Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ohw meiden en kids, heel veel beterschap. Ik hoop dat ik wordt overgeslagen.

Hier sneeuwt het nog heel licht. Maar geen 5 cm hoor...

Verder niet veel te melden.

Dikke knuffel voor jullie allemaal.

KAartje gefeliciteerd!!!

Geplaatst

zo trots op mezelf en ons meisje!

Gisteravond om elf uur, vannacht om vier uur en vanmorgen om half acht gevoed (heerlijk zo'n nachtje!!!). Ik geslapen tot half tien, J tot half elf. Ondertussen ik gedouched, was opgevouwen, beide wc's gedaan. Daarna dametje gewassen en gevoed en nu ligt ze heerlijk in de draagdoek bij me te slapen. En ik heb even tijd voor het forum!

Hier ligt een flinke laag sneeuw hoor! Mooi om te zien!

Simba en Ceeke het schiet voor jullie weer op! Spannend! Mixed feelings denk ik ceeke?

Tool wanneer is dat gesprek met de gyn?

Geplaatst

Henne, thanx! wilde het al zelf aanpassen.

Es, het gesprek met dr. S. moet nog plaatsvinden. met de gyn is vorige week geweest.

Zij raadde ons aan om toch een gesprek met dr. S. aan te gaan. Zoals zij het zag hadden we twee opties (met mijn slechte kwaliteit eicellen en slow responder): zelf nog een keer ivf doen of via ecd. Laatste weet ik niet of A. hiermee akkoord gaat. Zelf heb ik daar echt geen problemen mee, omdat ik het zie als ons kindje en niet als een kindje van A. en een ander. Het groeit in mijn buik en krijgt onze/mijn liefde en voedingsstoffen en nukken.

gebruik van DHEA wist ze te weinig van af om te bepalen of een natuurlijke cyclus wel zin zou hebben, zij was van mening van niet. en iui had eigenlijk ook geen zin, gezien mijn eicelkwaliteit en kwantiteit.

Beterschap voor alle zieken hier, volwassen en niet volwassen ;-(.

Kaartje, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Geplaatst
nee. dit is niet het laatste lijstje want ik had me al in t laatste rijtje gezet.

hebben nog wel n gesprek met dr. s. maar ik denk dat t

x

Ohhhh kl.. Heel erg sorry Tool!!! Pijnlijk!

Geplaatst

hallo allemaal,

Wat een hoop zieken hier. Kindjes en volwassenen. Allemaal heel veel beterschap!

Hier is het griepvirus gelukkig op zn retour en nu maar hopen dat die voorlopig niet gaat terugkomen. Nog wel erg verkouden, maar gelukkig koortsvrij.

Ik heb de afgelopen dagen wel bijgelezen via mijn telefoon, maar ik moet eerlijk bekennen dat mijn hoofd een zeef is en ik dus alweer een hoop kwijt ben.

Ga in ieder geval weer actief meeschrijven. Oja, er was idd nog geen poll, dus die kan geopend worden.

Geplaatst

Hoi meiden,

allereerst beterschap voor alle zieken!! Jeetje wat gaat het belabberd zeg!

en Testr Binkie nog steeds zo'n hoge koorts, wat akelig en wat je zegt je bent zo verdomde machteloos he.

Caro het zal voor jou ook pittig zijn nu, beterschap.

tool, echt ik vind het heel rot dat ik het verkeerde lijstje gebruikt had, meis je bent al zo aan het worstelen...een knuffel van mij!

Heerlijk Es, die momentjes rust geven je een soort van boost he.

I heeft vandaag heerlijk met opa, oma en de hond in de sneeuw gewandeld en gespeeld, was om 17.00 uur op, werd daarom even op bed gelegd maar slaapt nu nog! Ze heeft nog niet eens gegeten vanavond pfffff.

Geplaatst

Mag ik zelf ook meestemmen? Ik heb namelijk nog steeds geen enkel idee. Mijn eigen gevoel mbt het geslacht wil namelijk ook steeds wisselen. Een paar weken geleden was ik er nog bijna van overtuigd dat het een jongetje zou gaan worden, maar ik begin alweer langzaam te switchen naar een meisje. Vooralsnog gok ik nog maar even op een jongetje. (nog 10 a 12 weken en dan weten wij het)

Poll voor ijsbeertje van Wen:

Meiske74: Meisje

Wen: jongen?

Geplaatst

Meiske74: Meisje

Wen: jongen?

Guus: Jongen (dan zal het wel een meisje worden ;))

Geplaatst

Ik zeg ook meisje voor Wen.

Gezellig bezoek gehad vanmiddag en vanavond. Chineesje gehaald en nu lekker slapen. Bedankt allemaal voor de felicitaties en San bedankt voor je kaart.

Geplaatst

Tool wat was je vroeg wakker?

Hier een ongelooflijke rotnacht achter de rug. J. Heeft bijna nonstop gehuld vanaf vier uur gistermiddag tot vannacht half een. Ik ga zo de ha bellen. Dit kan zo niet langer. Vannacht cht gegoogeld op klachten verborgen reflux. Dit heeft ze allemaal:

Kleine beetjes spuwen

Vaak de hik

Vaak niezen

Voeding terug horen komen wat je haar door hoort slikken

Ze wil niet liggen (vannacht heeft ze dus op mijn buik gelegen...vandaar die rotnacht. Heb geen oog dicht gedaan)

Steekt vaak de tong uit

Kan uren huilen

Wil vaak aan de borst drinken

Slaapt heel weinig

Wordt continu huilend wakker

Krijst ipv huilt

Verslikt zich héél vaak

Valt af en toe weg met ademhaling

Is rustig als ze rechtop zit of in de draagzak ligt

Drinkt héél gulzig

Dit past allemaal bij de symptomen van reflux. Nu nog ha overtuigen. Volgens mij is mijn eigen er niet vandaag. Nu had het me Ws al veel moeite gekost om hem te overtuigen maar zijn vervanger vandaag is drama...een ouderwetse knar die me niet gaat geloven en die gaat zeggen dat ze eroverheen moet groeien. Ik ga me niet af laten schepen. Anders wil ik een verwijzing naar de ka duimen jullie voor me?

Geplaatst

Oh Es ik duim heel hard met je mee!!! Wat een drama zeg als je een arts moet overtuigen van dit...... sterkte en ik hoop dat het nu een naam krijgt, niet dat het een pretje is voor jullie meisje, maar dan heeft haar gedrag met dit te maken en is behandelbaar, waar je wat mee kunt doen en je een veel vrolijker meisje krijgt waar jullie nog meer plezier aan beleven en zij heel tevreden is!!!! XXX

Kaartje fijne avond gehad en graag gedaan!!

Henne partnerles was gezellig dus. Heb je de strijk al weggewerkt???

Hier al weer vroeg wakker, ikke dan niet het jongetje, die heeft netjes gewacht tot 7 uur. Mijn 2e was zit al in de machine en de bedden zijn al verschoond. Gister ook al wasje opgehangen, jammer genoeg nog niet droog. Wat gaan we vandaag eens doen. Stoepen zijn overal spekkieglad dus voor de lol hoeven we niet naar buiten.

Gistermiddag opgepast op nog 3 boefjes. Tweeling van ruim 3 en meisje van R zijn leeftijd. Wat een drukke, maar o zo gezellig middag gehad. Wel blij toen ik weer rustig met R alleen thuis was, wij zijn die drukte niet gewent en allebei moe haha.

Geplaatst

es. wat rot van jullie nacht. hoop dat je de ha overtuigd krijgt. sterkte meis

ik was al zo vroeg wakker omdat ik A. eigenlijk naar zn werk had moeten brengen maar die heeft vrij genomen omdat ie vreselijke tandpij heeft. zitten nu bij de garage ivm nieuwe remblokken achter en hij brengt mij dadelijk weer naar mijn werk. zodat hij naar de tandarts kan gaan.

en gistere weer lekker geknuffeld. lol

Geplaatst

Es wat een rotnacht heb jij gehad! En als je dit lijstje opnoemt bij de HA zal hij je toch wel moeten geloven?? sterkte! Hoop dat je straks wat kan slapen.

Tool knuffelen met tandpijn? Of had ie het gisteravond nog niet. Hier weinig geknuffel, we zijn allebei zo brak als wat. P is toch gaan werken terwijl hij eigenlijk hartstikke ziek is, lag te rillen in bed en te zweten... Ik voel me ook nog niet geweldig, ietsje beter dan gister maar rottige verkoudheid en hoesten... Ach ja, we gaan maar weer door, zal wel moeten.

Wil vandaag wel even naar buiten ben gister niet geweest maar hopelijk is de sneeuw nu plat genoeg om met de wagen te kunnen rijden...

Geplaatst

Nou hier absoluut geen knuffeltijd. A heeft gisteren van 04.00 tot 20.00 gewerkt. Vanmorgen werd hij al weer gebeld om 04.30 en nu nog aan het strooien. We wachten wel af...

Verder gisteravond alleen groep gedraaid met gelukkig maar 3 kinderen. Eerst geprobeerd een sneeuwpop te maken, maar dat wilde niet lukken. Sneeuwballen gegooid en toen wilde ze naar binnen. Hebben we anna-maria koekoek met hindernissen gespeeld. In het donker. Samen alles weer opgeruimd en lekker naar huis gegaan. Ik heb wel voor ze als verrassing het spel twister gekocht via marktplaats. En verder moet ik nog op zoek naar de playstation 2 spelletjes. We hebben zo'n apparaat staan, maar zit al heel lang hetzelfde spelletje in. Dus tijd voor wat anders.

Vandaag naar haptotherapie, ben benieuwd. Ben wel bewuster met mijn pijn bezig. Vannacht heel erg last van mijn darmen. Heb me er op geconcentreerd en prompt werd het minder. Zo leer je toch nog wat.

Nu aan het werk.. Blehhhh.

Es, hoop dat je het gedaan krijgt bij de huisarts. Is echt niet makkelijk zo. Voor jou niet en zeker voor J. niet. Dikke knuffel voor jullie beide.

dikke knuffel voor iedereen en beterschap voor de zieken.

Geplaatst

Esther jeetje nou met dat lijstje en klachten moet een h.a. Toch wel te overtuigen zij! Pfff arm ding!

Kindje van mijn nicht heeft het ook gehad, kreeg de tip van de kinderarts om iedere keer na het voeden de kleine in de maxicosi te doen zodat hij wat rechter zat, maar was zo zielig, door de reflux zelfs een ontstoken slokdarm. Uiteindelijk medicatie gekregen maar wat is dat ellendig zeg. Sterkte ik hoop dat de h.a. Meewerkt.

San wat heerlijk zo'n productieve ochtend he! Kan me voorstellen dat het voor jullie een drukte was gisteren maar wel leuk ook voor R! Was die poging bij je vriendin nu eigenlijk gelukt?

Caro ook nog brak, wat een bikkel je man, jeetje zeg. Geen tijd om op te knappen zo.beterschap.

Simba succes met de echo vandaag! Nou hopen dat je lichaam weer wat meewerkt.

hier nog geen ongi Grrr. Kan echt niet lang duren maar wat duurt het lang als je er op wacht!ik zei gisteren nog tegen mijn man wie weet komt het niet tot een tp en wordt het weer daarna prikken.kreeg toen wel even de kriebels.

Fren hoe gaat jet met F? En Testr met Binky? Is de koorts minder of toch naar de huisarts?

Henne leuke foto's op fb! En vandaag 37 weken en alles klaar!!spannend hoor.

ongelofelijk I werd vanmorgen pas om 7,30 wakker zeg terwijl ze er gisteren om 17,00 uur " even". Ingelegd was.toen wij gingen slapen heb ik haar toch nog verschoond en een warmere pyjama aangekleed. Ze was wel wakker geworden maar zonder geluid sliep ze weer verder.nu zit ze een uitgrbreid ontbijt te verorberen.

Geplaatst

Rubster dit zijn. Natuurlijk drukke dagen voor A.super dat hij dat doet hoor want wat zou het anders dramatisch zijn op de weg. En wat goed dat je de therapie kan toepassen en dat het werkt! Succes vandaag.

Geplaatst

Ja, respect voor jouw man Rubster, echt!!!

Babeth eigenlijk is het niet slim om te gaan werken maar hij weet dat het anders een drama wordt want zijn vaste collega is altijd vrij op woensdag en ze zijn al maar met z'n tweeën vandaag ipv 3 wat eigenlijk moet. Dat is het probleem als je in de zorg werkt: het is meteen duidelijk te merken als je er een keer niet bent, als je een kantoorbaan hebt is het makkelijker om je ziek te melden.

Maar het goeie nieuws is: 2 kilo er af vanmorgen op de weegschaal! Hoe is het met mijn mede-lijners/opletters?

En een betere nacht, Bram werd om 3 uur wakker maar ging uit zichzelf weer slapen. En nu slapen ze nog! Ga zo maar eens kijken, heb zomaar al kunnen ontbijten, douchen en een was in de droger die ik gister vergeten was maar niet meer durfde te doen in verband met lawaai. Hoewel iedereen daar normaalgesproken doorheen slaapt maar ik wilde geen risico lopen...

Geplaatst

Caro, hij heeft er vannacht/vanochtend zeer vroeg in de ochtend pas last van gekregen.

Eigenlijk hadden we alletwee megapijn in onze rug, maar ja, ik kon op een geen moment geen weerstand meer bieden en was verkocht, hihihi.

Ruby, fijn dat de hapto zo toegepast kan worden! Volgens mij heb je er ook veel aan! Mooi om te horen!

super dat A. Dit doet, anders idd echt een puinhoop op de wegen, nog meer dan het nu al is.

Mik, hoop dat jullie jeetje beter voelen!

Fren, hoe is het met F.?

ga snel weer aan het werk.

laters!

x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden