Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Even snel een korte update van onze second opinion in Gent. Het was een goed prettig gesprek met de prof, hoewel ik haar in het begin erg snel vond gaan! Verrassend: zij ziet geen probleem in de innesteling, wel in de kwaliteit van de embryo’s. En dus in de kwaliteit van de eicellen, vermoedelijk toch mijn leeftijd. Optie 1: ivf in Gent waarbij ik heparine moet gaan spuiten (werkt ontstekkingsremmend en zorgt voor een betere doorbloeding, prednison (vanwege immuunprobleem) en een terugplaatsing op dag 5 ipv dag 3 zodat bekeken kan worden of de celdeling zich wel voortzet. Gezien de kwaliteit moeten we rekening houden met een grote kans dat er geen terugplaatsing volgt… In procenten uitgedrukt: een kans van 5% op een zwangerschap bij terugplaatsing op dag 3 en een kans van 20% op een zwangerschap als we voor een terugplaatsing op dag 5 met extra medicatie gaan. Optie 2: eiceldonatie waardoor de kansen ineens stijgen naar 55-60% op een zwangerschap. Prof verstuurt een brief aan onze gyn hier met wat behandeladviezen rondom de cryo’s en wij gaan nu nadenken wat we zouden willen: nog een nieuwe ivf waarna we zeker weten dat de kwaliteit van de embryo’s echt slecht is of doorpakken naar eiceldonatie??

De pipelle is voor ons geen optie omdat ik in haar ogen echt wel vruchtbaar ben. Met 6 zwangerschappen in 6 jaar haal ik een heel behoorlijk gemiddelde. Het resultaat is alleen een beetje ellending;-( Maar hiermee behoorde ik aan haar ogen wel tot een populatie die niet vaak aan haar bureau zat, namelijk de dames die niet/nooit zwanger raken ondanks alle inspanningen. Kijk da's dan weer een positief puntje:-)

Hoewel de boodschap redelijk pittig was, kwam deze niet geheel onverwacht. Als ik alle IVF's terugkijk dan heb ik twee keer een 8-cellig embryo gehad en nog nooit een topper. Nu realiseer ik me ook dat er dames zwanger raken van mindere embryo's maar als de baarmoeder ook nog een probleem kan zijn/hebben door DES en de Asherman dan worden de kans rap minder. Mijn gevoel op dit moment neigt naar de keuze voor eiceldonatie. Vooral om onszelf te beschermen tegen de vreselijke domper van geen terugplaatsing maar ook omdat de kwaliteit van de eicel iets betekent voor de kansen op een gezond kindje... Gisteren mijn broer en zussen via de whatsapp geïnformeerd over de bevindingen; bellen had betekent dat ik dit verhaal 4x had moeten vertellen en daarvoor had ik de energie echt niet meer! En tot onze enorme grote vreugde reageerde één van mijn jongere zusjes direct met de boodschap dat als we voor optie 2 gaan, zij ons zeker wil helpen!! Dat hadden we niet verwacht gezien het feit dat ik er met haar nog nooit over gesproken heb... Helemaal stil van. Eind van deze maand hebben we een afspraak met onze eigen gyn en tot die tijd gaan we dit eens laten bezinken. Eiceldonatie heeft wel vaker door ons hoofd gespeeld maar ik heb altijd aangegeven dat alleen met één van mijn zusjes te willen. Gaat dit dat onze weg worden in 2013??

Tool, ik heb even snel terug gelezen en las dat ook jullie met deze vragen aan het worstelen zijn? Nieuwe IVF of misschien toch ook eiceldonatie? In elk geval is het wel super dat jullie ook een donatrice hebben... Ook voor jullie keuzes te maken, lastig hé?

Wen, veel plezier met jullie echo vandaag! En die dame van het UVW... let go, let go. Sommigen zijn nu eenmaal niet wijzer dan dit. Het is niet anders! Jammer dat je zo negatief benadert wordt, maar laat het daar en geniet lekker van die groeiende buik;-) Veel leuker toch??

Es, gaaf kleed en slim dat je voor een niet te dure optie hebt gekozen. Mocht er een vlek opkomen dan heb je in elk geval niet het chagerijn van een heel duur kleed! Ziet er super gezellig uit;-) Lekker van genieten he?!

Caro, raar buuf heb jij hoor! 21.00 uur is echt het laatste dat ik aanbel bij de buren... En dan moet ik het echt heel dringend nodig hebben;-) Balen dat kat zo aan het spoken is. Slaapt de tweeling door, moet je opstaan voor kat. Hmmmmm niet leuk!

Sen, laat je niet "gek" maken door zo'n vragenlijst. Jij weet wat je voelt en helaas weet je ook wat een depressie inhoudt. En dat is niet wat je nu voelt!

Syl, succes vandaag met de echo. Ik hoop zo dat de kleintjes klein zijn gebelven! Het geluk mag ook wel eens jullie kant opvallen...

En nu moet ik echt aan het werk. Ik was er al erg vroeg want we gaan vanavond GLOWen... Eindhoven = lichtstad en dit is een van de leukste evenementen van het jaar! Wandeling door de stad, leuke plekken waar je anders nooit komt, gebouwen prachtig verlicht met vaak bijzondere taferelen. Eerst wat eten bij de Italiaan en dan op pad. Leuk!

Lieve meiden, ik wens jullie alleen een hele fijne dag! Maak er wat moois van!

Liefs,

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mogge meiden,

Wonderlijk goed geslapen vannacht, ook weer eens lekker zeg! San, ik heb een beetje hetzelfde hoor. Mijn moederschoot vier kinderen gebaard en gevoed zonder allerlei infoavonden, alleen een pufcursus. Maar, in die tijd waren vrouwen ook veel onwetender en artsen 'almachtiger', patiënten zijn nu mondiger én veeleisender dus ik denk dat het vanuit de ziekenhuizen en kraamzorg vooral heel nuttig is om dit te doen. Hoe beter je op de hoogte bent, hoe minder teleurgesteld of ontevreden op het moment zelf. Ik denk dat veel mensen hele onrealistische ideeën hebben vanuit inze maakbare samenleving. Gisteren vroeg iemand hoe je naar het ziekenhuis moest komen als je geen auto hebt....alsof de vk dat voor je regelt?! En of ze dan een taxibedrijf aan konden raden :-/ tja....misschien toch beter thuis bevallen dan? ;-)

Heb overigens best wat nieuwe dingen gehoord, met name ook over bijv pijnstilling, wie je aan je bed kunt verwachten etc. Dat hangt allemaal ook nauw samen met de werkwijze van een ziekenhuis, dus goed om te weten hoe het hier gaat.

Het bloed kruipt overigens waar het niet gaan kan.....kreeg kreukende vingers van het evaluatieformulier en de presentatie haha. Werken die ik niet, maar m'n vak zit echt in m'n systeem. Ergens ook we prettig om te merken.

Sen die vragenlijst....stel je had wél een postnatale depressie, dan was het juist goed dat de ha hieraan denkt. Het is rot dat hij zijn diagnose al gesteld heeft voor hij onderzoek heeft gedaan, maar zie dit als uitsluiten meid. Als jij dit netjes invult, kan hij niet anders dan concluderen dat je niet depressief bent en dan is het niet meer jouw woord tegen zijn vooroordeel, maatstaf het zwart op wit. Dus alleen maar goed dan toch? Mijn psych dichtvriest dat ik ADHD heb, maar kwam daar nav vragenlijsten op terug, ze kunnen dus ook goed voor je uitpakken ;-)

San, dat klinkt lekker zo'n vrolijk mannetje en heerlijk genieten van je vakantie. Wel jammer dan dat je net niet helemaal 'vrij' kunt zijn financieel. Stomme geld altijd.

Babeth nog brak? Vandaag nog vrij toch?

Syl sommige herinneringen komen op heel gelegen momenten. Ik denk wel dat de hormonen een rol kunnen spelen hierbij. Laat het maar beetje gaan als dat lukt. Hoort ook bij het verwerken.

Esther hoe was jouw avond gisteren? Erg houten kont gekregen? ;-)

Tool er zijn wel data verstuurd om aan te geven of je wel of niet kunt, maar er is nog geen definitieve datum geprikt.

Meiden, ik ga dit posten en dan even heel erg genieten van mijn ticker....28 weken!!!

Geplaatst

Ceeke we waren gelijk bezig :-)

Fijn dat het gesprek zo goed was en wat een duidelijke opties! Goede second opinion dus. Kan me voorstellen dat je naar optie2 neigt en kreeg echt even kippenvel toen ik las van de reactie van je zusje.

Moet zeggen dat ik persoonlijk waarschijnlijk ook optie1 niet uit zou sluiten. Kwalitatief minder oede embryo's leiden niet tot vergaande zwangerschappen die jij ook wel hebt gehad. Dan komt helaas wel de ellende van DES erbij, maar die embryo's moeten toch echt goed zijn geweest. Maar ik kan me ook zo vreselijk goed voorstellen dat je de teleurstelling van evt geen tp niet wilt uitlokken. Geen tp is in mijn ervaring nog erger dan een mislukte poging. En je hebt eat dat betreft al zo vreseljk veel achter de rug. Het mag nu ook wel eens goed gaan met mooie kansen.

Veel om over na te denken, maar ik proef optimisme en 'spirit' uit je bericht, fijn!

Geplaatst

Hmmmm....dan toch nog maar eens zoeken....ik meende me idd te herinneren dat er wel iets verstuurd was...

gevonden intussen en ingevuld.

ceeke, fijn dat je zO'n prettig gesprek hebt gehad! En wellicht ook ecd. Lief van je zus dat ze dit wil doen!

voor jullie dus ook nog veel om over na te denken.

Sen, wat rot dat de ha meteen hieraan denkt. Maar idd zoals henne al zegt, zie het als uitsluiten.

Balen dat je fysio nu met vakantie is. Geen vervanger die net zo goed is op dat gebied?

wen, rot dT die UWV dame de nadruk legt op voordeel van de twijfel. Maar trek het je niet zozeer aan. Je weet waardoor je je zo voelt en je hebt hier niet voor gekozen om je zo te voelen.

syl, hoop dT je fm morgen goed nieuws brengt en dat je kunt doorgaan! Ik steek een kaarsje Aan!

kaartje, druk met werken? Lukt het je nog om op tijd nar bed te gaan?

wij liggen er nu deze week al om kwart over 9, half 10 in.maar de wekker gaat dan ook al om half 6 ivm de vroege dienst van A.

Geplaatst

meiden,

wat een schrijverij allemaal. Kan het niet bijhouden.

Hier weer te laat naar bed gegaan. Waren op visite in A'dam van W.T.K. Erg gezellig allemaal. Maar bij ons gaat elke dat de wekker om half vier. Ja erg vroeg. Wordt even wakker en slaap daarna snel weer verder.

Gisteren een weegmoment. Ondanks alle stress over mijn gebit wat nog 15 dagen duurt dan is het bijna gebeurt 2 ons afgevallen. Maar ook marsepein gegeten e.d. Dus ja, eigen schuld.

De stress vanwege de kaakchirurg is daar toch echt debet aan. A. wil me eigenlijk niet wegbrengen daar naar toe. Maar neem wel een oxazepam 2 uur voor ik daar naar toe ga. Dus lijkt me wel verstandig dat ik ook even gebracht wordt die dag. Misschien kan ik mijn collega vragen even heen en weer te rijden. Hij wil me wel ophalen. Maar die moreele steun in de wachtkamer heb ik echt ff nodig denk ik. Kan nu al janken bij het idee. En hoop echt dat dat pilletje gaat werken hoor. Daarna ga ik naar bed en neem ook een tramadol. misschien ben ik er nu wel teveel mee bezig hoor... Maar zet het niet zomaar uit mijn hoofd.

Volgende week naar haprotherapie om echt te beginnen met de therapie. Ben erg benieuwd. Het voelde al goed om gewoon met haar te praten.

Dikke knuffel allemaal. Denk aan jullie... Vanavond naar de efteling...

Geplaatst

Jeetje wat een activiteit al hier!

Ruby waarom wil A je niet wegbrengen?

Ceeke bijzonder dat je zusje het wil doen, en wat Henne zei sluit ik me ook wel bij aan: denk dat je veel stof tot nadenken hebt.

Henne gefeliciteerd met je 28 weken! Kaat en Bram zijn vandaag 9 maanden, ongelofelijk nog steeds!

Het pakket was overigens een printer, dus misschien wilde ze nog even snel wat printjes maken? Hoe dan ook ik blijf het raar vinden en inderdaad bel ik niet eens meer na 10 uur. Overigens is geen van de kinderen wakker geworden van de bel, meestal niet maar dat weet zij niet. Ze schijnt wel met een verontschuldigend lachje gezegd te hebben: Ik zag nog licht branden. (Ik was zelf al boven).

Geplaatst

Ceeke wat superlief van je zusje dat ze dat aanbiedt, heel bijzonder.

de lijst ligt klaar ik ga hem zo wegbrengen en daarna bloedprikken. Heb B12 aangevinkt. Snap aan de ene kant wel dat hij wil uitsluiten maar word er zo moe van dat daar altijd als eerste aan wordt gedacht. Alsof ik niks anders kan mankeren dan tussen mn oren. En dat ik dat steeds maar weer moet bewijzen. Zoals Ceeke al zegt, ik weet donders goed hoe een depressie voelt. Heb het zelf gehad en van zeer dichtbij meegemaakt bij meerdere anderen dus ik weet heus wel dat ik dat niet heb.

ik ga trouwens geen andere fysio zoeken, het is wel vervelend dat ze nu net met vakantie gaat maar ik had wel een heel goed gevoel bij haar.

ik ga nu opschieten... fijne dag allemaal

Geplaatst

Is ook heel erg irritant Sen als je eenmaal zo'n stempel hebt en artsen kunnen daar niet meer doorheen kijken. Je kan dan zeggen wat je wilt, je krijgt dan alleen zo'n minzaam 'jaja, ik weet wel beter' lachje....reuze frustrerend. En de ellende met psychische dingen is dat ontkennen altijd bij het klachtenpatroon hoort....lekker makkelijk.

Ruby waarom wil À je niet brengen? Het lijkt me idd geen strak plan om zelf te rijden!

Caro de tweeling al negen maanden! En F dan ook Fren, wat gaat dat dan snel als je bedenkt wat ze nu allemaal doen en kunnen.

Wil zo proberen weer een muurtje te verven....want hier gaat het eindelijk ook snel ;-)

Geplaatst

Ceeke wat een bijzonder antwoord heb je van je zusje gehad!!!! Fijn dat je gesprek goed verlopen is. Hoop dat als alles wat gezakt is jullie de oplossing die het best bij jullie past kiezen op weg naar een prachtkindje!!

Sen altijd vervelend zulke dingen. Weet niet goed onder woorden te brengen wat ik wil zeggen, weet ook wat dat zwarte gat van depressie inhoudt en ben er ook wel eens ingevallen toen ik het zelf niet doorhad maar de ha gelukkig wel. Achteraf had ik het kunnen weten. Niet alles zit tussen de oren, maar wie weet waar je onbewust mee bezig bent (zonder depressief te zijn) wat zich lichamelijk uit. Een vriend van ons kon een tijdje helemaal niet meer lopen van de pijn in zijn rug, niks te vinden, bleek achteraf toch "stress" geweest te zijn en toen dat probleem aangepakt werd ging het steeds beter. Het lichaam kan zoveel rare sprongen maken.

Je hebt natuurlijk ook niet de makkelijkste zw achter de rug, je lijf is nog bezig met herstellen en je hormonen zijn nog helemaal niet op orde. Wie weet ligt dat wel hopeloos overhoop en kunnen ze daar wat mee?? Succes in ieder geval, dat er maar "iets" gevonden mag worden waar je wat aan kan doen. Daar zou je al erg mee geholpen zijn!! Wat je ook doet en wil leg de lat niet te hoog voor jezelf!!!!! Je bent natuurlijk iemand van altijd maar doordoen!! Nu eerst zelf goed opknappen!! Pijn is zo frustrerend en vermoeiend.

Jammer dat je fysio op vakantie gaat, maar als je echt een klik met haar hebt is het wellicht de moeite waard om op te wachten.

Geplaatst

Wow! Fiene heeft tot half 10 geslapen vanmorgen. Daarna lekker gespeeld en gedouched en nu ligt ze weer lekker te pitten. Ze heeft duidelijk wat slaap in te halen...

Zelf ben ik vooral moe en blaf als een zeehond, heb zo'n keelpijn, waardeloos!

ceeke, bijzonder van je zusje. Je hebt genoeg om over na te denken...

henne, jeej! 28 weken!

sen, snap je frustratie heel goed. Maar laat het maar van je afglijden. De arts is grondig, dat is misschien ook wel goed, toch?

Geplaatst

Zo Fren F heeft idd wat in te halen. Als ze slapen groeien ze zeggen ze dus wie weet zijn de kleertjes straks in eens te klein!!

Jij flink verkouden, echt waardeloos!! beterschapjes

Geplaatst

Sen lastige situatie met je huisarts. Er is al veel over gezegd. Ik kan wel zeggen let it go maar ik proef uit wat je schrijft dat dit gevoelig ligt bij je. Misschien dat toch nog een keertje uiten naar hem toe?

Ceeke wat bijzonder dat je zusje dit aanbiedt zeg! Veel voor jullie om over na te denken. Wel fijn dat er nog mogelijkheden zijn en dat er eigenlijk gisteren geen deuren zijn dichtgegaan of niet? Sterkte met het nadenken over hoe nu verder!

Henne een goeie avond gehad in het zh dus? Veel info is wel herkenbaar. Heb het idee dat ze zoveel mogelijk willen vertellen in zo'n kort mogelijke tijd. Snap het wel maar om half tien ging bij mij gisteravond ook het licht uit in mijn hoofd hoor. Heb nadien ook niks meer opgenomen. Mijn info avond was opzich wel nuttig. Heb meer zoiets van; ik heb in elk geval wat info en de rest zie ik straks wel. Genoeg mensen om me heen om advies aan te vragen hoor.

Ik was geradbraakt gisteravond. Toch misschien een beetje een te volle dag geweest. Vannacht heel slecht geslapen en nu brak. Vanmorgen is een vriendin geweest die de gordijnen gaat naaien...wordt leuk! Vanmiddag niks, vanavond weg. Misschien vanmiddag voor het eerst maar een uurtje op de bank...

Geplaatst

Thanks Es', ga het halen!

jij op de bank vanmiddag! Al kijk je een filmpje, of koop een fijne stapel tijdschriften, je kleine meiske heeft dat nodig nu!

oja henne, ik had geen bevalplan. Heb met Vin een en ander doorgesproken zodat hij wist wat ik wel en niet wilde en het is exact gegaan zoals ik hoopte!

Geplaatst

Esther er werd ons gisteren op het hart gedrukt om op het laatst toch echt overdag ook die rustmomenten en slaapjes te pakken :-)

Fren beterschap! Keelpijn is zoooo vervelend. Veel drinken, misschien iets van hoeststroop nemen?

Bevalplan....ivm de prednisolon en het feit dat ik juist géén ruggeprik wil, ga ik wel wat opschrijven/doorspreken. Ook omdat ik nog geen controle dezelfde arts/vk heb gezien en dit het tweede ziekenhuis is waar ik loop, afgezien aan nog een paar weekjes vk praktijk. Niemand heeft mijn verhaal eigenlijk echt compleet zo, behalve ik. En helaas is J is dit soort dingen niet sterk. Die zal altijd afgaan op wat een arts zegt, wat wij vooraf ook besproken hebben. Dat is hij dan óf vergeten, of op dat ,kent klinkt de mening aan een ander ook logisch genoeg. Hij is een schat, maar als wij bespreken dat we iets zus of zo doen en een collega of eind zegt iets anders, dan gaat hij daar op af en moet ik hem weer opnieuw overtuigen. Dus ja, toch maar wat zwart op wit zetten ;-)

Wen las op fb dat de echo helemaal goed was! Joehoe! En heeft het ijsbeertje zich kuis gedragen? ;-)

Ben zo sloom als wat, wilde aan verven maar lig nog in bed. Misschien na de lunch.

Geplaatst

De tijd dat ik naar de kaakchirurg moet komt niet uit met het rijden van zijn werk. Dus geen onwil, maar puur werk. Maar ga zijn werk straks ff bellen om te kijken of ik wat kan regelen. Wel in overleg hoor... Stel ik ben thuis en krijg ontzettende last en er is niemand thuis lijkt me ook niet prettig. Al hoewel ik weleens 2 kiezen heb laten trekken toen ik alleen woonde.

Ik word best gek van al dat nadenken hierover. Ga straks ff een rondje buiten lopen als mijn collega terug is. Dan gaat de middag misschien iets sneller.

Maar ben zo bang dat het ontzettend tegenvalt.

Verder toch een beetje aan het lezen over de endo. En of er echt niets aan te doen is. Men geeft absoluut geen garanties als alles eruit is. Dus ja wat is wijsheid.

Ik zou ook nooit na 10 uur in de avond bij iemand aanbellen of telefonisch contact opnemen. Maar dat is omdat ik zelf meestal rond die tijd in bed lig.

Fren, Es en Henne en babeth rustig aan allemaal he!!!

Dikke knuf voor iedereen

Geplaatst

Wen, fijn dat hij/zij is goedgekeurd! is het gegaan zoals jullie hoopten? met of zonder envelop?

Ruby, hoop dat er iets te regelen valt! wel fijner/prettiger als er iemand in de buurt is om je te steunen. zeker ook in de wachtkamer. Bij mijn eerste kijkoperatie ben ik door A. afgezet bij het ziekenhuis, omdat hij van zijn exbaas geen vrij mocht krijgen. en eerder naar huis mocht ook niet! dus ik moest wachten totdat hij klaar was met werken ;-(. Gelukkig werkt ie nu niet meer bij die eikel.

zou het nog zin hebben om nog met prednisolon te beginnen nu? heb sinds gisteren echt megagevoelige borsten, maar goed, dat heb ik ook al eerder gehad. Testje heeft nog geen zin, want het is er denk ik nog te vroeg voor.

Dag 24 heb ik even teruggerekend. Late eisprong gehad (dag 16 volgens mij, toen ik me zo ziek voelde), dus cyclus zal weer rond 28/29 dagen zijn.

ach, ik kijk wel hoe het morgen is. we wachten gewoon af.

Geplaatst

Wen super dat alles goed is met de kleine!!

Es voor het eerst een uurtje op de bank??? Je bent zw hoor, even pas op de plaats hihi. Geloof de moedertjes hier maar dat je alleen nu nog aan je echte rust toe komt. Straks is dat er echt niet zomaar bij. En als je even tijd hebt zit je toch anders ontspannen dan nu echt waar!!

Tool wat erg elke keer die hoop zeg...... Hou je goed!!

Geplaatst

Tool als jij het gevoel hebt dat er een kansje inzit, kun je op elk moment beginnen met prednisolon. Ook op moment van een evt positieve test. Heb je het idee dat je 'afstotingsverschijnselen' hebt? Grieperig, keelpijn, opvliegers....dat soort dingen?

Met een eisprong op dat 16 zou het nu 8 dagen na de eisprong zijn, dat is wel de periode dat de innesteling bezig/afgerond is, dus hou het gewoon goed in de gaten!

Geplaatst

henne, ik heb inderdaad beginnende keelpijn...nooit gedacht dat dit als afstotingsverschijnselen gezien kunnen worden. ondanks dat ik in het alan beer topic meelees (niet meer zo regelmatig echter).

straks maar eens overleggen met A.

Geplaatst

We merkten in het topic dat veel meiden 'iets' hebben dat elke keer na een tp terugkomt zonder dat je dat linkt aan de IVF/zwanger/tp. Ik heb zelf duidelijk een griepachtig gevoel, achteraf heb ik dat zelfs voor de IVF twee keer gehad waarvan ik één keer ook dacht dat ik misschien wel zwanger was. Na een dag heel beroerd en grieperig was het gevoel van zwanger toen ook weg,...tja....wist ik toen veel. Het lullige is dat je natuurlijk ook domweg verkouden oid kunt zijn, zeker in jouw geval van 'spontaan' is het onderscheid haast niet te maken.....moeilijk. Zou er zelf denk ik een pilletje in douwen, maar dat kan ik makkelijk zeggen.

Geplaatst

toen ik het met A. over ecd had, zei ik dat ik dan wel een hogere dosis predn.isolon zou moeten slikken, maar daar heb ik persoonlijk geen moeite mee, zei ik, toen ik A. al moeilijk zag kijken, omdat het toch weer medische rotzooi is.

Als dat het middel is dat ons zou kunnen helpen om zwanger te laten blijven, dan heb ik dat er graag voor over.

Dus wat dat betreft zou ik er geen moeite mee hebben om er een pilletje in te douwen, zoals je het zegt :-).

Heb het toch thuis liggen.

Geplaatst

Wen, wat een mooi foto! En inderdaad , liet hij zij zich in vol ornaat zien?

Henne 28 weken vandaag, heerlijk he!

tool ik ben helemaal niet met de pred. Bekend maar ik sluit me bij Henne aan, zeker als het goed voelt toch?

Rubster, zou toch fijn zijn als A. Toch vrij kon zijn op die dag, je hebt dan toch het liefste je liefje bij je?

Ceeke, ik heb je al gesproken maar hier een dikke knuffel voor jou!

nou I heeft vandaag de laatste prikken gehad, pfff ik kreeg het tich wel te kwaad aarzelt heeft ze nergens last van ;-) rent door de kamer en doet gek.

Morgen weer werken, vandaag nog zoveel mogelijk rustig aan gedaan, al vroeg gekookt ( boerenkool ) zodat dat maar gedaan is ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden