Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he henne, wat balen meis... sowieso: temp tot 38 graden is niks om je zorgen over te maken.

Sprongetje kan maar zo; ik herinner me dat fiene rond 6-8 weken ook veel huilde, daarom heb ik destijds een draagdoek gekocht. Daarin was ze rustig en viel ze in slaap.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemiddag dames! Daar ben ik weer. Hoe is het met jullie vandaag? Met mij... tja... kweet niet... Ergens natuurlijk heel blij omdat ik eindelijk mijn procesbegeleider kon vertellen dat we bezig zijn met de eerste poging en dat ik vrijdag weer later kwam (hij was zelf vrijdag vrij) maar aan de andere kant... Ik weet niet wat het is... Of het de emoties zijn van mijn miskraam 4 jaar geleden die nu weer opspelen...

@Tool, vervelend dat je last van je onderrug hebt... Hopenlijk voel je je snel weer wat beter. Enne... wat is wow? (een afkorting? Want die ken ik nog niet allemaal ;) )

Spinning lijkt me wel leuk om te doen trouwens. Maar ook heel intensief of niet?

@Henne, kan je dan niet beter gewoon op vraag van je kindje geven? Of moet je persé met een bepaald aantal flessen uitkomen? (nog geen verstand van hihi)

Viel het mee bij de huisarts?

@rubster, ook al niet fit dus... Beterschap! Wat maak je met die stempels? Kaarten ofzo?

Vervelend een krolse kat.

Geplaatst

Hoi Henne, ik ben geen expert maar wat je schrijft doet mij oom er denken aan een sprongetje, ik heb zo ook heel wat met I gezeten, te laat dacht ik aan een draagdoek maar mocht er een wondertje bijkomen dan met draagdoek ;-), juist met I was er geen pijl op te trekken, kwam Soms ook al weer binnen 1 A 2 uur, ik maakte dan bijv. 60cc bij, misschien een proberen?

Rubster wat rot zielig voor je kat! Gaat ze aan de pil of laat je sterilersen?

San, lekker actief bezig jij!

Ceeke hoe gaat het met jou?

Caro is de twin lekker aan de wandel? Of B en K zich aan het ophijsen?

Ivfsh, bij jullie een drukke bedoeling las ik, is de rust inmiddels wat wedergekeerd?

ik vond het destijds bij ons een erg vreemde gewaarwording met werken, bah, maar gek genoeg was lees ook zo weer orde, vreemd om mee te maken.

je vroeg hoe het met M zijn toko gaat, eigenlijk meer dan goed, erg fijn! Hij is zo blij met de genomen stap, ook hetgeen hij nu op interim basis doet bevalt goed, we mogen niet klagen.

bij ons zijn we nu niet actief op zoek, de persoon die er nu zit is er tm september...we zijn nog niet tevreden maar hij werkt eraan ;)

Es, ik geloof dat jij vroeg wanneer ik mag testen, van DD op 19-4, twee weken na tp, maar hij moest al lachen toen hij me de datum gaf.

gelukkig is mijn pijn nagenoeg weeg, nog wel een apart gevoel in de baarmoeder zg maar maar ja, dat hoort er ook bij natuurlijk.voor mezelf nog geen datum bepaald maar wel vrijdag gelijk testen in huis gehaald.

Geplaatst

Patriciaan, voor jullie, ook jou natuurlijk spannend! Je staat langs de zijlijn min of meer maar een gedeelte " ken" je natuurlijk!

was jij destijds ook mbv KID zwanger geraakt?

Geplaatst
Patriciaan, voor jullie, ook jou natuurlijk spannend! Je staat langs de zijlijn min of meer maar een gedeelte " ken" je natuurlijk!

was jij destijds ook mbv KID zwanger geraakt?

Dank je wel! Ja ik ben destijds ook via KID zwanger geraakt, maar toen niet via ziekenhuis maar door zelf te insemineren.

Carpe Diem

Geplaatst

Ik voed nu idd meer 'op verzoek' dus halve flesjes maken als hij na twee uur al komt. Draagdoek...hmmmm.... mijn rug en bekken staan al vier weken op knappen, denk dat de fysio me flink op m'n lazer geeft als ik er vijf kilo aan ga hangen :-) maar zal het hem vrijdag eens vragen.

Fren je hebt gelijk wat betreft die temp. Ik vind het alleen toch naar dat het toch telkens wat hoger is dan we gewend zijn bij Th en dat hij daarbij dan die flessen weigert, aan het krijsen is, niet lacht, in slaap valt bij het drinken etc. Het schommelt zo, maar ja dat hoort dan weer echt bij kinderen. Alleen kan ik daardoor moeilijk inschatten hoe 'erg' het is. Zostraks met 'smaak' opeens weer 120 gedronken zonder te slaan, te weigeren of in slaap te vallen. Ja, dan ben ik weer even opgelucht. Misschien inderdaad dan een sprongetje. En dat in combinatie met andere voeding, overstappen naar vijf flessen. Het is ook wel veel voor een klein manneke.

Ben nu trouwens ook vette zalf aan het smeren tegen eczeem. Want die wangetjes waren toch geen babyacne, dat had ik in ieder geval wel goed gezien ;-)

Wanneer ga jij nou ook alweer met F naar het ziekenhuis?

Geplaatst

Moeilijk hé Henne om in te schatten wat nu wat is!!! Ik herken je zoektocht enorm! Ik kan je echt geen raad geven hierin eigenlijk, ik wist me toen zelf ook geen raad :)!!!

Wb een draagdoek...als jij echt een goeie hebt (geen sling oid maar een goede knoopdoek) kan dat echt geen kwaad voor rug en bekken. Schijnt dat je, als je goed knoopt, het gewicht zodanig goed verdeeld dat dit geen probleem is met rug- en bekkenklachten.

Goed idee trouwens om kleinere flesjes te maken. Wilde dat ik daar een paar weken geleden aan gedacht had! Ik was zo enorm aan het rekken tot de volgende voeding...heb wat rare capriolen uitgehaald om de tijd te overbruggen! Ik moet wel zeggen dat J nooit flessen heeft geweigerd! Die gaan vanaf het begin al schoonop! Nou heeft J heel erg moeten knokken om voldoende binnen te krijgen aangezien ik dat niet had dus ik denk ook niet dat ze heel erg snel voedingen zal weigeren ;)

Hé gets...ik wil teruglezen maar ik zit op een volgende pagina...straks dus even verder reageren op de rest!

Hier vandaag een fijne dag. G had vrij, vanmorgen samen naar de chiro geweest, de laatste x! vanmiddag heeft ze enorm veel gehuild maar ze heeft momenteel last van haar darmen. Haar ontlasting is een stuk harder dan normaal, misschien door de paar hapjes groente die ze nu krijgt? Wel sneu hoor, ze was echt van de leg! Gevolg de hele middag niet geslapen en wel doodmoe zijn! Vanaf vijf uur in slaap gevallen en geslapen tot acht uur. Nu ligt ze uit te buiken in de box! Kijken wanneer ze moe genoeg is om naar bed te kunnen.

Ze vind de groente tnt trouwens drie x niks! Ze slikt het zelfs amper door naar mijn idee! Zou ik dan over moeten gaan op fruit?

Vanmiddag zelf worteltjes en bloemkool gekookt en ingevroren. Vond ze ook niet te pruimen! Benieuwd of ik dat voor niks heb gedaan! Handig trouwens...bij de AH gewassen worteltjes en gewassen bloemkool gekocht in een plastic zak die in de magnetron kan. 8 minuten in de magnetron en gaar!!! Ik had alleen geen melk in huis dus heb het gewoon gepureerd.

Geplaatst

Hoe is het met je rugpijn tool?

Kalimera,

hier opgestaan met megapijn in m'n onderrug...vorige keer heb ik er een week last van gehad. Mag hopen niet weer nu, want heb vanavond twee spinninguren opstaan en morgen een wow...;-(

Geplaatst

Ruby je blijft maar kwakkelen hé meid! Wat een ellende toch zo! Knuffel voor jou!

En sterkte met je krolse kat :)

He meiden,

Veelkeelpijn, moe draaierig en hoofdpijn. Veel geslapen ditweekend.

Wel ff van de zon genoten gisteren. Naar de beurs geweest met vriendinnetje. Leuke stempels gekocht. Van de week weer eens aan de slag.

Verder proberen zo rustig mogelijk te blijven. Slaap slecht vanwege een krolse kat. Gauw een afspraak maken bij de dierenarts voor volgende week als mijn salaris gestort is. Dit vind ik zo zielig.

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Ivfsh het is me gewoon een beetje te ver weg de 27e. Opzich is het geen punt dat G. alleen thuis is met haar hoor maar de combi en overdag weg en s'avonds een feestje vind ik minder prettig. Als het dichterbij was dan had ik het wel overwogen maar nu ben ik alleen al aan reizen zoveel tijd kwijt! Ik vind het ook wel echt jammer, was leuk geweest als we in de regio amersfoort af hadden kunnen spreken...maar goed, volgende x beter!

Leuk als je langs komt! Gezellig!!! Altijd welkom!

Ik weet niet hoe ik die ticker moet wijzigen! Ik heb al een keer een poging gedaan maar ik krijg het niet voor elkaar!

Geplaatst

Jammer Es', dat je er niet bij bent maar kan me voorstellen dat het net iets teveel van het goede is.

mbt je handtekening: via handtekening wijzigen link verwijderen en een eventuele nieuwe link inkopieren ( opslaan) en klaar.

Geplaatst

Ha meiden, Hier dan eindelijk even een berichtje van mij. Het gaat hier allemaal erg goed! Wij zijn heerlijk aan het genieten van de kraamweek! Uiteraard wel gebroken nachten (Fl komt om de 2 a 3 uur), maar dat hoort er gewoon bij. Vooralsnog vind ik deze kraamweek relaxer als bij M. Maar toen voelde ik mijzelf een stuk slechter. Verder hebben wij het nog erg rustig aan gedaan met kraamvisite. (alleen de omás en mijn beste vriendin). heerlijk genieten met zn viertjes en wennen aan elkaar.

M is helemaal grote trotse broer. Hij blijft haar maar kusjes geven. Zo lief om te zien.

Ik zal proberen de komende dagen weer wat meer online te komen. Ook zal ik vol trots het lijstje gaan aanpassen.

Fren en Es, bedankt voor jullie kaartje! Super lief.

De geboortekaartjes zijn vandaag de bus opgedaan dus die vallen vanzelf wel in de brievenbus binnen.

Fijne avond allemaal. Ik ga zo weer naar Fl toe. Ze heeft vandaag wat last van krampjes. (tja, deze mama had pepers, knoflook en uiien gegeten. Niet echt handig....)

Geplaatst

Pauze:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Sylvino

Dublin

Voortraject:

Behandeling:

Simba: april start eerste ivf voor een brusje voor Sanne

Wachtweken:

Meiske74:tp 5-4-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Sen: bevallen op 1 september 2012 van een prachtzoon

EDR (Esther): bevallen op 16 december 2012 van dochter J.

Henne: bevallen op 13 februari 2013 van zoontje Th.omas J.ae-Y.oung (Koekie)

Wen72: bevallen op 2 april 2013 van een dochter F.loor A.nna L.ouise.

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is de overgang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoet.

Guusje: Over een andere toekomst nadenken met mijn liefste.

Tool: We stoppen ermee, geen afspraak meer in DD. Nu weer ons leven op pakken

Geplaatst

Wen fijn wat van je te horen! Klinkt alsof jullie enorm genieten en het goed hebben momenteel! Super hoor!

Heerlijk dat het allemaal beter gaat als toen! Ik ben benieuwd naar je kaartje!

Babeth maar ik krijg het toch niet voor elkaar! Ik krijg hem niet weg! Hoe kan dat toch?

Geplaatst

​Heb mezelf maar toegevoegd :D

Pauze:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Sylvino

Dublin

Voortraject:

Behandeling:

Simba: april start eerste ivf voor een brusje voor Sanne

Patrician: april start eerste KID bij Daphne

Wachtweken:

Meiske74:tp 5-4-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Sen: bevallen op 1 september 2012 van een prachtzoon

EDR (Esther): bevallen op 16 december 2012 van dochter J.

Henne: bevallen op 13 februari 2013 van zoontje Th.omas J.ae-Y.oung (Koekie)

Wen72: bevallen op 2 april 2013 van een dochter F.loor A.nna L.ouise.

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is de overgang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoet.

Guusje: Over een andere toekomst nadenken met mijn liefste.

Tool: We stoppen ermee, geen afspraak meer in DD. Nu weer ons leven op pakken

Geplaatst

Hallo allemaal,

Henne fijn dat je serieus genomen wordt. Het eten gaat bij die kleintjes idd in golfbewegingen. Ruben heefthier zelfs een aantal weken helemaal geen avondeten op. Is gelukkig wel al die tijd vrolijk en levendig geweest, maar nauwlijks aangekomen. Nu groeien ze na een jaar ook niet zo snel meer als in het eerste jaar.

Hopelijk wordt een ziekenhuistrip jullie bespaard en zit hij "gewoon" in zijn sprongetje en had ie last van de reflux. Vraag me alleen af of ze dan niet de hele dag en nacht huilen met neerleggen en niet alleen overdag??

Es fijn dat het weer goed gaat. Fijn hoor!! Lekker genieten met zijn drietjes!

Wen ook al zo aan het genieten!!

Verder ff kwijt sorry :( ben beetje afgedraaid, presentatie ging super, wel wat opstartprobleempjes, maar dat mag de pret niet drukken. Drukke dienst achter de rug en nu lekker op de bank. Ben hormonaal weer op niveau van voor de mmm. Weer flinke migraine aanvallen de weer voor de bongi bv. Jammer dat deze kwaal niet wegis gebleven.....

Trusten meiden!!!!

Geplaatst

ja voordat ik het weer vergeet: Patrician welkom!!!! :-)

Wen, fijn dat het zo goed gaat met jullie! ben benieuwd naar je bevallingsverhaal en naar het kaartje :-)

Henne, hier ging het precies zo met J hoor. Dus het kan erbij horen dat gekrijs. Ik was soms ook wanhopig en dacht dan dat hij echt iets mankeerde. Ik denk dat het er gewoon bij hoort. Maar toch goed dat je het in de gaten houdt natuurlijk! doen waar jij je goed bij voelt en als je het even niet meer trekt denk dan aan onze mantra "het is een faaaaaaase" ;-)

verder ben ik alle verhalen alweer kwijt. Ben echt mega moe. Ik val om maar heb steeds geen zin om vroeg (voor mijn doen) naar bed te gaan omdat het ook wel lekker is om even wat tijd voor mezelf te hebben en mn dingetjes te doen als jullie begrijpen wat ik bedoel. Maar ik ga nu toch maar mn tandjes poetsen want ben nu wel heel erg moe. Kan me amper nog concentreren en ben de helft van wat er is geschreven alweer vergeten daardoor. Morgen weer vroeg op, werken tot een uur of 17.00 dan snel thuis eten en daarna ledenvergadering van de bewonerscommissie waar ik in het bestuur zit. En het beloofd wat want een stel oproerkraaiers heeft aangekondigd te komen aktievoeren pffffff ik ben blij dat mijn termijn erop zit en ik heb besloten om mezelf niet meer herkiesbaar te stellen. Kost me gewoon teveel tijd en energie die ik liever aan mn gezinnetje besteed :-)

meiden, slaap lekker allemaal en iedereen een knuffel

Geplaatst

san knap gedaan hoor! Ben wel benieuwd naar wat je te zeggen had in je presentatie! En nu welverdiend op de bank uitpuffen!

Geplaatst

Sen slaap lekker en verstandig om misschien wat dingen te cancelen! Vind jouw leven altijd druk als ik je berichtjes zo lees! En dan ook nog een mannetje wat je verscheidene nachten bezig houdt!

ja voordat ik het weer vergeet: Patrician welkom!!!! :-)

Wen, fijn dat het zo goed gaat met jullie! ben benieuwd naar je bevallingsverhaal en naar het kaartje :-)

Henne, hier ging het precies zo met J hoor. Dus het kan erbij horen dat gekrijs. Ik was soms ook wanhopig en dacht dan dat hij echt iets mankeerde. Ik denk dat het er gewoon bij hoort. Maar toch goed dat je het in de gaten houdt natuurlijk! doen waar jij je goed bij voelt en als je het even niet meer trekt denk dan aan onze mantra "het is een faaaaaaase" ;-)

verder ben ik alle verhalen alweer kwijt. Ben echt mega moe. Ik val om maar heb steeds geen zin om vroeg (voor mijn doen) naar bed te gaan omdat het ook wel lekker is om even wat tijd voor mezelf te hebben en mn dingetjes te doen als jullie begrijpen wat ik bedoel. Maar ik ga nu toch maar mn tandjes poetsen want ben nu wel heel erg moe. Kan me amper nog concentreren en ben de helft van wat er is geschreven alweer vergeten daardoor. Morgen weer vroeg op, werken tot een uur of 17.00 dan snel thuis eten en daarna ledenvergadering van de bewonerscommissie waar ik in het bestuur zit. En het beloofd wat want een stel oproerkraaiers heeft aangekondigd te komen aktievoeren pffffff ik ben blij dat mijn termijn erop zit en ik heb besloten om mezelf niet meer herkiesbaar te stellen. Kost me gewoon teveel tijd en energie die ik liever aan mn gezinnetje besteed :-)

meiden, slaap lekker allemaal en iedereen een knuffel

Geplaatst

patrician, ik had ook nog geen welkom tegen je gezegd. Dus bij deze!

Handige tip voor de banner. Dat gaat een nieuw projectje worden.

Fl slaapt nu weer, dus ik ga ook even een uurtje slaap pakken.

fijne nacht allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden