Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Guusje dat vindt ik altijd vervelend na een punctie laat staan jou operatie.

De dekens hebben mening gewapperd bij jou, gelukkig geen gas meer.

Heb je nog iets van pijnstillend of alleen parac?

Foto's had ik nu toch maar mijn haar gedaan :-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren en Caro, mooie buiken hoor!

Die van mij is echt mega op dit moment, al het gewicht (inmiddels 12 kilo) zit op mijn buik dus misschien kunnen jullie er dan iets bij voorstellen....

Guusje, fijn dat het iets beter gaat, dat van dat persen herken ik, dat is altijd zo eng na een operatie! Gelukkig geen last meer van het gas, die vreselijke schouderpijn is altijd zo erg!

Trouwens, op mijn zwangerschapsclubje merkte ik laatst toch wel weer duidelijk verschil tussen de 'gewone' zwangeren en mijzelf, de ivf-zwangere. Het ging over puffen. De juf deed het voor en mijn vriend en ik (het was de partner-les) dachten alleen maar: wij gaan het gewoon doen zoals bij de punctie. Bij die heftige pijn heb ik ook gepuft en mijn vriend deed vrolijk mee en dat hielp zeker! Trouwens, voor de endo-dames hier....de zwangerschapsdocente heeft ook endo en zei dat haar menstruaties pijnlijker zijn dan haar bevalling was. Kun je nagaan....

Syl, klopt we zijn ook nog aan het klussen, de trappen worden op dit moment geschilderd. Fijn als het allemaal klaar is voordat de kleine man komt maar nu is het wel even afzien hoor, al dat stof en die verflucht (vandaar dat we ook in het huis van mijn ouders slapen op dit moment). En toen kwamen we er gisteren ook nog achter dat de trap de verkeerde kleur was geschilderd! Gelukkig was het nog maar laag 1 en gaan de de definitieve laag wel in de goede kleur aanbrengen maar kom op, ik heb het wel tig keer doorgesproken met die gasten. Je moet echt zelf blijven controleren, zo zie je maar weer!

Geplaatst

he caro, ook een mooie buik hoor! Ook logisch dat ie al groter is dan die van mij, want is je 2e zwschap en er zit een dubbele lading in!

Grappig dat jullie mn buik op de foto allemaal zo mooi en/of goot vinden, heb zelf niet echt in de gaten dat er al veel aan het veranderen is.

Syl en san, heel veel plezier vandaag!

Geplaatst

he, nieuw plaatje in mn handtekening, leuk.

By the way Ursula, ik it nlog heerlijk in de zon op ibiza, vandaar het zomerjurkje. En als ik de berichten zo hoor, blijf ik nog even, want in NL schijn t het herfst te zijn...

Geplaatst

Ik heb paracetamol en voor de nacht diclofenac. Vanmiddag belt het zkh me om te vragen hoe het gaat. Ik zal eens vragen of ze iets kunnen geven voor de kramp. Verder ben ik erg moe, dus lig veel te slapen. En af en toe erg licht in mijn hoofd.

Hier mijn mooie buik :-)

[ATTACH=CONFIG]2244[/ATTACH]

Geplaatst

Guusje ook mooie buik hoor, hopelijk slinkt ie snel weer om dan na een geslaagde poging te kunnen gaan groeien;))

Hoop dat ze je iets kunnen geven voor de kramp, dat zijn vast je darmen die weer op gang moeten komen, die zijn door de narcose stil komen te liggen. Ligt in je hoofd is ook vervelend zeg. Veel drinken en slapen schijnt te helpen. Sterkte!! Of beter gezegt Beterschap

Geplaatst

Ai! Dat ziet er pijnlijk uit! Maar ik had na mijn galblaasoperatie ook twee grote gaten/littekens en die zijn nu heel mooi geworden. Tenminste, voor zover je dat kan zeggen van littekens...

Fren moest wel lachen om die 'dubbele lading' haha, alsof ik een vrachtwagen ben!

Net weer een dik half uur gewandeld maar zwemmen is nu eigenlijk lekkerder! Het is dat dat te duur wordt anders zou ik 4x in de week gaan zwemmen ipv 2x...

Geplaatst

Balen he Caro dat zwemmen zo duur is. Ik vind het ook altijd zo zonde om een aantal euries uit te geven voor een uurtje baantjes trekken

Geplaatst

Syl en San, veel plezier vanmiddag!! Syl, knuffel Ruben maar eens flink, ook van mij ajb.

Guusje, ai dat ziet er pijnlijk uit. krijg een beetje kriebels in mijn buik als ik de littekens en de hechtingen zie. kan daar blijkbaar niet zo goed tegen, ook niet bij mezelf, geloof ik. Hoop dat ze je kunnen helpen in het zh en dat je gauw weer iets flexibeler bent.

Mooie buikfoto's van de dames!!! hoop ook ooit een buikfoto te mogen/kunnen plaatsen.

bijna klaar met de strijk. nog een mandje wegstrijken en dan dat wat nu nog in de wasmachine zit. Morgen ook nog een masjientje laten draaien met de sportkleding en dan echt helemaal vakantieklaar. can't wait for Tuesday to arrive!!!

Babeth, wat gaat het snel he met Imke. Een maand oud al, niet te geloven.

Ruby, ook weer lekker druk dit weekend, trainen, muziek, hobby-en. altijd fijn om bezig te zijn, hoe is het met je ontstekingen?

moet nog twee lesjes geven vanavond, jippie en dan vakantie. kreeg al een sms gisteren of ik niet ook zin had om de spinningles van zaterdag en zondag te geven bij mijn oude sportschool. uhm, nee, andere verplichtingen en heb vakantie. Zoveel spinninginstructeurs in dienst bij de sportschool en dan nog hebben ze een vervanger nodig.

vriend is nu aan het werken, hoefde eigenlijk vandaag niet te komen, maar ach, hij is van de straat, hahahaha. deze maand ook als het goed is zijn contract, jippie. hebben dus een paar dingen te vieren tijdens onze vakantie. mijn dienstjubileum, zijn verjaardag, zijn contract. whoehoe. en volgend jaar gaan we dus trouwen. Heb een datum geroepen, 12 oktober. vrijdag, mooie dag om te trouwen lijkt mij, hihihihi.

meiden, ga weer verder met strijken, ben ik daar vanaf.

liefs,

Tool

Geplaatst

Dat zijn heel veel goede dingen om te vieren tool. Ga ervan genieten je hebt het verdiend.

Mijn mond gaat nu eindelijk beter. Heb de hele week pijnstillers geslikt. Had toen ook minder last van mijn arm.

Als ik nu naar buiten kijk is het troosteloos. Maar ja, even doorheen bijten maar.

Ga maar weer werken. Heb zo geen zin.

Geplaatst

gelukkig gaat het wel ietsje beter dus, al is het dan met pijnstillers.

Heb zojuist foto's geplaatst van het bezoekje van mijn broer aan Nederland en nog wat kiekjes van onze familiedag. allemaal op fb. hyves moet nog gebeuren, hihihi.

vriend moet nog een uurtje werken en dan heeft ie ook eindelijk vakantie. whoehoe!!

Geplaatst

hoi meiden

Fren en Caro wat een mooie bescheiden buikjes!!!! Caro logisch dat ie bij jou al behoorlijk is, komt ook met name doordat het een tweede zwangerschap is, mijn buik was bij Imke met 16 weken dikker als met de jongens met 20 weken, ohhh meid dat belooft nog wat ;-))

Guusje ik hoop dat het snel beter met je gaat en met name dat de pijn ook weg zal zijn !!! het ziet er nu nog pijnlijk uit, is het wat vol te houden?

Tool volgend jaar trouwen, wat geweldig, en alvast een datum, wordt een zeer feestelijke vakantie voor jullie in ieder geval, er valt heel wat te vieren!!!

Geplaatst

hoi hoi

we willen iedere maand een foto maken van haar op dezelfde plaats om het verschil duidelijk te kunnen zien, hier onze eerse maandfoto....

[ATTACH=CONFIG]2246[/ATTACH]

Geplaatst

he Babeth, is dat een kika-beer???? die heb ik hier thuis ook staan, alle kleuren die er te krijgen zijn, hihihi, een keer per jaar hebben we namelijk een marathon (spinning, en andere groepslessen) en dan is dat voor Kika. altijd leuk.

leuke foto van Imke!! ze groeit als kool natuurlijk

dit is idd de eerste keer dat we een datum hebben gezegd. Nu nog idd hopen dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren. een en ander zal natuurlijk ook afhangen van de uitkomst van deze ivf/icsi. mocht het lukken (wat we natuurlijk hopen) dan zal ergens in juni/juli wel een belangrijke gebeurtenis plaatsvinden. Maar voor nu ligt 12 oktober in onze gedachten, hihihi

Caro, idd jammer dat zwemmen zo duur is. in het water ben je 'gewichtloos' dus is het vaak prettiger om je voort te bewegen. Hoop dat je het beide kunt blijven doen!

Geplaatst

Ohw, babeth wat is het een schatje om te zien zeg.

Ja de buiken. Soms denk ik dat ik zwanger ben vanwege mijn dikke opgeblazen buik. maar helaas. Zit nu wel te wachten op mijn menstruatie.

We zitten 6 weken na de laatste lucrin injectie. Heb nog steeds slast van opvliegers. Dus wie weet duurt het nog even..

guusje, ze hebben je echt goed te pakken gehad.

tool, gefeliciteerd met jullie trouwdatum. Kan je ergens naar toe leven.

Meiden allemaal succes

Geplaatst

Babeth leuke foto's van Imke!!!

Hier een foto van Tante Syl van vanmiddag, het was reuzegezellig!!!!!

[ATTACH=CONFIG]2248[/ATTACH] Natuurtalentje nietwaar????????

Geplaatst

Nog helemaal geen tijd om bij te lezen, maar wel even snel de foto gezien van tante Syl met Ruben. Leukkkkk!!!!!!! Dat zijn nu al goede maatjes zo te zien :-)

Ga straks bijlezen. Nu eerst boodschappen. Ook weer een uur te lang gewerkt, grrrr...... Maar: weekend!

Geplaatst

Even snel..bezoek komt

Syl, sandra, een hele mooie en leuke foto. Maar ooh syl, het deed wel even pijn in mijn hart, zou zo graag zien dat het jouw eigen kleine is op schoot. (Ik wens ik hoop)

Haha, guusje, geweldige buikfoto, ze hebben je humor in ieder geval laten zitten!!! Beterschap.

Geplaatst

Haha, guusje, geweldige buikfoto, ze hebben je humor in ieder geval laten zitten!!! Beterschap.

Hahaha, gelukkig is dat er nog ja ;-)

Geplaatst

Hier is tante Syl dan versleten tot op het bot, wat een dag, pffff.

Caravan sleutel vergeten, J naar de caravan gebracht, even op en neer, lieverd!

Dinsdag krijgt Kayla een foto en vanuit daar verder, dit is de korte versie van mijn dag.

En dan natuurlijk het bezoek bij Sandra, ontzettend gezellig en wat een mooie kleine jongen, echt een plaatje en klein, had ik dat al gezegd :-)

Echt heel erg leuk en heb nog nooit zo lang dezelfde baby vast gehouden en ik werd al vrij snel gepromoveerd tot flesjes geven, natuurt talent, Sandra zei het ook al, hahaha......

Nu al meer een band met deze jongen dan mijn eigen neefje.

Ook geen moeite mee, geen drempel en ook heel blij mee. Ursela heb ontzettend genoten en misschien in de toekomst een kleine of de staatsloterij, we zullen zien!

Ik ben er klaar om de rest van de baby's een flesje te geven.

Guusje ik vind je buik er eng uitzien, alsof er iets met tentakels probeert uit te komen :-(

Ziet er erg pijnlijk uit hoor en opgezet!

Babeth wat leuk om elke maand een foto te maken, goed idee.

Nu even bijkomen, vanaf 07.00 bezig geweest, en ja een baby entertainen is ook werk.

Tot later.

Geplaatst

Zo, alle andere foto's ook bewonderd :-) mooie buiken, mooie kindjes!

Guusje, zo'n foto heb ik ook en bij het zien van de jouw voel ik gewoon die pijn weer, brrr... Doe rustig aan hè. Darmen kan nog lang duren. Niet alleen door het gas, ze zijn gewoon helemaal aan de kant geduwd en dat vinden darmen niet leuk. Bij mij vroegen ze na een week (!) of m'n ontlasting alweer normaal op gang kwam :-S

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden