook wel dat ik t niet zo naast me kan leggen en dat ik er wel over wil praten en ventileren.

Gisteren had ik echt zo'n humeurige dag dat ik zoiets had van, dT t toch allemaal piept, ik hou ermee op en ik wil er niet eens meer voor gaan...

nu is dat gevoel alweer een beetje gezakt, lol

Geplaatst

Het jaar is toch bijna voorbij dus heel veel vertraging levert het niet op als jullie dit jaar 'niks meer doen'.

Vinden jullie ook dat het jaar zo snel gegaan is? Was net met cadeaupapier bezig en dacht: nu alweer? Lijkt net een paar maanden geleden...

Geplaatst

goede morgen (nog net..)

Es, wat is het mooi geworden, was het al maar met dat kleed helemaal af!!! Wij willen ook graag een kleed, zou licht van kleur moeten zijn maar werkt niet met de katten en de hond....hebben op de zolder nog een mooie berber liggen misschien toch eens naar beneden halen omdat met name onze poes niet meer spuugt.

Wen, vandaag de 20w echo toch? heel veel kijkplezier!!! en ik ben benieuwd of je het nog steeds niet wil weten nu...;-)

Caro de tijd gaat inderdaad mega snel!!!! en op het moment dat ik het zeg dan voel ik me oud hahaa . wat jullie kat betreft, miauwt ie nu zo vroeg om eten of omdat ie naar buiten wil? wij hebben altijd eten staan, ze grijpen nooit mis en is een luikje geen optie? tis was, wordt je niet uit je slaap gehouden door de kindjes dan door de kat en je hebt je rust juist zo hard nodig!

Syl, ik hoop echt dat die kleinere geen roet in het eten gaan gooien!!!! zo mooi om nu eindelijk weer in de race te zijn!

MIsschien een hele stomme gedachte maar stel nu dat er een aantal te grote follikels zijn....zouden ze dan niet een paar leeg kunnen zuigen zoals bij een punctie en dan insemineren? Ik bedoel, je hebt gewoon zoveel follikels en je reageert zo sterk op de meds....

nou ja, zal wel geen optie zijn, ik hoop op een goed bericht bijde volgende fm!

Tool, was jij niet hardstikke moe toen je wakker werd van dat gedroom? jeetje !! en dat je inderdaad alles zo goed onthouden hebt! goed van je dat je er over blijft praten, volgens mij is dat nu het belangrijkste meid en het gevoel van ik ben er helemaal klaar mee dat is toch ook niet gek!?

Hier gaat het gelukkig weer een stuk beter, ik kan weer normaal eten en drinken, naar het toilet etc. merk alleen dat ik weer op krachten moet komen, nu nog regelmatig duizelig en moeeee, gelukkig morgen pt dag en dan donderdag weer werken.

I is weer helemaal de oude gelukkig, dat is tocht echt het belangrijkste. Gisteren kreeg ze haar babyborn pop die ze met haar geboorte had gekregen, ohhh ze moedert er enorm mee, ik moest echt even een traantje wegpinken...

Geplaatst

retesnel Caro! wat vervelend voor je kat en voor jullie natuurlijk. Hoop dat er snel verbetering komt

Es, mooie foto's ziet er gezellig uit. Licht kleed hoeven wij niet te doen, veel te besmettelijk. Hier loopt iedereen met schoenen aan binnen en dan nog eens 5 katten erbij die in en uit lopen. Over die knakkende knieën: bij mij kraken ze soms 10 passen lang maar verder kraken mn enkels, polsen, nek enz. ook. Afgelopen weekend knakte mn nek zò hard, dat H. het gewoon hoorde in een ander vertrek! kan je nagaan. Ik zei AU mn nek en hij zei "was dat je nek?!!??"

Tool, wat een droom weer en wat onthoud jij dat allemaal goed en gedetailleerd. Verder ben ik het met Henne eens. Volgens mij ben helemaal niet toe aan stoppen met behandelen. Maar dat weet je zelf het beste natuurlijk, althans dat zal de tijd leren. Ik wil je ook nog even zeggen hoe knap ik het altijd vind hoe goed jij je gevoelens kan verwoorden en kan uitten. Ik zou willen dat ik dat kon, ik klap dicht en kom dan (volgens mij) over als een harde die nergens last van heeft. Ik merk namelijk dat mensen zoiets weleens zeggen "jij bent een taaie". Misschien ben ik dat ook wel in zekere zin maar dat wil niet zeggen dat ik van staal ben. Anyway Tooltje ik benijd je wel een beetje om je positieve houding en toch altijd weer in voor een lolletje of een geintje. Hoe klote je je ook voelt... respect.

over de infodagen: wij zijn alleen naar een infomiddag in het ziekenhuis geweest en ikmoet eerlijk zijn, dat had ik ook allemaal wel op internet kunnen lezen. Wat borstvoeding betreft: op de site bors.tvoeding.com kan je werkelijk zo'n beetje antwoord op al je vragen vinden.

straks eerst naar de bekkenfysiotherapeute en eind vd middag naar de huisarts... ben benieuwd

Geplaatst

oh babeth, gelukkig voel je je wat beter meid! wat schattig I met dr pop...fotomomentje?

hier staat ook altijd voer voor de katten. Anders komen ze me ook halen. Zijn er natuurlijk 5 en eten niet allemaal tegelijkertijd want ze zijn niet altijd allemaal tegelijk thuis.

Wen, vandaag de 20w echo? ben benieuwd of je je nieuwsgierigheid kan bedwingen. Ik niet haha ik bel vanavond even aan om het aan je man te vragen hoor (geintje)

Geplaatst

Haha Sen, dan wil ik het ook graag weten hoor ;-) Geintje Wen, het is allebei leuk, nu weten en wachten tot na de bevalling. Valt me wel op hoe vaak mensen, ook betrekkelijk vage kenissen, vragen of je al weet wat het 'wordt'. Is eigenlijk best een onbescheiden vraag als je erover nadenkt, maar oké. Ik maak er geen probleem van en zeg dat het een jongetje IS (wat nou wordt...). Es, lukt het jullie nog om het voor je te houden?

Babeth gelukkig weer wat beter. Nog wel gammel, maar dat lijkt me logisch. Zeker met een zwangerschap die energie vraagt.

Caro ik weet eigenlijk niet of het snel is gegaan. Aan de ene kant wel, aan de andere kant lijken dingen van begin dit jaar nu zo ver weg. Dat hele gedoe met ziek zijn, mislukte cryo, ontslag... Maar soms lijken dingen van twee maanden geleden hier al ver weg. Komt misschien wel doordat ik steeds meer in m'n coconnetje kruip en eigenlijk helemaal niet druk ben. Jij heb zoveel omhanden gehad, dan heb je volgens mij nauwelijks gelegenheid om te bedenken dat iets bezig of alweer voorbij is.

Denk trouwens dat Koekie anders is gaan liggen want voel vandaag veel meer beweging bovenin m'n buik, dus hij moet wel haast met z'n koppie naar beneden zijn gegaan. Hopen dat dit idd zo is en zo blijft, brave jongen :-)

Laat ik ook braaf zijn en gaan strijken.

Geplaatst

Pauze:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: eerst pauze en na onze bruiloft 12-10 gaan we op eigen houtje verder metprednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Ceeke: na vakantie cryo's en 13 november afspraak in Gent.

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook vitamines slikken.

Behandeling:

Wachtweken:

Zwanger:

EDR (Esther): uitger. datum 21-12-2012

Henne: uitger. datum 6-2-2013

Wen72: uitger. datum 7-4-2013

Meiske74: uitger. datum 13-7-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Sen: bevallen op 1 september 2012 van een prachtzoon

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is de overgang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoet.

Spaatje

Guusje: Over een andere toekomst nadenken met mijn liefste.

Geplaatst

Pauze:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: eerst pauze en na onze bruiloft 12-10 gaan we op eigen houtje verder metprednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Ceeke: na vakantie cryo's en 13 november afspraak in Gent.

Voortraject:

Behandeling:

Sylvino IUI

Wachtweken:

Zwanger:

EDR (Esther): uitger. datum 21-12-2012

Henne: uitger. datum 6-2-2013

Wen72: uitger. datum 7-4-2013

Meiske74: uitger. datum 13-7-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Sen: bevallen op 1 september 2012 van een prachtzoon

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is de overgang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoet.

Spaatje

Guusje: Over een andere toekomst nadenken met mijn liefste.

Geplaatst

Natuurlijk staat er altijd eten maar dat zijn brokjes en meneer heeft liever natvoer. P heeft hem verwend, die heeft 'm al 16 jaar...

Een luikje hebben we in ons vorige huis gehad, heeft schoonvader speciaal gemaakt maar daar ging hij dan voor zitten en kijken wat voor weer het was... Is ie nu helemaal te oud voor. Denk dat ie vooral wil eten door die te snel werkende schildklier dus we gaan door met de meds hopen dat het helpt... We gaan trouwens om en om, ik ga niet elke keer hoor.

Geplaatst

Jeetje Caro, meneer is inderdaad verwend ;-) wel alen in ieder geval, maar bij je verhaal over het luikje moet ik ook wel lachen, zie ineens Garfield voor me ;-)

Geplaatst

Zo...ben weer thuis.

Wb het kleed...ik trek zelf altijd mijn schoenen uit in de bijkeuken en loop in huis heerlijk op sokken of sloffen. Gerard is errug netjes en zal niet met vieze voeten naar binnen komen :)

tja en met visite voorkom je het niet denk ik maar ik heb een huis om in te wonen hoor! Dus als het op den duur vies wordt dan zij dat zo! We hebben expres geen duur kleed gekocht.

Sen wat heeft de ha gezegd?

Wb die infoavonden over borstvoeding...vorige week ook weinig nieuws gehoord hoor. Ik ben benieuwd of ik vanavond wel wat nieuws krijg te horen! Ik denk dat ik toch al wel (onbewust) veel van mijn zussen mee heb gekregen in de loop van de jaren?

Tool sluit me aan bij Sen...je weet de dingen altijd raak te zeggen/verwoorden! En bent idd een enorm positief mens! Als ik foto's van je zie dan moet ik altijd grinniken...er spat altijd zoveel energie van zo'n foto af!

Babeth lekker dat je je iets beter voelt! Wel goed uitzieken hé!

Henne heerlijk relaxdagje gehad? Wb het geslacht...het gaat redelijk tnt! Er zijn een aantal mensen die we het verteld hebben. Verder laat ik niks los...mensen gissen wel continu en denken het te weten. Nou ja, ze hebben 50 % kans! Er mag nu niemand meer op het kamertje komen...!

Ben zo lekker aan het koken! Vis met italiaanse saus, risotto, champignons en cherrytomaatjes! Zo'n zin in!

Shoppen was fijn vanmiddag. Kreeg alleen na 2 uur het gevoel dat m'n bekken doormidden zou breken :) ! Ben twee keer uitgebreid gaan zitten ergens. Heerlijk op m'n dooie gemakje in m'n uppie de stad door gesjouwd. Eigenlijk weinig gekocht...nog een pyamabroek en een antilekbeker van Lief bij douwe egberts. Het servies wat ik wilde was er niet meer...uit assortiment! Dikke balen want daar had ik me echt op verspikt! Verder vind ik alles wat ik mooi vind aan kleding veelste duur! Ik wacht op de uitverkoop over een paar weken!

Eet smakelijk voor straks!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden