Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo raar soms, kaatje, te bedenken dat jij bij dat plaatje op internet ligt. Maja, ik ben ook altijd verbaasd als ik een wandelkaart koop dat het beekje inderdaad daar ligt en het zwarte puntje een bestaand huisje is. Magisch blijf ik dat vinden.

Guusje, fijn om weer thuis te zijn. Hoop dat je je snel beterder zal voelen. Jeetje, 2 uur, dat is lang! Behalve lichamelijke kwaaltjes, hoe voelt het voor je?

Henne, een kleine stap voor de mensheid maar een grote stap voor jou? Ook al vond jij het makkelijk, ik vind het een grote stap. Hoop dat het je gaat helpen! Fijn zo'n meedenkende huisarts.

Syl, als je nog meer wilt lachen, ik heb vandaag couscous gegeten, en merel ook. Nu is de ergste ravage al opgeruimd maar ik denk dat ik de komende weken het her en der blijf tegenkomen.

Vandaag kwamen er collega's op barselbesøk. In noorwegen neemt het bezoek dan het eten en drinken mee zodat je niet zelf hoeft te gaan redderen.De traditie getrouw komt er ook een onweerstaanbare roompap met zich mee. Ik heb die deze week al een keertje eerder op, oei oei, snel net de rest van de taarten en pap ingepakt zodat de colega's van mijn man kunnen gaan smikkelen.

Kreeg het aanbod/idee om volgende herfst met een gespecialeerde ziekenverzorgster opleiding te beginnen met behoudt van loon. Oi oi, weer iets om over na te denken. Ik voel me vereerd dat ze dit vragen maar heb de boot even afgehouden, ik ga eerst van mijn verlof genieten, terug komen in het werk, kijken hoe de dementie-opleiding gaat en dan kijken of ik nog tijd en zin heb om dit aan te pakken. Maar het klinkt aanlokkelijk.

Geplaatst

Lekker couscous, lang niet gegeten. Wel vooraf checken of J het niet door het huis gaat gooien, haha.

Lekker makkelijk zo'n feestje!

Kaartje nog 1 week, ooh ik wil ook!!!

Geplaatst

Oi, drie pagina's bijlezen....denk niet dat alles is blijven hangen, alvast sorry :-)

Guusje welkom thuis :-) Doe rustig aan hè, dat gas blijft nog dagen pijn doen en je buik heeft een flinke opdonder gehad ook al is het 'maar' een kijkoperatie. Kan ik nog boos over worden, hoe makkelijk sommige mensen daarover denken.

San, natuurlijk ben je een supermoeder! Je bent lief en geduld heb je echt wel, dat heb je inmiddels wel bewezen. Je bent alleen ook uitgeput en dat heeft helaas invloed op je geduld. Enne....alle kinderen waar ik op heb gepast zijn thuis stukken vervelender dan hier ;-)

Caro een snelle maar mooie echo dus. Heerlijk hoor!

Pffff mijn geheugen laat me in de steek. Nog Ff een opdate vanuit hier dan. Heb besloten eerst gewoon naar een psych te gaan en dan te kijken hoe die omgaat met het IVF verhaal. Als we echt moeten gaan nadenken over stoppen of doorgaan lijkt het me wel slim om via het ziekenhuis iemand te spreken, maar dan moeten we ook samen gaan. Wil nu eerst naar het grotere geheel van mijn situatie kijken: oververmoeid door werkdruk en aanhoudende kinderloosheid. Dat staat er op de verwijzing. Netjes verwoord hè. Oh en mijn ha vindt drie narcoses in een half naar ook wel veel. Daar kunnen sommige mensen best last van hebben.

Verder....de vriendin waar ik het laatst over had, is zwanger. Ze zijn helemaal verbluft en van slag omdat ze net gehoord hadden dat het misschien wel icsi moest worden. Ben enorm blij voor ze, maar het knaagt toch.

Vandaag tot half zes op kantoor gezeten ivm deadline, werk normaal tot vier uur. Mezelf getrakteerd op Chinees, lekker makkelijk. Ga zo even heerlijk pyjama aandoen, lenzen uit en dan het blok kijken. Morgen vrij, acu, verder niets.

Geplaatst

Nou ja, het is dubbel. Toen zij ook over kinderen gingen denken zei ze zelf dat ze het raar vond voelen, omdat ze vond dat wij eerst aan de beurt waren. Ze heeft heel erg oog voor hoe dit voor mij voelt en ik ben blijer voor hun dan ik in lange tijd voor anderen ben geweest, uitgezonderd hier. Het steekt niet echt, het legt alleen wel weer ons verdriet heel erg bloot. en we wilden heel graag samen zwanger zijn en of dat nog gaat lukken is de vraag. Morgen dr Pf eindelijk eens mailen hoeveel tijd we die vit D moeten gunnen. Want opeens wil ik nu wel heel graag verder.....gek hè?

Geplaatst

Aanhoudende kinderloosheid?? Wel netjes maar ook een beetje raar verwoord of ligt dat aan mij?

Je blijft heen en weer geslingerd worden tussen WEL-NIET-WEL-NIET volgens mij, is ook vermoeiend, doe die er ook maar bij dan!

Geplaatst

Oh Henne wat confronterend van je vriendin. Wel fijn dat ze oog heeft voor jullie gevoel en daar goed mee omgaat. Kan me voorstellen dat het jullie verdriet ook weer extra bloot legt, sterkte hoor!!

Kaartje ik ben jaloers!!!!! Heel veel plezier hoor, en idd wat een straf zeg nog tot volgende week donderdag hihi.

Hmm couscous 1 keer gegeten en vond het een beetje naar niks smaken, waarschijnlijk niet goed klaargemaakt???

Geplaatst

Haha ja hij zocht naar een manier om net in een zin te verwoorden. Zal morgen nog even kijken wat ie nu precies heef opgeschreven. Want bij die psych moet ik toch het verhaal opnieuw doen. Is wel een leuke vent hoor, heel jongt nog en erg eerlijk en direct. Ik zei iets over dat ik geen pillen wilde (slecht slapen). Die had je ook niet gekregen, zegt ie, hihi.

Geplaatst

Oh Sandra ik zag ook jouw dilemma nog met de cursus. Ik zeg altijd dat je tijdens je verlof niks met werk te maken moet hebben. Maar als je dan daarna echt achterloopt, dat is ook niet fijn. En geeft geen rustig gevoel. Dus als jij vertrouwde oppas voor Ruben kunt regelen en je voelt je fysiek goed genoeg dan moet je het doen als jij het wilt. Dat laatste is het meest belangrijke.

Geplaatst

Couscous koken in kippenbouillon en daarna nog even wokken met knoflook en wat kruiden, lekker. Eigenlijk hoort er een soort soep bij met groente dat je dan samen met het vlees eet.

Geplaatst

Henne ik had een recept gekregen van Ursela om goed te slapen. Ik had het ingrediënt al in huis gehaald maar sindsdien slaap ik beter. Misschien iets voor jou.

Dus niet eens gemaakt.

Geplaatst

P vond ook dat ik het niet kan laten schieten. Hij doet de eerste dag vrij nemen en voor de 2e cursusdag vragen we mijn schoonmoeder en in november gaat ie naar de opvang. Wel even kortsluiten met teamleidster en dan komt het goed.

Geplaatst

Hihi dat klinkt beter toch? Ik heb wel eens vreselijk moeten lachen om een ietwat vermoeide kennis met 2 kleine babietjes, die vrolijk meldde dat " ze eindelijk niet meer aansloegen ' s nachts"...

maar eerlijk is eerlijk ik vind t wel n hoopgevende benaming, tot nu toe idem, geen treurige woorden van onmogelijk of zo maar gwwoon tot nu niet gelukt, toch? Op naar vit d, praten en wie weet snel de cryo.

Geplaatst

O meiden, net heel verhaal getypt, doe ik iets verkeerds, alles weg...

Heb gezien het tijdstip even niet meer de moed opnieuw te beginnen.

Trusten allemaal!

Geplaatst

Ivfsh, gefeluciteerd!! Veeeeeeeel plezier t weekend met je ouders.

Ik zaterdag weer een jaartje ouder, pffffff nooit gedacht dat ik nu nog met baby's bezig zou zijn...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden