Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne, wat een eer! Kan me voorstellen dat je een traantje moest laten.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Guus, goed om te horen dat jullie verder gaan met de cryo's! Brengt weer wat licht aan de horizon

Henne, dat is zeker een hele eer zeg!

Wen, welkom!

Babeth, ik krijg langzaam aan wat meer vertrouwen maar er blijft toch een zekere terughoudendheid. Komt 'vanzelf' wel denk ik

Meiden, ik lig al in bed. Lekker pitten. Morgen weer de hele dag werken. Truste allemaal

Geplaatst

Idd S€N, licht aan de horizon. :-) Het maakt me weer wat blijer.

Slaap lekker!

Ik ga ook slapen, morgen weer werken.

Wen, welkom hier!

Geplaatst

Hoop doet leven Guus. Ook al is hopen volgens mijn haptonome 'een berg met stront' waar je niks aan hebt ;-)

Over bergen met stront... hihi, nee hoor. Buik lijkt (met nadruk op lijkt) vandaag beter, maar ben misselijk, koud en gewoon niet lekker dus ga me zo toch ziek melden. Ik kruip in bed. Hulp komt wel, maar die kan de slaapkamer dan gewoon laten zitten. Ga zo ook apto voor morgen verzetten, wil even echt uitzieken anders blijf ik kwakkelen en dat is niet handig met de cryo in het voruitzicht.

Tot laterssss

Geplaatst

Ik zo weer naar t zh voor een ctg. Ben benieuwd.

Caro, ook veel succes, hoop dat je gewoon lekker terug naar huis mag straks. Tas wel klaar?

Henne, toch een buikgriep te pakken denk ik? Doe maar rustig aan!

Geplaatst

Fren succes zometeen!

Henne, heel verstandig!

Tas nog niet klaar, ga zo verder. Straks eerst naar verloskundige nr. 2 voor kennismaking, misschien maakt zij ook weer een 'pretecho'? Vanmidddag serieuze werk in het zh. Daarna nog zwemles dus drukke dag en slecht geslapen, mmm... hopelijk nog ergens een half uur tijd voor een tukje vandaag.

Geplaatst

Grrrr, dit slaat echt negens op. Lig in bed, in katoenen shirt, onder katoenen dekbed....jawel, rode plekken. Wat is dit???!! Het moet nu haast wel iets met eten zijn, zou het anders echt niet weten. Begin alleen wel ernstig te twijfelen aan die cryo volgende maand. Is dat wel zo wijs als mijn lijf duidelijk van slag is? Misschien Pf maar even mailen vanmiddag. Weet het zelf echt even niet meer :-(

Caro succes vandaag. Drukke dag. Hoop dat alles goed is!

Fren ook succes!

Geplaatst

Dank je Henne. Maar wat gebeurt er toch allemaal met jouw lijf? Wat heb je gegeten vandaag/gisteren? Het moet wel iets van eten zijn dan inderdaad? Of een hardnekkig virus, kan dat niet?

Geplaatst

Hei!

Lees mee maar weinig tijd om te reageren. Merel is ziek. Een kinderziekte, komt goed maar kost energie.

Eef, vol bewondering voor hoe jij omgaat met jullie weg en hoe jij dat onder woorden kan brengen en anderen kan steunen!

Dikke omhelzing, denk aan jullie!

Geplaatst

ola chicas! heel de ochtend druk in overleg geweest, pff, mijn hoofd ziet scheel van de cijfers en de verzoeken en de inkomende facturen.

Dadelijk om 1 uur weer overleg, hopelijk maar een kort overleg.

Straks naar DD, afspraak is vervroegd, hoop dat we het redden.

henne, wat een eer en speciaal dat je gevraagd bent. het zou heel mooi en nog meer bijzonder zijn als jullie idd samen zwanger zijn!! Mij is dat helaas nog niet gelukt, hihihi. Jou gaat het wel lukken!

Enne, tja, wat is wijsheid in jouw situatie? heel vervelend dat je nu weer last hebt van een uitslag. Zou dan wellicht toch iets van het eten zijn. mss toch iets waar die E310 in heeft gezeten? hoop dat dr. P. je een goed advies kan geven. Zou zonde zijn als je de cryo gaat doen en er zit toch iets mis.

sterkte

Caro, controle al gehad???

verder hier niet veel te melden.

Geloof dat ik donderdag weer acu heb en maandag de 30e weer de muziekwaterbedtherapie.

ga even shaken.

Syl, knuffie voor jou!!!

Geplaatst

Gelukkig weer thuis, alles goed. Bloedwaarden ok, bloeddruk ietsje gezakt (al blijft ie wel hoog), urine goed, spoortje eiwit maar niet genoeg om je zorgen over te maken, suiker die laatste iets te hoge waarde vond ie niet erg. Volgende week weer terug, hij gaat voor de 37 weken! We zullen zien... Nu snel proberen nog een half uurtje te slapen...

Geplaatst

Al bericht van Fren?

Caro goede berichten gelukkig, trusten!

Merel beterschap!

Henne, wat een klotezooi. :( Als je ff wilt brainen met me, dat kan. Ben vanmiddag thuis, ff skype of phone als je dat prettig vindt. Voor mij wat fijner dan typen.

Hier drukke werkochtend gehad en net kado's man opgehaald en ingepakt. Morgen verjaardag!

Geplaatst

Caro mooi zo! Weer gerustgesteld.

Miki je bent toch ook een lieverd. Maak denk ik nog wel van je aanbod gebruik. Moet het alleen nu even allemaal nog zelf laten bezinken...ik draai nog een beetje te veel in cirkels met m'n gedachten. Ben nu wel begonnen aan een eetdagboekje, ook opgeschreven wat ik draag. En zo alan beer er nog even bijpakken. Uiteindelijk is er met prednison erbij eigenlijk juist geen reden om een tp uit te stellen.

Fren was alles goed? Zo op het laatst vind ik stiltes altijd een beetje eng....geen nieuws is dan niet altijd goed nieuws.

Geplaatst

Ctg Fren was goed las ik in feb topic!

En wat je zegt, idd op de prednisolon zou de allergie de kop ingedrukt moeten worden. Alleen zondag kwam het er bij mij toch dwars doorheen. Je wilt liever niet de hele zwangerschap erop moeten! Dus uitpluizen ervoor is ook wat voor te zeggen. Een dagboekje kan geen kwaad. Alleeen hebben allergenen ieder afzonderlijk een andere incubatietijd. Wat en hoe weet ik niet goed (meer), maar wel nodig te weten om echt te kunnen interpreteren. Nog meer gepluis. :( Ook al ben je daar goed in!

Geplaatst

Ik ben er al achter dat het vaak op maandag/dinsdag is, vier van de vijf keer. In het weekend eet ik vaak wat 'losser', dus dat kan wijzen op een vertraagde reactie. Die keer op zaterdag is dan weer twee dagen na mijn vrije donderdag...ook een dag waarop ik wel wat andere dingen eet dan op werkdagen. En ook al is het nu nog twee keer wel gebeurd na stoppen met die pillen, ik ben ervan overtuigd dat die invloed hebben. Die hebben mijn imuunsysteem geactiveerd. Ik heb ooit eerder een periode zo gehad, maar toen had ik overduidelijk directe reactie op aardbeien en chocola. Is vanzelf weer overgegaan. Heb inmiddels ook een ander supplement dat ontstekingsreacties juist al moet remmen, dus ik geef de moed nog niet op dat het met een sisser afloopt.

Ik ga even feb topic lezen :-) goed nieuws is altijd leuk.

Geplaatst

Moed ook niet opgeven Henne, kijk naar mij!

Hier ook een reactie van Pfeiffer op die recente uitslagen. Hij weet ook van allergie aanval zondag, maar zegt toch: stoppen (afbouwen dan eerst). Gaan we doen, vanaf morgen! Hopen dat ik nu deze keer geen continu aanhoudende (en erger wordende) jeuk / exceem krijg. Voor mij maakt dat niet uit, maar qua immuun potentieel wel voor de kleine.

Maar gaan we niet vanuit, wij gaan ook voor een sisser hier Henne!

Geplaatst

Haha, ik merk dat de meldplicht voor mij ingesteld is...

Alles was goed, ctg zag er goed uit. Deze gyn was heel nuchter en gaf aan dat ze verder zoeken obv de groeiecho van vrijdag, maar dat ik me geen zorgen hoef te maken. Ze was ook verbaast dat ik vrijdag wee moet én as maandag weer een echo heb. Normaal gesproken moet er kennelijk twee weken tussen zitten, bij míj zit er nu 10 dagen tussen. Nou ja, dat zoeken de gyns onderling maar uit!

Net teruggebeld door babypark over het bedje: gister zouden ze de beschadigde delen (hoofd + voeteneind) komen vervangen. Voeteneind is ook gedaan, alleen het nieuwe hoofdeind was weer beschadigd. Vertelden ze me dus net dat het weer in bestelling is en dat het minimaal twee weken gaat duren... DACHT HET NIET! Word straks teruggebeld, maar ze regelen het maar. We hebben al in okt besteld, tweede week dec levering en dan nog kiele kiele rondom m'n uitgerekende datum? 'ja mevrouw, anders belt u voor een afspraak nadat de baby is geboren'. Euh, nee dus... Wil in ieder geval een tegemoedkoming want dit slaat nergens op.

Heerlijk, hormonen ;-) ga lekker ongegeneerd rellen straks!

Verder prima, vluchttas staat helemaal klaar, enveloppen geschreven. Weer een paar puntjes van de lijst af.

M'n schoonzusje is net weg met neefje: hij gaat mijn baby een schone luier geven als ze er is en hij vond mijn 'wagen' erg mooi (kinderwagen). Leuk om te zien, en te horen, die prietpraat van een jochie van 2,5. We hebben een half uur lang spoken verjaagd, ze zaten overal: onder de tafel, in de gordijnen... En baby spoken moet je met een zacht gefluisterd 'boe' verjagen. Goed dat ik dat nu weet ;-)

Caro, las dat het bij jou ook goed was, fijn. Zou wat zijn, dadelijk liggen we op hetzelfde moment te bevallen! Ik moet nog 3 weken nl en las dat ze jou met 37 weken willen inleiden? Denk misschien wel dat je me gaat inhalen...

Henne, voel je je al weer wat beter? Wat waardeloos dat je nu overal allergisch op reageert! Slim om bij te houden wat je eet en draagt. Wat ik nog dacht: is J misschien van verzorgingsproducten gewisseld? Zou in het overtrek getrokken kunnen zijn. Of wellicht is de samenstelling van je wasmiddel nu fractioneel anders! Of, nu ik er over nadenk, gebruikt je hulp haar eigen schoonmaak middelen?

Ursula, succes met merel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden