Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne wat hebben die extra bloedonderzoeken bij dr. Pf. Jou eigenlijk gekost als ik vragen mag? We hebben nog geen rekeningen binnen hiervan. Normaal zijn ze wel snel met de rekeningen. Stuur maar via pb als je wilt.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

San, bedankt voor t aanpassen! Het zou helemaal n bak zijn als t ons ok nog zo lukken, hihihi, maar reken er niet op

Geplaatst

Tool ik meen iets rond de 230 euro.

San en Esther praat me niet van signaaltjes.... Het is voor mij echt te vroeg voor zwangerschapskwaaljes, maar zouden er geen innestelingskwaaltjes bestaan ofzo? Ben vooral heel bang dat het afstotings verschijnselen zijn :-( moeilijk om het positief te houden.

Geplaatst

Henne ik snap je gedachten wel maar meid weet je nog dat je in het verleden zo goed was om te visualiseren, om positief te blijven tijdens de ww? Jij hebt me er weleens doorheen gesleept met je tips...

Kun je ze nog herinneren? En afstotingsverschijnselen...ik wil je echt niet voor het hoofd stoten of datgene wat je voelt bagetaliseren maar zou dat echt bestaan? Ik snap je angst met je immuun etc maar zou je lijf echt zo sentitief zijn dat het zulke duidelijke signalen afgeeft als het een embryo niet ziet zitten? Ik heb gisteren een boek zitten lezen van een vriendin...het grote wonder. Een prachtig fotoboek met tekst over het ontstaan van een zwangerschap. het is allemaal zo minuscuul...zou je dit echt voelen? Nogmaals ik wil echt helemaal niks afdoen aan je gevoel, begrijp me niet verkeerd...

Ik zou zo graag willen dat je nog een paar dagen een klein beetje relaxed door kunt brengen. Dan komt dat stressen daarna...

Ik gun je gewoon een stukje rust en vertrouwen ofzo maar ik weet niet waar ik het vandaan moet en kan toveren voor je. Ik weet alleen dat jij er een kei in was om mensen op te peppen...

Geplaatst

Thanks Es, je bent lief. Ja, gek hè, normaal was ik zo positief maar deze ronde wil dat gewoon niet lukken. Ben alleen maar aan het zoeken naar dingen die fout kunnen gaan, niet echt slim want zo maak ik mezelf gewoon bang. Toch proberen dat anders te doen. Ga nu maar even zita luisteren en een dutje doen, t was vroeg vanochtend.

Geplaatst

Henne, wat n spanning en stress spat er bij je vanaf. Kom ik je maar iets zeggen, waardoor je weer wat rustiger wordt!

ik had in de eerste ww ook gevoeligere boobs, maar had ook wel vertrouwen in de predn. Als ik t namelijk nog niet had ingenomen werd ik heel onrustig, pas toen ik t pilletje had geslikt werd ik weer wat rustiger. Nu heb ik geen last van mijn darmen gehad, wel veel windjes moeten laten, ik weet t niet. Voelde me wel op de een of andere. Manier kalmer dan andere keren. Behalve dan dat ik hier ook zat te stressen en dat ik ook ervan overtuigd was dat t niet gelukt was ivm geen gevoeligere boobs. Was wel moe.

Ik hou t vertrouwen voor jou wel en stuur t je door! Voor nu n knuffel en probeer te gaan liggen, zet je n muziekje op en drijf even weg met dat muziekje! Leg je handen op je buik en maak maar contact met je emmies! Sterkte meid

Geplaatst

Hè meiden, eindelijk een dagje lekker aan t zwembad inde zon. Waait wel hard, maar ach!

Es', je kunt best drop eten hoor! Ik heb werkelijk kilo's verslonden (was m'n zwangerschaps craving) en mn bloeddruk is nooit hoger dat 70/115 geweest.

Henne, wen, san, ik hoop zodat we voor jullie een geurvrij hoekje in moeten richten met de bbq! Zou wat zijn!

Geplaatst
Henne ik geloof ook niet in afstotingsverschijnselen... moet je weer Henne voor zijn om zoiets te bedenken tsss... :nono:
Hihi sorry... Overigens is het niet helemaal onzin. Volgens Pf duiden de grieperige verschijnselen die ik vaak heb aan net eind vd wachtweken op een Immuunsysteem dat niet positief bezig is. En de allerlei aanval was ook een verschijnsel van een immuun dat reageerde. Maar oké, ik ben nu gewoon hondsmoe. Net even liggen slapen en nu nog steeds suf en duf. En slaap hebben.....is dat juist weer heel positief hè... In de zin van kwaaltjes ;-) Bah ik ben echt erg deze ronde, volgens mij word ik met elke tp minder relaxed. Overigens wel alweer gelopen vandaag, om mezelf dan ook even een schouderklopje te geven.Tool ik herken dat van de prednisolon. De vorige keer had ik dat nog sterker dan nu. Kan er ook mee te maken hebben dat je lijf die stofjes zelf minder aanmaakt en je ze dus gewoon nodig hebt. Ik probeer in ieder geval wel elke dag op tijd te ontbijten en die dingen te slikken.
Geplaatst

meiden wat een spanning op het scherm zeg. Tsja wil het niet zeggen maar ben blij dat ik dat niet meer heb. De wens is er zeker nog wel. En ben blij voor iedereen die hier zwanger is en wordt. MAar heb nu besloten dat ik eerst aan mezelf moet gaan werken. En misschien daarna nog een keer proberen maar dan zonder medische molen. Zit ook op mijn bongi te wachten. De hoofdpijn is er wel. Maar die moeheid kan van alles zijn bij mij op het ogenblik.

vanavond loop ik een avondje mee met de A4daagse van loosdrecht. 10 kilometer hobbelen. Goed voor me. Misschien begin juni dan de hele A4daagse lopen. 10m kilometer. Maar dat ligt dus echt aan vanavond. Ben zo bang dat ik het niet vol hou. En dat ik daarom maar zeg dat ik niet mee loop. Maar als ik het niet probeer weet ik niet of ik het kan. Daarna wel even ergens douchen denk ik.

Is het bij jullie ook zo warm. Ik doe weinig en het zweet loopt langs de rug... Is het mooi weer loopt ze te klagen.. Sorry!!!

Ben licht in mijn hoofd, en mijn rechter oog doet een beetje raar. Zie niet helemaal zuiver zeg maar.

Dikke knuf voor iedereen.

Geplaatst

Misschien moet je jezelf niet zoveel druk opleggen, begrijp me niet verkeerd. Ik begrijp t wel hoor!

Het is gewoon heel erg, deze wachtweken. Je voelt vanalles en ook weer niet. En als je iets voelt dan denk je, is dit goed of is dit fout? Had ik dat de vorige keer ook of niet? Ik heb bij mijn tp's alles en niets gevoeld, dus ik kon er geen wijs uit worden. Bij de 4e had ik de eerste week echt pijn aan mijn boebies, daarna niets meer e toen was t mislukt. Bij deze poging had ik dat ook en dach tik ook dat t was mislukt, maar t tegendeel was waar: t was wel gelukt. Ben er nog steeds van overtuigd dat als ik geen predn. zou hebben gebruikt, het weer niet gelukt zou zijn. Dus meissie, ik geef je een goeie kans dat je poging deze keer lukt. Het is gewoon heel lastig omdat je vorige poging met predn. is mislukt en je dus geen beter vergelijkingsmateriaal hebt. Wanneer moet je t bloedonderzoek voor dr. Pf laten doen met ook de reg. T-Cells? Als blijkt dat dit goed is, dan zal ook je vertrouwen omhoog gaan!

Geplaatst

Het is benauwd en plakkerig Ruby, hier tenminste. Wel Ff opletten met dat oog hoor, kan gewoon vermoeidheid zijn maar pas op jezelf hoor meis, dat je niet ineens me migraine oid zit! Veel plezier vanavond. Avondvierdaagse vond ik altijd zo leuk, maar vier maar tien....zou het je nu niet nadoen.

Geplaatst

Tool ik leg er idd teveel druk op, elke tp word de druk groter en ik krijg het niet voor elkaar om dat los te laten. De vorige tp ngo met de hapto over gehad, waar dat gevoel vandaan komt. Ik denk dat ik ergens diep vanbinnen denk dat we langzamerhand moeten gaan stoppen. Dat we onszelf voor de gek aan net houden zijn en alleen mijn gezondheid en onze fianancien aan het belasten. Het MOET dus lukken, want anders is het misschien wel over....zoiets. Tot aan de vorige tp heb ik altijd, echt altijd, op de achtergrond het idee gehad 'als het niet lukt gaan we gewoon door' en dat maakte me rustig en dus ook positiever. Er hing minder vanaf. Uiteindelijk bepalen we natuurlijk zelf of het wel of niet over is....maar juist omdat het nu zo zwaar weegt denk ik dat ik diep van binnen er gewoon klaar mee ben. Het is wat Ruby zegt en wat Kaartje ook vaak aangeeft, de kinderwens blijft maar je bent klaar met die molen, de stress en onzekerheid. en m dat aan mezelf toe te geven, dat ik het eigenlijk niet meer trek, dat is moeilijk en pijnlijk. En dat maakt dat het nu moet lukken omdat ik nog lang niet toe ben aan het idee van geen kinderen, en dat maakt dat ik niet meer zo 'makkelijk' door de wachtweken rol als eerst. Denk ik. Zoiets.

Geplaatst

Heftig Henne en uiteraard heel herkenbaar. Ik heb wel vertrouwen in deze ronde van jullie. Snap dat je ook uit zelfbescherming er nu niet helemaal in kunt geloven. Ik heb steeds gezegd dat ik als ik jou was ook door zou gaan en dat je vanzelf zou weten wanneer je klaar zou zijn om te stoppen. Hoop dat het je een soort opluchting geeft om dit net te hebben opgeschreven. Nog even volhouden en dit de kans geven. Het klinkt voor mij alsof alles bij jou nu anders gaat. Waarom dan niet ook de uitkomst?

Geplaatst

Henne, i hear you!

We hadden ook gezegd dat dit onze laatste poging zou zijn en als t gewoon in een keer was mislukt had ik er ook meer vrede mee gehad dan nu. Dat punt bereiken van " het is genoeg geweest" is een moeilijk punt en kan alleen maar door jullie zelf bereikt worden om n beslissing te nemen, hoe en wat verder. Mss zitten wij in een iets "luxere" positie omdat t zaad van A. eigenlijk goed is is en we ook al eerder zonder IVF zwanger zijn geworden/geweest.

Zolang er twijfel is, is t gewoon heel moeilijk om eraan toe te geven.

Pffff, meissie wat is t lastig hè en ik hoop echt dat t gaat lukken! Dat je t hardop hebt gezegd is goed van! Ook een stukje van je afschrijven/afzeggen.

Het besef dat dit eigenlijk onze laatste keer was, is bij mij nooit echt doorgedrongen, heel gek. Maar heb altijd t gevoel gehad: ach er komt nog een keer hierna.

De mom hebben we echter nu stopgezet. We gaan geen stimulaties meer doen. En met onze kennis die we hebben met de predn en intralipidinfuus hopen we dat t ons zo gaat lukken. A is er heilig van overtuigd dat t gaat lukken. Ik moet t eerst nog maar eens zien. Zo ben ik fan weer wel. En ook hier denk ik, hoe lang gaan we hiermee door, omdat ik niet altijd met predn kan blijven doorgaan.....

Geplaatst

Ik heb net paardgereden. Jeetje wat was het warm. Typisch nederlands om het nu dan te warm te vinden haha. Zit nu zin te maken om te douchen en daarna boodschappen te doen. Wil eigenlijk gewoon bankhangen...

Geplaatst

Knuffel Henne! Goed om je zo te uiten. Nu eerst deze poging door en mocht die niet lukken de eventuele

Cryo rondes.

Hoe herkenbaar het is, wat hierna doet er nu niet toe. Je zit er nog middenin en ernis gewoon wel hoop. Hou die vast!

Geplaatst

Hi Mik! Bink nog veilig in buik?

Voor de afleiding: wat eten jullie vanavond? Ik kan niks verzinnen. Heb weinig puf om te koken, niet veel meer in huis en bijna alles staat me tegen. Wie heeft er een suggestie ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden