Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Toch kun je het niet altijd sturen met knuffels... de oudste wilde nooit een knuffel tot ze van Sinterklaas Snuffie kreeg. Toen was ze al bijna 2. Snuffie moest in het begin op de gang slapen want mocht juist niet in bed, later wel.

Nu hebben Kaat en Bram het aapje en leeuwtje van Difrax, ook gekregen en die pakken ze wel meteen. Ze spelen er ook mee als ze wakker zijn maar weet niet wat er gebeurt als ze ze niet hebben.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zit weer eens in ziekenhuis. Vanochtend hele heftige allergie, was letterlijk rood van top tot teen. Vertrouwde het niet en ben naar huisrts gereden, eenmaal daar ook benauwd en enorm aan het trillen.

Alles nagekeken, bloeddruk enzo. Na tijdje zakte het maar Ha wilde met detmatloog overleggen over medicatie. Dermatoloog wilde me zien dus daarheen. Zij vervolgens overleggen met Gyn die me toch ook wilde zien en zit hier nu al bijna uur te wachten.... Wordt vervolgd...

Voor allergie overigens al wel andere antihistamine gekregen moet ik nu weer dagelijs nemen.

Geplaatst

Henne, balen dat je weer een allergie aanval hebt gehad. Nu dus wachten in het zh. Hoop dat er iets uitkomt, war je iets mee kunt.

ruby, dat bedoel ik, ook als zwangere of als t kind er is, zal t financiële plaatje meetellen, bij de een wat meer dan de ander. En t speelt toch mee, helaas. Dt de dipjes zullen blijven, daarvan ben ik overtuigd. Dat het moeilijk zal blijven als je hoort dat iemand anders zwanger is, ben ik ook wel van overtuigd. Misschien dT t zal slijten, Who knows...en terwijl ik dit zo schrijf denk ik, f**k it, we gaan we nog een keer voor, nog een 6e keer. En meteen daarachter aan denk ik. Dit is namelijk de enige manier waarop we (bijna) zeker weten dat er een bevruchting is en dat de embryo in de baarmoeder zal zitten (als het goed gaat). En d an komt weer een gedachte, nu in de vakantie hebben we t redelijk vaak gedaan, en toch is t niet gelukt. Wat meer moeten we doen? Dus ja, altijd maar zo denken, daar begin ik langzaam genoeg van te krijgen. Hebben spontaan s.ex gehad op vakantie, heerlijk. En ja toevallig was m'n ei in die periode. Maar die koppeling wil ik gewoon niet meer.

Maar goed, zo gaat het dus redelijk vaak door mijn hoofd en daarnaast dus ook nog de trouwerij die over twee en een halve week is,aaaahhh, hihi.

Zaterdag te horen gekregen dat mijn schoonzus niet kan komen. Zij zou mijn haar en make up doen. Heb nu geregeld dat iemand anders dit gaat doen, de make up en de haren hoor ik in het weekend of dit lukt.

de ambtenaar van de burgerlijke stand moet ook nog langskomen, benieuwd wanneer dit gaat plaatsvinden, aangezien we niet veel thuis zijn. Ik heb volgende week release week en bipen iedere avond weg, A. Heeft zijn diensten, maar we vinden wel een tijdstip.

bloemen zijn geregeld. Nummer voor de openingsdans s bekend. Let the party start! Oh nee, we moeten nog twee en een halve week wachten. Lol

meiden, ga even m'n schoenen inlopen.

Geplaatst

Ben thuis, hartje klopte, moet nu wel bij gyn onder controle. Waar allergie vandaan komt blijft raadsel, maar was nu wel heel heftig (richting shock) dus wil toch echt wel proberen dat te achterhalen. Beetje onduidelijkheid verder over welke antihistamine no moet nemen. Erg slaperig van Tavegil dus later mee.

Geplaatst

Nou ja zeg Henne wat een toestand weer! Hoe wil je dit gaan achterhalen dan?

Ben je erg geschrokken? Wat zei de gyn ervan? Wat kan dit betekenen voor het kindje?

Geplaatst

Lieve Henne, het blijft wel allemaal erg vervelend met je gezondheid, blij te lezen dat babe het goed maakt, / koekie, maar dat het maar niet duidelijk wordt wat jij nu onder de leden hebt/ waar je allergisch voor bent, balen!!! KNuffel hoor, kan me wel inleven dat dit je onzeker maakt, ook omdat het nu eenmaal niet altijd duidelijk aangetoond kan worden waar iemand allergisch/ overgevoelig voor bent ( hoewel overgevoelig wel een understatement is als je tegen anafylactische shock aanzit..

Tool, nog niet gereageerd op jouw berichtje, toch wel onverwacht, je bent altijd zo vastberaden positief en met vertrouwen, dat ik echt even om moest schakelen. Nou ja, zo te lezen jij zelf ook.. en Ar ook. Het is ook wel een hele bijzondere en spannende tijd zo vlak voor jullie trouwen, kan me ergens ook indenken dat je allerlei "strepen"wilt zetten voor je trouwen, en zekerheid wilt hebben. Ik hoop dat jullie allebei gewoon een goed en weloverwogen besluit kunnen nemen, en je niet gek laat maken door geld, zekerheid of datum, luister naar je gevoel e geef zo'n belangrijk besluit de tijd.

VOor mij en mijn man was het besluit genomen door de dokter, en snapten we het zelf ook wel, en heeft mijn man en onze financiele situatie beslist voor evt eicel donatie, en de onkunde van jeugdzorg voor geen pleegzorg en onze leeftijd voor adoptie..ondanks dat het besluit voor ons genomen is, kan ik me ook inleven dat het heel fijn is om vanuit je eigen gevoel te kunnen zeggen: t is genoeg. maar lieve schat, geef t wel wat tijd xxx

Hier druk met werk, en al het gedoe, morgen een dagje vrij en afstand nemen. Zit zo in mijn maag met het werk dat ik een paar dagen achter elkaar al een nachtmerrie heb... nooit normaal...loslaten klinkt makkelijk maar is zo moeilijk.... probeer een beetje in contact te komen met mijn moederkwaliteiten... dus even koken!! ; -)

San, maak je niet druk of je op mijn vraag een antwoord hebt, HEnne heeft mooi gereageerd en daar ben ik heel blij mee, je hebt zat andere dingen aan je hoofd, net als anderen, dat is nu t leuke van ons cluppie, altijd wel iemand met een goede reactie xxx

Ruby sterkte met de inslapers hoop dat je een goeie nacht maakt xxx

ivsh, hoop dat je de korte versie hebt van de buikgriep, sterkte en beterschap!!!

Syl jij ook een knuffel xxx

Geplaatst

Ik heb de eerste drie (onbewerkte) foto's van de shoot van vorige week gekregen...een voorproefje. Ben er zo blij mee! Ik kan ze alleen niet uploaden hier, te grote bestanden.

Geplaatst

Jeetje, Henne. Wat een verhaal! Wat zal je geschrokken zijn. Wat zei de gyn er van? Moet je nu weer terug onder controle in Delft?

Het zal best moeilijk zijn om te achterhalen waar dit vandaan komt zodat je dit in de toekomst kan voorkomen / minderen. Bah, weer die onzekerheid. Knuf!

Geplaatst

ook nog even eigen update: vandaag de nekplooimeting met bijbehorende hele uitgebreide (medische) echo gehad! Ijsbeertje is vooralsnog helemaal goedgekeurd. Alles zat er aan en op! Geen verhoogde kans op een afwijking. Er viel zo'n last van mij af!

Direct een datum voor de 20 weken echo meegekregen. 14 november is het zover.

Nu mag iedereen het weten!

Geplaatst

Es, foto's gezien op fb, mooi zeg!! Ben heel benieuwd naar de rest, maar neem aan dat je ze niet allemaal op fb zet, toch?

Henne, mmm, blijft lastig, als je niet weet waar het vandaan komt. Fijn dat koekiemonster wel nog steeds goed doet in je buikje!

Maar hoe wil je zoiets dan achterhalen? En als je dingen gaat uitsluiten, heeft dit dan idd gevolgen voor koekiemonster?

Ivfsh, hoe istie bij jullie? Alweer aan de beterende hand?

Eef, bedankt voor je woorden. Ik merk dat ik toch nog steeds in een glijbaan zit, die omhoog en omlaag gaat, alleen niet zo erg als een achtbaan/rollercoaster. En zeer zeker zullen we de tijd nemen voor een beslissing. Sowieso pas na onze bruiloft. Maar ook voor ons idd een omschakeling. En die positivistisch, ik denk toch vaak dat ik op papier positiever en blijer overkom, dan ik me soms voel. En dan bedoel ik niet dat de schone schijn ophou, maar ik denk dat dit door mijn manier van reageren komt.

En er zal ook wel een gedeelte door mijn lesgeefkunsten uit naar voor komen.

Oei, moet er vandoor. Lesje volgen voor de nieuwe nummers te bekijken die we volgende week gaan releasen.

Liefs,

Tool

Geplaatst

Henne wat zullen jullie geshrokken zijn ,jeetje wat blijft het toch moeilijk, zo ineens zo'n heftige reactie!ik hoop dat ze kunnen ontdekken wat de oorzaak was, heftig hoor.ik hoop dat het een beetje met je gaat.

wen, jij weer gefeliciteerd met je mooi echo en geweldige foto op fb!fijn dat de 20w. Echo nu ook gepland is

ivfsh, beterschap! Ellendig hè als e samen zo hondsberoerd bent, fijn dat er oppas was.

tool, wat moeilijk allemaal,gelukkig kun je je geweldig op de bruiloft focussen, ben benieuwd wat je me je haar doet, ik zag op fb dat het voor jou doen al best weer lang is nietwaar?nog maar 2,5 week, leuk!!!

san, lekker tijd voor jezelf gehad en nog het eea kunnen doen, Goed bezig! Wat mooi van R, nog even en hij rent ook achter je aan.....

Syl, ik moet regelmatig aan je denken, ik had zó gehoopt dat het met de nieuwe doorstart het de goede kant op zou gaan, op alle gebied....x

eef, volgens mij is dat moeilijk loslaten juist ook een van die kwaliteiten is,,,,,sterkte!mooie kwaliteit maar ook niet altijd even handig.

Geplaatst

Meiden, dank voor jullie reacties op fb!

Kaartje, ik heb even een vraagje aan jou. Mischien een rare vraag, maar wie weet, weet jij wel een antwoord. Onze kat heeft suikerziekte en ik prik hem dagelijks met insuline. Nu had ik hem zojuist geprikt en wilde ik de dop op de naald doen, maar prikte toen per ongeluk in mijn eigen vinger (is nog nooit eerder gebeurd). Weet jij of dat kwaad kan? Ik heb mijn duim wel even schoon laten bloeden, maar vroeg mij dit nu af.

Geplaatst

Babeth, dank je! Ik ben mij al suf aan het googlen, maar kan er niets over vinden. Normaal zou ik mij er minder zorgen om maken, maar nu.....

Zou het raar zijn als ik de huisartsenpost hiervoor bel?

Ik moet nl morgern vroeg (6 uur) de deur uit vanwege cusrus voor mn werk in het oosten van het land. Ik kan dus dan niet even de huisarts zomaar bellen. Pfff. dilemma.

Geplaatst

Wen, ik ben er zelf niet zo bang voor. Huisartsen doen vaak wel spastisch. Ik prik me ook wel eens tijdens het werken. Ik laat het flink bloeden door flink te knijpen en daarna goed ontsmetten. Meestal is het maar een oppervlakkig prikje. Ik heb er nooit problemen door gehad. Huisarts zal mogelijk vragen naar je tetanusstatus.

Geplaatst

Kaartke, dank je wel! Ben al veel meer gerustgesteld! Ik heb het goed laten bloeden en daarna ontsmet met alcohol. Mijn laatste tetanus injectie is alweer ergens in 2004 geweest ofzo vanwege een bijtincident op mijn werk. Ik ga er van uit dat het dan idd allemaal meevalt. Nogmaals dank! Normaal maak ik mij niet druk om zoiets, maar dat was nu vanwege de omstandigheden even anders.

Ik ga dus nu toch maar mijn bedje opzoeken. Morgen om 5 uur gaat de wekker....pfff.

Geplaatst

Kalimera!

bam de ongi heeft zich vannacht rond een uur of vier aangediend. Ga me zometeen maar en paracetamolletje pakken, want t trekt Als een idioot daarzo.

wen, ai, geprikt, maar ik denk niet dat t zoveel kwaad kan. Ik zou hetzelfde hebben gedaan, goed uitbloeden en ontsmetten met alcohol.

henne, was je nu al wijzer geworden? Ja toch? Dat ze niet weten waar het vandaan komt,toch? Erg vervelend allemaal. En nu dus weer aan een andere hist.a.mine?

Geplaatst

Goedemorgen,

Heb redelijk goed geslapen. Voel me redelijk goed en vandaag een lange dag met eerst repetitie en vanavond show voor de veteranen. Ben benieuwd. We eten dus bami en nasi.

Ga nu mijn spullen pakken en rustig richting de meern.

Dikke knuffel vooriedereen!!

Geplaatst

Oef wen dat is erg vroeg zeg 5.00uur! Gelukkig gerustgesteld begrijp ik, je hebt goed gehandeld toch?

Rubster veel plezier, ik moet wel lachen om je mededeling dat je bami en nasi eet, had net een snee brood met kaas op;-) ons diner voor vanavond is nog niet bekend....

Tool, je had het wel verwacht maar toch balen en dan ook nog eens heftig zo te lezen.

straks aks I in bad is geweest en geslapen heeft even wT boodschappen doen en bloemen en wat leuks halen voor onze beste vrienden, ze zijn vandaag 15 jaar getrouwd,daar uiteraard ook nog even naartoe gaan.

ivfsh ben je weer wat opgeknapt?

fren hoe was jullie nacht?

es, volgens mij had ik het nog niet gezegd hier maar wat een mooie foto's op fb!

Geplaatst

Babeth, ze heeft doorgeslapen!!! Pfff... Durfde bijna niet te gaan slapen gister, lag telkens met 1 oor te luisteren of ik iets hoorde, maar uiteindelijk om 7.45 pas wakker!

Geplaatst

Goeiemorgen,

Ruby succes en veel plezier! Ik moest ook glimlachen om de bami en nasi... geen idee wat wij eten. Gisteravond tartiflette gemaakt: aardappelschotel met ui, spekjes en gesmolten camembert... mmm... zo lekker maar niet te vaak want "smeer het maar op je dijen" zei mijn tante altijd!

Helaas is het hier net weer gaan regenen... de herfst heeft echt toegeslagen. Ik heb vooralsnog geen sokken aan gehad, dan is het echt gebeurd met de nazomer, dus stel ik nog even uit. Jammer hoor, hoewel een mooie herfstdag met zon en gekleurde blaadjes heerlijk is, is het gros van de dagen zo grijs, bah...

Tool hoop dat je niet te veel last hebt.

Henne hoe gaat het met jou vandaag?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden