Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ceeke, hoop dat het door gaat zetten, wat een waardeloos gevoel zal dit moeten zijn, heel veel sterkte en n hele dikke knuffel terug!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Hoofdpijn is er helaas nog steeds. Vanavond op tijd naar bed, en morgen fris weer op.

Simba, leuk van je te horen. En wat super fijn dat alles goed gaat met de kleine.

Henne, Succes morgen, wat gaat het weer snel he?

Sab, bij jou gaat het ook de goede kant op. Nog even doorbijten .....

Geplaatst

Deze is voor jou Zara

:aaaflowersmiley:

jwww ;-)

Geplaatst

Ceeke lijkt mij heel slopend, wachtend op.....

Is het gezellig met je zus, ze blijft toch 2 wk?

Sterkte meid en een dikke knuffel terug.

Laika al een tijdje niet gezien ook niet in oktober of is ze toch op vakantie?

Guusje hopelijk morgen geen hoofdpijn voor jou!

Geplaatst

Ceeke, ook voor jou even een dikke knuffel. wat moet dit moeilijk voor jullie zijn zeg!

Geplaatst

Syl, jammer dat je de afslag iet kon vinden, want het is erg gezellig geworden (er waren ook nog wat vrienden) :happy7:

Geplaatst
Syl, jammer dat je de afslag iet kon vinden, want het is erg gezellig geworden (er waren ook nog wat vrienden) :happy7:
Haha laat maar weten voor de volgende bbq!
Geplaatst

Graag gedaan Guus!!!

Simba, lekker blijven schrijven hier als je de tijd en energie hebt. Wij zijn hier gewoon allemaal een beetje de forumtantes ok?

Kunnen we op die manier toch mee genieten.

San, ligt lekker op haar bedje denk ik. Nu nog hopen dat ze slaapt vannacht.

Ceeke, zo moeilijk de situatie waar je nu in zit. Nogmaals heel veel sterkte en maak het bespreekbaar als het je te lang gaat duren of emotioneel en geestelijk te zwaar wordt.

Syl, suc6 morgen bij de accu. Reken er maar op dat de tranen zullen vloeien. Was hier tenminste ook zo. Zelf ben ik niet zo positief over accu maar dat lag waarschijnlijk aan de persoon.

Eef, als ik lees wat jij vandaag allemaal gedaan hebt, kun je beter geen cursus gaan volgen maar er één gaan geven....

Henne, dikke knuffel voor jou!

Trusten allemaal.

Geplaatst

Nou hier met tussenpozen, heb jou ook nog gezien in juli en las dat je om 05.00 weer moest voeden, gezellig dat je binnenwipt!

Veel buikpijn vannacht met weinig resultaat en nu keelpijn en wat is het koud, brrrrrr.

Nog even proberen te slapen.

Geplaatst

goeiemorgen dames,

Ceeke...wat is dit moeilijk....pfff...heel veel sterkte meid...weet hoe je je voelt...mocht je het echt niet trekken, dan toch aan de bel trekken bij de gyn...

Henne...veel succes vandaag met de 2e fm...hoop dat je je wat beter voelt...

Syl...balen dat je beginnende keelpijn krijgt...kun je niet echt gebruiken...en heel veel succes met de acu vandaag...laat alles maar loskomen wat vast zit...hoop dat je er baat bij hebt en dat je je beter gaat voelen...

als ik jullie zo hoor, dan denk ik dat het ook wel iets voor mij kan zijn...in DD kun je ook acu laten doen, voor en na de tp geloof ik...maar heeft het wel effect als je dit alleen maar dan doet en dus niet eerder vantevoren??? je lichaam moet toch eraan gewend zijn, of denk ik nu verkeerd???

nog 6 weken werken...pfff...carpoolmaatje van mijn vriend heeft nu 3 weken vakantie dus I'm the designated driver....effe passen en meten met mijn werktijden, maar ach...zo vliegt de tijd wel weer om...hahahaha...

niet echt veel zin om te werken...maar goed...nog even volhouden...

Deze Dagelijkse gedachte had ik trouwens laatst binnengekregen, vond ik wel een goeie eigenlijk....

Als je het lastig hebt met 'loslaten'

probeer dan 'aanvaarden'

Simba...wat leuk dat je effe komt buurten en ons komt vertellen hoe het met Sanne gaat en met jullie....zal idd even flink wennen zijn...een heel ander ritme...en nu alweer op of zelfs onder je gewicht van voor de zwangerschap...netjes!!!

ga eens wat doen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Ceeke, sterkte de komende dagen.

Henne, hoe laat moet je er zijn? Toch best weer spannend.

Simba, leuk van je te horen, valt niet mee die tijden om te voeden zeg, hihi

Ik ben zoooo moe, kan gewoon niks, geen fut of wat dan ook, ik sta al moe op..vandaag maar relaxed doen, alleen even naar appie en vanmiddag naar een vriendinnetje. Hopelijk kom ik mijn werkdagen door..pffff

Geplaatst

Miki dat is nog eens een goede morgen zo met dat artikel. Gelukkig heb ik het niet nodig hihi.

Ceeke wat lijkt het me toch mentaal zwaar wat jullie moeten doormaken, sterkte samen!!!! Dikke knuffel.

Simba ja je rustige leventje is voorbij, alles staat nu in het teken van Sanne. Volgens ons weet je dat je leven omgegooid wordt met de geboorte van je kind, maar heb je geen idee hoe.

Ik zal me braaf melden elke ochtend ok? Stel je voor dat jullie zenuwachtig worden van mij!! Moeten jullie straks allemaal aan de bloeddrukverlagenden pillen hihi.

Morgen om deze tijd ben ik al weer bijna van de CTG af en wordt er overlegt met de gyn of ik moet blijven voor kz of dat ik daar donderdag voor terug mag komen.

Nu alles weer beetje gezakt is kan ik toch ook wel weer om de situatie glimlachen. Wij hebben echt overal problemen mee gehad deze poging. Nou ja de tp niet maar verder. Niet gebeld worden op dag van bloedtest, geen kloppend hartje eerste echo, daarna vervolgens tot week 15 bloeddingen, toen ziektewet en aansluitend bekken instabiliteit en nu dit. Hoe anders kan het lopen zeg maar. Mijn broertje was echt kwaad gister, alsof we nog niet genoeg meegemaakt hadden en of het nou gvd niet eens een keer gewoon goed mag gaan. Ik heb dat gevoel niet meer nu, wil niet terug kijken alleen nog maar vooruit. Kan het niet terugdraaien en het kost teveel energie om me er druk over te blijven maken. En die energie wil ik doorgeven aan de kleine dat hij nog maar zo veel mogelijk mag groeien. Elke gram die hij nu nog aankomt is beter voor hem!!!!!!

Ik heb gelukkig heerlijk geslapen vanacht!!

Geplaatst

Bedankt Miki, altijd handig om te weten wat er allemaal te koop is in de wereld en wat een uitkomst voor vrouwen die er last van hebben.

Jij hebt altijd van die leuke filmpjes, foto's op fb.

Trouwens die spin van Eef was achteraf nep begreep ik, bond he hier :-)

Nico bezig bijtje over 6 wk pas vakantie, duurt nog even maar dan heeft iedereen het achter de rug en jij lekker niet, puh.....

Sab gelukkig staat er weinig op het programma vandaag voor jou, de AH ren je doorheen en daarna op de bank bij vriendin uitrusten!

Ik merk echt dat het een wereld van verschil is tussen jezelf fit voelen (goed slapen) en moe zijn, het breekt je ziel een beetje als je alleen maar moe bent.

Ik denk dat ik mij hier eerst op wil richten.

En die keelpijn het heerst geloof ik, ik laat hem vanmiddag daar ook wel een naald voor zetten ;-p

Nico wbt jou gedacht vindt ik mooi maar ik heb moeite met het aanvaarden, is daar ook een gedacht voor wat dan te doen.....?

Geplaatst

Gelukkig lekker geslapen Sandra en ik vindt het goed van je om je gedachte om te zetten van negatief naar positief.

Je zou er in kunnen blijven hangen maar dat doe je gelukkig niet, het is ook niet anders op dit moment.

Je hebt zelf maar een meldingsplicht ingesteld voor ons anders krijgen wij idd nog een hoge bloedruk, hihi.

Geplaatst

San...gelukkig goed geslapen...goed dat je alleen nog vooruit kijkt...achteruit kijken heeft ook geen zin eigenlijk, want je kunt het nu toch niet meer veranderen...snap de reactie van je broer wel...fijn dat je voor ons een meldingsplicht hebt aangebracht...hihihi...

Syl...ik zal eens kijken of ik nog iets kan vinden...

en het klopt...als de rest terug komt en weer hard aan het werk is, ga ik lekker genieten van onze welverdiende vakantie...een jaar geleden begon ik aan de tweede ivf...zat ik nu weer aan de pil sinds een paar dagen....16 augustus de punctie, 18 augustus de tp...wat gaat een jaar toch snel voorbij...en in september ook met vakantie geweest, maar dan om bij te komen van de mislukte ivf en gelukkig een vakantie waar we elkaar weer hervonden hebben...

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico de tijd vliegt echt voorbij als je bezig met poging ben. Tenminste zo heb ik het ervaren.

Nu lekker over 6 weekjes samen genieten zonder hormonen en als je fris terugkomt met een volle batterij weer volop in de icsi duiken.

Geplaatst

"Wandelen is de beste medicijn" (Caro....zo zie je maar weer....we moeten gewoon allemaal aan de wandel...hihihihi)

"Laat los...

en houd dat vast"

"Acceptatie is nog geen overgave;

het is meegaan in het moment"

"Als je gelooft dat het lukt, zul je kansen zien.

Als je gelooft dat het niet lukt, zul je obstakels zien"

"Ik heb besloten om gelukkig te zijn,

en dat is beter voor de gezondheid"

"Er zijn van die ogenblikken in het leven waarin geen andere keuze mogelijk is dan alle controle te laten varen"

"Het leven bestaat uit een natuurlijke stroom veranderingen. Verzet je niet; laat ze gebeuren zoals ze gebeuren"

"wil je weten wat je los moet laten?

Kijk dan wat je het krampachtigst vasthoudt" (Syl...zou dit je misschien helpen? ben nog niets tegen gekomen met aanvaarden...)

ik heb er nog wel meer, maar dan wordt het lijstje zo lang...

Geplaatst

Hei!

Babeth al hier geweest vandaag? Ben zo benieuwd of het heeft doorgezet.

Hier ook maar 3 uurtjes geslapen vannacht. Geen voorweeen, gewoon pijn. Wat het was, weet het niet? Ga zo proberen nog even te slapen. Ach ja, laatste loodjes, nog max 2 weken....

Sandra, weer naar huis gestuurd. Je zit weer in een soort achtbaan.

Schoonmoeder is gearriveerd. gezellig maar ook extra druk.

Dikke knuffel terug.

Geplaatst

Er zijn van die ogenblikken in het leven waarin geen andere keuze mogelijk is dan alle controle te laten varen"

Deze is voor mij geschreven momenteel!!!!!!!

Geplaatst

ja Ursela weer naar huis gestuurd en morgen weer kans dat ik moet blijven. Wij houden het spannend.

Vervelend dat je zoveel pijn hebt gehad vanacht. Hopelijk kun je zo nog een paar uurtjes pakken.

Geplaatst

ik moest bij deze ook gelijk aan Henne denken...

en aan alle meiden bij wie de eigen planning in de war wordt geschopt door de behandeling en de fm's die mee- of tegenvallen...

Er zijn van die ogenblikken in het leven waarin geen andere keuze mogelijk is dan alle controle te laten varen"

Deze is voor mij geschreven momenteel!!!!!!!

Geplaatst

Ursula...vreemd...maar ik kan je helaas ook niet zeggen wat het was...hihihi....misschien dat ik ooit ook kan zeggen...ja...dat had Ursula toen ook...en die wist ook niet wat het was...hahahahah...

veel plezier met je schoonmoeder!!!

San...rustig aan he...maar dat doe je wel...deze week dus grote kans dat jullie papa en mama worden...spannend!!!

Henne...hoe laat ben je aan de beurt voor de 2e fm?

liefs,

Nico

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden