Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi meiden,

Even snel vanaf het werk... Vanochtend echo gehad en het baarmoederslijmvlies is al mooi dik dus de terugplaatsing wordt al voor Pasen;-) Gelukkig al sinds vorige week zondag aan de Prednisolon dus dat is helemaal ok. Morgenochtend infuus met Intralipid en dan afwachten of het ontdooien goed gaat. Het is er maar 1 dus de kans is klein maar toch... elke kans is een kans!!

Probeer vanavond even bij te lezen en te reageren want het was weer een mega druk weekend!

Liefs,

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ruby, ben het met de anderen eens: goed van je dat je altijd de mooie dingen kan zien in het leven, zouden meer mensen moeten doen!

Sen, balen is dat he, ik ken het, op eieren lopen, bah! Proberen vanavond uit te praten hoor, niet boos naar bed gaan!

Ceeke spannend, ik ga duimen! Mooie prositieve instelling!

Geplaatst

Ceeke wat goed! Weer een D&D meisje in de race dus. Fijn! Ik hoop zo dat dit jullie paaskindeke gaat worden!

Sen, rustig aan meis. En na twee uur naar huis hè! Die ruzie is waarsch gewoon een uiting van spanning en de hormonen werken als olie op t vuur. Komt wel goed!

Ruby, jij kunt ook trots op jezelf zijn! Ik bewonder je positieve instelling (mbt de badkamer, maar vooral ook het leven zelf) enorm!!

Henne heel goed, een eigen plek maken voor je eigen bedrijf! Direct een goede aanpak, moet gaan lukken!

Hier moe na een korte nacht, lib dus nog in bed met een warm slapend meisje op m'n buik lekker aan t lezen. Heerlijk!

Geplaatst

Sen vervelend die ruzie. Herken dat van vrienden, zij was ook zo ziek van de zwangerschap en haar vriend kreeg daar een heel kort lontje van....die wilde z'n vriendin terug...en zij was een misselijke, gammele hormoonbom. Geen relaxte combi. Hoop dat werken goed ging en dan vanavond maar weer goed maken.

Ceeke joehoe, in de race! We gaan duimen voor een mooie ontdooiing. Hoe is het met de allergie?

Ik realiseer me steeds meer dat ik zoals ruby zegt echt nog moet herstellen. Na een druk weekend behoorlijk gammel. Vraag me af of ik echt twaalf uur had kunnen werken deze week. Ja, dan had ik waarschijnlijk andere dingen niet gedaan... Maar niet teveel over denken en in mei bekijken hoe het dan is.

Geplaatst

Henne, heerlijk zo'n werkplekje. Ik zit als ik thuis werk inderdaad gewoon aan de eettafel of op de bank en dat werkt nou niet altijd even snel. Wil straks lekker op zolder gaan zitten. Grote dakkapel met uitzicht, maar nu staat er nog zoveel zooi (van verhuizing 5 jaar geleden... oeps... en verbouwing) dat het nu nog geen optie is. Misschien toch binnenkort verder gaan met opruimen??? Neem jij nu gewoon lekker even de tijd om bij te komen en verder op je gemakje plannen maken voor je bedrijfje.

San, vervelend dat Ruben nog steeds zo hoest. Wat een gekwakkel weer. Gaat het met jou wel beter nu? Mijn hoofdpijn komt denk ik door vervelende wervel in mijn nek. Nek ging laatste tijd zo goed, maar nu door het hele gedoe weer even een dipje. Mijn moeder is fysio, dus zij heeft inderdaad steeds mijn nek gemasseerd. Normaal doet mijn acu dat ook, maar die is nu op vakantie. Denk dat al dat flauwvallen en die pijnlijkheid richting mijn schouder door bloedverlies en later gas van operatie mijn nek gewoon weer even een verkeerd zetje hebben gegeven. QT heeft wel wat geholpen, maar toch vanmorgen maar ibuprofennetje ingenomen. Is nu wel te doen. Morgenochtend naar osteo. Daar heb ik al mijn hoop even op gevestigd ;-).

Sen, hoe is het gegaan op je werk? Beetje uitgehouden? Hoop dat je het vanavond kunt uitpraten, want van ruzie word je ook niet vrolijker.

Ruby, wat goed van jou en je leerlingen! Fijn dat je allemaal leuke dingen voor jezelf gepland hebt. Heb je ook verdiend! Nu gauw rechtsbijstand inschakelen voor die badkamer. Wat een gedoe toch. Echt niet normaal dat iedereen zo slecht meewerkt.

Ceeke, joepie weer iemand in de race. Wanneer krijg je bericht over het ontdooien? Ik ga voor je duimen.

Ik zit nu op de praktijk. Van 9.00-11.00 uur patienten behandeld. Nu even een paar uurtjes op mijn gemakje administratie doen. Als ik het echt niet trek kan ik mijn dienstbed uitklappen ;-). Ben wel moe, maar hoofdpijn door ibuprofen goed te doen. Het is gewoon raar om aan het werk te zijn. Heb de afgelopen 3 weken geloof ik een beetje in mijn eigen wereldje gezeten en daarbuiten is alles gewoon doorgegaan. Echt gek.

Geplaatst

Sen wat vervelend zeg die ruzie. Hopelijk beetje afleiding op het werk en vanavond een goed gesprek??

Kaartje fijn dat het gaat op het werk nu. Kan me voorstellen dat het raar is nu en merkt dat de wereld door heeft gedraaid terwijl jullie met heel iets anders bezig waren. Lekker even plat als je daar behoefte aan hebt hoor. Je hebt tenslotte een bed staan, makkelijk hoor.

Vanmiddag met Ruben toch naar de ha. Kinderarts op CB heeft even naar de longen geluisterd en die zei dat het verstandig was om even langs ha te gaan. Hij piept en bromt nogal. Gelukkig heeft al dit gekwakkel geen invloed gehad op zijn groei. Hij doet het keigoed!!!

Geplaatst

San, toch maar even naar ha dus. Op dit moment overal nare verkoudheden en griepjes en ook veel longontstekingen wat ik hoor om me heen. Daarom heb ik vorige week meteen een kuurtje gehaald. Zo te horen zal Ruben dat misschien ook wel krijgen. Succes vanmiddag bij ha.

Geplaatst

Ik heb het niet zo meer op kuurtjes zoals je weet nu. Hopelijk, als hij er al 1 krijgt) eentje zonder bijwerkingen en zeker geen oogontstekingen. Met spuitluiers zou ik geen problemen hebben, maar al die andere dingen. Gelukkig is mijn ha niet iemand die het zomaar voorschrijft dat scheelt weer, alleen als het echt nodig is en niet anders kan. Ben benieuwd, loop de deur plat de laatste tijd daar.

Oh longontsteking daar moet ik niet aan denken, dan is er toch vaak koorts in het spel? dat heeft ie niet gelukkig, maar ja bij kleintjes weet je het nooit he?

Geplaatst

Kaartje herkenbaar wat je schrijft. Probeer in ieder geval nu niet te snel 'jouw wereldje' achter je te laten en maar weer gewoon mee te doen. Valkuil voor velen, onder andere mezelf :-) Merk het nu ook, wil vooruit maar moet het echt in mijn eigen tempo doen. Hoop dat osteo morgen werkt!

San toch even naar de ha dus. Wel fijn dat de kinderarts goed geluisterd heeft. En super dat jullie mannetje het zo goed doet, de vrolijkerd!

Geplaatst

San, ik ben ook helemaal niet van snel naar huisarts gaan en zeker ook niet van antibioticum. Ik wist alleen vorige week heel zeker dat ik als ik geen actie ging ondernemen nu nog steeds veel last zou hebben. Het lastige is dat mijn longen volgens de artsen altijd schoon klinken. Dat is alleen altijd het geval. Zou er dan een rontgenfoto gemaakt worden ziet het er waarschijnlijk heel anders uit. Op 6-jarige leeftijd klonken mijn longen ook prima, maar op foto dubbele longontsteking en vervolgens opgenomen in het ziekenhuis. Nu trek ik dus gewoon aan de bel als ik het niet vertrouw en huisarts durfde nu ook niet te weigeren denk ik ;-). Hoop dat je huisarts wat voor Ruben kan doen zonder meteen antibioticum voor te schrijven. Met jouw ervaringen nu kan ik me voorstellen dat je er niet echt op zit te wachten.

Henne, ik probeer mezelf wel te beschermen hoor. Collega's doen dat gelukkig ook. Ben vandaag de hele dag op de praktijk en zou normaalgesproken dan ook echt zo'n 8 uur lang patienten behandelen en alles wat er verder aan administratie nog omheen komt doen. Ben normaalgesproken dus van 9.00-19.30/20.00 uur bezig (wel met pauzes). Nu wordt mijn schema voor max een uur of 4 volgepland met patienten (in 3 blokken). De tijd ertussen kan ik dan doen wat voor mij haalbaar is. Ben dus nu rustig administratie aan het doen en kan nu ook lekker forum bijhouden ;-). Vanavond zal ik wel afgedraaid zijn, maar morgen weer vrij. Normaal zou ik woensdag en donderdag ook de hele dag werken. Nu donderdag net zo'n dag als vandaag en woensdag ga ik alleen even overleggen met collega en dan 1,5 uur patienten behandelen. Doordat ik vandaag en donderdag wel de hele dag aanwezig ben spaar ik kosten van waarnemer uit en door blokplanning spaar ik ook mijn energie. Soort gulden middenweg dus.

Geplaatst

Pffff, net oproepje voor Bandpunt docu geplaatst. Heeft me een uur gekost om dat een beetje te formuleren. Moet je nagaan hoe gevoelig dat toch ligt. Had net de redacteur aan de telefoon en die was ook telkens heel voorzichtig zijn woorden aan het zoeken, tot ik zelf iets nogal concreet benoemde. "Oh" zegt ie "jij bent geloof ik niet zo snel beledigd" hihi.... neuh...valt wel mee. Maar ik ben ook getraind als voorlichter, dus dat scheelt ook een slok op een borrel. Nu alleen hopen dat mijn berichtje/oproepje niemand kwetst, dat zou ik echt heel vervelend vinden. Juist omdat dit forum zo fijn en meelevend is. Ik zat van de week nog eens op een ander forum waar iemand schreef dat ze net gehoord had dat haar man geen zaad had en wat de opties waren. Komen er gewoon reacties als 'wat is er mis met de spermabank', 'kinderen zijn ook echt niet zaligmakend hoor' en nog wat in die trant. Ik zat echt met open mond en heb maar snel doorgeklikt... hoe kwetsend kun je zijn zeg, poeh. Op zulke momenten ben ik nog eens extra blij met dit fijne forum!!

Geplaatst

Yihaa..... net gebeld door de hypnotherapeut, kan er woensdag al terecht en ivf is zeker geen contra-indicatie, integendeel. Het kon nog wel eens heel goed zijn. Hij gaf ook aan dat je met twee/drie sessies ook merkt of dit wel of niet iets voor je is, dus dan kan ik ook op elk moment nog stoppen als het niet goed voelt. Ik heb wel een beetje de kriebels hoor, vind het best eng die hypnose/trance. Maar zoals het nu is schiet ook niet op, dus we proberen het gewoon. Erg spannend.

Geplaatst

henne, er gebeurt best veel nu achter elkaar bij jou zeg. Succes daarmee.

Wat betreft dat van brandpunt. Ik vind het heel mooi omschreven. Mij zou je niet kwetsen daarmee.

En ja mensen zijn soms gewoon tactloos.

Geplaatst

helleu chickies!!!

Ceeke, wat spannend zeg!!! je bent gewoon al in de race!!! en nog voor pasen waarschijnlijk een tp!!! benieuwd hoe de intralipid gaat en wat je ervan merkt (als dat het geval is), hoe het voelt enzo.

Henne, jiehaa!! goed dat je woensdag als bij hypnotherapeut terecht kunt en dat het geen tegenwerking met ivf heeft!!! positieve energie-boost heeft het je gegeven, ik lees het uit je berichtje!!!

knap toch dat je toch iets op papier hebt gekregen voor brandpunt. en wat leuk dat je een eigen werkplekje nu hebt thuis!!

S€n, balen van jullie ruzie, hoop dat het vanavond uitgepraat kan worden. Denk dat er hormonen meespelen en dat je vriend wellicht jou weer terug wilt, je snapt me wel denk ik. Maar 't is nooit leuk om ruzie te hebben!! sterkte!

Ruby, wat goed van je leerlingen!!! ben ook trots op jou, omdat je ze zo goed begeleid hebt!! en lekker bij de pedicure laten verwennen en wat fijn dat het vergoed wordt (of moest je dat nog navragen?). en het badkamerverhaal, er is al genoeg over gezegd, maar heb respect voor jou/jullie hoe jullie ermee omgaan. Zal ook wel heel veel frustraties hebben opgeleverd en menige relatie zou er mss aan onderdoor zijn gegaan, maar jullie staan nog overeind en nu dan helaas via de rechtbijstand hopelijk alles tot een goed einde brengen. duim dat het niet al te lang meer gaat duren!!

tja, en hier een hele rare ochtend...heb vanochtend een zw. test gedaan en.....een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel licht streepje. Vriend heeft net ook gekeken en ziet ook iets heel lichts en mijn collegaatje heeft ook gekeken en ziet ook heeeeeeel licht een streepje. Soms denk ik , nee, er staat idd niets en ik zie gewoon spoken en dan daarna, jawel, er is wel iets te zien.

Maar goed, we gaan er eigenlijk toch vanuit dat we gewoon deze week bongi worden en met de neusspray gaan beginnen...maar wat zou het een bak zijn...

Geplaatst

Wen, heel veel succes vandaag in Gent!!!

kaartje, eerste werkdagje, lekker rustig, af en toe wat patiënten, lekker kalm aan doen. Jammer dat de QT niet voldoende geholpen heeft en dat je toch nog last van je hoofdpijn hebt.

San, goed zo dat Ruben het goed doet, balen dat ie nog steeds hoest. morgen dus weer naar de ha. hoop dat ze erachter kunnen komen wat het precies is en wat eraan gedaan kan worden.

Geplaatst

jee tool! Je maakt me heel nieuwsgierig! Kun je geen fotootje plaatsen? waar zit je precies in je cyclus? Oooh, wat is dit weer bijzonder zeg. Waarom deed je de test? Overtijd, of moet het standaard voordat je start? Haha, ben een beetje aan het stuiteren :-)

Ceeke: jullie weer in de race: hier wordt nu al heel hard geduimd!!! toitoitoi meid!

Sen: getver... nooit leuk om zo weg te gaan, hopelijk kijkt er straks anders tegenaan! Hoe was het op je werk?

Henne: ben benieuwd naar je behandelingen! Hoe is het met je buik gegaan na het eten van de kroket? mmmmm over kroketten gesproken: zo lekker! Heb er in Nederland ook nog eentje naar binnen gewerkt: mjammie :-)

Ruby: goede juf ben jij!!!

Kaartje: goed dat je goed in de gaten wordt gehouden. Volgens mij heb jij een heel erg goede werkcultuur gecreeert in je praktijk. Tis dat ik niet veel van dieren weet, anders zou ik zo bij je komen solliciteren :-)

E ligt hier in de box hele verhalen te vertellen tegen haar jungle mobiel, super schattig. Vanochtend naar baby massage geweest, was erg leuk en ze heeft ervan genoten. Daarna was ze totaal knock out en heeft ze heerlijk liggen slapen. Wie oh wie wil mij masseren, dan in een bedje leggen en vervolgens naar huis duwen :-)

Geplaatst

Wow wauw Tool, wacht ff...... Lichte streepjes? Welke cyclusdag zit je? En hoe licht is licht? Foto?? Oooohhh, zit hier ook al te stuiteren net als ivfsh, je maakt het wel heel spannend!

Geplaatst

ivfsh, ik probeer al de hele tijd een foto te maken, maar het is niet erop te zien, echt alleen maar met het blote oog, ik denk ook niet dat het iets is...

Geplaatst

Ivfsh, heb je trouwens tips voor mij? We willen in juli waarschijnlijk twee weken naar China. Heb niet zo'n behoefte aan grote steden en alleen maar als een gek rondreizen. Tot nu toe spreekt omgeving Chengdu me wel aan. Heb jij suggesties/tips? Welke omgeving is mooi en wat kun je aanraden? Hoe is het weer daar in juli?

Geplaatst
ivfsh, ik probeer al de hele tijd een foto te maken, maar het is niet erop te zien, echt alleen maar met het blote oog, ik denk ook niet dat het iets is...

oja, en ik zit nu op dag 24...woensdag zou ik ongesteld moeten worden als ik mijn 25-daagse cyclus zou aanhouden (dus op dag 26 dan bongi).

Geplaatst

Try me..... Ik zie streepjes bij nauwelijks hcg LOL

Als je cyclus dus iets langer is deze keer, zit je nog vrij ruim voor je nod. Trouwens nu ook nog twee dagen..... Blijf je testen, of wacht je af tot woensdag?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden