Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het was een slachtpartij hier in de keuken, man man wat een honger.

Deze keer veel last na mijn eusprong, opgefokt en alleen maar zin in eten. Zou dat kunnen nu ik even gestopt ben met de acu?

Zo klaar met opruimen en een vanavond. Zou bijna zeggen pak er een wijntje bij maar heb alleen champagne.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

San, even een korte reactie op het broertje zusje verhaal van jullie. Zo herkenbaar,dat is ook de reden dat wij 2 jaar hebben gewacht voor we met de cryo's verder zijn gegaan. Zware zwangerschap en nare (zeg maar gerust afgrijselijke nasleep bevalling) eerste kraamperiode. Pas na 2 jaar hadden wij zoiets van hey,misschien erg leuk om een poging te gaan wagen en dat we er dus ook geestelijk klaar voor waren. Jammer w.b.de leeftijd, het is niet anders, hebben we ons bij neer gelegd. Maar na de mislukte cryo-poging toen een aardige klap gekregen en daar toch ook wel weer een jaar van bij moeten komen.

Ik zou zeggen, ondanks jullie leeftijd, doe rustig aan en geniet van Ruben, de tijd dat je er aan toe bent om verder te denken komt vanzelf wel en zo niet, tsja dan is het ook niet anders.

Liefs Sab

Geplaatst

Wij zijn ook weer terug van vakantie na een heerlijke tijd in Spanje, mensen wat was het daar lekker! Kunnen er weer even tegenaan. Later meer, nu eten maken en morgen weer werken :-((

Weet niet wanneer ik weer uitgebreid kan bijlezen en reageren.

Groetjessssssssssssssssssss Sab

Geplaatst

Spaatje, hoe was het in Gent? Iets wijzer geworden las ik op FB?

Geplaatst

Grrrrr, waarom schrijven jullie nou weer zoveel op de dag dat ik weer aan t werk ben! ;-) Ging redelijk, nog wel verkouden en gammel en moe. Dus het wordt weer kort, met vooral een dikke knuffel voor miki, wachtweken zijn gewoon hell...

Tool ik ga donderdag naar de psych, ben zelf ook erg benieuwd.

Guusje hoop dat het snel doorzet, 40 dagen is lang. Rubster bij jou ook, harde werkster!

Ivfsh, andalusie, jaloers.... Daar wilde ik gaan wonen, voor ik j tegenkwam en in Rotterdam eindigde :-)

Eten: pastasaus met groente en gehakt uit de diepvries gevist, dalijk alleen nog pasta bij koken. Werkdagen is kant en klaar eten. Maar wel van eigen makelij haha.

Geplaatst

hoi meiden

in etappes bij moeten lezen, heb wel 6x ingelogd vandaag....

ik ben duidelijk het besef van tijd aan het kwijtraken volgens mij.....Tool al weer terug van vakantie, voor mijn gevoel was je net een dag weg! en Sab het lijkt wel of jij een maand afwezig bent geweest haha.

In ieder geval heeft iedereen genoten, fijn om te horen!

Spaatje hoe was je bezoek aan Gent? ik ben ernorm benieuwd!!

Guusje bah wat klote toch meid, ik hoop dat je woensdag wat wijzer wordt, sterkte!

Testr, still going strong.....je doet het super meid. Nog een paar dagen volhouden!!!! Ik wil je niet blij maken met een dooie mus maar ik had ook geen kramperig gevoel, een soort gevoel van een naderende ongi kwam bij mij later. Wel net als Ivfsh nog voor de testdatum last van lage rugpijn, dat was voor mij een signaal, net als de poten van de hond die ik vond stinken en het bloemenwater, stond echt achterin de kamer maar ik bleef het maar ruiken.

Heeeeel veel succes meissie!!! enne goed dat je het eea zo uitspreekt, anders gaat het alleen maar zitten wringen en dat heeft alleen maar een negatieve uitwerking, bovendien houd je jezelf voor de gek.

San ik kan me jullie gedachte wel voorstellen maar wie weet hoe je er over een maand of 4 over denkt. In ieder geval is niet iedere zwangerschap hetzelde, evanals de bevallig, nasleep, kraamtijd etc.

Henne is J. inmiddels thuis?

hier geen nieuws, zaterdag de crematie gehad, naderhand nog met familie bij elkaar gezeten (zien elkaar helaas bijna alleen bij dergelijke gebeurtenissen) maar het was fijn om elkaar te zien, bij te praten, te verbazen etc. sprak tevens (voor het eerst!) een nicht van me, zij is ergens in de 50 en zij vertelde mij dat zij 30 jaar geleden kort na de geboorte haar 2de zoontje verloor, had geen middenrif en allerlei akelige dingen, pff was wel heftig, mede ook omdat ze me vertelde dat zij 10 jaar zwaar psychische problemen heeft gehad. Erg heftig!!!

Gistermiddag nog kraamvisite gehad en daarna naar vrienden toe, al met al een fijn weekend als je de crematie wegdenkt.....

op het menu hebben wij fajitas staan, mijn man is er gek op en ik vind het wel erg "hendig"

liefs

Babeth

Geplaatst

Eef wat fijn dat het kinderfeestje zo goed gegaan is en je cadeau is erg origineel! leuk zeg!!!! volgende keer als je er komt mag je vast een voorstelling in elkaar zetten.

Syl wat sneu met Kayla, dat je al bezig bent met andere hondjes kan ik wel begrijpen maar ook dat je je dan wat schuldig voelt naar mutske.

of wij nog ooit een andere hond aanschaffen weten we nog niet, wat mijn man betreft dan een kleinere of liever een huis met een hele grote tuin haha

Geplaatst
Syl begreep ik het nu goed ben je bij je moeder in het Brabantse? als je nu weer een keer in de buurt bent en je hebt zin om aan te komen dan bel je maar he?
Ja afgelopen weekend. Probeer eerst nog een poging om met een groepje te komen en anders rij ik een keer op en neer. Moet wel opletten met moeders omdat ik zo weinig kom krijg ik al vrij snel commentaar als ik iets afspreek, haha!
Geplaatst

Hoi Dames!,

Even in het kort over Gent, buiten en getrut dat we verdwaald zijn in het ziekenhuis, dus te laat bij de arts...was het gesprek verrassend op een aantal fronten. Aardige arts, duidelijk (op een paar belse termen na) Je krijgt daar vooral het gevoel dat je niet bij een groep hoort met "een probleem" maar dat het individueel bekeken wordt. Ik heb aangeveven dat een aantal dingen voor mij erg "moeilijk" zijn dus stress veroorzaken, dit te voorkomen is door van te voren weten wat we gaan doen, hoe, hoelang wannneer, waar, wie etc , zelfs wat eventueel voor zou kunnen komen maar niet noodzakelijk zou kunnen of moeten....ook dat bij het vorige ziekenhuis veel vragen beantwoord weren met "dat is protocol" of andere vage ontwijkende antwoorden. Erg leuk commercieel ook, maar ik word graag als een goede klant behandeld ;-) deze week gaan we op papier langs de Profs, en dan krijgen we een telefonische terugkoppeling, hij gaf al aan dat er voor zover te zien was in het niet complete dossier geen reden was niet nog een poging te wagen... ik heb aangeven dat er naar mijn idee bij het innestelen iets mis zou zijn/gaan..hij vertelden dat daar een aantal redenen voor kunnen zijn waarvan ze er een aantal kunnen "zien" en een aantal niet, op de vraag of het zou kunnen of ze na dag 3 niet meer doordelen, gaf hij aan dat ze ook wel op dag 5 en TP doen, en als dat mogelijk is in ons geval daar ook zeker over gesproken moet worden. Bij de punctie krijg je een roesje..ik vertelde hem dan ik liever niks krijg omdat ik er zo ziek van ben, keek hij me aan of hij water zag branden, en vond dat ik toch maar dat roesje moet nemen ;-) Viel bijna van mijn stoel toen hij vertelde dat je drie weken aan de pil moet dan een dag of drie deca en dan de Gonal-F er bij (heb ik braaf menopuur gespaard) en heb voldoende deca ;-) Hij heeft de boel nog even verkend van binnen op "vreemde"dingen , hij kon niets vinden maar vond wel dat wij het vandaag maar erg gezellig moeten maken.

Is dus geen kort verhaal en ik vergeet natuurlijk weer de helft ;-) de rest komt in delen

Geplaatst

Spaatje ik las op FB een soort van cryptische omschrijving van hoe het vandaag was maar zat inderdaad te wachten tot ik het hier zou lezen?

Welkom terug Sab! Voor mijn gevoel ben je ook heel lang weg geweest, hoe lang was het eigenlijk?

Geplaatst

Ik zie het niet hoor Spaatje...?? Ooooh daarboven nog! Duh... ga nu lezen...

Ok, en nu wacht je op een reactie van de profs? Moet je perse aan de Gonal, mag je geen Menopur gebruiken?

Al met al wat je ervan verwacht had?

Geplaatst

@ Caro.. heb met mijn domme hoofd (omdat ik altijd zo goed oplet) een overnieuwschierige medewerker geaccepteerd op facebook... jullie en de mensen om mij heen die ons goed genoeg kennen, snappen het wel en die dame nou net niet ;-)

@ Syl..ga eens praten ik ben erg moeilijk ;-)( en vond het echt een fijn gesprek heel open en duidelijk

Geplaatst

Spaatje, ik moest eigenlijk ook altijd met de pil beginnen, is het 'normale' lange traject van het vu en Nijmegen. Maar omdat ik een longembolie heb gehad op m'n 18e mocht ik dat nooit. Ansich wel een goede manier om alles in te plannen hoor, geen gegok wanneer je ongi wordt en moet beginnen met spuiten.

Geplaatst

Volgens mij kun je iemand bij Hyves of FB idd verwijderen zonder dat ze dat in de gaten hebben. Ook bij Linkedin volgens mij.

Heb nu al de meds in huis van MCK spaatje die ronde doden we dus nog daar naar mochten we doorgaan dan wil ik ook een frisse blik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden