Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

San niet schuldig voelen maar lekker aan genieten. Jullie brokkenpiloot vermaakt zich wel en is in prima handen en jij kunt met alle sores nu die ochtendjes voor jezelf maar al te goed gebruiken.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Henne wat soepel van het UWV! Had ik niet verwacht, heb daar zelf geen geweldige ervaringen mee...Wees maar blij!

Ik tot nu toe ook niet Caro, maar miskramen doen kennelijk wonderen (zei zij cynisch). Maar vandaar ook wel de grote opluchting. Ik had echt het idee dat ik zou moeten gaan solliciteren en dat gaat domweg niet. Voel me wel beetje nutteloze profiteur hoor. En vind het ook best eng om er straks dan een heel jaar 'uit' te zijn. Maar voor nu is dit echt het beste, dus beter maar blij mee zijn.

Geplaatst

Syl, meis wat een k.... situatie zeg..

Henne, ik had een uwv arts die zei dat als je een miskraam hebt gehad geen rede is tot ziekmelding. Dus ging de ww in ipv de ziektewet. Mijn contract werd niet verlengd bij mijn toenmalige werkgever.

Dus ja. Ligt er maar aan hoe de pet staat van de persoon die je tegenover je hebt.

Niets profiteur. Misschien zien mensen buiten af dat wel zo. Maar wij hier, weten wat je allemaal hebt moeten doen om nu een knulletje in je buik te hebben.

Zo, dat is gezegd.

Hier net de fysio gehad. En het was wel even nodig. Wel nog ontzettende hoofdpijn, maar dat komt van de moeheid. Vanavond na lesgeven met de beentjes omhoog.

San, niet schuldig voelen. Sandratijd hoort er ook bij.

Dikke knuffel voor iedereen!!!

Geplaatst

Profiteur is onzin, je hebt er toch jaren voor afgedragen? Ik heb me nooit een moment een profiteur gevoeld toen ik in de ww zat, had daarvoor jarenlang hard genoeg gewerkt! En het kan iedereen overkomen, om wat voor reden dan ook, ook al verwacht je dat niet. Weer eens een geval van door schade en schande wijs geworden... zonder de schande haha.

Geplaatst

henne, mooi bericht van de uwv en zeker niet als een profiteur voelen!

Ruby, fijn dat de fysio enige verlichting heeft gebracht.

Syl, wat een rotte situatie zeg! hoop dat je toch de tijd en ruimte vindt en krijgt om te herstellen. Als eenmanzaak is het idd moeilijk, maar het is niet zo dat je expres ziek wordt. Sterkte voor jullie!!! Hoe is J. eronder?

San, even lekker genieten van je Santijd. R. heeft het prima bij het kdv en je hebt dit even nodig!

ga vanavond weer sporten. hoop alleen niet dat ik erge spierpijn ga krijgen, hihihi. maar goed, ik heb wel flinkk gezwommen op vakantie, dus mijn armen en benen zijn wel in beweging geweest. gemiddeld zo'n 60 baantjes per dag gezwommen (bad is ca.20 mt lang)..

meiden, tot later!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Syl, wat een rot nieuws zeg! Het is toch eigenlijk belachelijk dat zo'n verzekeringsmaatschappij zoveel macht heeft dat jij nogeneens je nodige rust kan krijgen. Sterkte!

Henne, wat een mooi bericht! Nu lekker gaan richten op koekie en even geen verplichtingen mbt werk.

San, niet schuldig voelen! Als jij lekker even San time gaat pakken, krijgt R dat ook weer dubbel en dwars terug in positieve zin. Doen dus!

even korte ego update: vandaag naar de eerste controle bij de gyn geweest (ipv vk). Jeetje, wat is dat totaal anders als een vk. Zo onpersoonlijk en zakelijk. Totaal anders als mijn ervaring tijdens de zwangerschap van M. Toen liep ik bij de vk.

Ik weet niet zo goed wat ik er nu van moet denken. Ging met gemengde gevoelens weg. (maar dat kan ook gewoon aan de houding en de weinig spraakzame gyn komen).

Over 5 weken weer terug komen voor controle. Zoals het er naar uit ziet zal ik deze zwangerschap (helaas) niet overgedragen gaan worden naar een vk (maar ik blijf het hopen).

Wel nog even heel kort een echo gehad! Met ijsbeertje ging alles goed!

Morgen de nekplooimeting en als dat allemaal in orde is, gaan wij het officieel bekend maken. (alhoewel enkele goede vrienden en de oma's wel al op de hoogte zijn)

Geplaatst

Wie had je Wen? En wat is de reden dat je niet naar de vk mag? Misschien kun je vragen of er een vk in het zieuienuis is waar je heen mag? Moet zeggen dat ik mijn eerste controle bij de vk ook erg onzeker naar buiten kwam, maar vorige week was het echt fijn om er geweest te zijn. Maar die wisseling had ik bij de gyn ook, was maar net wie ik trof. Sommigen maken een ehco, alles is oké, klaar...geen enkele gelegenheid om even je hart te luchten of wat te vragen, bij anderen kon dat juist weer prima.

Balen dat je er dan een rotgevoel aan overhoudt hè... Gelukkig dat met jullie ijsbeertje alles goed gaat! Morgen nog weer even spieken en dan het grote nieuws vertellen, spannend!

Geplaatst

wen, fijn dat alles goed was/is! morgen het nieuws vertellen,spannend. Hadden jullie het M. al verteld? Knap dat hij het nog niet verteld heeft.

hier ongikrampen, dus het zal binnenkort wel prijs zijn.

In de vakantie veel erover gedacht om ermee te stoppen. en van de andere kant ook weer niet, maar dan ook weer wel. heel afwisselend. Denk echter dat we langzaam naar het stoppen toe neigen. zoals ons leven op dit moment is, weten we niet of een kleine erbij 'past' zeg maar. vind het vreselijk om dit te schrijven, zonder iemand voor de kop te stoten.

we moeten het nog een keer goed bespreken. Ik wil het vaak meteen bespreken, maar A. heeft het er iets rustiger mee. Neemt zich meer de tijd. Moet ik mss ook doen.

over 3 weekjes trouwen, gaan we flink vieren. en af en toe een spaatje tussendoor, hihihi.

tot later meiden.

liefs,

Tool

Geplaatst
wen, fijn dat alles goed was/is! morgen het nieuws vertellen,spannend. Hadden jullie het M. al verteld? Knap dat hij het nog niet verteld heeft.

hier ongikrampen, dus het zal binnenkort wel prijs zijn.

In de vakantie veel erover gedacht om ermee te stoppen. en van de andere kant ook weer niet, maar dan ook weer wel. heel afwisselend. Denk echter dat we langzaam naar het stoppen toe neigen. zoals ons leven op dit moment is, weten we niet of een kleine erbij 'past' zeg maar. vind het vreselijk om dit te schrijven, zonder iemand voor de kop te stoten.

we moeten het nog een keer goed bespreken. Ik wil het vaak meteen bespreken, maar A. heeft het er iets rustiger mee. Neemt zich meer de tijd. Moet ik mss ook doen.

over 3 weekjes trouwen, gaan we flink vieren. en af en toe een spaatje tussendoor, hihihi.

tot later meiden.

liefs,

Tool

Pfff. moeilijke beslissingen. iets waar je idd goed over moet nadenken en de tijd voor moet nemen. Gevoel en rationeel naast elkaar leggen. Het klinkt wel al alsof je langzaam aan het voorbereiden bent op stoppen. Als dat jouw gevoel is, is dat toch goed. Praat er samen over, maar neem wel de tijd.

M. weet idd al dat hij een broerje of zusje krijgt en heeft het al uitgebreid in de klas tijdens het kringgesprek zitten vertellen. Ook weten mijn 2 beste vriendinnen het al vanwege het feit dat M vertelde: heb je de buik van mama al gezien. Daar zit een baby.

Tja, wat moet je dan? haha.

Geplaatst

Tool wat een ontzettend verdrietig berichtje. Moeilijk hoor. Neem idd je tijd om hier goed over na te denken en praat er samen over. Wat de beslissing ook gaat worden, het is voor jullie altijd de goede!!

Wen wat schattig dat M dat zo tegen je vriendinnen zei.... smelt....

Hier gaat R steeds vaker los staan en spelenderwijs doet ie soms een paar stapjes. Dat veraste en trotse smoeltje dan van hem.... helemaal verliefd. Het is zo mooi om mee te maken en het steekt op zulke momentjes ook even. Waarom maar 1x???? Dan besef ik weer dat sommige het nooit mee zullen maken. Zo dubbel allemaal en beretrots op ons manneke natuurlijk!!

Geplaatst

Moeilijk hoor Tool. Ik denk dat iedereen gedurende het traject naar dit moment toegroeit, mede daarom is het zo moeilijk die knop om te zetten als je dan de mazzel heb om zwanger te worden. Komt dat moment helaas niet, dan gaat de knop óók niet in één keer om. Dat is een proces, dat nu misschien heel voorzichtig in gang gezet. En het is onwijs moeilijk om de beslissing te nemen of je dat door laat gaan of toch nog een tijdje tegenhoudt. Maar welke keuze jullie nu ook maken, het zal een weloverwogen keuze zijn op basis van alles wat jullie meegemaakt hebben en jullie leven zoals dat zich in de afgelopen jaren ontwikkeld heeft. En in mijn ogen zal je daar niemand mee voor het hoofd kunnen stoten, maar vooral respect verdienen, wát jullie nu ook beslissen.

Geplaatst

Henne hoop dat je een beter dag hebt vandaag.

Sen meis je lichaam maakt het je niet makkelijk en dan is het pittig met een kleine man om voor te zorgen. Sterkte, hopelijk vind je snel iemand die je kan helpen de pijn/ de ongemakken te verminderen.

Fren las dat F ook erg vroeg bezig was. Valt niet mee he die korte gebroken nachtjes, zeker niet als je naar je werk moet.

Hier was R ook vanaf 4 uur bezig. Poos met hem op schoot gezeten, zijn onderkiesje begint erdoor te prikken en hij heeft echt pijn, zo sneu. Ben gewoon blij even een ochtendje alleen te hebben en morgen ook. Hij is afgeleid op de opvang en dan kan ik hier wat kleine achterstallige klusjes wegwerken waar ik niet aan toekom als hij thuis is. En natuurlijk nu eerst een bakje koffie en dan de troep opruimen. Wordt altijd zo onrustig van rommel en gisteravond hebben we de boel de boel gelaten en zijn om kwart voor 10 ons bed in gedoken.

Geplaatst

Tool, ik weet ozo goed hoe het voelt. En wat je zegt over het niet kunnen passen in je leven op dit moment.

Ik kan zeggen ik heb meegedaan met Taptoe ahoy, maar alleen omdat we geen kinderen hebben. Voel je dus niet schuldig. Geniet van het leven ook zonder kinderen.

De twijfel blijft hoever je ook bent. Heb daar zelf ook last van hoor. Soms zou ik willen zeggen. Zullen we het gewoon een keer proberen. Nee tool, het is zeker niet makkelijk en twijfel blijft er altijd.

Mijn gedachte gisteren over foto's van taptoe ahoiy Leuk voor het nageslacht. Welk nageslacht? Dat soort dingen heb ik nu best last van.

Hou je taai meisje.

San, voor jou ook moeilijke tijd. Snap dat je geen rommel in huis wil. Maar soms de boel de boel laten is ook wel eens goed. Vraag niet te veel van jezelf. (zegt Ruby).

Wen, jij bij gde gyn voor controle. Denk dat die idd wat minder meegaand zijn dan een vk. Maar heel veel succes meis. Het is jullie zo gegund!!

Eef, hoe is het bij jou?

En Kaartje, druk met werk?

Syl, hou je haaks meis. Jullie krijgen wel weer heel veel over jullie heen volgens mij.

Dikke knuffel voor iedereen

Geplaatst

Idd Ruby zie wie het schrijft hihi. Het is altijd zoveel makkelijker om anderen van advies te voorzien dan in de spiegel te kijken en zien en erkennen wat je zelf nodig hebt.

Over twijfelen kan ik meepraten. Ok wij hebben een prachtjong, maar het blijft voor een tweede toch moeilijk om het af te sluiten. Ik bekijke het ook van, het is makkelijker met 1 financieel gezien, maar soms zeg ik ook wel eens, zullen we het gewoon niet nog 1x proberen.....

Je opmerking over het nageslacht stak me wel. Jeetje wat moeten zulke momenten pijn doen.. Je hebt aan de taptoe meegedaan en dat pakt niemand je meer af. Wat een ervaring!!! Maar het gemis zal er zeker zijn.

Ik heb hier trouwens al lang genoeg de boel de boel gelaten en soms is dan zomaar uit zichzelf die werkbij en dan kan ik niet stilzitten. Ach heb nu voor de 2e keer pauze dus denk ook aan wat anders hoor!! Moet ook nog werken van 13 tot 21 dus niet teveel moe worden.

Van het weekend weer naar mijn ouders. Donderdag de laatste bestraling en dan??? Dat houdt me onder de oppervlakte erg bezig.

Ik ben niet voor niks 24 uur gaan werken per oktober en nu wordt er gevraagt om te kijken of we extra diensten kunnen draaien aangezien er (weer) een aantal leerlingen die ingepland stonden uit de opleiding gestuurd zijn wegens gebrek aan cappaciteiten voor de zorg. Zit in dilemma. We kunnen het geld goed gebruiken, hoewel ik van een dienst extra niet rijk wordt, maar heb niet voor niks voor minder uren gekozen straks. Dat is om mijn jongetje bewuster op te zien groeien.

Ik probeer me voor te houden dat werken straks weer meer kan als hij naar school gaat over een paar jaar. Denk dat ik er met de teamleidster over ga praten, blijft het in ieder geval niet in mijn hoofd spoken en lucht het op.

Geplaatst

Ja san, zeggen is altijd makkelijker dan in de spiegel kijken. Maar ik ga tegenwoordig echt niet voor half 9 beginnen en stop precies om 17.00 uur.

En praten met je teamleider lijkt me wel verstandig. Snap je redenering zeker. Wat centjes betreft. A is bij ons degene die het meeste werkt. En ja Als R straks op school zit kan je weer wat meer gaan werken.

In combinatie nu met je moeder snap ik dat het allemaal best veel is wat op je bordje ligt.

Denk aan jezelf.

ik neem morgen mijn e-reader mee. Heb best tijd om even te relaxen en te zitten lezen.

Zo samen met een collega nieuwe programma uitproberen. Ben benieuwd.

dikke knuffel voor jou san!!!

Geplaatst

San wat is er gebeurd met het boekje lezen en de uitgebreide douchesessie? Loslaten meisje, ook al hou je van een schoon, opgeruimd huis (vertel mij wat), je moet soms echt éérst die rust pakken anders schiet het er altijd bij in.

En om deze wijze woorden gelijk maar op te volgen ga ik nog een uurtje liggen tot de lunch. Was mn mail aan het wegwerken, maar dat is inmiddels zo opgelopen pfff.....daar gaan nog wel wat uurtjes in zitten. Merk wel dat er echt een last van mn schouders is mbt werken/solliciteren. Voel me een stuk vrijer om nu echt mijn eigen dingen te doen.

Tot later meiden

Geplaatst

Dat boekje is er idd bij ingeschoten, maar ik kom net onder de douche vandaan waar ik bijna door het doucheputje gespoeld ben, helemaal geweekt heerlijk.

Nu mijn nasi opwarmen en heerlijk nog even zitten dus win-win situatie vandaag.

Jij nog een uurtje lekker liggen, geniet ervan.

Geplaatst

hee meisjes: ziek hier: bleeehhh. E was zondag al ziek (overgeven enzo), maar dat was dezelfde avond ook weer over. Gistermiddag voelde ik me slecht, thuis meteen in bed gedoken en ziek ziek ziek. Kon niets binnenhouden. En nu is a ook nog ziek geworden vannacht: allemaal hetzelfde dus.... Gelukkig zijn mijn ouders er vandaag om voor E te zorgen, want poeh, niet fijn dit.

Meisjes: rustig aan allemaal!

X

Geplaatst

Oh Ivfsh beterschap. Hopelijk duurt het bij jullie ook maar 1 dag. Is niet fijn als je allebei ziek bent, fijn dat je ouders er zijn.

Even brutale vraag voor degene die nog een blauw nestlé knuffeltje heeft uit een van de zwangerdozen en er niks mee doet. Weet dat iemand die nog had maar weet niet meer wie!!!! Mogen wij die hebben??? Als je een briefje met de kosten van het opsturen erbij doet en je rek.nr dan vergoeden we dat. Alvast bedankt.

dan hebben we er ook 1 in de logeertas voor het geval we snel weg moeten en het bedje mee gaat. Kunnen we dat nooit vergeten.

Nog even een bakje koffie en dan naar het werk. Veel gedaan maar wel op een relaxte manier. Morgen nog zo'n ochtendje, toch best heel lekker.

Geplaatst

Ivfsh, beterschap! Vervelend dat jullie alledrie geveld zijn, al is E. Dan weer beter.

san werk ze. Ik heb deze knuffel helaas niet.

ruby, ik moest ook aan jou denken toen ik dat schreef van wel/niet in ons leven passen. Het financiële plaatje speelt bij ons nu de laatste tijd ook wel mee. Als t zover is, zal er altijd wel een mouw aan te passen zijn, maar om nu altijd zo te moeten leven, in de onzekerheid of t financieel wel haalbaar is, Mwoah, dat heb ik persoonlijk liever niet. En A. Ook niet.

krampen hebben zich nog niet doorgezet. Af en toe een steek, that's it.

Geplaatst

Tool, ik denk dat het financiele plaatje voor een zwangere ook wel speelt hoor. althans in mijn omgeving heb ik vaak gehoord, van kunnen we het allemaal straks wel gaan betalen.

In ons leven past ook geen kindje, je gaat toch anders kijken en andere dingen zoeken. Maar toch hou je wel je dipjes hoor. Zo ervaar ik het.

Straks even langs het kruidvat pillen halen. ze zijn op. En even de inslaper bij de apotheek halen. Dan kan ik aankomende dagen wat beter uit bed komen hoop ik. Met een uitgeruster gevoel.

Dikke knuffel voor iedereen en zeker voor ivfsh bleh ziek...

Geplaatst

Ik wou net schrijven het was Fren die 'm nog heeft maar ze was er zelf al... Helaas heb ik 'm weg gedaan, sorry.

Ik heb nog steeds 2 splinternieuwe vervangende exemplaren van het knuffelhondje van de oudste haha, ze is 'm nooit kwijt geraakt! Mee geweest naar oma, naar Belgie, Frankrijk, Griekenland maar ze liet 'm meestal in bed liggen. (Nu ik dit schrijf denk ik: heb ik dat niet eens al verteld? Sorry dan :-))

Geplaatst

ik heb ook een 'reservekonijn' in de kast liggen hoor! Vond dat de leukste knuffel, dus we hebben die bewust bij gekocht en telkens gegeven als ze gaat slapen. Nu is het (meestal) heel duidelijk: slaapzak aan + konijn in haar armen = slapen.

Althans, die wetmatigheid gold tot afgelopen weekend...

IVF, sterke, ik hoop dat het de 24-uurs versie is. Die hadden vin en ik ook tegelijk, wat een armoe!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden