Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ow San, knuffel voor jou meid, een dikke maar wel helaas digitaal. Wat moeilijk zo'n periode. Ik vind het zo lief van je dat je altijd zo eerlijk bent hier. Ook nu weer, ik denk dat veel mensen dit herkennen hoor, niet alleen naar kinderen maar ook naar geliefden, dat je soms helemaal niet lief kan zijn tegen de mensen van wie je juist zo veel houdt! Dat zal dan ook wel het rare zijn. Voel je alsjeblieft niet schuldig, je bent ook nog eens aan het rouwen om het verlies van je moeder.

Wilde dat ik je wat kon zeggen, maar zo te lezen doe je het gewoon hartstikke goed. Lief zijn voor jezelf, en de balans proberen te houden. Rust en regelmaat, tja, en je mannetje voelt je inderdaad goed aan denk ik zo te lezen. Nog een keer een digitale knuf xxx en slaap lekker zo xxx

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hei!

Heel normaal san om uit je vel te springen. Maar niet leuk voor jou en hem.

Ik heb een paar tekeningen gemaakt met onderstaand citaat erbij, die hangen in de keuken en in de slaapkamer. Die woorden helpen mij vaak (niet altijd) om diep adem te halen wanneer (vooral mrl, strm is nog niet zo ver) het bloed onder mijn nagels vandaan haalt.

“A child needs your love most when he deserves it least”. ― Erma Bombeck.

Geplaatst

Mooie tekst, heel waar!

Ik heb Sanne ook wel eens iets harder in bed gelegt dan misschien noodzakelijk was.

En dan heb ik de neiging om haar er direct weer uit te halen, meer dat iets dan meer voor mezelf dan voor Sanne.

San, zeker in jou situatie iets het echt niet raar dat je even een iets korter lontje hebt dan anders....

Knuffel!!!

Geplaatst

Mooie tekst Ursela en idd heel erg waar.

We hebben net een rindje gewandeld en zitten onszelf nu te trakteren op een tosti. Gelukkig kan hij tussen het drammen ook nog even die betoverende glimlach laten zien. HET IS MAAR EEN FASE!!!!! Of die fase voor mij of voor R is laten we in het midden ;)

Geplaatst

San logisch dat je je geduld soms een beetje verliest jij bent ook maar een mens.

ik vanmorgen ook mn geduld verloren maar dan tegen H. die weer eens iets niet nakwam wat we hadden afgesproken. Dus ik ben even ontploft. Slechte nacht gehad, ik sliep pas om 00.00 uur, om 2uur, 4uur, 5.30uur en 6.30uur wakker dus nu... jullie raden het al.. hoofdpijn! pfffffffffffffffff

zojuist het huis opgeruimd en straks visite, er komen 2 vriendinnen langs dus das wel even gezellig

Geplaatst

Oké bekentenis: ik heb net tegen Bram geschreeuwd omdat ie voor de zoveelste keer zijn beker op de grond gooide nadat ie gedronken had, grrr!! Terwijl ik er een hekel aan heb als P tegen ze schreeuwt... Ga ook maar even liggen, ze slapen en de oudste is naar tennis...

Geplaatst

bedankt!, Ondanks dat ik weet dat ik ook maar een mens ben was het " fijn" te lezen dat ik niet de enige ben. Heb net heerlijk anderhalf uur geslapen, nog niet uitgerust, maar het begin is er nietwaar?

Onze verwarmingsketel is ook weer gemaakt hopelijk, waaide met harde wind steeds uit. Nu wachten op telefoon van de garage, wie weet moet ie eerst wel eens heel goed drogen voor we wat horen, maak me daar niet zo druk om, er wordt aan gewerkt.

Nu eerst maar even opstaan en me wat opfrissen, bakkie zetten en zien wat de rest van de dag brengt.

Car hopelijk ook wat kunnen slapen?

Sen ook uit je dakpan geschoten, balen van je slechte slapen en je koppijn. Had je al een afspraak gemaakt bij de osteo??

Geplaatst

Kwartiertje, powernap dus. Ik slaap nooit langer dan een half uur 's middags daar heb ik de rust niet voor. heel soms in het weekend als P thuis is heb ik die rust onbewust blijkbaar wel. Maar ach, net kleertjes uitgezocht, maat 86, van de oudste en daar werd ik weer blij van!

Geplaatst

Maar meiden, helemaal nergens om hoor, maar als die aapjes (bewust) iets doen wat niet mag, dan mag je toch wel gewoon boos worden of ben ik nou gek? R duwt express tegen Sans arm, nog gevaarlijk ook met hete koffie. En B weet echt wel dat hij niet met die beker mag gooien. Moet je dan met een lief stemmetje zeggen 'dat vind ik niet zo leuk B/R, wil je dat niet met doen?' Oké, in eerste instantie misschien wel en schreeuwen doe je vaak ook juist omdat je zelf moe bent of niet lekker in je vel zit, of schrikt (!), anders reageer je ook wel rustiger, maar we zijn toch geen heiligen?? En als je nou altijd schreeuwt, maar dat lijkt me toch niet het geval bij jullie.

Heb een schoonzus die schreeuwen tot een opvoedmethode heeft gemaakt, die schreeuwt echt altijd, dat vind ik dus echt vreselijk. En schreeuwen tegen een kind dat huilt, niet wil slapen etc. vind ik ook heel wat anders. Dat is pure onmacht van jezelf en heeft alleen een averechts effect, woorden van Ursela zijn dan heel erg passend. Maar stout zijn, daar schiet je af en toe door uit je slof, kind mag best weten dat je boos bent. Goedmaken en een dikke knuffel horen er dan in mijn ogen wel bij ;-) Of ben ik nou heel raar dat ik dit vind?

Hihi moet opeens denken een een keer oppassen dat de neefjes echt heel erg vervelend waren geweest en dus dus echt boos. Zijn ze niet gewend van me. Hadden thuis gezegd dat tante Henne niet zo lief was geweest die keer. Euh.....nee zij ook niet :-D maar de boodschap was wel doorgekomen ;-)

Geplaatst

Nee Henne je bent niet gek en ook niet raar hihi.

Schrok wel van mijn eigen reactie dat ik hem dus een duw gaf. Maar goed de druk is weer van de ketel hier.

Caro powernapje, als het maar helpt. R had ook die "Fase" van ik gooi lekker mijn beker steeds op de grond. Konden wij ook niet echt waarderen weet ik nog wel.

Geplaatst

Wij hebben een kleine katten dame die maar 1 voorpoot heeft, gooit alle kattenbakkorrels over de rand heen. Of er nou een kap overheen zit of niet. De doerak zullen we maar zeggen. Ze houdt ons lekker bezig.

Dus ze is echt niet zielig. vliegt door het huis als ze haar renkwartiertje heeft. Maar zal haar niet kunnen missen. Ze wil graag naar buiten, maar ze mag niet. Gelukkig hebben we het kattenluik er zo in gezet dat ze er ook niet uit kan. De andere katten wel door middel van de chip. Enkelt als er nu per ongeluk een onbekende kat binnen komt, kan hij /zij er niet meer uit voordat wij het beestje ontdekken.

Voor de rest brief gekregen van de dierenarts voor de jaarlijkse inenting voor Nitsa 1 van de 4 katten.

Geplaatst

Zo...daar was ik weer!!!

Hier is de rust weergekeerd hoor! Afgelopen maandag weergekomen uit het zh zoals de meesten van jullie wel weten. Die avond en nacht waren nog een beetje spannend...ze was duidelijk overprikkeld en heeft uren ontroostbaar gehuild. Wij natuurlijk stress want bang dat het thuis weer van voor af aan hetzelfde liedje zou zijn. Maar vanaf gisterochtend ging het steeds beter...en wel zo goed dat ze sinds gistermiddag in haar ledikant slaapt ipv in de wieg en ze heerlijk in haar ritme van om de drie uur voeden zit met tussendoor slapen! We weten werkelijk waar niet wat ons overkomt! Nu pas zien we hoe we enorm onze grenzen hebben verlegd de afgelopen weken nu we ontdekken dat dit ook kan bij haar! Zo bijzonder en genieten!

We hebben nu een meisje dat heerlijk ontspannen is, geen pijn heeft, weinig huilt, prima slaapt en lacht! Echt heel fijn!

De komende 1,5 week houden we even helemaal prikkelarm, dus niet de deur uit, geen bezoek etc. We zitten er ook sterk over na te denken om haar deze zondag neit te laten dopen maar dat gaan we morgen beslissen.

Het was even doorbijten die dagen in het zh maar wat ben ik blij dat we deze stap genomen hebben!

Wat de voeding betreft...ik durf haar niet meer aan te leggen. Ik kolf alle voedingen en die krijgt ze dus per fles.

Ik heb veel contact gehad met een lactatiekundige en ben gaan clusterkolven 2 x per 24 uur, heb de domperidom verhoogd naar de max dosering. Zij kwam er ook achter dat ik achterloop in productie w.s. doordat ik zwanger ben geraakt met die absurde schildklierwaarden. Deze waarden moeten in het begin van de zwangerschap ook goed zijn voor de aanleg van meer melkklieren. Dit is bij mij dus misgegaan. Dit icm de slechte techniek van j. tgv het te korte tongriempje, haar tekort aan power, de spruw in het begin, misschien de speen en nog wat factoren hebben er voor gezorgd dat bv geven voor mij een zinloze missie is geworden. Ben er heel verdrietig over geweest maar het is goed zo. Ik kolf maximaal en kom nu tot vijf voedingen van de zeven die ik haar kan geven met mijn bv. Dat is denk ik het maximale. Wat ik ook doe, die productie krijg ik niet omhoog. Ik weet ook niet hoelang ik dit nog ga doen. Ik kijk het nog een poosje aan totdat ik er echt zat van word. Het is mn overdag niet echt handig om én te kolven én haar de fles te geven. Maar goed...we zullen zien.

Ik ga weer meer van de partij zijn hier hoor! Ik had in het zh de laptop wel bij me maar ik kon niet op de site. Dat was niet toegestaan op de een of andere manier!

Geplaatst

San je cd is binnen! Ik ga hem zo luisteren! Lief van je dat je deze moeite hebt genomen en bedankt voor het briefje!

Jij en Henne krijgen de verzendkosten nog terug van me! Pb'en jullie me het rekeningnr?

Geplaatst

Hier de lijf-afspraken middag weer gehad.

Osteo heeft goed werk kunnen doen voor de terugplaatsing. Kleine bekken losgemaakt. Poeh he...was echt niet fijn!! Blijkbaar was het wel hard nodig.

Daarna naar de fysio, knietje weer ingetaped. En nu sesamstraat kijken....

Geplaatst

Es dat klinkt geweldig! ben blij voor je dat het nu een stuk beter gaat met J en dat jullie nu ook wat meer rust hebben.

Vanmiddag gezellig bijgekletst met 2 vriendinnen en J heeft een hippe warme trui en een Nijntje schaduwboekje gekregen. Heb wel nog steeds pijn in mn hoofd maar dat is geen verrassing die blijft nog wel even hangen ben ik bang. Ik moet gewoon eerst een redelijke nachtrust hebben wil het gaan zakken en tja daar heb je nou eenmaal geen garanties op met een kleintje.

Ik kan heel goed begrijpen dat je weleens uit je slof schiet als zo'n kleintje zoiets doet en ben het totaal met Henne eens. Ze moeten toch leren wat niet acceptabel is? en lieft mededelen of vragen werkt volgens mij echt niet (altijd). Ligt natuurlijk ook aan het kind en aan de fase waarin hij/zij zit want er komen ook momenten dat ze gaan lopen provoceren. Mijn vader en moeder schreeuwden zelden tot nooit tegen ons. Mijn moeder hoefde alleen maar te kijken met haar felle ogen en dat was de boodschap al duidelijk. Bij mn broer was dat wat lastiger, die zoch altijd en eeuwig de grens op.

Geplaatst

Grr, heel bericht dat door een klein vingertje gewist wordt...

effe snel dus, es, supernieuws!

f krijgttanden dus eet niet en is aan T jengelen, hopelijk slaapt ze straks wel...

Geplaatst

Es supper!!!! Niks geen verzendkosten ben je mal!! Stuur R maar een verjaardagskaartje in Aug ;)

Fren wat wij deden toen tandjes doorkwamen was preventief elke avond dentinox op hele kaak smeren, zowel boven als onder en paracetamol als het echt te erg werd met huilen en niet willen/kunnen slapen. Sterkte het is een fase....... hihi

P heeft R net meegenomen naar zijn ouders even, even rust heerlijk. Wat erg om te zeggen. Deze fase zal hier ook weer voorbij gaan. Na zondag zal het makkelijker gaan.

Geplaatst

Ik schreeuw bijna nooit tegen ze daarom vind ik het achteraf vervelend en zeker omdat ik het zo erg vind dat P het wel doet, als ik dan zelf ook de fout in ga... maar ja ik ben ook maar een mens.

Es wat heerlijk voor jullie en ik vind het al ontzettend knap dat je het kolven zo lang volhoudt! Ze heeft nu echt de eerste belangrijke weken voeding van jou gehad, als je het niet meer trekt, ga over op de fles dat geeft zoveel meer rust nog! En ze groeien er goed op hoor!

Geplaatst

Dentinox helpt deze keer niet, mag echt niet aan haar kaak/mond komen. Heb nu chamodent, daar geef je druppels van op een lepeltje. Ben benieuwd... Ze was helemaal afgepeigerd, ligt er al in. Benieuwd hoe lang het stil blijft. Avondeten wilde ze niet.

wbt boos worden, ik heb af en toe een (te) kort lontje, en ben ook duidelijk de strengste van ons beiden. Maar zo klein als ze is, ze is nu al ondeugend alles aan het uitproberen...

Geplaatst

@Edr, fijn te lezen dat het nu lekker gaat.

Even kort kleine moet zo haar bed in. Hier meting gehad, totaal 7 maar aantal moet nog doorgroeien. Dus door gaan met spuiten en zaterdag terugkomen voor 2e meting, wel weer een cyste van bijna 3 cm. Maar kunnen nog door, dus de spuiten van vandaag er weer in....

Geplaatst

Es... Sorry, heb je hele bericht gemist...

Mooi nieuws!! Wat je kunt proberen is veel muisjes eten, en bv thee drinken.... komijnenkaas op brood en havermout, die dingen staan bekend als productie verhogend..

Geplaatst

Es, je doet het al zo goed! Best zwaar hoor lieverd, bikkel ben je.

Fren, hier zelfde verhaal. :( Hele tijd huilen, en ook weer grote golven overgeven bij hoesten. Elke keer pyama en slaapzak vervangen. Hij wil verder alleen maar slapen, arme ding.

Geplaatst

He getverdemme arme jullie en arme kindjes!! je wordt er zo moedeloos van... Sterkte!!

Durf bijna niet te schrijven dat ze hier weer heerlijk met de pot meegegeten hebben en dat Bram een dik kwartier gehuild heeft en nu sinds kwart voor 8 stil is...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden