Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee fren, wat een schrik... Fijn dat ze je goed in de gaten houden nu. En die baas van jou: terug in z'n hok inderdaad!!! Laat vin maar lekker goed voor je zorgen!

Hoe is t met de andere meiden?

Syl: ben je nog online?

X

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiden

Syl ik weet niet of je hier nog komt maar nogmaals sterkte, ook voor J.!!!!

Fren sjonge wat zullen jullie even geschrokken zijn, gelukkig was de ctg goed maar je wordt wel even heel klein dan he? Nou jullie worden goed in de gaten gehouden en het is denk ik maar goed dat je verlof ingegaan is, al denkt je baas daar anders over.Waardeloos uiteraard, streelt uiteraard je ego dat ze je niet kunnen missen maar daar heb jij helemaal niets aan....moest wel even grinniken toen ik las dat je zijn adres als junkmail hebt aangeduid.Nou lekker genieten van je gebrei en kindeke dat gewoon nog even lekker door gaat groeien!

Miki van jou las ik ook weer goede berichten, wat fijn! en helemaal ook dat dr.P snel reageert, volgens mij heeft hij het razend druk maar weet goed zijn prioriteiten te stellen.Hoe gaat het thuis? al aan de kamer voor jullie ventje begonnen?

Tool Imke is nog verkouden helaas, gaat wel iedere dag beter en vannacht heeft ze ook echt volledig de nacht geslapen, dwz van 22 tot 7.45, we hebben haar niet een keer gehoord dus ze zal zelf minder last hebben van haar verstopte neus. Ik las hoe goed het gaat met het afvallen, super!!!

Krijg je het een beetje gecombineerd dat begeleiden met je werk en je sportlessen?

sjonge hier een rare dag, begon relaxd, Imke een fles, in bad geweest en ik klaar voor de visite toen viel de stroom uit, gelukkig uit kunnen vinden waar het ongeveer moest zijn, lag dus aan de buitenverlichting, gelukkig van binnenuit wat draden los kunnen maken (wel in overleg met electroman).De buitenverlichting maakt dus kortsluiting. binnenkort wordt het hersteld.

Verder ongesteld geworden, sjonge, na die Primolutkuur en de mensrtruatie die daar op volgde heb ik nu een gewone cyclus gehad, 26 dagen! ben er blij mee, benieuwd hoe de volgende zal zijn. Het verklaart wel tenminste waarom ik zo ongelofelijk chaggie was haha.

Ivfsh hoe gaat het bij jou? is je familie inmiddels gearriveerd?

Sandra is natuurlijk flink aan de klus, succes, ik hoop dat alles voorspoedig zal verlopen en dat de oplevering soepel is verlopen, niet te veel punten die opgelost moeten worden.

ben het nu al weer kwijt verder, sorry dames!!!

Geplaatst

kalispera dames,

ik had natuurlijk wel wat te melden vandaag, maar was er helemaal bij ingeschoten.

Babeth,tot nu toe kan ik het nog goed combineren. Heb er nu 4 die ik begeleid. een keer per week meten en wegen en bespreken hoe het gaat, dus het valt nog mee. Gelukkig zie ik ze bijna elke dag aangezien het collega's zijn. Met nr 4 zal het iets intensiever worden, heeft begeleiding nodig, zei ze zelf.

Fren, goed van je dat je hem bij junkmail hebt gezet, hihihi

wat had ik dus te melden. ben zojuist terug van de muziekwaterbedtherapie. heel apart om te ervaren. Kan het nu ook nog niet uitleggen hoe en wat je voelt, moet het eerst even verwerken en dan zal ik het proberen op te schrijven. Zal dus morgen worden. moet dadelijk namelijk weer naar de sportschool.

Ik zal hoogstwaarschijnlijk wel wat gaan merken van deze sessie, is echter niet erg, gewoon toelaten, want we zijn ja bezig met het weer in balans brengen van mijn lichaam en het gevoel.

Wat wel grappig was, toen ze vroeg of ik moeite had met aarden. eigenlijk wel, want toen ze aan me voelde bij mijn benen, was daar heel weinig tot geen trilling merkbaar. er zat ook spanning in mijn voeten. Het leek dus erop alsof ik de onderkant van mijn lichaam dus eigenlijk bestuur met de bovenkant van mijn lichaam. morgen meer uitleg hierover.

fijne avond allemaal en Syl, als je het lees, knuffel meid en ik denk aan jullie!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Jeetje Fren, dat zal idd schrikken zijn geweest. Goede actie van je om je baas gelijk af te weren, jij en je meiske hebben nu rust nodig. Wie weet kmt er dan nog een fijne groeispurt. Probeer je geen zorgen te maken maar te ontspannen! Dikke knuffel.

Tool ben benieuwd naar je verslag.

Sen lekker moe ;-) herken ik wel. Gewoon slapen als je de kans krijgt.

Hier dan nu idd alsnog weekend haha. Ben wel de hele dag aan slag geweest, zo raar.

Geplaatst

Zo dan niet zo veel schrijven hoor, kan ik niet bijhouden zo...... hihi

Syl meis in schrik van je berichten.......... heel veel sterkte voor jou, J en iedereen die er mee te maken heeft.

Fren lekker verlof nu, idd ff schrikken, maar gelukkig alles goed en onder strenge controle. Ruben was ietsje zwaarder dan jullie meiske nu en ik was 38 weken. En de gewichtsmetingen zijn een momentopname en steeds moeilijker, Ruben werd op 2300 gr geschat en ze zaten er dus een dikke 300 gr onder. Lekker rustig aan doen en heel groot gelijk dat je van je baas junkmail hebt gemaakt. Lekker breien en cocconnen. Dat is wat je nu moet doen en vooral genieten van deze bijzondere laatste loodjes.....

Ivfsh lekker thuis en alles gaat goed. Mooi zo ook lekker genieten dus..... Ik was na de kz ook heel "dik" van het vocht. Dat plaste ik in een week weer uit, jeetje wat was ik een opblaaspop zeg........

Ruby nog iets gehoord van de badkamer???? Of beter gezegt over de badkamer.....?

Verder ben ik het weer kwijt *schaam*schaam*

Hier gister de oplevering gehad. Gelukkig hadden we iemand van vereniging eigen huis meegenomen voor de opleverings keuring. 36!!!!!!! puntjes die nog verbeterd moeten worden. Allemaal van die lullige kleine dingetjes o.a. het vastzetten van de deurbel of het in werking stellen van de mechanische ventilatie. De keuringsman vond het er erg veel, normaal zijn het er gemiddeld 23 dus we zitten er flink boven.

Maar als alles maar netjes opgelost wordt is het prima.

De sleuven voor de extra stopcontacten zijn geslepen en dus af!! Al het nodige meeverhuist wat we nu nodig hebben, al wat lampen opgehangen, loopbrug gemaakt voor pad naar de voordeur dus we zijn flink op dreef. Ik ben vandaag voornamelijk bezig geweest met het doen van boodschapjes voor dingen die we nodig hebben, meterstanden doorgeven, hypotheek dingen regelen enz. Ruben was vandaag naar de opvang dus ook nog even thuis wat aan kant gemaakt, voor de kleine moet toch alles een beetje proper zijn. Al met al lekker druk. 's avonds wil ik toch wel graag thuis zijn, de kleine jongen heeft zijn rust hard nodig.

Op facebook staan foto's!!!!!!

Liefs voor allemaal en een :aaaflowersmiley:

Geplaatst

Fren, dat is schrikken.Hopelijk doet de rust jullie goed. Je baas moet er helaas nog even aan wennen blijkbaar.

Wij zitten in de auto op weg naar wintersport. Gek idee. Heb het gevoel dat ik net terug ben uit Spanje (is eigenlijk ook zo ;-). We gaan daar wel internet regelen dus ik verwacht regelmatig online te zijn.

Geplaatst

Fren wat schrikken zeg en dan je werkgever met de mail, dat doe je toch niet. Hoop wel dat je kunt genieten van je verlof nu en het zal een prachtige sjaal worden!

Bedankt voor jullie steun en lieve sms'jes en kaartjes. Waardeer ik enorm. Ik lees mee, kan het nu eenmaal niet laten. Ik sta zelf even in een laat ik het overlevingsmode noemen. Moet alles op een rijtje krijgen, de vraag hoe is het? mijd ik wel.

Geplaatst

Hè lieve Syl, fijn dat je even wat laat horen. We zijn er voor je hoor!

Kaartje, heerlijk toch, weer lekker op vakantie! Geniet er naar van!

San, heb de fotos op FB gezien; Woehoe wat een mooi huis! Slim ook die loopbrug. Zal een hoop zooi schelen.

Thanks voor jullie lieve reacties gister. We maken ons niet te veel zorgen hoor, alle andere metingen waren immers goed en qua lengte zit ze tegen de bovenste curve aan. Vin denkt dat we gewoon een lang meisje met een wespentaille krijgen ;-)

Ivfsh, hoe doet catootje t? Al weer een week oud! Wordt je lekker vertroeteld door je ouders?

Geplaatst

Syl,fijn dat je je meld :-) sterkte en knuffel x

Fren,gelukkig weer relaxter, slim plan om je mail handiger te archiveren direct bij binnenkomst :-) nu tijd voor rust, wie weet wat jullie meisje nog doet de laatste weekjes groei nu je gaat relaxen

Manlief zo ophalen van schiphol, blij toe 4 dagen lang genoeg, wel veel weggeweest voor werk, ook praatjes s avonds, maar t blijft ongezellig.

Lieve meiden wilde nog laten weten dat het de laatste tijd steeds beter gaat, ik heb het idee dat het verwerkingsproces rond kinderloosheid goed verloopt. Ik mer dat de wanhoop wegebt, ik kan ernog wel verdrietig om zijn,en weet dat dat ook pijn zal blijven doen, maar ik ben gewoon weer plannen aan het maken, ben weer enthousiast voor kleine dingen en kan meer genieten. Ook concentratie wordt weer beter. Ben toch welopgelucht te merken dat de omslag erin zit, even ego:-) best wel trots op manlief en mijzelf. En op jullie lieve meiden, heel blij met jullie steun hier, dat draagt ook echt bij tot deze positieve intwikkeling xxxx knuffels!!!

Geplaatst

Eef ik ben onder de indruk. En dat meen ik echt serieus. Zo knap hoe je het proces ook beschrijft.

Hier is het op het moment wanhoop. Nu de volgende poging dichterbij komt, merk ik dat ik meer angst dan hoop heb en dat maakt me heel onrustig. Tot nu toe had ik altijd wel weer een soort 'zin', de dive was er, ik wilde weer verder. Dat mis ik nu heel erg. Soms komt het even op, zoals toen ik de prednisolon meekreeg bij de apotheek. Maar over het algemeen zie ik er zo vreselijk tegenop. Ben zo bang mezelf weer kwijt te raken. Ik wil nog steeds heel erg graag kinderen. Maar of ik dit allemaal nog wil, dat begin ik me steeds meer af te vragen. Herkennen de meiden die gestopt zijn dit? Kaartje vertelde dat ook wel herinner ik me. En eerlijk gezegd vind ik dat dan dus ook weer eng: het idee dat ik misschien wel aan stoppen toe ben. Kortom: moe, dipperig, onrustig... bleeeghhh.

Knuffels lieve meiden, ik kom later wel weer gezelliger terug hoor ;-)

Geplaatst

Lieve Henne, het enige wat ik je nu kan meegeven is dat zowel manlief als ik zelf, terugkijkend, de laatste poging heel onzeker waren. Het was ook een klap toen het weer negatief was (naarmate de teleurstellingen toenamen leek het wel steeds benauwender ook omdat we zo geconfronteerd werden met afnemende kansen) maar terugkijkend zeggen we allebei, zelfs manlief!!!, we zijn toch heel blij dat we de laatste poging/ sec opinion gedaan hebben, ander ziekenhuis, ander schema. Het helpt ons ook in het verwerken, en aanvaarden, een gevoel dat we er alles aan gedaan hebben.

In de periode echter voor en na de poging weet ik ook nog goed te herinneren dat de stemming en het gevoel van hoop/wanhoop elkaar zo snel kon afwisselen. We leven hier allemaal enorm met je mee, en we weten denk ik ook allemaal hoe zo'n proces werkt, het hoort er bij, en is zwaar. Heel gelukkig hebben we hier ook een aantal geweldige voorbeelden die laten zien dat het niet zo vreemd is andere methoden/ nieuwe behandelingen te proberen. Ik hoop dat dat ook de kracht geeft om er nu voor te gaan. Verder is het echt natuurlijk iets voor jou zelf en voor je man om samen te kijken, wat kunnen we aan en hoe gaat het met ons, jullie wens is zo groot, maar de teleurstellingen ook, dus nogmaals het is niet gek dat je je zo voelt! Misschien helpt het voor vandaag om het gevoel toe te laten, en daarnaast gewoon goed voor jezelf te zorgen, iets te doen waar jij je echt getroost bij voelt of gewoon lekker met een dekentje op de bank ; -) (en natuurlijk gewoon hier van je afschrijven) Dat zijn zo'n beetje de dingen die ik heb zelf heb gedaan als ik me #@$# voelde ; -( zelf merkte ik wel dat dat rust gaf, dat toelaten. Ook regelmatig opstandig geweest, me niet zo willen voelen etc dat maakte het rotgevoel vaak sterker in plaats van zachter. Tot zover wijze raad, ik weet zeker dat je je weg er in gaat vinden, ook vandaag, die veerkracht heb je hier zo vaak laten zien, knuffels voor jou meissie

Geplaatst

Henne je hoeft echt niet altijd gezellig te zijn en Eef: petje af hoe jij ermee om gaat en Henne weer van wijze woorden weet te voorzien! Topmeiden!!

Syl sterkte!

Kaartje, lekker op wintersport, veel plezier!!

Geplaatst

Syl, knuffel. Overlevingsmodus nu hard nodig! We vragen gewoon niet hoe het gaat, dat weten we donders goed.

Eef, wow: trots op jou en jullie!

Henne, heel herkenbaar. Ik vroeg me ook af, ga ik niet te ver nu? Maar eenmaal echt begonnen, sloeg dat snel om: "nouja, wordt vast nix... dan hebben we het maar geprobeerd-achtig". Hoop bij jou ook!

Kaartje, heerlijk naar de sneeuw. Er ligt ook zo'n lekkere verse lading. Enjoy!

Geplaatst

Syl, fijn dat je er toch weer (even) bent. Je hoeft niet te reageren en de vraag 'hoe is het' zal ook niet gesteld worden, we weten het allemaal goed hoe moeilijk het is en zeker in jullie situatie. sterkte meid!!!

Eef, wat heb je het toch weer mooi verwoord en ik weet zeker dat henne hier ook weer kracht uit zal putten.

henne, meid, niet vreemd dat je je zo voelt. ik denk dat velen van ons ook op zo'n punt zijn gekomen om binnenkort zullen staan en ook precies dezelfde gevoelens en emoties zullen hebben.

Ik kan je alleen zeggen, geef eraan toe. laat het niet binnen in je, maar schrijf of praat het van je af. Dan zal het waarschijnlijk makkelijker zijn, nou ja, je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel. een soort van meer berusting-achtig gevoel.

Tuurlijk zull je nu ook een soort van schermpje omhoog trekken, zelfbescherming, logisch, want het gevoel van de teleurstelling, zoals Eef ook al schreef, wordt (naar mijn idee en bij mijn vriend ook) heftiger.

Mocht het bij ons onverhoopt niet lukken, dan weten we wel dat we er nu echt alles aan hebben gedaan om een zwangerschap toch mogelijk te maken. Als het dan toch niet zou lukken, dan denk ik dat het in het verwerkingsproces wel iets 'makkelijker' zal gaan. rouwproces en -tijd zullen we wel nodig hebben, maarik merk zelf ook dat het langzaam aan genoeg wordt...hoe moeilijk ik het nu ook vind om dit op te schrijven. Ik weet dat je toch weer de kracht zult vinden om ook deze cryo-tp goed te doorstaan en ik duim met je mee dat het goed gaat!!!

Goed...weet nog niet precies hoe ik het allemaal moet omschrijven wat er gisteren gebeurd is, maar ik zal een poging doen...van de muziekwaterbedtherapie.

Je ligt dus op een waterbed en daarnaast is een stereo-installatie die is aangesloten zeg maar op het bed. Boven me (in het plafond) waren boxen verwerkt.

Lekker onder een deken en comfortabel gaan liggen. Ze begon met een liedje van Enya, gebruikt ze meestal om te beginnen omdat dit liedje al veel kan vertellen over hoe iemand zich voelt en hoe hij/zij dit ervaart.

Toen ik de eerste trillingen voelde, dacht ik in eerste instantie, wow...wat is dit??? Het sloeg in eerste instantie op mijn borst rond mijn hart. Ik lag overigens op mijn rug, dus je voelt het als eerste daar. een hele aparte gewaarwording. Je voelt de muziek (en je hoort m ook) als het ware door je lichaam gaan.

Ik heb mm in eerste instantie alleen in mijn bovenlichaam gevoeld. Begon bij mijn hartstreek en buik en heel langzaam ging het door naar mijn heupen/bekken en ook mijn benen.

Ze bleef er wel bij zitten en ik kreeg verschillende liedjes van Enya te horen, verschillende klanken en zang dus ook.

Ze voelde na een tijdje aan mijn benen en merkte op/vroeg of ik moeite had met aarden. Dat klopt. ondanks dat ik de yoga geef en op het einde dus de meditatie/relaxation geef, heb ik zelf veel moeite om te aarden/gronden en dat was ook te merken. De trillingen kwamen niet echt door tot mijn benen/voeten. Ze voelde ook spanning in mijn voeten en heeft deze op een gegeven ook 'losser' gemaakt, meer vrij van spanning. Toen begon ik de trillingen wel iets meer te voelen. Toen ze haar hand op mijn borst legde vroeg ze welke beweging ik prettiger vond, als ze met haar hand vanaf mijn buik omhoog ging of omlaag. De omlaaggaande beweging vond ik prettiger. Was ook weer 'grappig', want hieruit bleek dat ik wel wilde aarden, maar het gewoon niet kon of nog niet wilde toelaten. de meeste trillingen bleven voornamelijk geconcentreerd in mijn bovenlichaam. Dus ondanks mijn vele gesport en ook dat ik toch wel goed kan ontspannen of me eraan kan overgeven, controleer ik mijn onderlichaam vanaf mijn bovenlichaam en vertel ik het eigenlijk wat het moet doen. Alsof ik een soort van deksel op het potje heb gedaan, waarschijnlijk ook om min of meer weg te stoppen wat er allemaal gebeurd is en dat ik sommige zaken die gebeurd zijn ook niet zelf voor gekozen heb. Net als wat Guusje al eerder aangaf, ik heb het gevoel/idee dat bij ons ook de ergste klap nog moet komen, maar op dit moment laat ik het gewoon nog niet toe. zelfbescherming ook denk ik en ook nog niet echt goed de tijd genomen om alles te verwerken (eigenlijk dus ook vanaf 2009, maar ook wat er allemaal eerder gebeurd is).

In eerste instantie lig je met je hoofd op een kussen en daarna wordt het kussen weggehaald. Dit om zo ook mijn 'hoofd' vrij te maken, losser te maken, opener.

Werd dus nu een ander stuk muziek op gezet. en dat sloeg meteen op mijn keel/hals, alsof iemand dit aan het afsluiten was, een heel drukkend gevoel, niet echt prettig eigenlijk, maar naarmate de muziek vorderde, werd dit gebied wat minder drukkend. Je beent je dus ook eigenlijk steeds bewust van de trillingen die door je lichaam gaan. soms is het iets sterker en dan weer heel lichtjes dat je de trillingen voelt. Naarmate deze muziek verder ging, voelde ik het ook steeds meer in mijn benen en dat was goed. Dat ik het al zelf zo goed voelde en me er ook bewust van was.

Als afsluiter werd er een vrolijk Hebreeuws liedje opgezet. trillingen waren nu iets minder merkbaar, maar ik bedenk me nu dat ik waarschijnlijk daardoor gisteravond toch heel veel energie heb gekregen en me heel vrolijk voelde.

Hoe heb ik me daarna gevoeld. Tegelijk licht, maar ook zwaar. was wel licht in mijn hoofd en had ook moeite om goed na te denken. Komt natuurlijk omdat bij het voorlaatste lied, dat lange deel, mijn hoofd op het waterbed lag zonder kussen en de trillingen dus goed voelbaar waren.

heel rare gewaarwording om je op het zelfde moment zwaar in je armen en je benen, je eigenlijk heel moe voelen, maar tegelijkertijd ook heel licht.

het kon dus ook goed zijn dat ik er wat van zou gaan merken, ik kon me verdrietig voelen, leeg, vol, huilerig, moe. het kon zijn uitwerking hebben.

Het blije gevoel en dat ik me energierijk voelde heb ik gisteren gehad.

maar ik merkte ook dat ik mijn gedachten niet goed erbij kon houden. Bij de power, het introgedeelte, het verwelkomen van de mensen enzo, ging heel warrig, de choreo's gingen super... en bij de yoga, was ik op het einde, na de relaxation/meditation helemaal de kluts kwijt. Wist niet goed wat ik moest zeggen en was min of meer wartaal aan het uitslaan, hahahaha. Daarna was ik ook echt moe...moest A. nog ophalen van zijn werk en had echt hele kleine oogjes. als het kon, zou ik slapend rijden, maar dat gaat niet.

Heb uiteindelijk ook tot 10 uur vandaag geslapen. normaal ben ik niet van het lange slapen...dus ben benieuwd wat me vandaag nog allemaal te wachten staat...

het begin is er in elk geval.

gaan nu naar de winkel.

liefs,

Tool

Geplaatst

@ ivfsh, ik zag zojuist (na heel veel terug lezen) dat m'n berichtje toch niet helemaal goed is gegaan bij t plaatsen...

Maar alsnog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige dochter!!! Ennuh, mooie naam!

Hopelijk is t echte genieten nu begonnen, nu je weer lekker thuis bent.

@ andere meiden, ik heb zoveel moeten bijlezen, dat ik t nu al niet meer weet hoe of wat....Excuse me! ;-)

Heb maandag een kleine operatie ondergaan, dus heb de hele wk veel geslapen (waarsch vanwege de narcose?).

Ik ga vanaf nu weer wat beter m'n best proberen te doen t bij te kunnen houden...

Liefs naomi

Geplaatst

Meiden, wat een rust hier!

Naomi, niets ernstigs hoop ik? Voel je je ok?

Ivfsh, wat een schattige foto's van catootje! (dec-topic voor de liefhebber)

Hier ook weinig nieuws hoor, merk dat ik me langzaam overgeef aan m'n verlof. Lijkt ook wel alsof de moeheid vd afgelopen maanden er ineens uitkomt, alles gaat langzamer, moet er nog wel even aan wennen, haha.

Fijne zondag meisjes!

Geplaatst

Naomi, hopelijk niets ernstigs dat je een kleine operatie hebt moeten ondergaan? beterschap. kan idd heel goed zijn dat je nog last van de narcose hebt. Rustig aan meid!!! en voel je niet verplicht om mee te schrijven! Als het niet lukt om overal op te reageren, is dat niet erg!!!

Fren, zou best kunnen dat het nu allemaal eruit komt. Gewoon lekker aan toegeven, waarschijnlijk kun je ook niet anders, hihi.

Ga dadelijk naar de sportschool, we hebben een relax zondag, met ontbijt, aangepaste lessen (met een relaxthema) en tussendoor kun je ook nog een pedicure krijgen, massage, en geloof ook nog een meditatie, gezichtsbehandeling ook nog...mmm...lekker...dus ik ben er pas weer later op deze dag.

fijne zondag allemaal!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Klinkt goed tool!!!

Ik lag net te denken dat ik misschien straks wel ff naar t zwembad ga, lekker bubbelen, drijven en dergelijke. Heb ik al weken zo'n zin in!!! Ook relax dus!

Geplaatst

Zo ook ff melden!!!!

Hier druk druk druk, zat er gisteren duidelijk ff heel erg doorheen. Zag het allemaal niet meer zitten hihi.

Gister kwam er niks uit mijn handen, voelde me schuldig tegenover Ruben dat hij de hele week al weggebracht was overal heen. Schoonmoeders die goed bedoeld het liefst 24 uur per dag op hem zou passen zodat wij door kunnen aan het huis. Kan niet goed duidelijk maken dat ik het moeilijk vind nu. Eindelijk na zoveel vechten eindelijk een kleine en hem nu steeds onderbrengen want papa en mama hebben het druk. Ze zeggen dat ik het zo niet moet zien, maar het gevoel is er nu eenmaal. Hij groeid maar 1 keer op en het gaat al zo hard. Vandaag gaat hij lekker mee. We gaan een muur behangen die niet meer door de schilder nagelopen moet worden. De rest van de kamers heeft ie niet echt netjes behangklaar achtergelaten dus hopelijk komt ie dat van de week doen. Anders kunnen wij niet verder......

Geplaatst

Tool en Fren geniet van je relax zondag!!!!!

Wennen he Fren in de verlof modus komen. Maar dat komt vanzelf, laat het over je heen komen.

Geplaatst

San, ik snap je gevoelens tov Ruben heel goed, maar draai t om; jullie zijn druk om (mede) voor hem een prachtig huis te creëren. Tis niet zo dat je hem ergens 'dumpt' om avond aan avond de kroeg in te duiken! Loopt wel los meis!

Geplaatst

Ow jammer Fren, qua bad! Hier ook bubbels, maar ga er minimaal in. Zo'n droge huid, ik val praktisch uit elkaar erna. :)

Wanneer jij nu weer controle? Ik morgen hopelijk nu wel die bloeduitslag met kansen van antistoffen effect op de kleine.

San, ik kan me heel goed voorstellen hoe je voelt tegenover Ruben! Maar hij plukt straks ook de vruchten van het nestje dat jullie nu aan het bouwen zijn. Hij heeft dat er vast graag voorover!

Geplaatst

Mik, ik moet dinsdag en vrijdag aan de ctg en dan volgende week maandag weer controle en echo. Dan ben ik 37w4d. Bedenk me ineens, ik moest vrijdag ook bloedprikken maar heb geen idee wanneer ik daar de uitslag van krijg. Zal er dinsdag naaf vragen. Als ik dat niet vergeet tenminste, zoals heel veel de laatste tijd ;-)

Overigens hier helemaal geen bad, alleen douche. Misschien dat ik er daarom zo'n zin in heb...

Geplaatst

Mogge meiden. Voel me vandaag gelukkig wat beter. Heb gisteren het advies van Eef opgevolgd (dank je wel lieverd!!) en er maar aan toe gegeven. Wat klusjes in huis gedaan en daarna op de bank in slaap gevallen. Was kennelijk nodig. Ga nu snel douchen en aankleden want wil even de stad in.

Fijne zondag allemaal! San, gezellig behangen met Ruben erbij. Fren, jammer dat bubbelen niet meer mag. Tool veel plezier met je relax dag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden