Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh wat een spanning hier weer: 3 dames die zo graag naar binnen zouden willen kijken wat daar gebeurt... dat had ik tenminste altijd. Sterkte meiden! Ik vind het hoopvol klinken, vooral gasvorming haha! Ik had de hele tijd een opgeblazen gevoel, al voordat ik ging testen en later dacht ik Oh, dat kwam dus omdat ik zwanger was! Maar jullie moeten nog even geduld hebben...

Syl erg is dat he, mijn moeder had er ook zo'n last van dat ze de hond zo miste. Vooral bij thuiskomen na boodschappen doen: mand weg, bakjes weg... krijg alweer tranen in mijn ogen als ik er aan denk, sterkte meisje!

De dochter van mijn beste vriendin is ook een vriendinnetje van de oudste was 3 mei jarig en moet haar feestje nog geven. Zei ze: wordt waarschijnlijk de 23ste! Het is zo lastig om een datum te vinden dat iedereen kan, die van mij was 14 maart jarig en we doen haar feestje 2 juni... Ik weet nog niet of het doorgaat maar zo ja dan moet ik rijden (ze woont in Eindhoven) dus dan kan ik niet komen. Ik zou het heel jammer vinden, maar ja... kan ze niet teleurstellen.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Caro dat zou idd erg jammer zijn. Je moet keuzes maken en dat is nooit makkelijk. Hopelijk verzet ze het toch nog naar een weekje eerder of later.....

Ja ik heeeeeel graag naar binnen kijken. Er is echt van alles aan de "hand" maar mijn hoofd zegt dat het allemaal niks hoeft te betekenen en ik heb al eens eerder een heel goed gevoel gehad en ben toen gigantisch op mijn bek gegaan. Daar ben ik nu ook zo bang voor. We noemen ze niet voor niks de helweken toch?? Eigenlijk is het jammer dat ik donderdag en vrijdag vrij ben. Donderdag zou de dag zijn dat ik bij R de drang had om te testen en een licht posie in mijn handen had. Moet mezelf in houden denk ik en ga ook niet voor vrijdag een test halen. P en ik hebben zaterdag afgesproken......

Geplaatst

Wat een boefjes!!!!!

Mijn inspiratie ligt heerlijk te slapen boven, ga me maar eens aankleden. Wil als hij wakker wordt toch even naar buiten van het lekkere weer genieten. R om half 1 weer naar de opvang brengen en dan heb ik een dienst tot 21 uur. Dan heb ik lekker 4 dagen vrij!!!! Even bijtanken na 5 dagen werken.

Es hoe is het vandaag met jou??? Nog duizelingen gehad of flauwvallen???? Ga je nog werken vandaag????? Voorzichtig he meis..

Geplaatst

Alles schoon van binnen! En.....effe shocking!: er lagen er 8 al klaar om te groeien!!! Zoveel heb ik er nog niet eerder gead. Zou t door de D'Haene komen??? Ook al t gesprek met de gyn gehad, dus we hoeven morgen niet meer terug! Heel aardige arts en ze vroeg me vanalles over hoe en wat en vroeg ook waarom we niet in nl naar een immuunexpert waren geweest. Wist helemaal niet dat er ene bij ons in de buurt zit, waarschijnlijk m'tricht. Dan zou alles via hun kunnen lopen en kunnen we t mss vergoed krijgen. Dalijk maar ns zoeken.en indien niet daar dan moest ik n belafspraak maken met haar over t infuus, ze zou dan kijken of t misschien via de interne kon. Had nl. Uitgelegd dat we met predn en intralipidinfuus nu zwanger waren geworden en dat we iom dr. Pf akkoord hadden om t oneigenlijk cyclus te proberen. En toen gevraagd. Of t infuus wellicht via hun kon.

We gaan t deze maand al proberen, maar nog ff zonder predn en intralipidinfuus. Ga m'n vit. D iets omhoog gooien met 1 tabletje, dus 3x 1000ie. Mocht tp niet lukken dan gaan we met predn aan de slag.

Es', das effe schrikken zeg! Goed dat G. Je niet heeft laten gaa, maar ik heb altijd begrepen dat drop juist slecht was tijdens n zwangerschap?

Syl, lieve knuffel! We hadden vanochtend erover dat we onze eerste kater Floyd ook nog missen, hij liet je tenen nooit met rust en je moest die dus altijd onder de deken houden en alswe naar de wc moesten dan moesten we rennen want hij ging altijd voor je enkels, hihihi. Sterkte meid!

Henne, jij niet lekker. Hou vertrouwen! Je lichaam voelt nu vanalles en is ook aan t reageren op de predn. Geen allergische reactie, maar een teken dat je lichaam t wrs. aan t accepteren is!

Vandaag en morgen blijf ik nog lekker thuis, donderdag meld ik me beter en vrijdag neem ik vrij. Kan t voor mezelf niet verantwoorden dat ik nog ziek gemeld sta en wel pp ga vieren.

Geplaatst

Gelukkig is alles schoon van binnen!!!!! Begrijp niet zo heel goed wat jullie nu gaan doen maar wow al 8 follies groeien er nu. Wel fijn dat ze zo meedenken daar en dat je morgen niet nog eens terug hoeft te komen!!

Wie weet toch nog met dikke buik voor het altaar????????

Geplaatst

Tool heel veel sterkte vandaag. vind het zo moeilijk om de juiste woorden te vinden om te zeggen tegen je.

Henne mixed feelings bij jou vandaag ...net als bij san. was het maar vaatziekten zaterdag hé!

Syl wat een moeilijke tijd voor jou. dikke knuffel meid!

Ivfsh wat gezellig dat jullie weer terug komen zeg! Leuk...dan kun je de volgende meeting er weer gewoon bij zijn!

Ik ga straks weer gewoon werken hoor. blijf wel duizelig maar als ik voorzichtig aan foelie dan moet het prima gaan. ik morten vanmiddag naar de internist voor mijn schildklier. vind ik wel spannend. morgen weer naar de vk. schoonvader brengt me weg. gerard haalt me vanavond ppt

Geplaatst

Hihihi was t maar vaatziekten zaterdag

Henne mixed feelings bij jou vandaag ...net als bij san. was het maar vaatziekten zaterdag
Geplaatst

San, we gaan t nu gewoon al proberen, we gaan erop los Banga-en hihihi. Haal nog ovutesten en dan proberen we t gewoon

Gelukkig is alles schoon van binnen!!!!! Begrijp niet zo heel goed wat jullie nu gaan doen maar wow al 8 follies groeien er nu. Wel fijn dat ze zo meedenken daar en dat je morgen niet nog eens terug hoeft te komen!!Wie weet toch nog met dikke buik voor het altaar????????
Geplaatst
Wat een goede berichten tool! Je klinkt optimistisch...voel je je ook zo?
Heb toch nog mixed feelings, vanochtend voordat we nar binnen gingen toch effe wat traantjes.Dit vindt wel n plekje, ga ook weer naar hapto dus dit zal ook weer helpen bij de verwerking.
Geplaatst

Esther ik hoop dat de typfouten komen door je pc en niet door jou!!!!! Want dan zou ik niet gaan werken hoor!!

Wat bedoel je met vaatzaterdag???? hihi

tool lekker Banga-en!!!! Lekker en ontspannend zeggen ze toch??

Geplaatst

Tool dat is echt fijn, tenminste geen nare nasleep van de hele ellende. Je lijf heeft het embryo geaccepteerd, maar ook netjes opgeruimd toen het niet goed bleek. Lijkt mij een heel goed teken.

Syl dat lege gevoel zal nog wel een tijd blijven denk ik. Kayla hoorde zo bij jouw hele leven en dat valt nu weg. Erg balen ook dat je wasmachine stuk is, kan er ook nog wel bij :-S

Esther vandaag internist en morgen vk, die zullen beiden wel bloeddruk meten lijkt me. Tool drop wordt afgeraden omdat veel vrouwen juist een hoge bloeddruk hebben tijdens zwangerschap. En ik geloof ook vanwege een bepaald stofje, maar dan zou je kilo's moeten eten. Bij een lage bloeddruk kunnen zoute dropjes uitkomst bieden, want daar heb je eigenlijk geen medicatie voor.

Caro het zou heel jammer zijn als je de 23e niet kunt, maar sommige dingen gaan voor, zo is het nu eenmaal. En we spreken gewoon heel snel weer een keer af. Als ivfsh een beetje gesetteld is ;-) en Testr en Sen bevallen... San in ieder geval een lekker weekend geboekt! Ik zal proberen vandaag of morgen even de mail te versturen over wat Kaartje en ik 'gepland' hadden.

Ben het alweer kwijt....echt erg, die utro verweekt mijn hersens... Oh ja, Kaartje ik denk niet dat het nog overstimulatie is. Vannacht schoot het even door mn hoofd maar ik had gewoon te warm gelegen vermoed ik. Ik moet in ieder geval nog elke ochtend tempen en wegen dus hou het zeker in de gaten.

Vanochtend bij dietiste geweest, die was heel tevreden. We zouden nu tarwe kunnen gaan introduceren en kijken of dat gaat, maar gezien de tp wachten we daar even mee. Ze was het er helemaal mee eens om mn lijf nu geen extra prikkels te geven, het niet uit te dagen. Als ik zwanger ben wacht ik ook zeker tot de 12 week met zoiets. Het is ook niet perse nodig, ik eet nu volwaardig. Het zou alleen praktisch zijn als ik gewoon tarwe kan eten en het is goed om uit te zoeken of het wel of niet kan. Maar voorlopig hoop ik dus van niet.

Het is hier letterlijk tussen hoop en vrees.....en dat nu al. Valt me vies van mezelf tegen hoor. Meestal kom ik die eerste week wel vrij relaxed door. Heb ook van die rare dingetjes.... met mijn eerste zwangerschap had ik de vreemde kwaal dat mijn oren telkens dicht gingen zitten. Echt bizar was dat. En jawel.....sinds vanochtend schiet mijn rechteroor dus elke keer dicht. Maar ik ben ook wat verkouden en het is eigenlijk nog zoveel te vroeg om ook maar iets te voelen...aaarrgghhh.

Wen hoe is het met jouw buik? Beetje bijgekomen ook van de hectische dag gisteren?

Heeft iemand nog contact met Zara? Ik kan haar natuurlijk zelf mailen over de bbq, maar als iemand toch frequent contact heeft.... Sab kan niet en Roestvlek heb ik gemaild maar nog geen reactie.

Geplaatst

Zo Hotel is geboekt dus wij kunnen er niet meer onderuit. Al moet ik hondsberoerd en kotsend van zwangerschap groen ziend in een hoekje van de tuin zitten samen met Henne en Wen en Guusje!!!! Es jij bent dan die misselijke periode al voorbij!!! Wie weet Tool ook met spontaantje met haar 8 follies en dan is het feest compleet hihi.

Nou nou ik zit helemaal klaar al vanaf 10 uur om als R wakker is en wat gedronken heeft nog even wat Vit D op te doen buiten. Ligt die luilak nog te slapen :(( Als hij zo uit bed komt dan is het boterham eten, flesje drinken, knuffelen met mama en dan al weer naar de opvang.....

Geplaatst

23 juni hoe ver zijn we dan San...even tellen....ik ruim 7 weken, jij dan 8 en Wen 7, zoiets? Ja dan moeten we misschien wel een teiltje regelen met als die vleesgeuren...hihi. Och als het toch eens waar mocht zijn...

Tool geen octomom worden he, da's slecht voor je reputatie ;-p

Caro wat een schetige foto toch weer. Het zijn zulke leukerds allemaal die D&D baby's.

Geplaatst

Zodat we weer even beeld hebben van wie waar zit... Hoop dat ik de laatste heb. Wen, heb je naar het wachtbankje gezet maar nog geen data ofzo erbij.

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: geen idee wat nu

Voortraject

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Ceeke: vitamine D, omega 3 en ijzerpreparaat als voorbereiding voor de cryo poging (met prednisolon en intralipid) in april 2012.

Behandeling

Guusje: vrijdag 25 mei 1e echo (cryo's)

Wachtweken

Witje: 16-5 tp van 1 8-cellig embryootje. Bloedtest 29-5. (stiekum samen al thuistesten op 26-5)

Henne: icsi7 met prednisolon, 19 mei tp twee 8-celligen, testen rond 30 mei

Wen72: icsi 5 met intrallipid, heparine, pipelle (en prednisolon?)....

Zwanger:

Miki: uitger. datum 9-6-2012

S€N: uitger. datum 24-08-2012

EDR (Esther): uitger. datum eind december

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari van dochter Kaat en zoon Bram

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Spaatje:

Geplaatst

Henne, witje en wen, hou elkaar goed vast op dat gezellige bankje!!!

Liefs naomi

Had t pas ook al eventjes gevraagd, maar weet iemand v jullie hoe t met zara is?

Geplaatst

Pauze:Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkhedenRoestvlek:Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....Tool: we gaan op eigen houtje verder met prednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.Voortraject Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.Ceeke: vitamine D, omega 3 en ijzerpreparaat als voorbereiding voor de cryo poging (met prednisolon en intralipid) in april 2012.Behandeling Guusje: vrijdag 25 mei 1e echo (cryo's)WachtwekenWitje: 16-5 tp van 1 8-cellig embryootje. Bloedtest 29-5. (stiekum samen al thuistesten op 26-5)Henne: icsi7 met prednisolon, 19 mei tp twee 8-celligen, testen rond 30 meiWen72: icsi 5 met intrallipid, heparine, pipelle (en prednisolon?).... Zwanger:Miki: uitger. datum 9-6-2012S€N: uitger. datum 24-08-2012EDR (Esther): uitger. datum eind decemberGeboren:Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne JasmijnUrsela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon StormSandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon RubenBabeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon JimDublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter CaitlinIvfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"Fren: bevallen op 14 februari van dochter FieneCaro: bevallen op 14 februari van dochter Kaat en zoon BramNieuw hoofdstuk na mmm:Eef: Verder met ons leven. Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons levenKaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.Spaatje:

Geplaatst

Mooi Tool dus jullie aan de banga wanga morgen, fijn dat alles verder goed is.

Volgens mij heb ik iets gemist met Esther? Niet helemaal lekker begrijp ik. Morgen voor het eerst naar de vk, spannend hoor en raar na al die tijd.

De bbq kan ik pas op het laatste moment zeggen of ik/wij kunnen komen.

Lief dat jullie wel willen bijlappen wbt betaling maar dat gaat wel lukken hoor. Voor de witte wijn aub geen Chardonnay, heb wel noten op mijn zang :-)

Ik heb een ijsblokjes machine staan dat zou wel handig zijn, had ik eigenlijk aan Kaartje moeten meegeven.

Geplaatst

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: we gaan op eigen houtje verder met prednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Voortraject

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Ceeke: vitamine D, omega 3 en ijzerpreparaat als voorbereiding voor de cryo poging (met prednisolon en intralipid) in april 2012.

Behandeling

Guusje: vrijdag 25 mei 1e echo (cryo's)

Wachtweken

Witje: 16-5 tp van 1 8-cellig embryootje. Bloedtest 29-5. (stiekum samen al thuistesten op 26-5)

Henne: icsi7 met prednisolon, 19 mei tp twee 8-celligen, testen rond 30 mei

Wen72: icsi 5 met intrallipid, heparine, pipelle (en prednisolon?)....

Zwanger:

Miki: uitger. datum 9-6-2012

S€N: uitger. datum 24-08-2012

EDR (Esther): uitger. datum eind december

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari van dochter Kaat en zoon Bram

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Spaatje:

Geplaatst

Syl en caro jammer als jullie er niet bij zouden kunnen zijn!!! Ik hoop echt dat het wel gaat lukken!

henne het gaat wat eten betreft de goede kant op met jou hé! Blij mee? Jij en San geven wel allebei signaaltjes af zeg!!! Wanneer ga jij testen?

Guusje nog een paar dagen!

Ceeke hoe was het gisteren? En hoe is het nu met je?

Syl met mij gaat het prima hoor, beetje lage bloeddruk ofzo denk ik, gisteren van mijn graatje gegaan.

Wat een weertje hé! Ik kan hier zo van genieten!

Geplaatst

Ik snap het! Het is zo spannend!!! Ik hoop zo enorm voor jullie dat het allemaal goed gaat! Zou wat zijn zeg bij de bbq!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden