Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mik, aanzien heb je al gedaan toch! Als ha geen actie onderneemt dan spoed inschakelen vanavond zodra Binkie weer minder alert is. Is misschien lullig, maar dan maar zo. En niet alerte kindjes is volgens mij toch echt wel een alarm signaal bij de meeste artsen.

Caro fijn dat het nieuwe ritme savonds verbetering lijkt te brengen. Nog even zoeken dan naar de besteding vd ochtend, maar dat komt wel toch?

Hier staat cake in de oven. Had ik opeens zo'n zin in en je moet toch wat hè ;-) ben zo ongeveer fitter dan op m'n vrije dagen toen ik nog werkte....hele rare ervaring.

Geplaatst

Nou, henne dat is toch alleen maar lekker. Geef mij anders een beetje energie. Ik wil nu echt mijn hobbykamer opgeruimd hebben vanavond. Het is daar echt zo'n bende. Wie weet helpt dat ook met energie krijgen.

Mik, gewoon doordrammen bij de huisarts. Dit is echt niet goed. toi toitoi

Geplaatst

Mik, inderdaad doordrammen bij de huisarts en uitleggen hoe het de laatste drie weken gaat. Succes daar! Ik ben benieuwd hoe het geweest is.

Simba, de duimen zijn hier aan het draaien voor een mooie ontdooing en doordeling van jullie cryo!

Henne, Fijn dat alles in orde was met koekie en jou. Ook wel een geruststelling dat ze je niet snel laten doorlopen t/m week 42. Ik ben toen zelf bevallen met 41 weken en 6 dagen en vond het op het laatst gewoon een beetje eng. Zo bang dat die 42e week niet goed zou zijn voor het kindje. Nu had ik al van een vriendin begrepen dat steeds meer het beleid is dat ze je niet meer zo lang laten doorlopen.

Nu dus nog even de laatste dagen afwachten. 1 ding is dan wel zeker: binnen nu en 2 weken heb jullie, jullie mannetje in je armen. Ik hoop uiteraard dat hij eerdaags al zin heeft om te komen zodat inleiden etc je bespaard blijft.

Geplaatst

Nou huisarts vind hem ook matter, grauwer en tikje uitgedroogde huid. Oren en longen leken schoon. RS kweek test zou week duren, ook al gaf ik aan dat in ziekenhuizen rs snel testrn worden gedaan. Maar uitslag zou nu niets veranderen, opname nog niet bodig. Hij denkt wel vrij zeker dat het rs is. Morgen bezinking in bloed meten om longontsteking uit te sluiten. Kinderarts vond hij echt niet nodig. Maar met exceem vond ie dat ook en ben zelf wel verl verder gekomen los van hem. Ikzelf ook weer koorts en echt ip tandvlees nu. Moeten ors gaan toedienen, vaak. Maar in een flesje waar ie al niet zo happig op is en heeft nog nooit wat anders te drinken gehad. Hard hoofd in en echt niet gerust. Maar te zwak voor stampvoeten... Klotezooi. En dan moet ik man nog praktish smeken eerder terug te komen. Gillemd druk op werk momenteel (ja en boeien).

Geplaatst

Heb met een bevriende kinderarts gebeld. Zij vind belangrijk dat ie wordt gewogem. We hebben toevallig zo'n haak hier liggen. Bloedtest bezinking vond zij niet zinvoll, wel alle hulp voor vocht opname. Foto van hem gestuurd. Ze vond ogen ook hol en huid wat dof. Advies: bij twijfel voor de macht naar spoed en vooral ff wegen. Onder 7 kilo direct opnemem. Ze heeft dienst (woont helaas ver weg), dus mag haar bellen voor overleg. Fijn. Nu ors proberen..

Geplaatst

Hè gats, sommige huisartsen zou hè toch ook hè....kijk naar Esther die ook alleen met drammen een verwijzing kreeg. Mik, zodra Binkie flesje met ors weigert, bel je de spoed oké? Als hij het wel binnenkrijgt kun je opname misschien idd voorkomen maar niet afwachten als dat niet lukt. En jijzelf ook beroerd, ja dan zal manlief moeten inspringen.... Ken het hoor, werk is heilig voor hem en normaalgesproken waardeer ik dat, maar soms moeten de prioriteiten toch echt even bijgesteld worden. Sterkte!!

Ruby zou je best wat energie willen geven hoor, maar gaat denk ik niet werken. Het lijkt ten eerste meer dan het is ;-) Ik werk niet, lig nog steeds de halve dag in bed/op bank, maar weet je wat vooral veranderd is: dat duracel konijn gedrag, maar doorgaan en doorgaan zonder voldoende rust omdat er van alles zou 'moeten'. En dat herken ik bij jou, en meer meiden hier. Je hebt dan eigenlijk niet meer energie nodig, maar meer rust...zowel in je kont als in je kop. Maar ja....

Wen de bedrijfsarts al gemaild?

Geplaatst

Tegelijk Mik. Nou we zijn het dus allemaal eens: als jij het nodig vindt vanavond nog naar de spoed. Fijn dat je zo overleg kunt hebben met prof. Knuf xx

Geplaatst

Mik, gewoon naar de spoed! Bij fiene kwam uit de sneltest geen rs, maar uit de normale test wel. Zat een dag tussen. Behandelen is inderdaad hetzelfde, maar binkie klinkt wel zoals fiene hoor. Haar huid bleef ook niet staan, wel holle, grauwe ogen, geen tranen meer, geen gekwijl en af en toe een matig natte luier. Fiene at ook niks vasts meer. Ze hoestte ook erg veel, waardoor ze keelpijn had en niet meer wilde slikken en dus niet meer dronk. Ors was bij ons ook geen succes, fiene drinkt ook nauwelijks iets anders dan melk. Echt gaan hoor, want je wilt echt niet zoals wij in een neerwaartse spiraal belanden!

Geplaatst

Ors er net ingeforceerd met een spuit (sneu en uitputtend). Ik ben zelf te kapot voor ziekenhuis actie en denk dat bink beste kan slapen nu. Heksenketel vanavond meer kwaad dan goed. Maar als we later twijfelen gaan we en anders morgen. Hier nog wel tranen en wat plas en wil nog wel drinken. Is alleen in ochtend die zware overgevende hoestmomentjes..

Maar nu wel erg hysterisch door dat geforceer. Wat is dit slopend!

Geplaatst

Mik, sterkte! Ik weet uit ervaring hoe slopend het is. Maar hou Binkie echt goed in de gaten, hoor! Toen M nog baby was en RS had, vond de hap arts (was op een zaterdag) niet nodig om verder actie te ondernemen en constateerde alleen ooronsteking. Een dag later ging het echter slechter, waardoor wij terug gingen. (wij kregen al een paar dagen amper melk er in) Er zat toen een andere arts. Op het moment dat wij naar binnen liepen, zag zij al genoeg. Wij moesten direct in de auto stappen richting ziekenhuis terwijl zij de ka ging bellen. Tja, RS en er volgde direct opname.

Ik snap dat je zelf (voor jou en binkie) ook rust wilt, waardoor je nu even niet zit te wachten op een ziekenhuis actie. Je loopt zelf immers ook op je tandvlees. Kan je hulp krijgen van familie ofzo?

Maar mocht je vanavond / vannacht of morgen toch gaan twijfelen: Bellen naar de spoed, hoor!

Beterschap voor jullie!

Geplaatst

Wen de bedrijfsarts al gemaild?

ehhhhhhhh, ik moet met de spreekwoordelijke billen bloot. Ik heb namelijk nog niet de tijd genomen om de bedrijfarts te mailen. Toen ik op werk kwam, was er eerst een team overleg. Toen wij daar vandaan kwamen, had ik nog een uurtje voordat ik weer naar huis zou gaan. Een van de leidinggevende vroeg aan mij om even nog iets op papier te zetten mbt ons onderzoek. Ik heb dat uurtje dus benut om dit papierwerk voor elkaar te krijgen en heb toen niet meer de tijd genomen om de bedrijfarts te mailen. ik wilde namelijk dat werkklusje klaar hebben.

Geplaatst

Beterschap Mik, wat ontzettend verdrietig, zo'n ziek mannetje, en jij dan ook uitgeput en vol zorgen, k wou dat k wat kon doen, hoop zo dat ie er door heen komt zonder opname. Wat een zorgen. Knuf!

Hier een hele rare dag. Vanmorgen contract opesteld voor een detacheringstraject, vanaf volgende week werk ik 2 dagen per week in A'dam.

Einde van de middag een heel fijn telefoontje, ons huis is verkocht onder voorbehoud van. Eind april moeten we eruit. Heel positief.

Wel heel veel veranderingen in 1x. Daarom heb ik gisteren afscheid genomen van de kinderen op t kinderatelier. Ik vind het heel erg leuk, maar het is mij teveel geworden met de nieuwe ontwikkelingen. Wie weet wat ik er allemaal nog mee ga doen op de nieuwe woonplek, maar voor nu pas op de plaats. Het was lief zoals de kinderen reageerden, echt schattig.

Nu thuis, even uit eten geweest om t te vieren, en dan morgen snel nog dingen regelen. Ik heb er zin in, maar natuurlijk is het tegelijkertijd dood eng. In juli evaluatie, en als het dan bevalt dan wordt het contract opengebroken en ik daar een contract aan, zo niet, dan kan ik in mijn oude functie voltijds terugkomen. Het is een mooie kans dus die laat ik niet lopen.

Iedereen sterkte met de zieke en moeie en verdrietige kindjes, Henne rustig aan, en verder een knuf voor iedereen xxx

Geplaatst

Eef (onder voorbehoud) gefeliciteerd met de verkoop! Supersnel zeg. En wat een superkans met werk. Veel tegelijk maar wel positieve dingen.

Wen, morgen dan maar ;-)

Geplaatst

Hoi hoi,

jeetje Mik wat een moeilijke situatie zo met Binkie! Er is al veel gezegd, je nemt vast het goede besluit maar wil je ook en virtuele knuffel en heel wat energie geven jij bent op en de zorg voor je allesie, kan er niet iemand bijspringen ?? Een goede vriendin ofzo ? Sterkte!!

eef, gefeliciteerd met de nieuwe snelle en mooie ontwikkelingen !Heel veel succes met alles, ik ben echt blij voor je!!

Wen ik houd even wijs mijn mond maar morgen mailen!! ;-)

Sen hoe gaat het met jou, jullie?

simba, morgen is het al zover, ik hoop dat je wt kan slapen vannacht en duim voor je op een tp en een brusj voor S, heel veel succes!!

Geplaatst

Thanks lieverd.

Binkie heeft een hele ors op en 2x beide borsten gehad en slaapt nu alweer even goed (ik ook ff bijgetankt dus). Via marktpkaats een babyweegschaal gehaadld, daar gaat ie straks voor en na de voeding op. Die bevriende ka heeft nachtdienst en zit dus onder de knop voor statusoverleg. Hele fijne gedcahte. Ze bevestigde dat we voor nu goed gehandeld hebben. Gaf ook nog aan dat per diarree luier er 70cc bijgedronken dient te worden. Ga vanaf nu turfen en ik hoop dat we het zonder poespas redden verder, duim duim! En anders gelijk naar de spoed ja, desnoods vannacht zoals van de week.

Es hoe is bij jullie?

Kus

Geplaatst

Hoe is de nacht gegaan Mik? En Fren, en Es, en Henne, en Caro... heb ik jullie alle slechte slapers en zieken gehad?

Wij zoals gewoonlijk weer een prima nacht. Om 5.00 begon ze opeens te huilen, maar dat ik op de rand van het bed zat, was het alweer stil.

Daarnet even wakker toen JW uit bed ging, maar idd heeft haar weergeven in bed gelegd, en nu hoorde ik haar net weer.

Zo uit bed halen en naar de opvang brengen, en dan kruip ik nog even in bed ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden