Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Sandra wat leuk dat je even komt beppen.

Het gaat dus de goede kant op bij jullie en voor het eerst alleen met Ruben.

De handdoek in de ring willen gooien klinkt nog niet eens zo gek, maar gelukkig ben je er overheen gekomen, pittig hoor dat wel.

We moeten je dus voortaan Bertha noemen, hihi.

Hij groeit wel goed nu, krijgt hij al lekkere dikke wangetjes zodat wij er dadelijk liefdevol in kunnen knijpen ;-)

Geplaatst

Guusje sterkte vandaag.

Fren, van harte met Vin.

San, bedankt voor jullie schattige kaartje! Ik weet hoe je je voelt, ik kon pas genieten na een week of 6. Als het kolven je te veel wordt, gewoon mee stoppen dan hoor. Heb ik na 6 weken gedaan, mijn dagen bestonden namelijk alleen maar uit, voeden, kolven, verschonen, voeding opruimen als Caro lag te slapen, dan weer kolven, voeden, ik werd er gek van. Ik kon niet genieten van mijn kraamtijd. Dus na 6 weken ermee gestopt en toen had ik eindelijk de tijd om met Carolijn te knuffelen, nou tijd, ook energie want kolven vreet ook nog eens energie.

BV is leuk, maar wel zo makkelijk als ze aan je borst kunnen liggen anders is het veel werk...

Lieve San, denk ook vooral aan je zelf, want je kindje heeft recht op een blije fitte mama ;-)

Babeth, jij ook al aan het kwakkelen, sterkte meis.

Henne, zo te lezen ben je alweer druk bezig met alles;-)

Syl, ouwe zuipschuit, je gaat de goede kant op als je al teut wordt van bijna niks :-p

Geplaatst

Nog geen foto's gezien.

Guusje, heel veel sterkte vandaag. weet niet goed wat te zeggen, zo moeilijk als je te vroeg afscheid moet nemen van een dierbaar persoon.

Henne, klinkt verstandig, zo'n gesprek, maar eerst jouw helleweek om door te komen. Geen leuk vooruitzicht. Misschien een weekkalender maken, iedere dag voldaan en blaadje in de houtkachel kunnen gooien lijkt me heerlijk.

Sab, je stuitert nog aardig op en neer zo te lezen. Van nonchalant naar verdriet naar hoop. Stomme mmm.

Sandra, jammer dat ruben nog niet kan aanhappen. Je doet het kei-goed meid. Als ik kijk naar hoe de afgelopen maanden en weken verlopen zijn is het niet gek dat je er af en toe helemaal doorheen zit. En naast de psychische kant ook nog eens een lichamelijk herstel, van de ks, de bekken instabiliteit, de hoge bloeddruk, overgeven. Jeetje, als ik het zo opschrijf is het een hele lange lijst. Pas goed op jezelf, probeer aan je rust toe te komen. Besef dat je nu een hormonen-bom ben, laat alle gevoelens toe, maar bedenk dat je over een paar weken wat minder hormoon-gevoelig bent en dat je dan wat beter gevoelens op hun waarde kan schatten.

Ik durf het haast niet te schrijven maar hier gaat het erg goed. Storm is (totnutoe) zo'n voorbeeldige baby waarvan je verahlen leest maar waarvan ik nooit geloofde dat die op waarheid berustten. Hij slaapt snachts, wordt wakker voor voedingen (2 tot 3x), borstvoeding gaat prima, ik heb niet superveel maar wel genoeg, hij poept goed, geen last van zijn maagje, huilt af en toe maar als hij dan mag drinken of lekker tegen me aan mag liggen is het alweer over. Nu liggen beide lieverds te slapen. Merel slaapt wel iets slechter dan eerst, ik denk dat het komt door de vele veranderingen en gebeurtenissen de laatste tijd. Ik probeer extra aandacht te geven maar dat is lastig, ook omdat ik haar niet mag tillen. Ik heb deze week nog hulp van mijn ouders, volgende week neemt mijn man een week verlof op en daarna hoop ik genoeg hersteld te zijn om zelf voor merel te gaan zorgen.

Sylvino, begrijpelijk dat jij niet wist waar de afkorting av voor staat....:happy8:

Geplaatst

goedemorgen allen, hoe gaat'tie hier?

Fren, gefeliciteerd met Vin is de taart nog gelukt?

Sab, erg jammer dat het niet is gelukt maar gelukkig 4 cryo's!

San, jeetje meis klinkt heftig allemaal. Doe lekker rustig aan en hoop dat jij en Ruben snel opknappen

Kaartje, oh ja inderdaad had je wel even mn duim kunnen behandelen... te laat

ik ga even stofzuigen boven blehhhh

Geplaatst

Ursela, tuurlijk mag je dat schrijven hoe goed Storm het doet! Vinden we, nou ja ik iig!, leuk om te lezen hoor. Het is je van harte gegund en ook zeker in jouw situatie alleen maar prettig dat ie lekker makkelijk is.

Wat mij betreft, hmm stuiteren misschien wel, maar zeker niet van de hoop hoor, ja de hoop op de cryo-poging maar geen hoop op een positieve twist op deze poging. We gaan vol goede moed na de vakantie ergens verder met de cryo's.

Sen, jij ook al bijna met de cryo verder, spannend joh, misschien heb ik erover heen gelezen maar wanneer zou de tp ongeveer zijn??

Geplaatst
oooh, het was tool die dat niet wist...sorrie syl. Knap hoor dat jij dat weet...

Puhhhh......!

Ik heb geen emailadres van jou, staat niet in het lijstje erbij toch.

Check nog wel even, nee ik heb geen email.

Als ik dat heb stuur ik ze dooe.

Had je het nog gelezen van mijn kaartje naar jou, volgens mij komt daar strafport op, die doos bij de AH deed het helemaal verkeerd en luisterde niet en gooide de kaart in de zak.....

Ook geen priority sticker dus zal nog wel even duren.

Geplaatst

syl daarom moet je ook via internet kaartjes sturen ;-)

Ursela, heb jij al tijd gehad om t kaartje van storm in te scannen? :-)

Geplaatst

Nou de bedoeling is in september maar begin een beetje te twijfelen.

Voordeel is dat we ons aanmelden op de dag van ongi dus ik heb nog even om te beslissen, duurt nog 2 wk ongeveer.

Dadelijk eens bellen naar de apotheek, niets meer gehoord over mijn medicijnen.

Geplaatst

Vorige week wist ik het zeker daarom heb ik het recept ingeleverd.

Dat is in januari uitgeschreven dus ik had het al even laten liggen.

Ik let daar idd altijd op zolang mogelijk wachten met inleveren.

Waarom ik zie er teveel tegenop, laatste vergoedde poging, moet ik niet eerst zorgen dat ik beter in mijn vel zit, maar ja je weet bij ons nooit wat er gebeurt en het is nu rustig.

Anders wordt het pas januari dat ik weer kan opstarten. Maak me een beetje druk over de zaadkwaliteit van J.

Daarom, misschien denk ik teveel na en moet ik gewoon doen zoals de vorige keren....

Geplaatst

hmm ik snap je ja, alleen bij twijfel zou ik gewoon nog even wachten, waarom wordt het januari dan?

Je moet wel goed in je vel zitten hoor! En J moet ook even zijn best doen, net als zijn vrouwtje :-)

Geplaatst

Jullie krijgen het geboortekaartje thuis gestuurd. Maar het is nog niet af. De drukkerij had een fout gemaakt. En ik laat het stencillen. Dat betekend tussen iedere drukgang 1 dag droogtijd, full colour dus minstens 8 dagen voor het stencillen, dan nog drogen voordat het in de ril machine kan, dan nog naar mijn zus, dan nog op de post...nog even geduld.

Geplaatst

Sab oktober zou eventueel kunnen maar ik wil ook naar de lunch natuurlijk :-0 en 1 maand om fitter te worden maakt ook niet zoveel uit.

November gaan we een weekend naar Wenen, december wil ik het niet, te leuke eet en drink maand dus januari zou de eerste mogelijkheid zijn.

Maar dan weet ik weer niet hoe het met het bedrijf gaat, als er daar weer teveel stress is werkt het ook weer niet en nu is het redelijk rustig, moeilijk maar rustig.

Net gebeld naar de apotheek ze waren mij vergeten te bellen.

Geplaatst

Sab, helemaal geweldig, toch 4 cryo's. gelukkig dan dus zonder hormonen (in elk geval niet zoveel als bij een verse tp, toch?)

S€n, ga jij ook weer opstarten? mis ik dan nu alles ofzo?

San, moeilijk hoor, maar vandaag je eerste dagje alleen met Ruben. Tussen het kolven en voeden en verschonen kijken of je niet toch wat San-tijd kan creeëren, wel zo belangrijk. Heb natuurlijk geen ervaring met bv enzo, maar denk ook wel dat een blije en fitte(re) mama ook belangrijk is, niet dat je nu niet blij bent, maar het lijkt me wel zwaar zo op deze manier.

Gelukkig dat je toch hebt doorgezet! En wat een lief kaartje. Vriend vond het ook leuk!

Ursula, tuurlijk mag je dat schrijven. leuk om te lezen dat Storm het zo goed doet. denk dat Merel dan idd ook even moet wennen aan de nieuwe situatie. ben benieuwd naar je kaartje!

Syl, de meds liggen dus klaar voor je om opgehaald te worden. Ben benieuwd wanneer je gaat opstarten.

Fren, gefeliciteerd met Vin! Ik ga vanavond ook cake bakken (tenminste, hoop ik).

Geplaatst

Tool, ik bedoelde miki geloof ik, ben een beetje in de war haha.

Urs,nou ik ben ook erg benieuwd hoor.

Syl,ja lastig, maar een goed gevoel is belangrijk hoor. Gelukkig heb je nog en week of 2 :)

Geplaatst

Ik heb geen emailadres van jou, staat niet in het lijstje erbij toch.

Check nog wel even, nee ik heb geen email.

Als ik dat heb stuur ik ze dooe.

Had je het nog gelezen van mijn kaartje naar jou, volgens mij komt daar strafport op, die doos bij de AH deed het helemaal verkeerd en luisterde niet en gooide de kaart in de zak.....

Ook geen priority sticker dus zal nog wel even duren.

He Syl, heb het mailadres van Ursula en Miki gevonden. Zal de mailtjes met de foto's doorsturen, goed?

Geplaatst

he meiden, even snel vanaf mn werk. Na de stilte van gister is het nu weer lekker druk hier!

Dank voor de felicitaties voor Vin. We vieren het zaterdag (hoewel een van onze vrienden dacht dat het afgelopen zaterdag was, en dus voor de deur stond. Ik lag lekker in bed tv te kijken, dus hij keek heel raar op toen ik in mn pijama open deed, haha). Taart is uiteindelijk een monchoutaart geworden, is vin dol op, de 2 appeltaarten voor zn werk heb ik uiteindelijk kant-en-klaar gekocht. Vond het zo zonde om mnet dat mooie weer gister (eindelijk zon!!) de halve dag in de keuken te staan! Of ben ik nu een heel slechte huisvrouw?

San, toch heel logisch dat je er af en toe even doorheen zit! Je hebt zo veel voor je kiezen gehad!!

Sab, 4 cryo's, goed man!

Ursula, klinkt spannend, het kaartje van Storm!

Volgens mij wordt het druk in september met alle meiden die weer in de race zijn. Wie heeft er moed om het lijstje op te diepen?

Geplaatst

Pauze

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: Even afstand en rust

Ceeke: 18 juli ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Voortraject

Guusje: 19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Tool: start eind september/begin oktober (bij bongi),

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvino: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Miki: cryo ronde, in combi met Prednisolon, 14 aug 1e echo

Henne: tp 29 juli, testen officieel 12-8

Zwanger

Laika: 15 augustus controle 31 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Dublin: 17 aug controle klin. verlosk. zkh (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: 11 augustus 20 weken echo in Nederland (18w5d) (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: 17 aug 3e echo 13w5d (uitger. datum 17-02-2012) nu nadenken over wel of niet uitvoeren van combinatietest

Caroline (tweeling!!): 23 aug 12 weken echo (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag)

Geboren

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg.

Geplaatst

Hello ladies, is dit niet een oud lijstje?

Goh zie net dat iemand, met wie ik ook een wachtbank zat en er na pas een keer zwanger werd, haar kleine alweer 1 wordt. Net zoals een oud collega, die begon later in de molen en heeft er inmiddels als ruimschoots 2... Enfin, vrolijk door.

Leuke foto's ladies, ik kijk en reageer nog een keertje goed.

Xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden