Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caro dat is heeeeel erg balen!!! En nu? Sowieso dat liggen van jullie op een matras lijkt me dikke balen!

Wen die uitslagen laten volgens mij een paar dagen op zich wachten. Ik zet er wel cito op en dan hoop ik dat het wat sneller gaat (zo werkt het wel als ik zelf op de afdeling lab laat bepalen bij patienten).

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Nou, P heeft een tijdje op het matras op de grond gelegen, rondgekeken en nagedacht en besloten dat het bed dat ze aan het maken zijn te groot en massief is voor onze kleine slaapkamer... Dus wat nu? Pfff...

Oeiii, handig.......

Kunnen ze geen kleiner bed maken of i.kea of mp ofzoiets? Is jullie vorige bed zodanig kapot dat die niet meer gerepareerd kan worden. (kan best zijn dat je dit al ergens vermeld had, maar dan heb ik er waarschijnlijk over heen gelezen)

Geplaatst

Heel goed Es', dat is de enige manier!

Ik was ansich niet erg geschrokken hoor, maar dat een wondje na 3,5 uur nog bloedt vond ik vreemd. Kon er ook geen pleister op doen, want het is haar duim-duim.

Vanmiddag na t slapen leek t wel alsof er een massamoordenaar had huis gehouden in haar bedje: alles onder het bloed: spijlen, beddengoed, knuffels en fiene zelf. Arm wurm.

Nu ligt ze al weer ruim een uur te pitten. Ik heb ff snel een speculaascake gebakken die ik morgen met marsepein ga bekleden. Dn moet ook nog boeuf Bourgignon maken voor morgenavond. Gelukkig is vin er -als alles goed gaat - morgenvroeg weer!

Geplaatst

Es, ik hoop dat ze zo snel mogelijk de uitslag voor je hebben. Gezien de eerdere slordigheid, is het wel zo fijn dat dit even extra voorrang krijgt.

Fren, kook en bak ze! Klinkt heerlijk!!!

Geplaatst

Heerlijk Fren dat hij morgen weer thuis komt! Heb je hem erg gemist? In mijn beleving is het best vlot gegaan of niet?

Zal er wel dramatisch uit hebben gezien dat slagersbedje van haar! Jak zeg, schrok je daar niet van?

Wat is trouwens de enige manier?

Geplaatst

Ja sorry, zoveel berichten ertussen: dat je de bevalling op je af laat komen dn geen scenario gaat bedenken. Jd kunt toch niet bedenken hoe t gaat.

Bedje was wel ff slikken ja, maar moest er ook wel om lachen. Het id zo'n inieminie wondje, en dan al dat bloed.

Heb v zeker gemist, maar we hebben veel gewhatsapped eb gebeld. En ik was behoorlijk druk met een zeer ondernemend meisje...

Geplaatst

Oh ha ha...sorry ben nogal traag van begrip momenteel! Nee joh ik heb geen scenario's (ja stiekem natuurlijk een fijne, voor zover mogelijk, ontspannen thuis bevalling maar daar ga ik me maar niet op verspikken!). Wij zeggen hier dan: ut kump zoas ut kump!

Dus we laten het maar komen :)!

Kan me voorstellen dat het enorm druk is, vooral ook in combi met je werk! Maak je dat eten voor V?

Geplaatst

Oh gezellig! Klinkt lekker wat je gaat maken! wij gaan morgen saampjes tapas eten...

Lachen hé dat plat praten! Kunnen ze goed hier! Toen ik nog in de thuiszorg werkte deed ik net zo hard mee!

Geplaatst

Da meakt to goan mense wat uut....... Mijn vader komt uit de Achterhoek en dit is bij ons wel een standaard zinnetje haha. Mijn oma kon altijd vreselijk lullen aan de telefoon en tien keer hetzelfde vertellen enzo. Mijn luisterde dan met een half oor, mompelde af en toe eens umhu in de hoorn en verder niets. Tot ze een keer midden in de nacht belde en hij even uit z'n slof schoot ;-))

Es volgens mij werkt het met rhesus C net als met D: positief is meest standaard. Heb je negatief en je kindje positief dan kún jij antistoffen aanmaken tegen net bloed van je kind. Bij D is dit dat dacht ik zelfs pas een echt proleem bij een volgende zwangerschap, omdat je dan dus vanaf het begin antistoffen hebt. Daarom krijg je, als jij negatief bent en kindje positief, ergens in je zwangerschap een injectie om de aanmaak van antistoffen te voorkomen. Of dat met C ook zo werkt weet ik niet meer, komt veel minder voor.

Fren lekker aan het kokkerellen! En morgen hopelijk V weer thuis, gezellig.

Ooh Caro echt baaaalen van het bed joh! En nu?

Geplaatst

San, Je spookt al enige dagen door mijn hoofd. Hoe gaat het met je meis? Het is zo stilletjes rondom jou.

Als wij hier iets voor je kunnen betekenen, laat het dan ajb even weten. Als je gewoon even lekker de rust nodig hebt, lekker doen en voel je dan echt niet verplicht hier wat te posten. Maar weet dat ik aan je denk. Knuf.

Geplaatst

Zo werkt het met d idd. Bij d is dat bij een eerste zwangerschap volgens mij idd geen punt. Bij c is het geloof ik zo dat het kindje dan een extreem laag hb heeft als ik antistoffen aanmaak. We wachten gewoon even af!

Geplaatst

Het is een bed dat ik samen met mijn ex in Utrecht heb gekocht, was heel duur en ook hele dure matrassen: zag ze nu staan voor 495 euro per stuk! Zoveel hebben wij destijds niet betaald maar toch. Maar ja toen kon dat makkelijk want allebei een goeie fulltime baan... Maar het was eigenlijk altijd mooi maar te gammel voor zulke zware mensen plus kind en nu kinderen. Schoonvader had het al extra verstevigd maar nu was er ergens iets afgebroken dat volgens P niet meer gerepareerd kan worden.

Ik wilde eigenlijk heel graag 90 cm matrassen, leek me lekker met de hele familie tegenwoordig om 20 cm erbij te hebben maar ja, geld he... en de matrassen zijn op zich nog goed dus P stelde oor om ze schoon te laten maken en dan gewoon poten onder de Auping spiralen te kopen. Is misschien voor nu wel de beste, want goedkoopste oplossing...

Maar eens een nachtje over slapen. Slaapt op zich prima trouwens, heb vanmiddag een powernapje gedaan maar ja dat opstaan he, vooral voor P met zijn slechte rug killing natuurlijk...

Zo... Bram is net een paar minuten stil pfff was niet stil te krijgen, Kaat slaapt al lang!

Geplaatst

Iets anders kun je nu toch niet, och wat worden we toch wijs hè ;-)

San, ik sluit me aan bij Wen!

En voor Syl geldt hetzelfde.

Geplaatst

Dik en dun spitsuur!

Ivfsh hoe is het eigenlijk bij jou? Morgen starten nieuwe baan toch?

Caro als je er nu alleen andere poten onder zet, kun je in economisch betere tijden ;-) alsnog voor iets anders gaan. Zonde om nu geld uit te geven aan iets wat je eigenlijk niet wilt.

Fren fijn!

Geplaatst

krijg de slappe lach hier. G. is met mijn zwager een lamp ophangen in de woonkamer...erg mooie spots die ik bij een webwinkel op de kop heb getikt. Ze zijn de hele avond al samen bezig, schijnt best een ingewikkeld project te zijn. Nu hangt hij net en knappen beide lampjes kapot!!!

Ik ga maar eens wat lekkers voor ze klaarmaken en inschenken!

Geplaatst

Ik zie het al helemaal voor mij: 2 mannen die puffend en zwetend urenlang bezig zijn met een lamp en op het moment supreme: Klap, lampje stuk...haha.

Ga ze maar even ondersteunen daar!

Ik ga lekker mijn bedje zo opzoeken.

Fijne avond nog allemaal.

Geplaatst

Caro, ik zat ook nog even mee te denken met het bedprobleem. Inderdaad andere poten er onder, of iets van pallets ofzo. Lig je in ieder geval voorlopig iets hoger.

Geplaatst

Caro, toch het bed nodig? We komen het wel brengen. Zal morgen eens vragen wat precies de maat is.

Nou, P heeft een tijdje op het matras op de grond gelegen, rondgekeken en nagedacht en besloten dat het bed dat ze aan het maken zijn te groot en massief is voor onze kleine slaapkamer... Dus wat nu? Pfff...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden