Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja die! Die heb ik laatst ook in het jan/feb/mrttopic gezet, geweldig toch? Oh hier worden ze regelmatig monsters genoemd of dat soort dingen. Ze zitten in de ik-gooi-alles-van-me-af-op-de-grond-en-het-liefst-mijn-drinkbekerfase, grrr...

Geplaatst

J ging na 1,5 uur slapen weer krijsen in z'n slaap en wordt dan alleen rustig al hij wakker wordt. Schijnt nachtangst te zijn, zoiets raars. Nu slaapt hij net weer...

Mik, even over de bv: ik heb een voorraadje aangelegd in de vriezer voor als ik werk of geen zin heb om te kolven of als ik ziek ben. Misschien een idee?

Geplaatst

Weer spannende tijden voor een aantal.

Henne gek idee he, dat ieder moment jullie leven een draai van 180 graden gaat maken. En wat voor draai!!!!!

Weer een aantal in de race, joepie!!! Heel veel succes dames! Duimen draaien ook hier weer overuren en in mijn lantaarnje zal vaak een kaarsje branden.

Henne die foto die ik op wa gezet had van dat kaarsje voor es van de week staat een beeldje naast van een omarmend stelletje. ter hoogte van de elleboog van de staande man aan de rechterkant voor de kijkers hangt het glazen kraaltje in de vorm van een hartje, wat jij toen eens hebt opgestuurd. Dacht er net zojuist aan hihi.

Gister dus een zware dag op het werk, nieuwe zeer claimende opname sinds van de week die zuigt letterlijk alle energie uit ons, pfffff en ik was al zo uitgerust....not. Vandaag nieuwe dag nieuwe kansen. Ruben heeft weer last van zijn longen en verkouden, ik ook niet helemaal fit. Gelukkig wel een goede nacht gehad allebei, heel belangrijk. Zo maar eens de wind trotseren en hopelijk is het niet glad op de fiets. De sneeuw is hier een heel eindje al weg door de wind en het is nu zo rond het vriespunt hier, als het later vandaag ook nog gaat regenen is het circus compleet, wel gelijk alles schoongespoeld en de pekel ook weer grotendeels van de weg af.

Meiden fijne en hopelijk rustige dag.

Mijn vriendin is iik op de hoogte dat de beer met baarmoedergeluiden weer een nieuwe happy eigenaresse heeft. Haar zoontje was te vroeg geboren en kroop er in de couveuze steeds naar toe en die jongen is al een jaar of 14!!! Die ouwe beer flikt het weer hihi.

Geplaatst

Hier een supergezellige avond gehad! Waren pas om half 2 thuis. Fiene was op dat moment net wakker, dus toch maar een klein flesje gemaakt. Ze heeft daarna tot 9 uur geslapen en vin ging er toen uit. Wel brak nu...

hier is het buiten echt smerig nu... Schijnt al de hele morgen te regenen, dus buiten alleen maar vieze drap nu.

maar eens kijken wat we vandaag gaan doen.

Geplaatst

Gisteren om 22.00 de pregnyl gezet.. ben er maar even voor naar de badkamer gegaan. Was wel even balen, huis zat natuurlijk vol..... dus nu weet zo'n beetje iedereen dat we weer begonnen zijn....

Nou is het wel zo, dat ze bij ons in het ziekenhuis de tijd aanhouden om te testen 18 dagen na pregnyl, maar ik hou het op de standaard 2 weken. Dus ik het bij iedereen die er om vroeg maar een beetje vaag gehouden.

Natuurlijk mijn vinger weer gesneden bij het openbreken...

Nu als alles goed gaat 1 februari de tp.

Nou Henne, lijkt het je wat? Bij jou op 1 februari kind eruit, en bij op 1 feb kind erin?

Hier ligt de meute weer in bed.... ik ga maar even opruimen.....

Geplaatst

Goede morgen meiden,

simba jammer dat mensen het weten, tenminste omdat dat niet de bedoeling was toch? Als ik eens even weg moest bedacht ik me ineens dat op de slaapkamer ofzo alles nog open stond...

in ieder geval in de race! Wanneer hoor je Of de dooiing goed gegaan is?

brave Henne....even melden en weer je rust pakken ;-)

Balen Fren, kun je uitslapen en dan nog brak.

I maakte ons eerst om 6.30 wakker, nadat ik er even naartoe gegaan was sliep ze nog door tot 8.00 en vannacht heeft ze 1 x gehuild, valt mee.

ik blijf nog thuis, snotter en hoest me nog een ongeluk, M is bij en vriend voetballen kijken.

blij dat de sneeuw langzaamaan verdwijnt!

Ceeke kun je een beetje van me weekend genieten ondanks alle drukte op het werk?

En jij Ivfsh? Heb een keer een reorganisatie meegemaakt en wist vanuit de or ook welke functies en mensen eruit moesten...verschrikkelijk!! Was goed verlopen, iedereen aan een nieuwe aan maar toch.daarna ben ik er mee gestopt.

Geplaatst

Balen simba, maar zolang je geen "meld' plicht hebt naar de mensen die het nu weten is het al minder erg toch?

Vannacht was het niet het is een fase hier, maar echt kats overstuur van pijn bij onze kleine meid. Zo erg hebben we het nog niet meegemaakt, getwijfeld om de hap te bellen. Maar zo gauw je haar goed kon afleiden hield het huilen ook op, dus niet hoeven bellen. Maar heel overstuur en alleen in slaap te krijgen als ze op mijn buik lag of heel dicht tegen mij aan. Kortom een erg gebroken avond en nacht, dus ons meidje is om 11.00 uur weer terug het bed in gegaan (was om 8.00 uur wakker) en slaapt nog steeds. Nu voelen we 4 kiezen, waarvan 2 op doorbreken staan. Dus we gaan ervan uit dat dat het was, verder vanochtend weer vrolijk en alsof er niets aan de had is. Geef mij toch maar een avondje het is een fase hoor....

Geplaatst

Prima deal hoor Simba. Zal het Koek doorgeven: vrijdag.

Pfff, ben gammel vandaag. Moe (goh nog steeds of alweer...?), misselijk, buik rommelt. Merk dat ik er zenuwachtig van word en maar blijf denken 'nog niet, nog niet'... erg hè, vind het zo stom van mezelf. Blijf gewoon ook maar terugdenken aan hoe naar ik was na de curettages en laparoscopie, dat ik niet eens voor mezelf kon zorgen, laat staan voor een afhankelijk hummeltje. Ooit heeft een collega tegen me gezegd (de trut) dat ze niet snapte dat ik me zo druk maakte en zoveel moeite deed om zwanger te worden, want met mijn vermoeidheid was dat toch helemaal niet slim. Maar dat soort dingen denk ik nu dus zelf ook steeds :-( Gelukkig wijze woorden van Esther en Miki over de whatsapp. Dus nu hup, uithuilen en de rest van de dag rustig aan doen.

Geplaatst

Henne, je kunt een bevalling echt niet vergelijken met een (kijk)operatie, al was het alleen al dat je geen narcose krijgt waar je naar van wordt. Heb vertrouwen in je lichaam, dat neemt het echt over. Je zult versteld staan over de kracht en doeltreffendheid. Tuurlijk ben je moe na die tijd, maar vlak de hormonen niet uit, ik had echt een paa dagen een adrenaline-high, waardoor ik me vrij snel weer prima voelde. En vergis je niet, al die vorige ziekenhuisopnames waren vanwege iets naars, dit wordt het hoogtepunt van je leven! Werkelijk alle pijn en ellende is (enorm cliché maar o zo waar) vergeten als je koekie op je buik krijgt!

Geplaatst

Simba, jij weer in de race, toi toi toi.

Henne, de emoties en spanning komt naar boven. Kan me voorstellen dat er veel gevoelens naar boven komen. Maar wat Fren ook zegt, straks heb je je kleine mannentje op je buik liggen .......

xxx

Geplaatst

Ik vind het op zich niet heel erg dat mensen het weten. Tenslotte heb je vrienden op je verjaardag...

Maar in principe had ik het voor de buitenwereld liever iets meer low profile gehouden.

En het nadeel was.. ik had een alarm gezet om 21.00km de pregnyl uit de koelkast te halen, en om 21.45 een alarm gezet om de pregnyl te gaan zetten. Was als de dood dat ik er te laat aan zouden denken in alle drukte. Dus tja, dan valt het ook nog meer op..

Donderdag is de ontdooiing en vrijdagochtend moet ik bellen of alles goed is gegaan, en hoe laat de tp is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden