Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden ben op weg naar het vu. Echo voor de endometriose. Daarna naar de tandarts. En dan weer lekker terug naar appelscha.

Ga de arts vragen om zijn mening straks.

Tandarts zie ik tegenop.

Niet goed geslapen. Slaap op weg terug naar het huisje wel even.

Vrijdag hebben we fietsen gehuurd en gaan 45 km fietsen, samen met mijn schoonouders. Dus toch nog sportief. Iedereen een dikke knuffel.

Geplaatst

He meiden, hoop weer geschreven.

Esther, vind het zo rot hoe jij je voelt. Kan het me ook zo goed voorstellen (wij allemaal hier). Ik had vorig jaar ook echt een relatiedipje. Denk dat het verstandig is om met iemand te praten als jij/jullie er niet uit komen. Dit hele traject heeft gewoon zo'n impact op je leven. Wat mij heeft geholpen is om bewust dates te plannen samen. Om de beurt iets verzinnen en organiseren. Dan kun je elkaar weer eens verrassen. Dat hoeft dan helemaal niet iets spectaculairs te zijn. Gewoon een strandwandeling, lekker samen uit eten, naar de bios, etc. Verder heeft het mij geholpen om me de hele dag voor te nemen om geen seks te hebben. Klinkt stom, maar als je daar vanuit gaat kan het je soms zomaar verrassen dat je er na een leuke dag opeens wel heel veel zin in hebt ;-). Inmiddels gaat het met ons weer prima, maar we moeten wel echt bewust tijd voor elkaar maken. Ik leef nu dus echt naar onze vakantie toe.

Geplaatst

Heb afspreken.nl ook ingevuld. Is het eventueel een idee om als een datum vinden voor het gesprek over wel/niet stoppen moeilijk is om het op dezelfde dag te doen als de lunch (dus op 22 of 29 oktober)? Of is dat te heftig? Zouden we eventueel eerst daarover kunnen praten met wie er interesse in heeft en daarna met z'n allen lunchen? Plantechnisch misschien een optie. Is denk ik alleen wel vermoeiend. Afgelopen zaterdag was ook iedereen bekaf. Nou ja, ik gooi het idee alleen maar even in de groep.

Geplaatst

Wil eigenlijk ook nog reageren op een heleboel andere dingen die gisteren gepost zijn, maar moet echt even iets nuttigs gaan doen hier. Ben echt zoooo moe. Afgelopen week veel te weinig uitgevoerd, meer zitten suffen dan administratie gedaan. Nu even geen patienten, dus maar gebruik van maken. Kom straks nog wel weer even terug als ik mezelf een pauze gegund heb.

Geplaatst

he Syl, als mijn cyclus zo blijft als ie nu is (lees: 26 dagen), dan zal ik 30 september ongesteld worden en kan ik beginnen. Zal in die week ook nog een startecho moeten laten maken en dan krijg ik ook prikinstructie.

Denk dat ik maandag 5 september de afspraak hiervoor ga vastzetten, hoef ik daar in mijn vakantie niet over na te denken.

ik zal dus iets achter jou lopen.

Ruby, heel veel succes dadelijk met de echo en sterkte bij de tandarts, ook nooit mijn favo-afspraak. Ben benieuwd wat de arts gaat zeggen.

lekker, vrijdag fietstochtje! Geniet ervan!

Kaartje, nog helemaal niet op gereageerd. Goed dat de afspraak voor de informatieavond over pleegzorg nu dan staat.

Geplaatst

Meiden, echo gehad. Er zat zeer weinig tot geen activiteit in de eierstokken. Dat is k...

Maar we moeten er mee leren leven. Verder gaan we even naar de markt. Proberen te genieten van de dag denk ik maar.

Weet het allemaal even niet meer.

Geplaatst

pff, dompertje vandaag; gyn vond echo niet nodig, dus alleen even (echt max 1.5 sec) het hartje gehoord. Balen dus, spreekuur liep uit, dus hebben een uur zitten wachten voor, zoals vin het noemde een beetje karaoke... Nou ja, het hartje klopt nog, dat is het belangrijkste. Over 4 weken terug (dan wéér geen echo) en 2 weken daarna de 20w echo.Denk dat we tussendoor nog voor geslachtsbepaling gaan, want nu nog 6 weken wachten tot de volgende echo is wel heel lang!

Moet nu rennen, rest van de dag onderweg van en naar afspraken!

Geplaatst

Och Ruby, dat is inderdaad k....Wat hebben ze verder gezegd in het VU? Je moedeloosheid klinkt zo door uit je berichtje....

Sowieso raken de berichtjes van gisteren en vandaag mij ook heel erg. Wat een goed initiatief om een mini-meeting over stoppen of doorgaan te organiseren. Het is een onderwerp waar wij, pauze-meisjes allemaal in mindere of meerdere mate bij stil (hebben ge)staan. Dat het het heel zinnig en fijn is om daar met vrouwen over te praten die in hetzelfde schuitje zitten, dat weten we, daar hebben we ook dit forum voor. Maar real life contact kan daar wellicht nog wel meer aan bijdragen.

Fren, wat jij ook zegt, over die verdrietige ogen, die opmerking heb ik ook weleens gehad, heftig he, dat het zo doorwerkt. Voor mij was de glans van het leven eraf, ik leefde mijn leven maar altijd voelde ik die steen in mijn maag. En blijkbaar straal je dat toch uit, ook al zet je je happy face op. Dat gevoel zal ik nooit helemaal kwijtraken, ongewenste kinderloosheid zet zich vast in elke vezel van je lichaam en zorgt ervoor dat je leven nooit meer zo was als daarvoor. Ik zal me ook altijd meer verbonden blijven voelen bij vrouwen die in deze situatie zitten of hebben gezeten dan bij vrouwen die makkelijk zwanger zijn geworden. Nog steeds wordt namelijk niet begrepen dat ik me soms nog steeds verdrietig kan voelen, en onzeker. Over alles wat er is gebeurd, over de vele jaren die ik heb geworsteld en heb ' weggegooid' , over de vele littekens op mijn buik, de ups and downs in mijn relatie, de spanning of deze zwangerschap dan wel goed gaat....Het hebben van deze enorme wens heeft zo'n enorme impact en het niet kunnen krijgen van een kindje kan je in diepe rouw brengen dat (en dat maakt het volgens mij zo moeilijk) voor anderen maar moeilijk te vatten is want je heb immers niemand verloren....ja, niemand verloren.

Behalve jezelf.

Geplaatst

Fren ik zou ook een extra echo doen, wij willen ook weten wat het is, moet er niet aan denken zolang te wachten :-)

Ruby dus in eigen cyclus met clomid heeft waarschijnlijk geen zin. Moeilijk zeg want daar dachten jullie nog wel aan.

Laika

Geplaatst

Laika sommige mensen zullen het niet begrijpen ondanks jou zw kan ik me voorstellen dat het hele traject diepe winden heeft achtergelaten.

Je raakt jezelf kwijt klopt helemaal.

Geplaatst

Mooi gezegd laika, sluit ik me bij aan

fren, wat jammer van de gemiste echo, wordt t dan n aparte pretecho, of ka de gesl bep bij de gyn? Kan me goed voorstellen dat dat te lang is!!

Ruby, je klinkt teleurgesteld. En begrijpelijk, hoop dat je het vakantiegevoel trrug kan pakken. Snap dat de endo je veel last geeft, maar weet dat n ok ook altijd weer risico's van restklachten kan geven, en dat dat trgen elkaar afgewogen zal worden, sterkte mris! Heb n vriendin met etnstig endo, zij is heopereerd, maar bij haar moest er n stukje darm uit, tojdelijk stoma gehad, en n half jaar nodig gehad om bij te komen. Ze blijft opgelucht dat ze geopereerd is, niet meer doodziek elke maand, maar ze wordt elke dag geconfronteerd met gevolgen ok, problemen met darmen die erg hevoelig zijn geworden.

Zara, fikn te lezen dat je je betrr voelt!

Ik schrijf gewoon door tijdens vakantie hoor, moet nog rustig aan doen voor enkel, en kan door wifi toch blijven internetten. Haha maar dan aan het zwembad. Rr zal gerust n tijd komen dt ik de behoefte krijg het af te bouwen, maar ik heb er nog veel aan en leef met Iedereen mee. Met mobiel wel beel spelfouten. Snorrie meiden;-) ;-) ;-)

Geplaatst

Ruby wat een teleurstelling meis

Fren, voor jou ook even een dompertje

hier helemaal geen vakantiegevoel. Ben even in een gat gevallen. Knallende ruzie gehad met vriend over vanalles en nog wat maar vooral over samen dingen doen. Hij heeft echt van die mannen interesses maar hallo je hebt niet voor niets een relatie dus dan moet je weleens iets samen doen. Ik voel al zo'n leegte door het gemis van kinderen en doordat ik bijna alles alleen of met iemand anders moet doen wordt dat nog erger. Weet het ook even allemaal niet meer zie het helemaal niet meer zitten. Heb gewoon kramp in mn hart ervan.

Geplaatst

Oww sen, stdrkge! Ruzie kan je een klote gevoel geven, maar soms ook juist helpen om de lucht te klaren! Ik hoop dat t laatste het geval is ( ik vind natuurlijk dat je helemaal gelijk hebt)

Geplaatst

Sen, Ruby en Fren, even wat dompernieuwsberichten van jullie.

Sen, ruzie met je vriend, nooit fijn, maar de lucht klaren helpt misschien wel. Hoop dat jullie de ruzie snel uitpraten en verder kunnen gaan.

Ruby, balen dat er weinig tot geen activiteit was. Hoop dat je je vakantiegevoel weer kunt oppakken en lekker verder kunt genieten van je vakantie!

Fren, balen zeg, bijna voor niets zo lang moeten wachten. Wel weer een hartje gehoord, dat is dan wel weer fijn. logisch dat je nog een tussendoorecho wilt laten doen.

Eef, onze internettende vakantieganger, hihihihi.

Syl, had je al gebeld naar het MCK of tussentijds testen mogelijk was? Hoop van wel. Wat zei J toen hij een pil in zijn mond geduwd kreeg, hihihi

Door de hele mmm veranderen we ook van zienswijze en de manier waarop we op dingen reageren. Ik denk dat dit niet meer dan logisch is. Eigenlijk zijn we ook een beetje soort van Jekyll & Hydes, maar dan de mooiere vrouwelijke versies.

Ons rugzakje wordt gevuld en van tijd tot tijd laten we iets uit dat rugzakje vallen, helemaal leeg zal het niet meer worden.

Owkee, dames, het zonnetje schijnt, joehoe.

Heb totaal geen zin om wat te doen. Ben mijn mail aan het opschonen (had meer dan 7000 mailtjes in mijn inbox staan), goh, zou ik nou zo moeilijk iets kunnen weggooien? Heb alle mail van 2009 en 2010 gewoon verwijderd. Zul je zien dat iemand natuurlijk iets nodig heeft uit dat jaar. jammer dan.

Morgen ga ik de ordners opschonen. Wil zo schoon en leeg mogelijk aan mijn vakantie beginnen.

oja, ook nog wat leuk nieuws, vriend had zaterdag een leuk bedragje gewonnen bij de lotto. Als we nu ook nog de kleur goed hadden gehad, dan hadden we een miljoen gewonnen (hier gaat dan wel nog de kansspelberekening en tax vanaf). Maar ja. Nu waren het 'maar' 450 euro. We gaan hiervan een mooie nieuwe digitale camera kopen. Rest zetten we apart of voor de vakantie of voor de icsi, hihihi.

Geplaatst
Laika sommige mensen zullen het niet begrijpen ondanks jou zw kan ik me voorstellen dat het hele traject diepe winden heeft achtergelaten.

Je raakt jezelf kwijt klopt helemaal.

Sorry, maar ik moet ondanks dat het serieus is, hier toch weer om lachen. Echt weer iets voor jou Syl...

Geplaatst

Ja ben op dreef vandaag hoor.....

Mart jij hebt oog voor dit soort dingen, gezellig dat je er weer even bent!

Wbt die pil die heb ik dus 2x zelf ingenomen, wist dat ik iets verkeerd deed maar slikte toch door, nou ja kan geen kwaad toch?

Hele drukke dag geweest, nu lekker thuis.

Bij de acu bloede ik volgens mij bij elk prikje, op mijn been krijg ik een blauw plekje en is ook pijnlijk en ik had bebloedde polsen, zag er niet uit.

S€N wat zijn mannen toch raar soms, alsof ze alleen maar hun dingen willen doen en daar heb je natuurlijk geen realatie voor.

Een goede ruzie kan oplichten maar het is natuurlijk niet leuk vooral niet als je lekker vakantie hebt.

3 wk toch, Fren zei dat geloof ik, de eerste wk om te ontspannen, 2de wk om bij te komen en de 3de wk weet ik niet meer.....

Iggy loopt nog steeds in de nacht over je gezicht heen?

Mart jij was lekker op vakantie geweest las ik ergens, heerlijk.

Hoe gaat het met je vader?

Nog even een paar dingetjes afwerken en dan een rustige avond hoop ik.

Geplaatst

Meiden allereerst bedankt voor jullie enorm lieve, meelevende en mee denkende reacties. Je wilt niet weten hoe goed het me doet om herkenning én erkenning te vinden. Gisteravond lang met Gerard na werktijd zitten praten over hoe nu verder. Ondertussen ben ik op zoek gegaan naar iemand waar ik me prettig bij zou kunnen voelen (een prof) om eens weer een aantal dingen op een rij te krijgen alleen én samen. Zoals het nu gaat werkt het niet. Vanmiddag bij mijn schoonouders ook zo maar een poos zitten janken. De emmer zit vol en loopt over. Dusss...ik ga aan het werk en neem jullie goede raad ter harte!

Tool......dikke knuffel voor jou voor je lieve kaartje! Dat zijn van die kleine zonnestraaltjes waar een mens (in elk geval ik) blij van wordt!

Ik ga nu eerst even verder lezen...las een aantal verdrietige dingen vandaag waar ik zo even op wil reageren.

Wb die afsprakenplanner...ik kijk vanavond even met mijn agenda welke data ik zou kunnen.

Geplaatst
Meiden, echo gehad. Er zat zeer weinig tot geen activiteit in de eierstokken. Dat is k...

Maar we moeten er mee leren leven. Verder gaan we even naar de markt. Proberen te genieten van de dag denk ik maar.

Weet het allemaal even niet meer.

Wat heftig ruby...ik weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen...en nu?

Geplaatst
pff, dompertje vandaag; gyn vond echo niet nodig, dus alleen even (echt max 1.5 sec) het hartje gehoord. Balen dus, spreekuur liep uit, dus hebben een uur zitten wachten voor, zoals vin het noemde een beetje karaoke... Nou ja, het hartje klopt nog, dat is het belangrijkste. Over 4 weken terug (dan wéér geen echo) en 2 weken daarna de 20w echo.Denk dat we tussendoor nog voor geslachtsbepaling gaan, want nu nog 6 weken wachten tot de volgende echo is wel heel lang!

Moet nu rennen, rest van de dag onderweg van en naar afspraken!

Hé balen dat je niet even mocht spieken zeg! Maar wel een kloppend hartje, fijn! Spannend hoor geslachtsbepaling...mogen wij het ook weten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden