Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Es, wat een gedoe met die kies. Hoop dat ze er morgen wat aan kunnen doen. Al die pijnstillers zijn ook niet fijn (is dat trouwens geen probleem met bv? misschien zeg ik nu wat geks hoor). Je zus dus pech met haar voet. Lief dat je gaat helpen. Hoop dat J. van de drukte niet teveel van slag gaat. Heb het idee dat het bij jullie nu steeds beter gaat?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jawel hoor kaartje. Het gaat steeds beter alhoewel ik er zelf op dit moment even steeds minder tegen kan. Heel ondankbaar maar ik ben het knokken om haar in slaap te krijgen zo moe op het moment! Het is elke keer zo'n strijd leveren met haar terwijl ze wel hardstikke moe is. Zo sneu voor haar maar ook erg frustie voor mezelf. Het gaat wel weer over hoor, dat gevoel van mij. Maar momenteel ben ik niet het zonnetje in huis.

Die kies...tja ik weet het niet, ik heb zoiets van trek hem er maar uit maar dat doenz e niet zo gauw. Bv ben ik heel erg aan het afbouwen, ik kolf nog maar 1 x dd en dat gooi ik idd weg nu.

We gaan het zien met J. Opzich heb ik de afgelopen drie weken niks ondernomen met haar dus we wachten af...

Geplaatst

Moet inderdaad enorm frustrerend zijn dat je ziet dat ze moe is, maar zo haar best doet om daar niet aan toe te geven. Het schijnt een fase te zijn ;-) Hoop dat het niet te druk voor haar zal zijn bij je zus. Voor jou misschien juist wel even afleiding nu. Weet niet hoe oud de kinderen van je zus zijn, maar anders kunnen ze haar misschien ook even lekker afleiden?

Die kies lijkt me erg vervelend. Neem aan dat de tandarts je niet voor niks naar de kaakchirurg stuurt toch? Of doen die ook wat anders dan kiezen uit kaken halen? Ik associeer kaakchirurg tenminste altijd met verstandskiezen en zo.

Geplaatst

De dienstdoende van gisteravond vermoedde dat mijn wortelpunten ontstoken zijn en die moeten verwijderd worden bij de kaakchirurg maar vanmorgen vond ik eht veel minder pijnlijk dus ik dacht laat maar...

Ik ga morgen eerst naar mijn eigen tandarts en hoor wat die te zeggen heeft.

Ik leg haar morgen gewoon in haar eigen ritme op bed en dan kijken we hoe het gaat. De kinderen van mijn zus zijn 9, 6, 4 en 1.......reuzegezellig dus. Ze zijn ook stapeldol op haar. Ik moet alleen uitkijken denk ik dat ze niet overprikkeld raakt...ik merk aan haar dat ze wat dat betreft nog maar weinig kan hebben.

Ik hoop idd dat het een fase is...ik ga er nog vanuit dat na drie maand er wat dit betreft misschien wat meer rust gaat komen. We wachten af! Eerst volgende week fijn weg. Ik ben ook wel benieuwd hoe dat zal gaan.

Jij werkse vannacht!!! Hoop ook voor je dat het rustig is. Maar je gaat toch ook wel slapen? Niet de hele nacht administratie doen?

Geplaatst

Ik heb gewoon bereikbaarheidsdienst. Wordt dus alleen gebeld bij spoed (nou vinden ze hier in A.lmere al gauw dat iets spoed is, maar dat is een ander verhaal ;-). Ik ga dus nog even een paar uurtjes administratie doen en dan gewoon slapen. Gebeurt ook wel eens dat ik helemaal niet gebeld wordt, maar vaak krijg ik in de avond 1-2 patienten. De nachten zijn meestal rustig.

Geplaatst

Es ik heb hetzelfde gehad in de loop der jaren met 1 kies: 2 wortelkanaalbehandelingen, kaakchirurg, uiteindelijk een kroon maar het bleef zeuren en ontsteken. Dus uiteindelijk (alweer) er toch nog uit... Sterkte!!

Geplaatst

Wat een verhaal Henne!!! Gelukkig goed afgelopen. Benieuwd hoe het verder gaat.

Es, auw! Sterkte. :( Hier ook al een maand aan de max dosis pijnstilling, die holtes blijven zeer doen. Met name in avond.

Afgelopen 2 nachten bink weer om het uur wakker. Leek wel tandjes, maar nix door, of een sprong. Hopelijk nu eens rust in de tent.

Geplaatst
Hi meiden, nog niet bijgelezen, wel heerlijk thuis in mijn eigen bed. Het duurde allemaal wat langer voordat we weg mochten door toch geklungel uiteindelijk rondom de prednisolon. Ik had tijdens de bevalling extra moeten krijgen, maar doordat het zo extreem snel ging, is dat niet gebeurd en ik was te veel bezig met weeen wegpuffen om erom te vragen. Twee uur na de bevalling zakte ik dus opeens helemaal weg. Extreem lage onderdruk, zuurstof tekort etc. Toen ik weer enigszins bij was, zelf gestaan op direct prednisolon en toen trok het idd redelijk snel bij.

Vervolgens vandaag pas een kinderarts die uit ging zoeken wat er nu écht nagekeken moest worden. Uiteindelijk is er pas vanmiddag om twee uur suiker geprikt bij Th.omas, daar moesten we dus op wachten. Als ze dat nou gelijk hadden gedaan, had het ook vaker gekund voor een beter beeld. De waarde was op het randje, het is dus erg belangrijk dat hij drinkt. Alleen pakt hij de borst helaas nog niet. We hebben nu net met de kraamzorg bijvoeding gegeven en morgen starten we met kolven, we zullen zien hoe het loopt. Het belangrijkste is zijn gezondheid nu, dus als dat met de fles wordt, al dan niet met gekolfde melk, dan zij het zo.

Maar goed, Wen.....sta op een afspraak met een kinderarts vóór je bevalling zodat er duidelijk is wat er moet gebeuren. En laat ook dat stressschema vooraf opstellen. Bij mij moest de internist het gisteren nog doen, wilde me vier dagen via het infuus geven ook nog eens... Uiteindelijk mag ik nu gewoon tabletten slikken, maar het was allemaal dus echt mega onduidelijk voor de verlosafdeling terwijl de verloskundigen tijdens de consulten er allemaal over deden alsof het gesneden koek was.

Oh en nog een tip: je zult een infuus moeten hebben voor de prednisolon en evt ook voor pijnstilling of iets anders. Nu ben ik al niet makkelijk te prikken, maar prednisolon tast je vaten aan en er zijn vier mensen voor nodig geweest om bij mij een neus te zetten. Uiteindelijk is er een anaestesist voor gekomen, tweede infuus met spoed later ging er gelukkig wel snel in, maar ik heb nu twee bont en blauwe handen. Laat ze daar dus ook alert op zijn en direct iemand van anaestesie halen ipv zelf te aan modderen. Mooie punten voor in je geboorteplan ;-)

Henne, wat fijn dat je nu thuis bent! En wat een heerlijk mannetje is hij! Nu dus lekker verliefd gaan zijn op T.homas.

Jeetje, ik schrik een beetje van je heftige verhaal in relatie tot prednisolon en bevallen. Ontzettend bedankt voor je tips! Ik heb deze direct opgeschreven en aan mijn man laten lezen. Die keek ook verbaasd dat dit nog zoveel gevolgen heeft tijdens de bevalling. Tijdens de controle's wordt er namelijk inderdaad nuchter over gedaan, behalve dat de gyn het er over had dat ik sowieso in aanmerking zou moeten komen voor het stressschema vanwege de 10 mg.

Zeker de tip van de kinderarts is waardevol! Ik ga er druk mee aan de slag! Nogmaals dank!!!

Geplaatst

Henne, lekker thuis met je mannetje wat heerlijk! En idd eat een verhaal! Ik denk dat Wen jouw punten goed kan gebruiken. Nu lekker uitrusten hè

Es, hier ook een zeer pijnlijke kies :-( en ook een kindje dat het vertikt te slapen ook al is hij doodmoe... Zo eigenwijs. Nu net even gestopt met typen want hij ging weer huilen in z'n slaap, steeds hysterischer. Kreeg hem niet wakker. Weer z'n gezicht tot bloedens toe opengekrabd. Morgen van die wantjes halen. Nu is hij wakker en is alles weer prima

Geplaatst

Sen hoe doe jij dat dan? Hoe krijg jij je mannetje dan in slaap? Ik draag haar gewoon heel veel bij me (ze slaapt elk slaapje ong drie kwartier en dan is het gebeurd maar dan moet ze het nog wel een poos uitzingen tot de volgende voeding, ik doe haar dan in de draagdoek). Ik merk dat ik soms ook wel echt een beetje geïrriteerd raak, dat is niet goed hoor, dat weet ik maar dan denk ik waarom wil je nou gewoon niet lekker slapen? Ze valt nooit zonder huilen in slaap. En ze is zo snel wakker!

Geplaatst

Hoi meiden,

Henne wat een bevalling....kort maar krachtig zullen we maar zegen (Ahum) kindjes kunnen ook echt last hebben he van de vacuüm. Zielig en jeetje jij met je bloeddruk en de begeleiding rondom de prednisolon , balen jij hebt het zo vaak aangekaart.....lief van je dat je tips aan Wen geeft!

door jouw verhaal over hoe snel het ging moest ik aan mezelf terugdenken....van 4 cm naar geboorte in 1 uur , na de bevalling schoot het echt af en toe door mijn hoofd wat is er nu eigenlijk gebeurd? Waarom voel me zo....uitgeput? Gek..., vreemd maar geweldig! En wat je zegt, de bv is nu niet het belangrijkste, äls hij maar lekker drinkt!!

Ik hoop dat jullie een niet te moeilijke eerste nacht samen hebben!heel veel geluk met z'n drietjes!

Es, ik snap niet waarom ze zo moeilijk doen? Bij mij zijn ze er alle 4 uitgesneden nog voordat er complicaties waren, sterkte!

Geplaatst

Henne, ik las inderdaad in het februari topic dat T middels de vacuumpomp is geboren. Wat babeth al zegt: die kleintjes kunnen daar behoorlijk last van hebben. (zeker mbt het hoofdje en het nekje).

M is ook middels de pomp geboren en wij kregen toen het advies van een contact verbod, hetgeen wilde zeggen dat wij hem de eerste week niet van schoot naar schoot moesten laten gaan. Dus toen even geen geknuffel en tillen door de visite. (was voor ons lekker de reden om die eerste week totaal geen kraamvisite toe te laten behalve de oma's, mijn stiefzoon en mijn allerbeste vriendin. Kon ik zelf ook even bijkomen)

Op de langere termijn zou je eventueel ook nog kunnen denken aan een check bij de osteo, maar ik hoop uiteraard dat dit niet nodig is.

Nu lekker gaan bijkomen van dit heftige avontuur!

Geplaatst

Es in het begin droegen wij J ook continue bij ons. Hij liet zich echt niet wegleggen. Had het gevoel dat ik geen kant op kon. Zat vaak te eten m'n hem op m'n arm. Maar overdags kan hij zichzelf nu gelukkig wat langer vermaken in de box of op z'n speelkleed tenzij hij in een sprongetje zit. Maar slapen wil hij praktisch nooit en hij huilt zichzelf altijd in slaap. Ik laat hem alleen nooit lang huilen en ga kijken (soms echt tig keer) en dan probeer ik hem niet op te pakken maar troost ik hem met een aai over z'n bol en zachtjes geruststellend praten. Soms helpt het ook als ik zijn handjes vasthoud als hij weer zo loopt te maaien. En JA ook ik raak op een gegeven moment geïrriteerd en gefrustreerd als niks helpt. Is heel normaal hoor Es dus niet schuldig voelen.

M'n kies doet zeer, is in oktober een diep gat gevuld maar nu erg veel zenuwpijn :-(

Geplaatst

Ooohh, babeth. ik lees nu pas 1 pagina terug (had ik even gemist) en zie dat het spannende dagen voor jullie gaat worden! De kaarsje gaan weer aan voor een goede ontdooing, doordeling en terugplaatsing. toi, toi, toi.

Geplaatst

Henne fijn weer thuis. Hoe zal de eerste nacht thuis bevallen zijn. Rustig?

Wij vandaag de iui ipv morgen, gisteren positieve ov test. Meteen om 09.00 bellen dan hoor ik hoe of wat.

Voor mij dus geen Pregnyl, voor jou wel Babeth. Mooi dikke bms!

Geplaatst

*breek even in*

Allereerst proficiat henne, zo bijzonder dit wonder!!!! En een hele mooie naam voor jullie mooie manneke!

Jarno kwam met de tang en ook daar kregen wij idd ook het advies alleen bij papa en mama en eten, voor de rest rusten ivm hoofdpijn!!

Daardoor kwam de bv moeilijk op gang omdat j last had met drinken, gelukkig had ik een lactatiedeskundige die de hele week nachtdienst had in het zh en de bv kwam uiteindelijk goed op gang! Goeie begeleiding is nu heeel erg belangrijk en hoe lief de kraamhulp ook is, zou ik toch een lactatiedeskundige laten komen! Borstvoeding vergt heel veel energie vooral de 1e wkn en tegen mij zeiden ze de 1e 3 wkn zijn niet leuk maar afzien, daarna gaat het steeds beter.....succes en doe vooral wat je gevoel zegt!!!

Geplaatst

Syl en Babeth, toi toi toi

ceeke, hoe is t bij jou? Nog gekleurde afscheiding gehad?

henne, jeetje wat een verhaal. Fijn dat je je tips kunt doorgeven aan wen, zal ze zeker iets aan hebben.

es, zus, hoop date snel geholpen kunt worden.

simba, hoe was het bij jou? Eind februari?

kaartje, rustige nacht gehad?

hier rusteloos. Tijdens de optocht veel kleintjes gezien en dan wakkert t vlammetje toch weer op. Gisteren nog gevraagd/besproken of we nu wel nog naar dr. S. zouden aan, maar dan krijg ik dezelfde vraag meteen weer terug, wat wil ik dan. Voor mij hoeft het eigenlijk niet, maar jij wil wel. En dan...stel dr. S. Geeft onenig een keer groen licht? Zegt dat Ernie een kans in zou zitten. Wat dan? Gaan we nog een keer doen? Of toch niet? Weer al die vragen en besluiten. Wat is t toch grmbl....

mijn broertje is ook nog jarig vandaag en dan denk ik ook weer meteen dat hij wel papa gaat worden met zijn psycho vriendin. Oneerlijk allemaal....

vanavond weer effe m'n gedachten op nul zetten en m'n alcoholpromillage maar weer wat opkrikken. Geloof dat degenen die daar zijn wel weten dat ze niet moeten vragen hoe en wat.

genoeg gezeurd.

ruby, ben je de dag nog een beetje doorgekomen gisteren?

Dublin, was jij niet ook weer begonnen? Succes!

caro en fren, schattige taartfoto's gewoon. Zal n bijzonder moment zijn geweest om dit te vieren.

ivfsh, hoe is t met E? Is ze al weer aan de beterende hand?

wen, fijn dat de kamer van m. Bijna af is en dat jullie met de kinderkamer kunnen beginnen. En nu ook al met zwangerschapsverlof. Zal n opluchting zijn, of niet?

testr, Binkie ook weer aan de beterende hand? Hoe is t met zijn nieuwe voeding? Nog reacties gehad?

san, knuffel voor jou. Lijkt me ook zo definitief als je weer wat spulletjes weg doet. Ik wil de kamer die oorspronkelijk kinderkamer zou moeten worden nu helemaal veranderen naar kattenkamer. Dan zijn zij maar onze kindjes.

en toen was ik het kwijt.

Ga me maar weer in het werk storten. Nog steeds verbindingsproblemenmet outlook, zeer irritant want ik kan niet printen vanuit de mail...zucht.

had ik maar gewoon heel veel geld, zodat ik niet hoefde te werken om te kunnen (over)leven

Geplaatst

Mogge meiden, redelijke nacht gehad. Van ca twaalf tot half acht tussendoor wat kunnen slapen. Voeding van vijf uur sliep T ook zo ongeveer doorheen dus alleen de bijvoeding gegeven. Borst wil hij graag proberen maar het lijkt alsof ik gewoon nog geen productie heb. Straks komt ook vk voor controle en wil kraam het met haar ook afstemmen. Zal zeker lactatiekundige voorstellen.

Wen, moet bij het verhaal nog wel melden dat ik sowieso heftige reacties kan hebben op fysieke stress/inspanning. Na de laparoscopie had ik ook een lagere bloeddruk en was erg trillerig en heb zoiets in mindere mate ook gehad na een punctie. Het kan dus deels ook meer aan mij liggen dan aan de prednisolon

Wat betreft vacuüm hebben wij zelfde advies gekregen: niet van hand tot hand eerste periode. Vk noemde ook meteen na bevalling osteopaat al. Verder kan hij door de prednisolon iets gevoeliger zijn voor infecties dus zeker nu er zoveel heerst (rs, buikgriep) weinig kinderen erbij en geen zieke mensen. Heb echt veel goede adviezen gekregen nu, maar kwam beetje laat op gang ;-)

Bijna tijd voor volgende voeding, kraam staat zo ook voor de deur. Misschien tot later....weet even niet zo goed waar jullie allemaal mee bezig zijn maar dat snappen jullie wel. Gewoon succes sterke en liefs voor iedereen!

Geplaatst

Fijn om te horen, dat jullie eerste nacht thuis behoorlijk goed verlopen is....

Sluit je lekker op in je coconnetje..... het is je gegund.

Geplaatst

Das fijn om te lezen henne. Nu idd lekker genieten van elkaar en goed uitrusten. Dat bezoek komt wel. Wat vonden je schoonouders van de naam?

Geplaatst

Wij vandaag de iui ipv morgen, gisteren positieve ov test. Meteen om 09.00 bellen dan hoor ik hoe of wat.

Voor mij dus geen Pregnyl, voor jou wel Babeth. Mooi dikke bms!

syl, alles goed gegaan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden