Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esther wat super! En bijzonder zeg, uitgerekend op 1e kerstdag.

Miki veel succes daar met afwachten....en alles wat daarna komt *grijns*

Ik ben van de hypno gelukkig ietsje rustiger, wat helaas weer onder druk kwam te staan door de bloeduitslagen. CRP stijgt. Niet hard, maar het gaat wel elke week wat omhoog. Het kan natuurlijk bij de prednisolon horen, net als de toe/afname van verschillende cellen maar ik vind het toch niet helemaal fijn. Bezinking was ook wat gestegen maar dát kan als je zwanger bent... waardoor ik dus ook weer lekker in de stress schoot haha. Overigens las ik dat CRP ook wat verhoogd kan zijn na een operatieve ingreep, dus misschien is het nog van na de punctie. En het is bovendien nog net binnen de referentiewaarden, bij een ontsteking schiet het volgens mij gelijk flink omhoog, toch? Dames verpleegkundigen?

Tool, straks samen wat leuks doen en vanavond film.

San ook genoeg afleiding zo?

Syl lekker op de fiets weg, die van mij heeft wel airco ;-)

Ik ga lunchen en dan denk ik even slapen of wat in de tuin hangen.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiden

ik heb steeds tussendoor wat meegelezen maar geen kans gehad om te reageren.

Es wat heerijk en wat een mooie en bijzondere datum!!! kom maar op met die mooie kerstticker!!!

San, wat een spanning, het klinkt allemaal erg goed maar ohhh wat is het meteen ook onwijs spannnd zeg, knap dat je je nog niet hebt overgegeven aan het testen, ik weet niet of ik dat zou kunnen als ik me zo voelde....

Henne een knuffel voor joum jeetje volgens mij heb jij soms echt even een uitknopje nodig om je hoofd even stil te zetten nietwaar? ik hoop dat je je na de hapto en eft echt wat rustger voelt, ook jiji onwijs veel succes.

Wen hoe gaat het met jou en je trio?

Tool, ik was blij te lezen dat je een curretage bespaard is gebleven! en wat fijn dat deze gyn zo meedacht met jullie, ik kan me voorstellen dat dat een geruststelling geeft en ook weer een soort van Boost om door te gaan op natuurlijke wijze, ik hoop dat er hier nog meer spontane wondertjes zich gaan aandienen!!

Caro, het zou jammer zijn als jij / jullie er niet bij zijn met de bbq! kan me voorstellen dat je op die verjaardag aanwezig wil zijn, wie weet valt het alsnog allemaal anders uit. Weet je inmiddels al iets over jullie vakantie?

Testr je bent al helemaal geinstalleerd, wowwww, inleiden kan soms inderdaad even duren en ze zullen ook rustig aan beginnen neem ik aan? Ik had de 25ste in mijn hoofd maar dat zal niet....in ieder geval heel veel succes, kracht en alles wat er nodig is. Ik ben zeer benieuwd naar zijn mooie koppie en naam.

Simba hoe gaat het met jou? toch wel goed hoop ik?

Syl, lekker op de fiets , ik moest wel lachen om je sleutelactie, zie het al voor me, doe je ook aan voorsorteren?

Overmorgen zijn we 5 jaar getrouwd, we wilde eerst weggaan, hadden nog niets geboekt maar nu hebben we zaterdag de uitvaart, waarschijnlijk gaan we vrijdag een lekker dagje naar een dierentuin en ergens een hapje eten.

Sen, ik dacht dat je online bestellen van de ring bedoelde, maar inderdaad, orienteren via internet. hoe gaat het nu bij je op het werk? balen dat de manager een makkelijke houding aanneemt!Beterschap met je kat, die van mijn moeder heeft ook ooit een groot abces gekregen door vechten met een andere kat, jeetje zeg, toen de dierenarts het openmaakte schrok hij van de hoeveelheid, haha en ik ging bijna om, getverdemme zeg!

Ceeke ik begreep via FB dat je schoonvader een mooie uitvaart gehad heeft, dat is mooi!!! het laatste wat je kunt doen, gaat het een beetje, jullie zullen vast helemaal op zijn.

sjonge morgen weer werken, wel even wennen weer een 3daagse werkweek...;-)

Geplaatst

Esther wat fijn en nog wel op kerst uitgerekend, blijf het een wondertje vinden!!!

Henne mijn airco is kapot en mijn handsfree werkt ook al niet.

Moet eerlijk bekennen dat het best wennen is op de fiets na jaren.......Ben natuurlijk gewend om alles vanuit een auto perspectief te doen, had soms niet in de gaten dat ik op de rode tegels moet rijden maar ach, Henne rijdt juist met haar auto op de rode tegels. Arme Henne, kon het niet nalaten, hihi!

Caro echt lekker hoor, met gerookte kipfilet bruinbroodjes erbij, eventueel komkommer en sla en je hebt een gezonde lunch.

Geplaatst

Henne hoe hoog was je crp?

Syl kreeg even de slappe lach over jouw manier van omgaan met je fiets!

En ja...het is en blijft een enorm miracle onze zwangerschap!

Geplaatst

Hihi Syl, mag hoor...dat was ook wel legendarisch.

Esther mijn CRP is 5, vorige week was het 2 en daarvoor altijd onder de 1. Ik it er dus een klein beetje mee dat het gestaag stijgt. Maar bij een ontsteking schiet het volgens mij juist ineens omhoog dus dit zal wel passen bij de combi prednisolon/punctie/beetje verkouden. Heb ook nog steeds lichte verhoging. En als het een virusje is, kunnen we toch niks doen dan uitzieken.

Bezinking is omhoog gegaan van 2 naar 7, ruim binnen de marges. Maar ik las daarvan dus dat ie door zwangerschap kon stijgen, dus toen kreeg ik subiet de kriebels haha.

Babeth ik heb idd een uitknop nodig. Weet na 37 jaar nog steeds niet waar ie zit ;-p

Geplaatst

Henne met dat crp is echt niks maar dan ook helemaal niks mis! ben je verkouden ofzo? Of heb je een klein zwerend wondje? Er zijn veel mensen met dit crp. Ik had bij mijn eerste labuitslagen ook een crp van 6. Echt meis hier moet je je totaal niet druk om maken!!!

Oh wacht ik lees al dat je een beetje verkouden bent, nou that's it hoor!!!

Geplaatst

En idd als mensen echt een ontsteking hebben dan schiet het crp van een hele lage waarde binnen een paar uur omhoog (afhankelijk van wat voor ontsteking maar het kan zo omhoog schieten van 0 naar 100 zeg maar). Als een patient b.v. een longontsteking aan het ontwikkelen is dan kunnen we dit soms al zien aan de labuitslagen zonder dat de patient echt al duidelijke symptomen heeft, dan schiet het binnen no time de lucht in!

Miki toi toi toi meis! Wat een bijzondere spannende tijd! Heb je veel last van de warmte?

Geplaatst

Dank je wel Esther, toch fijn om het even bevestigd te krijgen. Door die prednisolon veranderen je bloedwaardes ook aanzienlijk, ik heb steeds minder witte bloedlichaampjes bijvoorbeeld. Maar ja, dat is ook het idee ervan hè. Toch moet ik er wel even aan wennen om me prettig te voelen bij waardes die buiten de referentie vallen. Dat gebeurt nooit haha...

Wat leuk hè dat er weer een bevalling aan zit te komen, de spanning gaat hier de komende dagen wel stijgen met een geboorte en een tester....

Geplaatst

Syl ik wilde al vragen waar eet je dat bij? Klinkt heerlijk! Heb al gelunched maar zou er zo zin in hebben!

Henne ik weet niet wat crp is maar gelukkig dat Esther je gerustgesteld heeft. Ga nou even wat leuks doen ofzo, in de tuin zitten met een boek, effe niet aan denken wat er met je lijf gebeurt!!

Geplaatst
Henne wij zijn stickers van de bussen en vrachtwagen aan het peuteren, irritant klusje maar je hebt gegarandeerd afleiding ;-).
Of ik kom helpen bedoel je? ;-)Caro ik zit nu in de tuin met twee boeken. Bieb zit in zelfde gebouw als huisarts dus even twee van die flutterige chicklits meegenomen. Verstand op nul...
Geplaatst

ai syl wat een rotklusje!!!

Henne hier is het echt bloedheet...binnen al 25 graden. Buiten is het gewoon echt te warm nu, bij jou niet?

Geplaatst

lieve lieve tool!!! Was jij idd nog maar zwanger! Niet sorry zeggen...zo logisch dat je een dip hebt, je doet het al die tijd al zo goed...en je mag dippen hé!

Ik wilde dat we wat dichter bij woonden, dan kwam ik even langs!

Geplaatst

Syl, de haarfohn op de koelste stand zetten. Dan gaan de stickers er makkelijker af. Echt een k.. klus met dit weer.

Tool, even in een dip. Het weer zit bij jullie ook al niet mee. Het is hier idd behoorlijk warm. Hou je haaks en dikke knuffel

Edr, kerstkindje, helemaal top. Ben zelf in december jarig en vind dat niet zo leuk, maar het is nu eenmaal zo...

Knuf voor iedereen.

Geplaatst

Es, voel ik een ticker aankomen? ;-) Fijn dat de echo weer zo goed was. Fotootje?

Tool, even dipdagje. Gelukkig de komende dagen leuke dingen op de planning. Morgen is altijd weer beter...

Henne, lekker even in de tuin. Je klinkt wel weer een stuk minder gespannen dan gisteren?

Syl, wat een rotklusje. Hoop dat het er een beetje vanaf te krijgen is.

Ruby, misschien toch even overleggen met huisarts over dat vocht vasthouden? Ik heb het vaak heel licht in mijn enkels net voordat ik ongesteld wordt. Misschien toch relatie daarmee?

San, knap dat je nog niet gaat testen. Zeker aangezien je weet dat het bij R al positief was. Ben zo benieuwd.

Mik, voel je al wat? ;-) Heb je een eigen kamer en wat afleiding? Heel veel succes!!!

Geplaatst

Tool lieverd, geen sorry zeggen, is heel logisch wat je voelt en denkt. Huilen als het nodig is, lachen als het kan, meer kun je niet van jezelf verwachten nu. Knuffel xxx

Geplaatst

Grrrrr......dat oranje licht laatst kost me dus 220 euro!!! Baal echt. Als ik nou zelf wist dat ik iets verkee had gedaan dan was het slikken en betalen, maar dit was zo vreselijk lullig. Bah.

Es' lukt het je technisch of emotioneel niet? ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden