Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tool, zal me even melden. Geloof dat je al twee keer hebt gevraagd hoe het met slapen gaat. Sorry... Slapen gaat beter. Moet gewoon op tijd opstaan van de bank en niet blijven hangen bij een eigenlijk heel stom programma. Als jij je er goed bij voelt om nu prednison te gaan slikken zou ik dat voor de zekerheid gewoon doen (zeg ik bij vergelijkbare cyclusdag en terwijl ik mijn neus ophaal ;-) haha).

Wen, gefeliciteerd met je mooie echo. Is je voornemen gelukt? Of heeft je kindje er toch voor gezorgd dat je nu weet wat het is?

Henne, 'eindelijk' lijkt je zwangerschap nu toch sneller voorbij te gaan. Ik zie dat maar als een goed teken toch?

Meiden, wat hebben we hier toch altijd een gedoe met huisartsen, UWV etc. Als je al die mensen moet geloven zijn wij wel probleemgevallen hoor ;-). Gelukkig weet iedereen hier wel beter, maar het is wel irritant allemaal.

Ceeke, hoop info gekregen dus. Wat mooi dat je zusje zich gelijk heeft aangeboden als donor. Snap dat je een hoop hebt om over na te denken (en om over te praten met je zusje denk ik). Mijn zusje heeft het overigens ook aangeboden, zelfs al jaren geleden. Voor mij persoonlijk net een stapje te ver en gevoelsmatig toch al helemaal klaar met mmm, maar voor jou hopelijk een mooie kans.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hmmm, over stomme artsen gesproken: ik loop nog steeds eikelen met m'n pols. Loop nu bij een fysio, maar die geeft aan dat het misschien wijs is om een second opinion te vragen. Ik dus de verzekering gebeld.

second opinion mag, MAAR....

Ik moet eerst een verwijsbriefje halen bij de huisarts. Dan de second opinion, en met de uitslag ervan moet ik TERUG naar de orthopeed die me geopereerd heeft en waar ik dus weinig vertrouwen in heb. Is toch stom?! Of ligt dat aan mij? Ga wel nog een x bellen, want volgens mij snapte het grietje dat ik aan de telefoon had er zelf weinig van...

heb vandaag Fiene haar bedje een tandje lager gezet en de box omlaag gedaan. Mevrouw zit (op haar billen, geen enkel probleem) nu heel parmantig zelf te spelen. Ze blijft ook al aan de rand van de box staan, maar ik moet haar er wel tegenaan zetten, ze kan zich nog niet optrekken ofzo.

vanmorgen was ze overigens zo moe dat ze bij het verschonen, nadat ze op haar buik was gedraaid, daar haar armpjes zakte en met haar hoofd op de rand van de commode klapte. Krijsen natuurlijk en nu een mooie rode bult...

Geplaatst

wen prachtige foto!!! Fijn dat alles goed is!

Arme Fiene...ik vind kinderen altijd erg zielig als ze zo moe zijn dat ze zichzelf overstuur huilen!

Ik weet de normale gang van zaken niet bij een second opinion...niks over te vinden op internet?

Irritant hoor dat je daar nog steeds last van hebt!

Tool ik vind het zo moeilijk om te lezen hoe je elke maand zweeft tussen hoop en vrees...laat staan hoe dat voor jou zal voelen! Wat lijkt het me lastig voor jullie samen op deze manier. Meid wat hoop ik dat er een moment gaat komen dat dingen helderder gaan worden! Ben je er al uit? Wel/geen prednisolon gaan slikken deze ronde?

Ruby als ik dichterbij woonde ging ik met je mee...joh er moet eigenlijk gewoon iemand mee waar jij je prettig bij voelt hoor! Geen familie die met je mee kan? En echt meid ik weet zeker dat de medicatie die je voor de tijd gaat slikken de heftigste randjes weghalen hoor! Ik hoor ook echt wel positieve verhalen van de kaakchirurg...in de zin van dat het zo enorm meeviel! Juist bij de kaakchirurg wordt de boel zo goed verdoofd! En nadien zorgen dat je goeie pijnstillers in huis hebt!

Ik heb vanmiddag zowaar drie kwartier op de bank liggen pitten!! Tot dat mijn vader op het raam klopte. Mijn ouders waren samen wezen wandelen op de veluwe en kwamen onverwachts op de terugweg bij mij een kopje thee drinken. Gezellig! Nu eten koken en vanavond weg.

Geplaatst

Fren dat is een jaar of twee geleden veranderd, verzekeringstechnisch, met een second opinion. Eerst kon je zelf gewoon ergens anders een afspraak maken, dat werd gedeclareerd en vergoed. Tegenwoordig is het idd zoals jij beschrijft, opnieuw een verwijzing en mét de mening van een andere arts terug naar de eerste. Vind het zelf ook niet echt een jofele regeling, maar kennelijk waren mensen teveel aan het 'rondshoppen' oid.

Esther lekker toch, middagdutje. Je hebt het nu hard nodig hoor!

Kaartje moeilijk hè om niet op de bank te blijven hangen. Ken het hoor, en dan achteraf jezelf zo dom vinden.

Geplaatst

Hm, dan klopt het dus wel? Vaag.

Ga eerst wel ff met de HA overleggen, ze gaan me toch niet opnieuw opereren.

dat doet me denken: ik heb nu andere pijn dan voor ik geopereerd werd. Is het dan niet een nieuwe klacht en kan ik dan niet sowieso naar een andere arts?

Geplaatst

Wen gefeliciteerd met je mooie 20w echo! weten jullie of één van jullie nu of het een jongetje of een meisje is? wat een gave foto op FB, dat handje is zò leuk! :-)

Henne, ik heb niet veel ingevuld op dat formulier voor het bevallingsplan. Alleen dat H. de navelstreng wilde doorknippen en dat ik wilde dat als ze iets gingen doen, ze ook precies zouden vertellen hoe en wat (controlfreak). Ik wilde absoluut geen pijnstilling maar kwam daar op het moment suprème (na 8 uur hevige pijn) wel even keihard op terug ;-)

vanmiddag gezellig even met een vriendin op pad geweest. Hele leuke middag maar toen we weer naar huis gingen lette ik niet op en reed ik in de parkeergarage zo achteruit tegen een pilaar aan. Spiegel eraf gebroken, deur helemaal bekrast... kl*tezooi dat gaat weer geld kosten :-(

Geplaatst

Jeeeee, m'n vader belde net dat hij vrijdag verder komt behangen :-))) Happy me...

Sen baaaalen van je auto, kun je jezelf wel voor je kop slaan hè.

Geplaatst

Sen, wat balen van je auto! (zacht uitgedrukt). Heb je vandaag al bloed geprikt?

Henne, wat fijn dat je vader kan komen behangen. Weer een stapje dichterbij de babykamer. Jeejjjj.

Ceeke, Zo te lezen hebben jullie een hoop dingen om over na te denken. Ik vind het ook heel bijzonder dat jouw zusje zich gelijk heeft aangeboden. Pfff. een uiteindelijke keuze is best moeilijk. Aan de ene kant kan de heparine en prednisolon mischien voldoende zijn om zwanger te blijven, maar aan de andere kant bestaat er dus ook een risico dat er geen tp kan plaats vinden. Moeilijk, hoor. Wij kregen toen de keuze voor een tp op dag drie of vijf. Mijn angst was toen ook dat er dan mischien geen tp zou gaan plaats vinden.

Nu maar even alles laten bezinken. Wel fijn dat het gesprek toch weer nieuwe perspectieven biedt.

Tool, al besloten om toch prednisolon te nemen? Ik sluit mij aan bij de griepachtige verschijnselen van Henne.

Fren, lekker uitgeslapen, maar nog steeds last van die pols. Balen. Ik kan mij voorstellen dat je een second opinie wil. Je doet (ook onbewust) zoveel met een pols, dus dan is het wel de bedoeling dat er geen pijn is en alles het goed doet.

San, R uit logeren. Wat spannend! En ook knap dat je daar al aan toe ben. Ik ben net als babeth een watje daar in. Ondanks het krap bij kas, hoop ik wel dat jullie dan saampjes een beetje kunnen genieten van een avondje en ochtendje met z'n tweetjes.

Toen was ik het even kwijt.

Zoals jullie al op FB konden lezen was de echo helemaal goed. Ons ijsbeertje was verschrikkelijk druk, waardoor zij er echt moeite mee had om alles goed te kunnen opmeten. Zodra zij bijvoorbeeld het maagje in beeld kreeg, begon ijsbeertje direct weer te draaien, waardoor er niets gemeten kon worden. Uiteindelijk zijn wij ruim een uur bezig geweest voordat alles opgemeten kon worden. Ik heb alleen maar met een big smile naar deze stuiterbal zitten kijken. Achteraf hebben wij nog gegrapt dat de werknaam ijsbeertje maar veranderd moet worden in springbeertje.

En het geslacht...........is nog onbekend.....haha.

Ijsbeertje hield op de juiste momenten zijn / haar beentjes over elkaar. Ik heb dus echt helemaal niets kunnen ontdekken.

Op het moment dat de geslachtsdelen werden bekeken, kreeg ik een seintje en toen heb ik mijn ogenen oren dicht gedaan.

Hierdoor weet G het wel en ik niet. Nu maar kijken of hij zich niet gaan verspreken.

Geplaatst

@Wen, goed te lezen dat je 20 weken echo goed verlopen is!

@Henne, goed dat je naar de info avond bent geweest. Elk ziekenhuis regelt het net weer anders dan de ander. Besef dat het goed is om na te denken over je bevallingsplan en zelfs op te schrijven, maar houd er ook rekening mee dat het allemaal toch ook HEEL anders kan lopen. Als voorbeeld: geen ruggenprik willen. Ik ben tot aan de bevalling heel stellig geweest over het geen gebruik maken van een ruggenprik. Kan je vertellen dat ik een hele hoge pijngrens heb, maar bij 3 soorten weeën tegelijk (waarbij beenweeën echt #*@& zijn) flinke dosis wee-opwekkers en geen voorspoedige ontsluiting je overstag gaat. Dan worden "gouden" bergen beloofd, namelijk dat je niets meer voelt hahahahaha dat had ik dus echt niet. Het scherpste randje was eraf. Laat je absoluut niet afschrikken door mijn opmerkingen over mijn bevalling, want ik kan terug kijken op ja een zeer zware bevalling (letterlijk en figuurlijk met ons gelders welvaren kindje) maar echt elke bevalling is uniek! Er loopt er geen enkele hetzelfde.

@Meiske74, weer een beetje aan de betere hand. Zwanger en ook buikgriep pffff petje af hoor dat je morgen weer wilt werken. I haar enting gehad. Hier maandag de 11 maanden enting gehad. Op de dag ging alles super, alleen de afgelopen 2 nachten had ze koorts en was ze heel erg onrustig. Zat overduidelijk niet lekker in haar vel door de vaccinaties. We duimen hier dat ze vannacht een betere nacht heeft. Wij dan ook ;-)

@Syl, ben hier heel hard voor je aan het duimen!!!

Ons meisje is in ieder geval weer "gekeurd". Lengte en gewicht weer gemeten en een zeer welkome constatering. Ze komt niet meer zoveel aan.... Je ziet in haar curve echt het moment van kruipen/lopen terugkomen. Sinds 3 weken loopt mevrouw los door de kamer en ze gaat nu misschien een keer wat langer van haar kleertjes genieten! Kreeg al de kriebels dat die stabilisatie nog niet kwam, aangezien we nu kleren kopen van maat 92 en die zijn gemiddeld voor kindjes van 2 jaar en ouder. Dus lopen we er al tegen aan dat door haar lengte/gewicht en bepaalde activiteiten ook de kleding haar er ook nog eens "ouder" laat uitzien. We zullen zien :-) je hebt het toch niet in de hand.

Zo nu gauw terug naar de uitnodiging voor de verjaardag van onze "kleine" meid.

Geplaatst

oh Wen nou ik ben benieuwd of G. zn mond kan houden of dat hij zich niet per ongeluk verspreekt. Meestal is dat laatste het geval. Lijkt me moeilijk want je zegt al snel hij of zij als je het eenmaal weet.

ik ben tussen de middag bloed wezen prikken, ik bel vrijdag even of de uitslag er al is. H. zou de vragenlijst bij de dokter inleveren vandaag maar zag vanavond toen ik thuis kwam dat het nog op de tafel lag... geen verrassing want als zijn kop niet op zn romp vastzat vergat hij die ook nog thuis :-)

ja ik baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal als een stekker. Net allemaal koopjes gescoord en denk je hè ik heb flink wat kosten uitbespaard, gebeurt er zoiets. Ik vind het zo ongelooflijk dom van mezelf! die pilaar die stond daar al een tijdje. Kijken wat dat weer gaat kosten.. ben wel all-risk verzekerd maar even kijken wat verstandig is ivm no claim enzo

Geplaatst

Oh Sen wat balen!!! Dat zijn van die idiote dingen! Je voelt jezelf zo'n oelewapper! (heb twee maand geleden 2 nieuwe banden lek gereden tegen een stoeprand op een 60 km weg...grapje koste dikke 300 euro, plus een bekeuring van 90 euro voor diezelfde middag!)

Wen lijkt mij ook super lastig zeg voor je man om zijn mond te houden! Alhoewel mijn broer het wel wist bij hun vierde kindje dat in mei is geboren en mijn schoonzusje wist het niet. Hij heeft prima zijn mond kunnen houden! Fijn dat alles goed is so far!!! Genieten voor jullie!

Dublin heerlijk die verhalen over jullie meisje! FIjn hoor dat alles zo goed gaat met jullie!

Ik heb eigenlijk helemaal niet nagedacht over een bevallingsplan...!!! Volgende week ga ik het met de vk hebben over de bevalling. In principe wil ik graag thuis bevallen zonder pijnstilling. Mochten er complicaties zijn waardoor ik opgenomen moet worden dan kijk ik dan wel of ik wel/geen pijnstilling wil. Thuis is dat natuurlijk geen optie. En veel punten heb ik verder niet. Het lijkt Gerard mooi om het kindje aan te pakken en de navelstreng door te knippen. Gerard is verder mondig genoeg om dicht bij ons meisje te blijven mocht ik wel in het zh moeten bevallen en b.v. onverwachts een keizersnee ofzo krijgen.

Verder laat ik het allemaal op me af komen. Eigenlijk heb ik nog nooit iemand in mijn directe omgeving gehoord over een bevallingsplan. Op dit forum heb ik dit voor het eerst gehoord.

Geplaatst

Sen, ik weet van het algemene bloedbeeld dat de uitlsag er de volgende dag al is. Maar er zijn natuurlijk ook nog aanvullende dingen geprikt. Ik ben benieuwd wat de uitslag is!

En dan de schade. Vaak schrik je al van het schadebedrag bij een klein krasje. Lekker, zo met de dure dagen voor de boeg. pff.

Tja, het is even afwachten mbt het verspreken. Aan de andere kant "speelt" G er een beetje mee. Bewust hij of zij zeggen en dat dan weer veranderen. Ik til er niet heel zwaar aan als ik het uiteindelijk toch zou weten, maar met het oog op de bevalling lijkt het mij gewoon fijn als ik het geslacht nog niet weet. Daarnaast heb ik iedere 4 weken een groeiecho, dus de kans dat ijsbeertje het ooit gaat tonen is ook wel aanwezig.

Geplaatst

Es, ik heb ook pas sinds de laatste tijd van een bevalllingsplan / geboorteplan gehoord.

Tijdens de bevalling van M had ik het dus ook niet. En hij is uiteindelijk ook gezond ter wereld gekomen, hoor.

Alleen, gezien de prednison, verplichte ziekenhuisbevalling en de ervaring van mijn vorige bevalling (beetje vergelijkbaar met dublin), ben ik er nu wel over aan het nadenken.

Geplaatst

Oh oke! Jij dus ook niet!

Weet je ik heb er gewoon geen voorstelling van hoe het zal zijn...bevallen! Het zal vast doffe ellende zijn maar aan de andere kant blijf ik me voor ogen houden dat mijn zussen er samen 20 op de wereld hebben gezet (zonder al te veel rotterige complicaties) dus dat ga ik ook gewoon doen denk ik dan! Natuurlijk vinden zij bevallen ook heel rot (b.v. geen persweeën) maar eigenlijk hoor ik ze er nooit over. Misschien naïef van me maar ik ga er gewoon lekker blanco instappen en zie het wel!

Geplaatst

Een open houding is idd het beste, hoor. Uiteindelijk wordt een kindje toch wel geboren. En iedere bevalling is toch anders. Je weet vantevoren idd nooit hoe het gaat lopen.

Ik ga zo lekker mijn bedje in. Fijne avond nog.

Geplaatst

Schreef net ook in het uitgerekend in dec. topic...hoop dat ik het over me heen kan laten komen en in een soort mood kan komen waarin je iets van jezelf verliest ofzo (pffff.....vaag hé?).

En ik wil gewoon echt samenwerken met de verloskundige, die weet tenslotte hoe het werkt, en met Gerard. Echt het samen doen zeg maar.

We shall see....

Ik ga ook maffen! Morgen druk dagje. S'morgens naar de drukker voor het kaartje, s'middags vergaderingen op het werk en s'avonds visite.

Trusten meiden!

Geplaatst

Las je reactie EDR en ik kan je zeggen, er blanco instappen (je kan je namelijk echt geen juiste voorstelling maken van wat het is om te bevallen) is volgens mij de beste manier. En de bereidheid van beide om er samen voor te gaan, dus samen de bevalling te doorlopen is echt ontzettend mooi.

Wij hebben de bevalling echt SAMEN gedaan, mijn partner heeft mij tijdens de bevalling volledig bijgestaan waarbij de laatste 2 uur met volledige ontsluiting tijdens de persweeën (ik moest ze helaas wegpuffen omdat ze niet diep genoeg lag) ook topsport waren. Elke perswee leverde een ontzettende beenwee op die alleen op te vangen was door echt HEEL hard in mijn bovenbeen te knijpen. Kan je vertellen dat dit 2 uur lang elke minuut (want die krengen komen snel) voor de ander ook heel hard werken is. Na de bevalling werd door het personeel wat enigzins betrokken is geweest die dag (en dat is in het ziekenhuis bij 20 uur bevallen een hoop volk) hun lof uitgesproken over ons samenspel. Dus ga er voor!

Geplaatst

Dublin klinkt bekend je verhaal, hier een soortgelijke bevalling. Na 8 uur rug/beenweeen toch ruggeprik gehad Maarja die gaat later weer uit en toen kwamen ze weer terug behalve de persdrang dus weer opwekkers etc erbij. Uiteindelijk na 1,5 uur persen op eigen kracht een knip (voelde ik niets van, nieteens gemerkt!) en vacuümpomp. Ik dacht vtv ook ik zie wel. Laat het gewoon over me heenkomen. Je kan je naar mijn mening niet voorbereiden, ik was wel vtv bang dat ik misschien in paniek zou raken maar dat is gelukkig niet gebeurd. Ik hoop dat het bij jullie sneller gaat en voorspoediger. Laat het op je afkomen. Wie weet persen jullie het er zo hup uit ;-)

Geplaatst

Kalimera dames

effe snel, want ik moet onder de douche. Ben gisteravond na t eten nog met 5mg predn.is.ol.on begonnen.

tot later!

Geplaatst

Oh sen, dat is balen van je auto! Hoop dat t toch enigszins zal meevallen.

es, komt zeker goed met de bevalling. Blanco erin gaan lijkt mij ook n mooi advies. Miljoenen vrouwen zijn je voorgegaan ;-).

wen, had ik je al gefeliciteerd met de mooie echo? Bij dezen dan. Leuk dat zwaaiende handje. Benieuwd of hij zijn mond kan houden.

nog een paar minuten en dan kan ik naar binnen. Ben al op t werk, maar tijdslot gaat er pas om kwart voor van af. Dus zit nog effe in een kouder wordende auto.

mn (.)(.) zijn nu iets minder gespannen, dus t zal wel niets zijn geweest...we zullen zien.

Geplaatst

Es mooi plan om het samen te doen en er blanco in te gaan!! Zo zie je zo veel dames, zoveel manieren.

Wen hopelijk kan G zijn mond houden. R was ook moeilijk te meten steeds. Die lag steeds niet handig voor bepaalde metingen. Daardoor lekker lang kunnen genieten.

Sen balen zeg van je auto. Dure grapjes altijd, hopelijk valt het mee. Dat vergeten dingen weg te brengen als je dat vraagt klinkt zo bekent!! Mannendingetje??? Ben benieuwd wat de ha zegt van je aanvulling op je bloedflap!!

Hier leggen we het project tuinhuis voorlopig stil. Zal moeten schipperen om rond te moeten komen en extra dingen kopen om het af te maken zit er niet in de komende tijd. Zit er hard over te denken om mijn ouderschapsverlof dan maar in te trekken. idd Henne dat rottige geld ook altijd. We hebben nog genoeg liggen hier in huis voor andere klusjes die nog moeten gebeuren dus we kunnen ons wel bezig houden. Het is ook wel een sport om alles zo goedkoop mogelijk te doen en straks met de kerst het hoofdgerecht voor 16 man wordt nog een uitdaging. Gelukkig lig ik er niet letterlijk wakker van, piekeren doe ik overdag dus kom gelukkig wel aan mijn rust toe. Ach wat heeft een mens nou helemaal nodig??

Geplaatst

Oh san, dat is vervelend zeg! Begrijpelijk weliswaar, maar toch. Dat rotte geld ook idd.

En wat als iedereen nou eens zelf iets meeneemt voor het hoofdgerecht met de kerst? Wij doen bij de familie van A. Al jaren. De een maakt het voorgerecht, de ander maakt het hoofdgerecht (meestal zijn dat er twee of drie) en weer een ander mAakt het toetje of zorgt voor het toetje.

wij zijn dit jaar aan de beurt om beenham met een lekker sausje te maken. Nichtje en haar vriend maken pasta nog erbij en zus maakt koude schotel. Andere broer maakt geloof ik voorgerecht en weer iemand anders maar geloof ik nog een taart of we halen van zo'n ijsboomstammetjes (die van vie.nett.a, oh zo fout, maar heerlijk lekker). Zo bespaar je wel een beetje in de kosten.

En wij zijn dan ook zo rond 13-15 man.

zal m'n moeder eens vragen hoe veel zij gemiddeld kwijt is met het hoofdgerecht.

en bij een groothandel eens kijken voor aanbiedingen van vlees?

Geplaatst

Tool bedankt voor de tip, zo doen we het ook al voor het 3e jaar nu. Iedereen een gerecht of de drank of tafellinnen. zo draagt iedereen zijn steentje bij en drukken we de kosten. En het is naar mijn persoonlijke mening wat minder stijfjes en veel gezelliger, omdat iedereen om de beurt met zijn gerechtje bezig is in de keuken. Echt gezellig.

Inkopen bij de groothandel is interesant voor degene die ook zo'n pasje heeft. En wij kennen niemand in de buurt hiermee.

We hebben kiprollade met aardappelkroketjes en verse appelmoes en stoofperen op het menu staan, dus ook niet echt gek dacht ik zo.

Ach het komt allemaal wel goed hoor, klinkt dramatischer dan het is. Moeten gewoon verder alle extra dingetjes schrappen tijdelijk om niet in de problemen te komen. Waarderen we het des te meer weer eens hoe goed we het eigenlijk hebben nietwaar??

Jij hebt het niet echt druk zeker op je werk??? Dat je altijd tijd hebt om te reageren?? hihi of hoort dit bij je werk, het forum bijhouden ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden