Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Witje, dat doen wij met kattengrit en kattenvoer. Zodra het in de aanbieding is bij de groothandel gaan we er naar toe. Of we kijken bij de lidl/aldi. Heeft ook altijd wel aanbiedingen. En we hebben wat vlees e.d. een grote vriezer. Dit jaar met kerst is nog niet bekend. We mogen van schoonouders geen cadeautjes kopen. Dus als we er naar toe gaan zal het een plantje of iets dergelijks worden. Wij zitten ook krap bij kas.

We zullen wel zien. Eerst maar eens kijken hoe mijn mond dan gaat. Hoop erg goed.

Vandaag erg mistig hier. Niet gezellig wit uitzicht op de 5e verdieping. Daarna lekker naar huis en aan de slag in de hobbykamer.

Fijne dag en dikke knuffel.

Geplaatst

Zegge dames....gaan jullie lekker met de bevallingsverhalen??! ;-) Nee hoor, maakt niks uit. Ik weet ook heel goed dat je er vooraf niets van kunt zeggen en wil er in die zin ook 'blanco' in gaan. Alleen rondom de prednisolon en pijnstilling wil ik eea aangeven. Natuurlijk kan ik een ruggeprik niet nu al uitsluiten, maar ik kan wel vooraf aangeven dat ik er vervelende ervaringen mee heb, zodat ze daar als ik m wel moet/wil ook rekening mee kunnen houden. En verder, ja we zien wel, er is er nog nooit eentje blijven zitten zeggen wij altijd maar.

Dublin jullie meisje is idd lang zeg! Maar nu dus iets aan het afremmen. Zo zie je maar weer, ook daarin zijn geen regeltjes te volgen.

Tool toch aan de prednisolon, als ik jouw zo volg ben ik ergens haast blij datik spontaan nauwelijks een kans hebben. Lijkt me echt heel zenuwslopend elke maand. Trouwens wel vanaf vandaag dan weer in de ochtend nemen hè!

San, klinkt goed dat menu. En dikke kans dat vlees voor die tijd nog ergens in de aanbieding is ook, dus evt vast inslaan en invriezen? Dit weekend in ieder geval nergens aan denken en heerlijk genieten van jullie uitje!

Wen wanneer vertrekken jullie? Morgen of zaterdag? Nogmaals heel veel plezier. Na de mooie 20weken echo is het helemaal genieten denk ik.

Syl vandaag fm, hoop voor je dat de twee grotere de rest achter zich hebben gelaten!

Babeth weer werken vandaag? Gaat het oké?

Fren, als je nu andere klachten hebt aan je pols lijkt het me idd een nieuwe case om het zo maar te zeggen. Zou het idd met de na overleggen. Weet je al naar welke orthopeed je dan wilt? Misschien kun je de verzekering bellen voor advies LOL

Geplaatst

Wen gefeliciteerd en een fijne vakantie.

San en tool wat leuk ieder om de beurt koken met kerst.

Sandra moet veel aan je denken en het verlies van je moeder. Je schrijft wijze woorden :-)

Babeth wanneer heb jij een echo?

Meiden die bevallen zijn niet Henne bang maken ;-9.

Fren heel vervelend dat je nog steeds zoveel last hebt. Hopelijk kunnen ze er iets aan doen binnen een normaal tijdsbestek.

Dadelijk naar MCK

Geplaatst

ik ben er van overtuigd dat je inderdaad met een open vizier naar de bevalling moet gaan. Denk dat dat helpt. Angst kan tegen je werken. Mara goed, ik mag niet klagen, had een zeer voorspoedige bevalling..

San, ik ken het gevoel op de kleintjes te moeten letten. En ik lees de berichten van de overheid ook met angst en beven. We vallen - zoals gebruikelijk - weer eens in de groep waar de hardste klappen gaan vallen.

Henne, ik weet wel waar ik heen wil; een van mijn vriendiunnetjes werkt in een ander zh in a'dam op de post-operatieve afdeling orthopedie en zij gaf aan dat haar zh op nr 3 wbt resultaten staat in nl op ortho. Zij kan me dan ook snel tussendoor aan een afspraak helpen. Ben alleen bang dat ik nu slapende honden wakker gemaakt heb met mijn telefoontje naar de verzekering...

Geplaatst

Hi san, op de pc doet t forum Altijd lastig, blijft dikwijls hangen. Vandaar dat ik m op de iPad volg.

phenne, heb braaf vanochtend weer de predni. Genomen. Zet idd gisteren te twijfelen of ik m wel al zou pakken, maar gewoon gedaan. Geen last gehad overigens. (.)(.)zijn nu wel weer gevoeliger.

Jullie moeten me hier zien zitten, hihihi. Regelmatig effe checkend of mijn boebiesnog wel gevoelig zijn, hahahahaha

kregen gisteren een whatsappje van mijnschoonzus en broer uit Engeland of we geen zin hadden om met Sinterklaas, kert of oud/nieuw bij hun te komen vieren. Oud/nieuw lijkt me wel wat. Dus er zit een kans in dat we tegen het einde van het jaar een paar agenda naar Engeland gaan. Even kijken hoe het zit met A. Werk natuurlijk. Maar mij lijkt t wel wat.

Geplaatst

Syl, succes dadelijk! Ben heel benieuwd hoe veel er zijn gegroeid en of het binnen de perken is en dat jullie verder mogen gaan.

Geplaatst

Succes Syl!!!

Hier een "prima" bevalling gehad. Doet pijn (uhuh), maar ik was het al snel weer vergeten. En idd samen erin hielp mij ook. Man had dagen erna nog spierpijn van het staan en duwen. :)

Ik ben wel lek als een mandje onderin nu, maar ja moet ook oefeningen doen.

Geplaatst

Syl, Succes straks! Hopelijk zijn zew binnen de perken gegroeid en kunnen jullie gewoon door!

Tool, ooh, mischien oud en nieuw vieren daar in engeland. Lijkt mij heel mooi. Hopen dat het gaat lukken met A zijn werk! Even lekker en saampies tussen uit.

Wij gaan pas maandag weg. Vandaag staat op de planning om onze zolder leeg te halen (G is al bezig). Zodra wij terugkomen van vakantie komt de aannemer en dan gaan de verbouwing beginnen. Tenminste als het minimaal 3 dagen achtereen droog is, wanteen deel van het dak gaat er letterlijk even af.

'Mijn bevalling was er een in de categorie Sen en Dublin. Maar als ik in mijn omgeving kijk zijn er meer meiden met een vlotte / "makkelijke"' bevalling dan andersom. Dus gewoon er met een open houding ingaan. Kindje komt er echt wel een keer uit.

Geplaatst

Dat lekkende mandje is herkenbaar, Mik. Ik heb er uiteindelijk speciale therapie voor moeten volgen. Dit probleem is dan voor nu ook mijn grootste angst voor de komende bevalling.

Geplaatst

Fren volgens mij valt dat wel mee hoor, met de verzekering. Een andere klacht wordt onder een ander nummer gedeclareerd toch. En als ze zeggen dat het een second opinion was, kun je dat ontkrachten: huisarts gaf aan dat het om andere klacht ging en je bent naar andere arts gegaan omdat je daar sneller terecht kon.

Tool ik zie je zitten hihi, herken dat hoor. Toen ik net zwanger was trok ik regelmatig m'n shirt omhoog om te kijken of die aders nog wel zo zichtbaar waren op m'n borsten. Idioot natuurlijk. Gelukkig wel alleen binnenshuis ;-p

Mik oefeningen doen meis! Anders blijf je ermee lopen! Zus heeft er veel last van gehad is met oefeningen/bekkenfysio helemaal weggegaan.

Geinspireerd door San en Tool net even met m'n moeder gebeld over Kerst. We denken nu aan een uitgebreide lunch, waarvoor iedereen wat meebrengt. Is wat flexibeler dan avond, ook ivm rijden/reizen.

Geplaatst

Tool ik zie je zitten hihi, herken dat hoor. Toen ik net zwanger was trok ik regelmatig m'n shirt omhoog om te kijken of die aders nog wel zo zichtbaar waren op m'n borsten. Idioot natuurlijk. Gelukkig wel alleen binnenshuis ;-p

Mik oefeningen doen meis! Anders blijf je ermee lopen! Zus heeft er veel last van gehad is met oefeningen/bekkenfysio helemaal weggegaan.

.

Like en herkebaar. Ik sta zelfs nu nog iedere ochtend in de spiegel te kijken of die aders er nog zitten.

Mik, helemaal met het advies van henne eens. Bij mij is het ook helemaal weggegaan, maar oefeningen en mogelijk ook bekkenfysio is idd echt aan te raden.

Ga n u maar eens richting zolder. Tot later

Geplaatst

Dublin jeetje wat een grote meid!!!!! Gelukkig gaat het groeien na het eerste jaar niet meer zo snel en kan je er van uitgaan dat ze haar kleertjes wat langer aankan. Onze jongen begint net aan maatje 80!! Zou ze wel eens naast elkaar willen zien en die van ons is al 15 maanden dus nog ruim 3 maandjes ouder.

Syl zo naar mck. Spannend het is erop of eronder. Ik wijze woorden????

Geplaatst

Wij hebben echt een fijn gozertje in alle opzichten hihi.

Nu ff snel op de fiets naar de supermarkt. Zo te zien blijft het niet lang droog, als het maar lang genoeg is later!

Geplaatst

Wat een domper zeg :-( zoals het er nu uitziet zijn ze gestopt met groeien. 1 follikel was maar 2mm gegroeid.

Zondag weer een echo. Wist niet dat dit kon???

Geplaatst

Ach syl. Dat meen je niet! Dat is idd een behoorlijke domper. Wie weet groeien ze dit keer gewoon langzamer dan je gewend bent. Je spuit nu minder hormonen of hetzelfde aantal als bij de vorige Iui? Hopelijk zondag wel goed nieuws!

Geplaatst

Joh Syl dat is balen! Maar ik kan me niet voorstellen dat ze helemaal stoppen met groeien! Dat heb ik nog nooit gehoord! Bah wat een domper idd!

Geplaatst

Hè gats zeg Syl, wat een tegenvaller. Hoe lang is je cyclus normaal? Misschien gaat het ondanks de hormonen gewoon wat langzamer? Bleeegh, niet leuk :-(

Geplaatst

vanmorgen geboortekaartje gemaakt bij de drukker. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat worden! Op de voorkant komt een foto vanuit de shoot van ons samen. Binnenkant op de achtergrond een foto van ons kindje en daarover heen de tekst. Spannend, eind volgende week is de proefdruk klaar.

Het is best prijzig maar ik zei al tegen g. dat we mazzel hebben ws...we kunnen kerstzegels kopen :)!!!

Daarna samen grote boodschappen gedaan, nu broodje eten en dan zo naar het werk.

Geplaatst
Ahnee Syl. Hoe kan dit???

Thanks meiden, misschien maar eens werk van maken. Voel me er erg ongemakkelijk bij.

Ik heb er nu al oefeningen voor gekregen van de fysio...

beginnen met zes x zes seconden je bekkenbodemspieren aanspannen. En dan echt op spanning houden, niet verslappen. Als je dat goed vol kunt houden uitbreiden naar 7 x 7 seconden, 8 x 8 seconden enz. Nu moet je niet verwachten dat je dit in twee weken kan hoor! Daar kunnen echt wel een aantal weken overheen gaan. Gewoon een keer of twee per dag die oefening doen. Wie weet heb je hier al baat bij?

Geplaatst

Oei, ik mag ook al wel gaan oefenen merk ik....die zes seconden kost me al moeite :-/ Dank voor de tip Esther!

Klinkt mooi, jullie kaartje. Wij zijn er totaal nog niet uit. We weten zoals gewoonlijk weer heel goed wat we niet willen, maar wat dan wel...? Heb wel een idee, maar weet niet of dat mooi uitgevoerd kan worden. En we moetem sowieso ergens heen waar ze de Koreaanse naam ook behoorlijk kunnen verwerken, dat die niet als een afbeelding ergens tussen geplakt wordt ofzo.

Geplaatst

Getver Syl!! Dat is balen, hopen dat het zondag alsnog beter is.

Es klinkt mooi jullie kaartje!! Kan niet wachten tot we hem zien!!! Had ik me al "opgegeven" voor een kaartje van jullie?? Zo niet bij deze ;))

Henne van jullie zouden we die ook graag zien!!

Fren hoe is het in de zeehondencreche????? Wordt het blaffen al minder??

Babeth aan het werk vandaag?? Hoop dat het een beetje lukt.

Het was best wel frisjes op de fiets brrr. Maar wel lekker. ziet er zo grijs uit niet normaal, maar net het zonnetje doorgebroken. Hadden we beter nog even kunnen wachten, maar R was zo aan het jammeren en vond het nog te vroeg om hem naar zijn bedje te brengen. Nu is ie al weer lief aan het spelen met zijn loopfietsje waar hij eigenlijk nog net te klein voor is. Hij kan nog net niet op het zadeltje zitten. Hij gaat er voor op het frame zitten en dan lukt het hem ook. Hij zit al niet meer achterstevoren, was echt een komisch gezicht.

Straks een lijstje maken voor schoonzus waar hij van het weekend gaat logeren. Vind dat best moeilijk, vind dat in haar huis haar regels gelden en wil niet "streng" overkomen of overbezorgt. Ik weet dat hij er schandalig verwent gaat worden en geef ze groot gelijk!! Jammer dat we zelf de intocht van de Sint met hem missen, maar ja die primeur heeft zij dan. Hij was van de week bang voor zwarte piet op tv dus ben benieuwd.

Eigenlijk best grappig. Hij was eerst nergens echt bang van. Nu loopt hij voor enge dingen, dus ook op tv, gelijk naar zijn mama. Ook wel weer schattig natuurlijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden