Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caro hoe kan het dat je zo weinig bent bijgekomen?

Enne geniet van je friet.

Ik zit gezond aan de sushi, ahum???

Ivfsh wat was jou avondeten?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee meiden,

Esther: lastig hoor. Ik vind 20000 rest schuld ook best heel veel. Als je het nu nog eens over de helft zou hebben, zou het weer een ander verhaal zijn. Moeilijk hoor. Denk trouwens wel dat als verkoop van huis je meehelpt om veter in de toekomst zult staan, je het misschien gewoon moet doen! Je wil graag een verandering, bent daar best naar op zoek wie weet is dit het moment.

Henne: lekker opwarmen thuis!

Fren: op deze manier komen ze erachter hoeveel jij altijd opakt op je werk.

Tool: weer veel energie uit je berichtje!

Ceeke: knuffel voor jou!!

Ook voor alle anderen natuurlijk!!

Hier alles goed, tis een heerlijk meiske. We zijn elkaar echt aan het leren kennen. Morgen ga ik in principe naar huis. Alleen nog eve bloeddruk in de gaten houden, die was vrij hoog. Wat wel grappig was: iedereen van de midwife hier zijn echt schatten! Behalve 1, die is er goed in me meteen tot hoge irriatiegraad te brengen en zelfs ar ook. En dat zegt echt wat, komt net vaak voor. De keren dat zij mijn bloeddruk checkte was 'ie echt torenhoog :-)

Vandaag ook met fysio gesproken over herstel na keizersnede. Poeh, ik zal heel wat aanpassingen moeten maken. Het lastigste is nog erop uit gaan. Mag niet autorijden en alleen wandelen op vlakke stukken. We wonen op een heuvel.. Tja. Komt allemaal wel weer helemaal hoed uiteraard, maar eens even overdenken hoe en wat het beste is.

Oh ja, geen sushi :-(. Haha komt later!

Geplaatst

Esther informeer erg goed naar de gevolgen van een restschuld. Mijn zwager is na een slechte verkoop van zijn huis in de schuldsanering terecht gekomen. Nu speelde daar wel meer mee (andere schulden) maar hypotheekverstrekkers zijn wel vaak de meest harde schuldeisers. Wil je niet bang maken, maar heb nare gevolgen van dichtbij meegemaakt en dat gun ik niemand, jullie zeker niet!

Geplaatst

pff het lukt me nooit om op allemaal te reageren, maar ik begin gewoon en weet dat ik met jullie allemaal meeleef ; -)

Ivsh, goede berichten! De midwife heette toch niet toevallig Catheri..... een van mijn minder favoriete collega's in het verleden, een ierse midwife, die als pleeg voor de liefde naar nl kwam. Volgens mij heb je haar irritatie opwekkende karakter goed neergezet..

Ik hoop dat je lekker naar huis mag en daar kunt cocoonen en herstellen met Catootje en Ar, en lekker verwend worden met leuk en gezellig bezoek en leuke babyknuffelmomentjes ; -)

En Fren, een mooi geboortekaartje dus ; -) leuk hoor, ik vind geboortekaartjes eigenlijk altijd zo schattig, vandaag was er wel een aparte. Een superlieve collega, maar wel erg tattoo minded, had geboortekaartje met daarop het mannetje op arm pappa, met levensgroot de naam getatoeeerd. Wel gedurfd. Het zijn zulke schatten, maar ik hoop dat ze wel echt blij zijn met de tattoo, en dat dat niet een liefdesroes is waarin ie is gezet...ik kan daar ook tranen van in mijn ogen krijgen, het is altijd zo'n mooi intiem trots lief moment voor de ouders, zo'n officiËle aankondiging, blij dat dit niet vervangen wordt door media en social media...

Caro, fijn dat die twee zo goed gaan, jij ook rustig aan doorzetten, fijn dat je alweer zo ver bent in zo goede gezondheid, denk je nog wel eens terug aan die tuthola van een dokter met die paar eicellen opmerking? Ik wel hoor, en dan ben ik altijd wel weer gerustgesteld, dat het niet gek is om ook op oudere leeftijd zo'n avontuur aan te gaan, jij bent het levende bewijs van het soms wonderlijke resultaat!

Es, hier ook een advies om op je gevoel af te gaan, wij zitten met een zelfde soort huis, en hebben het nog niet in de verkoop hoor, maar de markt wordt slechter, ik denk wel dat dit een goed moment is om te verkopen, die restschuld kan mogelijk ook vervelender worden als je langer gaat wachten in deze markt. Ik zou ook voor je dromen gaan en voor rust in je leven en je niet blind staren op het geld. Misschien is het een mogelijkheid om met iemand die je misschien kent en goed is met geld, wat worst en best scenario mogelijkheden door te rekenen, om de echte risico's helder te krijgen. Dat is toch echt een zaak van iemand met verstand van geld, de economie en de huizenmartk, beide kunnen variëren op het moment.

Ik weet wel dat mijn man en ik het gevoel hebben: we leven nu, en we hebben rotjaren achter de rug, we gaan er wat leuks van maken, mogelijk dat dit wel wat onzekerheden mee gaat brengen (verkoop huis, geld) maar dat gaan we dan beleven. Heb vertrouwen, maar reken wel door, of laat dit doen, desnoods door 2 verschillende mensen. Jullie bod is best nog wel snel gekomen, ik vind dat wel iets heel positiefs in deze markt! Maar het is dan ook wel een goed onderhouden en mooi huis!

Tool, je energie spat van het scherm hoor...good for you, succes met wegen!

Henne, pff allergieËn, je weet toch wel dat er steeds meer zelfstandige dermatologiecentra zijn zonder wachttijden he, googelen is zeker de moeite waard! Moeilijk iets die allergie, als ik jou was, zou ik alles met wol in een box stoppen en jezelf eens goed verwennen op modieuze fleecejasjes, die zijn er echt wel, belangrijkste is nu, behagelijk, comfortabel, geen allergie, en energie. Sterkte!

Miki, voor jou spannende dagen voorafgaand aan de uitslag, we duimen met je mee, en denken aan je, geloof gerust dat deze dagen spannend zijn!

Syl, jij en Kayla, dikke knuffels !!

Nou beetje geheugenverlies hier, iedereen fijn avondje, hier weer aan het werk en opgeknapt ( Nooit meer!) rot buikgriep!! Morgen weer spannend vrijwilligerswerk. Manlief paar dagen weg voor werk, bah... ga er maar wat leuks van maken, liefs iedereen xx

Geplaatst

Hee eef!

Fijn dat je je weer beter voelt! Dank ook voor je samenvatting aan iedereen! Mijn hoofd is kondigt moment een vergiet, dus fijn om ff via jou 'bij' te zijn.

En nee, ze heet Kate: dzjeee, wat een negatief, onaardig mens. Hoop dat ik haar vanavond niet tref. Hoewel et wel leuk zijn als bij haar m'n bd weer de pan uit zou rijzen, haha

Geplaatst

Gelukkig weer beter Eef! Veel plezier morgen, lekkere afleiding. Maar wel ongezellig ff zonder man.

Syl, tnx voor succeswens. Sterkte met jullie oude bes, taaie maar wel sneu hoor. :( En jullie al genoeg kopzorgen!

Henne, blij voor je: meer vrije tijd. Ik ben met die tijd vaker dingen gaan verkopen. 2e handszaakjes en marktplaats. Daar financierde ik mijn extra's van zonder schuld(gevoel). :) Misschien ook iets voor jou. Namelijk ook echt leuk om te doen! Balen van allergie, maar wel fijn dt het nu zo duidelijk leek. Vermijden is het toverwoord! En: prednisolon. :)

Ivfsh, morgen naar huis maar dan nog wel heeel rustig an. Echt doen hoor!

Edr, wat een zware keuze!!! Even de emotionele reden daar gelaten, want die staat als een huis. Maar rationeel klinkt mij huren (geld uitgeven zonder waarde opbouwen) met een schuld niet echt tactisch in deze tijd. Misschien beter wachten tot de markt aantrekt dan en je minder of geen schuld over houdt. Want als het in een slechte tijd snel gaat, kan dit dus nog gunstiger lopen in een goeie tijd? Sterkte hiermee, volg je gevoel maar in deze ook zeker je verstand!

Tool, goed bezig jij. En idd, weer lekker in the mood!

Hier heel emo, heel kwetsbaar, ook heel zwanger. :) Maar blijf positief, ook geen echte reden voor zorgen maar wel extra checks.

Gelukkig veel afleiding qua leuk werk en gezelligheid met familie / vrienden.

Dikke knuf lieverds

Geplaatst

he girls

net via mobiel een heel bericht geschreven, ben ik schijnbaar in de tussentijd uitgelogd, nu berichtje dus maar via laptop opnieuw proberen te schrijven.

Henne, balen van je allergie!! en nu dus naar de dermatoloog. Vervelend dat je nu waarschijnlijk op zo'n korte termijn wellicht niet veel kunt doen, of zou dat toch mogelijk zijn? eefs optie voor dermatologiecentra lijkt me wel een goeie, zeker als er geen wachttijden zijn. succes meid!!!

ivfsh, lekker genieten van catootje en af en toe dan eens een cranky midwife, hihi. gelukkig mag je morgen naar huis. doe maar lekker rustig aan. en er is wel een oplossing voor ht wandelen op platte stukken weg en jullie heuveltje naar de voordeur!.

fren, nog twee daagjes!!! loslaten is idd moeilijk, maar het is nu toch echt fren-en-beebtijd en hoe moeilijk het ook voor je is, je vervangster en je baas kunnen de problemen die zich nu aandienen wel aan!!! komt goed meid!! weet dat je erbij betrokken bent, maar denk nu aan jezelf en beeb!!

Caro, jij ook weer en goeie checkup gehad van de twins. balen dat je bloeddruk hoger was, maar verder toch alles in orde, toch? hoe waren de frietjes?

Es, moeilijk moeilijk, ik kan je hierin helaas geen wijze raad geven, maar met een schuld beginnen lijkt me niet echt prettig. mss idd een goeie optie om met iemand hierover te praten die hiervan verstand heeft en alle voors en tegens kan voorleggen en een afweging voor jullie zo makkelijker zou kunnen maken? sterkte meid!!

Syl, kayla als een taai taai, hihi, maar niet leuk natuurlijk om je huissdier zo achteruit te zien gaan, terwijl zo vrolijk verder stuitert. sterkte...hoop dat je vannacht wel beter slaapt en daarmee kayla dus ook.

resultaat; -3 kg. en in totaal 12 cm. waaronder 2 cm bij de rug (gemeten onder de borst). ben dus best wel trots op mezelf. gemiddeld zo'n centimeter eraf bij borst, buik, taille, heupen, bovenbenen en bovenarmen.

kruip nu even diep onder de deken, want de verwarming slaat telkens af/uit. om gek van te worden. denk dat we een nieuwe ketel nodig hebben. het wordt momenteel niet warmer hier dan 18 graden, zucht...kan net zo goed buiten gaan zitten...

testr, knuffel voor jou meid!!! stay positive, stay strong!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

eef, vergeet jou helemaal....fijn dat je opgeknapt bent van de buikgriep!!! veel plezier met het vrijwilligerswerk, balen dat manlief een paar dagen weg is voor werk. Je zult er beslist iets leuks van maken!!!

x

Geplaatst

Ik wil nog even posten dat ik zwaar onder de indruk ben van de ramp met het cruiseschip voor de kust van Italië, en het verlies aan levens. En dan de discussie tussen de kapitein en de kustwacht......dit staat zo ongeveer voor alles wat er mis is in deze tijd qua management, daar kan toch geen cursus coaching tegenop...effe generaliseren....

Geplaatst

Pffff lig in bed maar kan niet slapen terwijl ik zo moe ben?! Effe forum dan maar.

Ik ben echt zeer aangeslagen door de ramp bij Giglio. Ik heb op de Italiaanse tv en krant vreselijke beelden gezien. Totale paniek, doden die uit het schip worden gehaald pfff zo erg. Toen ik vanmiddag het gesprek tussen de kapitein en de havenhoofd hoorde was ik totaal verbijsterd. Ze vermoeden dat de kapitein onder invloed was van iets. Er loopt nu een toxologisch onderzoek. Het was echt niet normaal hoe deze man reageerde. Ik hoop dat er nog mensen levend uitkomen, maar ik heb er een hard hoofd in :-(

Geplaatst

ivfsh, dit is gebeurd toen jij lag te bevallen of net bevallen was van catootje. Kan me wel voorstellen dat je toen iets gemist hebt.

Maar idd, het is en blijft een vreselijke ramp.

Heb het filmpje ook gisteren gezien van de kapt. en het gesprek dat ie had met de kustwacht, niet echt goed verstaanbaar, maar er stond wel ondertiteling bij. niet normaal eigenlijk. zeer triest allemaal.

Geplaatst

hoi meiden

ik meld me ook weer even na een lange stilte, heb wel steeds wat meegelezen maar geen kans gehad om te schrijven.....

die ramp met dat schip, vreseljk en dan inderdaad die "conversatie!" met die kapitein.....geen woorden voor, las net dat hij weer thuis zit onder huisarrest. onbegrijpelijk!!!!

zag laatst die Justine bij DWDD, samen met een andere dame die op de boot aanwezig was, hefitg de beelden!

Ivfsh, je las dat je het nieuws gemist had, nou ik geloof dat ik 2 weken uit de lucht geweest ben ;-) Fjin te lezen dat het goed met jullie gaat! Ik moest wel even lachen om je berichtje over de dame die je bloeddruk omhoog weet te stuwen, je zou haar maar 9 dagen als kraamhulp hebben haha. Heerlijk dat je ouders komen, moet ook zo ontzettend fijn en bijzonder voor hen zijn. Hoe gaat het met je man, is hij weer een beetje "geland"?

Tool wat ben je goed afgevallen!!! super van je, ben je er al uit of je mensen gaat begeleiden of weet je het nog niet?

Esther, fijn dat er een bod is geweest op het huis, in deze tijd super en zo lang staat het nog niet eens te koop, wel een lastige dilemma van jullie, kan me voorstellen dat jullie het verlies op de koop toe willen nemen maar inderdaad, huren .....hoeft natuurlijk niet voor al te lange tijd te zijn? en de overdracht, kun je die mogelijk als de koop doorgaat niet tenminste een halfjaar verder doen?

Eef fijn te lezen dat je weer opgeknapt bent!!!!

Fren nog een dagje!!!!!!!! wat heerlijk! wat zullen ze je straks enorm missen. Ben erg benieuwd hoe jij het thuiszijn dadelijk gaat ervaren en ook als de kleine ukkepuk geboren is. Ik heb zelf altijd veel gewerkt en voel me ontzettend betrokken en gebaan met mijn werk. Maar moet zeggen dat ik alles heel god kon loslaten, ik stond er zelf van te kijken. Je moet je verder niet schuldig voelen he, je hebt tot je 36 weken gewerkt en ze hebben erg veel tijd gehad om aan het idee te wennen dat je er dadelijk een tijdje niet voor ze bent ;-)

Syl heel veel sterkte met je dappere Kayla en alle sores omtrent jullie mooie bedrijf!!! wat een toestanden, volgens mij is het vandaag ook weer een spannende dag voor jullie? sterkte, maar ook vooral met jullie moppie!

Henne wat een toestanden met die allergien, speelt het nu steeds vaker op of lijkt dat maar zo? zou mooi zijn als je toch nog terrecht kunt voor de cryotp.

Testr nog even en dan de uitslag en de 20w echo, spannend he!en dan al weer op de helft, 2de helft gaat sneller!

Ceeke hoe is het bij jullie gegaan met de woning? sterkte met je schoonouders, moeilijk hoor en dan die enorme afstanden en de drukte op het werk die nog niet voorbij is.

Je zou je ooit in 3en moeten kunnen splitsen he....

wat de verkoop van het huis betreft, je weet maar nooit, collega van mij heeft zijn huis binnen 3 maanden verkocht (ruim 6 ton vraagprijs) en de eerste kijkers zijn ook de kopers. er stonden er meerdere te koop maar toch had hun huis de Xfactor.

Hier gaat alles op zich wel goed alleen is Imke totaal niet fit, zwaar verkouden, vannacht heeft ze ook weer bij mij geslapen ze had er zoveel last van, echt zielig.Maandag ook niet naar het kds geweest en gelukkig was mijn schoonmoeder inzetbaar!

Simba ik las dat jullie op redelijk korte termijn gaan proberen om weer zwanger te raken, wat fijn en spannend!!!

Sandra jullie krijgen morgen de sleutel nietwaar? wat heerlijk, heel veel succes met het klussen, het huis ziet er iig erg mooi uit.

dames verder ben ik het echt even kwijt.......

liefs

Babeth

Geplaatst

Pauze:

Guusje: Herstellen na curretage. 31 januari gesprek ferti arts

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Ceeke:

Spaatje:

Sab:

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken, opstart april.

Tool: voorbereidingen treffen voor poging 5 met prednisolon en evt. intralipid. acu opstarten, aan de supplementen vit. D+omega 3, laatste 7 kilootjes kwijtraken

Henne: nog even prednisolon regelen en dan eind januari aanmelden cryo (tp vermoedelijk rond 17 feb)

Behandeling:

Zwanger:

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

S€N: (uitger. datum 24-08-2012)

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Geplaatst

Zie in het lijstje staan 'nog even prednisolon regelen'....wat een vooruitziende blik haha. Het is bijna hilarisch want ik sta elke keer met iets geks bij de apotheek en nu dus het recept van dr Pf. Er stond geen aantal op, geen dosering en er moest een stempel van de huisarts op omdat het een buitenlands recept was. Kortom: ze vonden het maar helemaal niks. Gelukkig zit alles daar bij elkaar dus ik ben langs de huisarts gelopen waar de assistente echt heel erg nuchter en pratisch was en voorstelde dat mijn huisarts zelf dan even een recept uitschrijft. Als ik niks hoor dan ligt het er vanmiddag, als er vragen zijn belt hij me. Ben benieuwd. Wel een geluk dat ik het ruim op tijd ben gaan regelen.

Verder kan ik de 31e terecht bij de dermatoloog hier in het streekziekenhuis. Er zit in onze wijk een buitenpoli dus dat is wel zo makkelijk. Is nog net voor de tp dus kan met haar dan wel overleggen wat wijsheid is.

Nu snel een paar uur werken!

Geplaatst

Babeth, beterschaps knuf voor Imke!

Henne, via huisarts idd beter. Fijn als dat kan. Ik denk dat een dermatoloog geen enkel verband ziet tussen allergie en zwanger worden/blijven. Maar wellicht als jij hem onderwijst wel. :) Gelukkig kan je snel terecht!

Guusje, ik las dat de arbo flexibel was fijn. Maar het blijft moeilijk, knuffel.

Sen, lekker moe: goed teken. :)

Fren, aftellen... tiktak!!!

Hier een paar dagen minder plop plop in de buik gehad. Daar werd ik dan wel weer wat ongerust van. Maar schijnt normaal te zijn met voorliggende placenta. Gelukkig net weer een geruststelling, anders werd het weer zo zweten bij de echo in het VU...

Geplaatst

Ja is ook wel zo makkelijk. Dermatoloog zal idd geen probleem zien, maar ik wil geen allergietesten doen na een tp :-) Denk dat het niet eens kan als je prednisolon slikt. Dus weten waar het vandaag komt, zal nog wel even duren. Als we er al achter komen. Heb van de bied het boek E=eetbaar, eens kijken of ik iets kan met dat E nummer waar ik volgens de homepaat allergisch voor ben.

Guus, las je verslag van de arbo in het andere topic. Fijn dat je tijd en ruimte krijgt. Werk is idd fijn vanwege de structuur en de afleiding, maar let heel goed op je eigen reactie. Ik vond werken fijn, maar zodra ik de deur achter me dicht deed stond ik in de lift te janken. Dan is afleiding misschien toch meer ontkenning en dat is natuurlijk niet goed. Het is fijn om niet na te denken en even niet te voelen, maar uiteindelijk lost dat het niet op. Maar dat weet je zelf veel te goed.

Miki het blijft toch zenuwslopend he. Gelukkig snel weer even spieken en vooraf al de geruststelling. Ga je nu komende dagen ook afbouwen met de prednisolon? Of wacht je daarvoor eerst de uitslagen ivm antistoffen af?

Fren je bent er bijna!

En ik nog lang niet lol, thuiswerken is toch eigenlijk best lastig ;-)

Geplaatst

Henne, we wachten op uitslag antistoffen met afbouwen.

Pfeiffer geeft aan dat als de kans groot is op bloedafbraak bij de kleine, dat ik dan beter kan doorslikken. Omdat dit ook het effect van mijn antistoffen op de antigenen bij de kleine verminderen. Dat stelde me ook gerust, dat als het nu al gaande zou zijn, dit dus geminimaliseerd wordt. Ik word wellicht nog een echte Prednisolon fan (lees: junk ;-))...

Uiteraard dan wel onderzoeken wat het effect op het immuun van de kleine is, wil wel dat hij een beetje "bestand" ter wereld komt!

Geplaatst

De homeopatisch arts waar ik kom heeft de prednison ook doorgemeten (dmv electro acupunctuur) en dan lijkt het zelfs 'goed' voor me te zijn. Dus ik word misschien ook nog wel een grote fan. Herinner me ook wel dat ik het ooit een keer gehad heb drie dagen (van een Spaanse arts, die zijn niet zo voorzichtig) en dat ik toen zei dat ik me nog nooit zo lekker had gevoeld lol. Wel super dat Pf zo meedenkt!

Geplaatst

Hihi, zou best wel eens kunnen Henne!

En idd: Koning Pfeiffer. :) Hij reageerde ook weer meteen op mijn mail, terwijl ik hoorde dat andere dagen op zijn reactie moeten wachten. Dat stelt ook gerust, als het er echt om spant zit hij er bovenop.

Geplaatst

Pauze:

Guusje: Herstellen na curretage. 7 februari gesprek ferti arts

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Ceeke:

Spaatje:

Sab:

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken, opstart april.

Tool: voorbereidingen treffen voor poging 5 met prednisolon en evt. intralipid. acu opstarten, aan de supplementen vit. D+omega 3, laatste 7 kilootjes kwijtraken

Henne: nog even prednisolon regelen en dan eind januari aanmelden cryo (tp vermoedelijk rond 17 feb)

Behandeling:

Zwanger:

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

S€N: (uitger. datum 24-08-2012)

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden