Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

miki, wat een confrontatie iedere keer, jij neemt plaats op het wachtbankje en keert er tot nu toe iedere keer weer op terug, en dan anderen aan je voorbij te zien gaan. Ook al gun je ze het enorm...liefst jij eerst.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ah Ursela wat een schatjes! En wat een weelde zeg, poeh mooi hoor! Geniet er maar lekker van, maar dat doe je zo te zien wel :-) Heerlijk!

Geplaatst

Hier bij de sushi met 1 wijntje.

Denk wel dat wij gaan opstarten, heb ik het ook gehad :-). Hik er teveel tegenaan. Waarschijnlijk moet ik toch Menopur bijsluiten en dan vraag ik voor de houdbaarheid.

Henne Utro beïnvloedt je richtingsgevoel dus ;-)

Geplaatst

hoi meiden

wat leuk om al die foto´s te zien zeg, het ziet er zo gezellig uit!!!! een lachen Tool dat die 3 roseetjes bij jou zo aantikten hahaha

Sab, klote dat het niet gelukt is, die 4 cryo´s is dan wel weer heel erg fijn, spannend om ook af te wachten wanneer je er mee door mag gaan.

Miki, succes morgen met je echo!!!

Laika, Dublin en Fren succes met jullie controles deze week!!

Guusje ik las dat de uitvaart achter de rug is, moeilijk hoor,, sterkte

Syl, als je je zorgen maakt om de kwal van het zaad is het dan geen idee om het tussendoor eens te laten testen?

Sandra meid, ik geloof direct dat het heftig voor je is en dat je er even doorheen zat is ook niet vreemd toch? ik weet wat het is 6x per dag kolven en daarnaast nog voeden, en daarbij ben je zelf herstellende!

Ik ben er mee gestopt, niets hielp, ik kwam op 30 cc per 24 uur en de dame drinkt 6x90....ik kolf vanaf nu 2x daags max 5 minuten om puur de borsten leeg te maken.

hou je haaks, iedere dag een stapje vooruit

Gelukkig gaat het nu weer beter en meid toch ontzettend fijn dat je kleine Ruben de allerbeste voeding kunt geven!!!

Simba hoe gaat het met jou, je gezondheid?

Ursela wat heerlijk dat het zo goed gaat! jeetje wat een proces met jullie kaartje, wordt vast erg mooi!.

Ik moet echt weer gaan afsluiten

lieve meiden tot gauw!

liefs

Babeth

Geplaatst

dames, we hebben zojuist besloten dat we naar de film gaan Super 8. begint om kwart voor 8, dus dat wordt racen, hihih, tot morgenochtend!

liefs,

Tool

Geplaatst

Babeth, leuk dat je af en toe weer even komt buurten, dat is een goed teken ;-)

W.b onze cryo-poging, we gaan in september met vakantie en het hangt er net om of we op tijd terug zijn voor een echo voor de tp.

Jullie weten ondertussen dat ik hier niet meld wanneer we precies weg zijn met vakantie, want dat vind ik gewoon te link ;-) Maar dat we na de vakantie meteen doorgaan is iig zeker! Dus wel wat om naar uit te kijken en dan wordt het 'gewoon' een juni-kindje ;-) :-))) Ook leuk hoor, verlof in het voorjaar én zomer hahaha

Geplaatst

Sab, je heb nu toch ook eerst een rustmaand? Ik moet nog even gaan rekenen. Twijfel beetje of ik wel gelijk doorga, ik vind m'n menstruaties sinds de bbz niet heel erg normaal. Kort, veel oud bloed, niet zoals ik normaal heb. Moet ook nog bellen voor evaluatiegesprek maar moet nog bedenken bij wie we dat willen. Misschien toch maar gelijk inzetten op dr Jansen....

Och meiden, wat is het toch iedere keer weer een gedoe hè. Plannen, knopen doorhakken, je lijf weer op orde krijgen....

Geplaatst

Henne, rustmaand betekent dat we deze cyclus, dus morgen dag 1 zeg maar, geen tp hebben. Dus bij mijn volgende menstruatie, over een week of 4 , 5, kunnen we voor de cryo gaan. Weet niet of jij dat ook zo bedoelde maar iig heb ik het zo vanmorgen afgesproken en zo hebben we het met Carolijn toen ook gedaan. Zeg maar 2 maanden na de punctiedatum de tp van de eerste cryo's :-)

Geplaatst

w.b. het evaluatiegesprek, ja moeilijk...ik zeg Jansen...En w.b. je menstruatie, hoe was het na deze icsi? Je zei dat het na een icsi altijd heftig is? wellicht komt alle troep er ook uit nu?

Misschien is een kwartaal rust geen eens een slecht idee, gewoon ff niks en dan volle kracht voor die ene cryo.

Geplaatst

dus das bij ons de week van 12 september als er 4 weken tussen zitten, maar ik hoop op 5 weken ertussen...

Bij jullie dan toch een week eerder?

Geplaatst

Pauze

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: Even afstand en rust

Ceeke: 18 juli ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: advies/onderzoek immunologie ivm chronische vermoeidheid en prikkelbare darm. Wel nog 1 cryo, daarmee doorgaan of wachten tot we meer weten?

Voortraject

Guusje: 19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Tool: start eind september/begin oktober (bij bongi),

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvino: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Miki: cryo ronde, in combi met Prednisolon, 16 aug 2e echo

Zwanger

Laika: 29 augustus controle 33 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Dublin: 17 aug controle klin. verlosk. zkh (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: 11 augustus 20 weken echo in Nederland (18w5d) (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: 17 aug 3e echo 13w5d (uitger. datum 17-02-2012) nu nadenken over wel of niet uitvoeren van combinatietest

Caroline (tweeling!!): 23 aug 12 weken echo (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag)

Geboren

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg.

Geplaatst

Lijstje even aangepast. Controle vandaag was goed, bloed en urine in orde, bloeddruk oke. Helaas ligt de baby nog wel dwars, dat wordt dus spannend de komende weken...

Sandra en Babeth, bedankt voor jullie leuke kaartjes! Ik ben ook druk bezig met het zoeken naar een leuk kaartje, wel lastig hoor!

Geplaatst

Pauze

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: Even afstand en rust

Ceeke: 18 juli ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: advies/onderzoek immunologie ivm chronische vermoeidheid en prikkelbare darm. Wel nog 1 cryo, daarmee doorgaan of wachten tot we meer weten?

Voortraject

Guusje: 19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Tool: start eind september/begin oktober (bij bongi),

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvino: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Miki: cryo ronde, in combi met Prednisolon, 16 aug 2e echo

Zwanger

Laika: 29 augustus controle 33 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Dublin: 17 aug controle klin. verlosk. zkh (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: 11 augustus 20 weken echo in Nederland (18w5d) (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: 17 aug 3e echo 13w5d (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline (tweeling!!): 23 aug 12 weken echo (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag)

Geboren

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Nieuw hoofdstuk n,a mmm

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg.

Geplaatst

Moet nog rekenen Sab. Cyclus kan ook variëren van 28 tot 35 dagen. Ik twijfel altijd een beetje bij lang pauze. M'n lijf blijven confronteren heeft tot nu wel een soort van gewerkt.

Geplaatst

Babeth wat een mooi lief kaartje met tranentrekkende tekst!!!!!

Vandaag nog druk geweest hier. Wijkverpleegkundige kwam voor de gehoortest, Ruben is geslaagd!! Huisarts kwam nog langs en ik heb weer andere meds voor de bloeddruk gekregen. Donderdag komt ie weer terug.

Morgen komen ze van het consultatiebureau.

Ik heb tussen het rusten door alle administratieve klusjes afgehandeld dus morgen weer lekker veel Sandra tijd. Dat is er nu nog nu hij zo veel slaapt. Dat zal straks wel anders zijn hihi.

Geplaatst

Laika fijn dat alles goed was! Heb je hipdesign.nl al eens bekeken? Wij hebben daar onze trouwkaart helemaal zelf gemaakt, maar ze hebben ook veel leuke voorbeelden.

Geplaatst

Kaïks weer door de keuring, spannend voor jullie ook. Je kan echt gaan aftellen.

Henne ik ben ook meer van het uitrusten maarhet blijft een eigen keuze.

Geplaatst

Henne doen wat goed voelt hoor. Kan me best voorstellen dat je door wilt gaan.T wordt ook een eindeloos verhaal als je tussenstops gaat houden. Kan me voorstellen dat je het eindpunt in zicht wilt houden.

Geplaatst

Weer gaan prikken zie ik voorlopig ook niet zitten hoor, maar een cryo is natuurlijk fysiek niet belastend. Ik zit meer met het prednison verhaal. Lijkt me relaxter om dat zonder hormonen te proberen dan met. Dus dan eerst de pfeiffer, gesprek in Voorburg etc. En dat we dat allemaal in een week of drie redden lijkt me stug.

Geplaatst

Pfeiffer kon vaak tussendoor en binnen een week Henne!Hij is ook niet op vakantie vanwege verhuisplannen.Hij schreef zelfs, op mijn vraag:"I actual have no plans for holiday, cause we are moving to our new home in between the next 2 months. Even if I'm not "physically" in the lab I will be quiet near and check my mails shortly. So it is really no problem to coordinate your therapy."Niet om je op te jutten he. Maar dan weet je het.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden