Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou hoera, J heeft een ontstoken schouder :-( Is voor hemzelf natuurlijk het rotst, maar de timing is wel allerbelabberdst. Hij doet echt onwijs veel in huis op het moment en groot deel daarvan gaat nu niet. Btw wat is ook alweer een max dosis paracetamol? J kwam van de fysio thuis met instructie 2x6, daar had ik al 6x2 van gemaakt (mijn vent luistert altijd zo goed hè ;-)) maar ik vind het zelf erg veel, dacht dat 4x2 al ruim was? Bleeegh, baal even goed.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eigenlijk 4x2 tabletten denk ik aangezien er minimaal 4 uur tussen de tabletten moet zitten. 'snachts slaapt hij als het goed is ;) en niet alleen als hij last heeft maar gewoon om de 4 uur ongeveer. Spiegel in het bloed opbouwen. Wel opletten dat hij doordat het dan misschien minder pijn doet teveel gaat doen!! idd slechte timing, maar ja wanneer komt zoiets nu wel uit??

"Voor gezonde volwassenen is de maximale dosis per etmaal 6-8x 500 mg voor de tabletten (bij chronisch gebruik 6x 500 mg), 3-4x 500–1000 mg voor de zetpillen. Er dient een periode van minimaal 3-4 uur tussen de doseringen in te zitten. In de bijsluiter staat meestal een dosering van maximaal 6x 500 mg of 3x 1000 mg aangegeven. Bij normaal gebruik wordt paracetamol als een veilig middel beschouwd"

Bij ons op het werk is het max aantal 4x 2 tabletten van 500 mg. Altijd opstarten met 2 tabletten tegelijk.

Oeps het is al laat, heb even lekker achter de laptop gezeten met een bakkie koffie na mijn vroege dienst die erg druk was.... nu opschieten en R halen op de opvang en koken en samen eten. P is nog wel een paar uurtjes zoet op zijn werk.

Geplaatst

Heb nu een schema gemaakt ontbijt-lunch-avondeten-bed, dan zit er telkens ca 5/5,5 uur tussen, J gaat nu eenmaal nogal laat naar bed. En idd oppassen dat je dan niet teveel doet. Maar hij zit er nu al telkens mee te bewegen en doen, probeer hem in te prenten dat hij RUST moet houden en dat dit ook inhoudt er niet telkens aanzitten. Hij wil het er dan 'uit' masseren maar dat gaat nu eenmaal niet met een ontsteking.

Gezellig samen eten met je kleine man, jammer dat de grote versie zo lang moet werken.

Es, hoe was het bij de kinderarts? Heb de beer vanmiddag opgestuurd.

Mik, heb jij wat rust kunnen pakken vandaag?

Ruby, ik sport idd ook maar wel onder begeleiding en heeeeel kalm aan. Zo naar een sportschool gaan is met chronische klachten niet handig idd. En gewoon elke avond een eind wandelen is natuurlijk ook al heel goed. Eigenlijk jammer dat je zoiets dan niet even samen kunt doen Caro, gewoon zo'n blokje om.

Vanavond laatste zwangergym, ga zo zuurkool koken. Zo bizar, vond ik nooit lekker en nu eten we het geregeld.

Geplaatst

Henne doe je ook netjes per deeltijd je paraaf zetten net als een gediplomeerde verzorgende?? hihi

Caro is het al weer wat gezelliger in huis nu???

Hier was het niet zo gezellig helaas. R heeft maar uurtje geslapen op de opvang. Hem lopent gaan halen met de wagen, maar de weg was nogal hobbelend dus hij was absoluut niet geamuseerd en had honger. Dus koken schoot erbij in, potje opgewarmt en na het eten werd hij weer wat gezelliger gelukkig. Net nog even met opa op skype gezeten. Hij zegt steeds opa dus opa ook weer blij!!! Nu loopt ie een beetje te rotzooien hier in de kamer en straks lekker op tijd naar zijn bedje. Dan kruip ik straks lekker op de bank onder dekentje, heerlijk even lekker niks vanavond, morgen weer vroege dienst. Gelukkig wel redelijk goed geslapen vanacht, hopelijk komende nacht ook.

Sen ben je de dag een beetje doorgekomen???? Balen van je aanhoudende koppijn.

Fren weer uitgerust op je werk ;)

Geplaatst

Hoi meiden,

nu had ik geen last van een blue monday maar Ook hier vannacht en drama met I!

mijn hemel zeg....van 22.30 tot 2,15 in de weer geweest....echt ieder kwartier was het raak, zelfs bij ons in bed bleef ze bezig, weliswaar toen zonder geluid maar steeds gedraai en slapen Ho maar, uiteindelijk was het om 2.15 stil....tot 6.15 toen de wekker ging zucht.

Maar San, wat ik lees zitten S, R en I ook in de mentale sprongenfase.wat je schreef over bijten en slaan hoort er echt bij.met I heb ik dat niet meegemaakt, ze is juist erg knuffelig maar vannacht was echt extreem voor haar doen.

caro, wat moeilijk met P. En ik kan me voorstellen dat je op je tandvlees loopt.voor jullie is er veel veranderd en volgens mij ging P ook nog kort voor de geboorte juist weer ft werken?

Ik moet bekennen dat ik ook erg moeilijk tegen huilen kan maar dat uit zich in meteen naar I toe en troosten.ik kan haar echt geen 10 min. Laten huilen terwijl M daar Goed tegen kan.

en nu heeft I nooit echt veel gehuild maar ook ik mende haar nogal eens te horen als ik stond te douchen en ze gewoon lag te maffen.

henne wat een timing zeg bij J, hoop da de fysio helpt. Ik moest wel lachen om je schema ;-)

Geplaatst
I love it!

Hihi als je mijn vent kent... Die doet niet aan bijsluiters ed. Slikt dan rustig elke twee uur als het hem uitkomt, of vier stuks tegelijk als hij erge pijn heeft. Of hij slaat juist een dosis over waardoor je geen spiegel opbouwt. Maar ja, ik reken het dan wel weer uit ja haha. Ach ja, 'zo ben ik nu eenmaal' ;-p LOL

Zat er net wel even beetje doorheen. Moet opeens weer veel meer doen wat hij nu niet kan (en ik eigenlijk ook niet) en dat terwijl ik 'rustig en ontspannen' op de bevalling wilde wachten. Zag het opeens voor me dat ik weeën heb en hij er de hele tijd naast staat te kermen van pijn in zijn schouder :-/ Het relaxte gevoel van de laatste week was even helemaal weg. Hopen maar dat we vannacht beiden beetje beter slapen, zal het er morgen wel weer vrolijker uitzien.

Geplaatst

Hier gelukkig een stuk beter dan gister en eergister... sterker nog: heb ze om kwart voor 8 in bed gelegd en toen ik Kaat als tweede, 1 minuut later, er in legde sliep Bram al!! Maar hij heeft vandaag ook nauwelijks geslapen, vanmorgen sowieso allebei de ochtendslaap overgeslagen en vanmiddag alleen even een kwartiertje in de kinderwagen, dus mannetje was kapot. En vanavond tijdens het eten ook goed te doen. Weet niet of het zo blijft maar wel even een verademing waar we aan toe waren zeg maar...

Heb trouwens vanavond tegen P gezegd dat ik vind dat onze relatie op de overlevingsstand staat momenteel en hij zei: "ach, het is een moeilijke periode maar we redden het wel. Daar is het toch iets te sterk voor." Nou, kennelijk heeft hij er vertrouwen in, dat scheelt, was bij mij effe ver te zoeken de laatste dagen...

Geplaatst

Poehee, kom er net pas in! Had een lunch bij een auteur thuis, maar we gingen daar pas om 6 uur weg (Arnhem). Toen eerst collega op de trein, naar m'n werk om auto's om te ruilen, wat nog een hele exercitie was, aangezien ik nauwelijks profiel heb op m'n voorhanden en dus de parkeerplaats niet af kwam. Dus maar even karton onder de voorwielen gelegd en toen lukte het wel. Thuis alles in ruste! Fiene slaapt en vin ligt met hoofdpijn in bed.... Benieuwd wat de nacht gaat brengen!

Geplaatst

Hoop dat het zo blijft Fren!

Ik heb iets te vroeg gejuicht... Bram ging net ineens weer huilen en pruttelt nu nog. Zo raar, slaapt ie ruim een half uur en wordt wakker alsof ie ineens denkt: ja maar wacht eens even, ik kan toch niet zo maar gaan slapen zeg! Pfff hoop dat ie zo weer stil is.

Geplaatst

Caro dat zijn in ieder geval fijne woorden om te horen toch, jullie komen er wel doorheen. Balen dat B dan toch weer gaat huilen. Fren, hoop dat het bij jullie stil blijft.

J heeft gelukkig minder pijn dan gisteren dus we hopen op een redelijke nacht. Ben nu nog even een zak chips aan het legen ;-)

San, lekker aan het genieten op de bank?

Geplaatst

Mooie verspreking Fren: nauwelijks profiel op mijn voorhanden ;)

dat gekrijs uit het niets dat deed I ook vannacht...het lijkt bijna afgesproken werk !

caro fijn dat P. Het ook zo ziet maar er alle vertrouwen in heeft, nu tropenjaren.je zult zien als ze straks minder de sfeer bepalen jouw vertrouwen er weer helemaal is.

Es, ik ben ook benieuwd naar jullie bezoek aan de k.a.

Geplaatst

Hi meiden,

Voor nu hou ik t ff bij meelezen... Erg druk op week met fusie perikelen, niet fit vanwege menstruatie (gister om 20.30uur omgevallen), komend weekend onverwacht hele weekend op de BOOT in Düsseldorf en weekend daarna op Duikvaker in Houten. Kortom, veel aan m'n hoofd en geen rust in m'n lijf! Leef met jullie mee;)

liefs,

Geplaatst

Ceeke geeft niks, rustig aan!

Net toch maar even er uit gehaald en meegelezen met verhaaltje van de oudste, sap gegeven en terug gelegd en hij is weer stil... maar ja...

Geplaatst

He meiden.

Kinderarts vond J ziek. Ze heeft idd reflux en ik meende vandaag ook zelf te gaan merken dat ze suffer wordt, minder huilt maar niet vanwege dat het beter gaat maar omdat ze geen power meer heeft. Ze drinkt bijna niet meer aan de borst, heeft geen energie meer. Dit constateerde hij ook allemaal.

We mochten kiezen, of vandaag opname of eerst naar huis met nexium en deze nacht afwachten en morgen opname.

We zijn nu thuis, ik heb haar net een flinke fles gegeven en zelf gekolfd. Ze heeft haar eerste medicijnen gehad en nu afwachten hoe de nacht gaat. Morgen eind van de ochtend belt de kinderarts hoe het is.

Ik ben blij dat we serieus genomen worden. Ben wel erg geschrokken dat hij haar echt wel ziek vond.

Vannacht was het weer een drama met slapen.

Geplaatst

ze zat qua gewicht ook flink onder de onderste lijn in de curve.

Mijn gevoel klopte dus echt dat het niet goed was. Nou is reflux natuurlijk prima te behandelen en ik hoop ook echt dat we vlot de bocht gaan maken maar maak me nu wel echt zorgen om haar.

Geplaatst

Es, niet fijn, maar goed dus dat jullie gegaan zijn. Hoop dat de medicijnen snel aanslaan en opname daardoor toch niet nodig is. Verhaal lijkt inderdaad erg op verhaal van zoontje van mijn invaldierenarts.

Geplaatst

Esther wat goed dat je doorgezet hebt en wat zou de huisarts zich moeten schamen dan he.... Jouw gevoel klopt en gelukkig wordt het nu serieus genomen. Wel heel naar dat het dus inderdaad niet zo goed gaat met J. Is opname morgen zeker of hangt dat van de nacht af? Hoop dat de medicatie heel snel aanslaat en ze gewoon lekker thuis kan blijven. Sterkte lieverd, ook voor G!

Geplaatst

Oh essie, wat heftig! Maar wel 'fijn' dat je serieus bent genomen door de KA. Hoop dat de medicijnen aanslaan, maa zo niet, in het zh kunnen ze haar er echt doorheen slepen. Hou je taai meis!

Geplaatst

Ohh Es, dus inderdaad je gevoel klopte helemaal!! Sjonge, wel even schrikken maar erg goed en belangrijk dat je geweest bent. Opname zal vast pittig zijn voor jullie maar het gaat helemaal goed komen! Je hebt straks een totaal ander kindje.

Geplaatst

Jeetje Es, das schrikken! Maar idd goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd. Ik hoop dat de meds snel gaan werken.

Hier ook een jochie dat slaapt en opeens hysterisch begint te krijsen. Nu al ruim een week elke avond.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden