Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne, vin vond het heel fijn om naar die voorlichting te gaan. Gaf hem rust zei hij. Wij zijn idd wel later gegaan, toen ik rond de 33 wk zat.

Ben gister voor de tv (in bed) in slaap gevallen, vandaar geen reactie. En ben begonnen m'n uitgerekend in feb topic terug te lezen. Wat vergeet je veel zeg!

Mog plannen voor vandaag meisjes?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, welke plaats sta je in de rij bij de BIJ.

Caro, gelukkig dat je er geen last van heb.

Ik zou ook even moeten slikken, als mijn tandarts zo'n bedrag noemt.

Maar ik zou niet van mijn kies afwillen.

Fren, natuurlijk vergeet je veel. Hoe het allemaal voelde om zwanger te zijn. Ik vond het super.

Vandaag geen spectaculaire plannen, als het zonnetje zo blijft schijnen, gaan we vanmiddag maar even naar het Haringvliet, bootjes kijken.

Geplaatst

Oooh Tool leuk! Veel plezier!

Fren bedenk net dat ik jullie uitgerekend topic ook wel eens kan gaan lezen, kom vast veel herkenbare dingen tegen.

Ruby wat een waanzinnig drukk en inspannende dagen heb jij zo zeg, respect dat je het volhoudt.

San, zag net je op pas. Wat ontzettend lief. Reageer later. Sterkte en toch ook een prettig weekend weer bij je ouders.

Vlinder ik sta ergens achter in de 600, maar er mensen snachts mee bezig gaan, dan zak ik wel snel terug. En dat is het me toch niet waard. Leuk om te proberen omdat ik toch het grootste deel vd dag op de bank lig, maar begin er nu al een beetje zat van te worden haha.

Sen slaat de medicatie aan bij J?

Babeth hoe zit jij nu in de planning? Komt het idd ongelukkig uit met werk?

Geplaatst

Hoi dames. vqndaag 2 showoptredenw om 14.00 uur en 20.00 uur. ja het is best zwaar. weet niet of ik het nog een keer zal doen.

Vannacht reageer ik weerm

Geplaatst

san fijn weekend. hoop dat het goed is om weer even quality time met je mams te hebben!

Tool leuk! Ben zo benieuwd naar je jurk!

Gisteren een indrukwekkende avond. heel heftig allemaal. hij zag er zo slecht uit. echt dubbel hoor. trouwen in de wetenschap dat je elkaar al weer zo snel los moet laten.

Ik lig nu aan de ctg in zh. voel ons meisje sinds drie dagen heel weinig meer en als ik haar voel dan is het zoveel minder krachtig. ik heb geprobeerd de afgelopen dagen om me er niet zo druk om te maken maar vanmorgen werd ik er echt naar van. vk gebeld en mocht direct komen in zh. duurde een vijf minuten voordat ze het hartje vonden maar nu lig ik heerlijk al 15 min te luisteren naar een diesel treintje . straks nog een echo

Geplaatst

Oei Es.... toch wel even spannend dus....

Maar geniet nu maar even lekker van het treintje, en zo van de echo...

Ik kan me heel goed voorstellen dat gisteren heel zwaar was.... Maar ook dat merkt je kleintje denk ik....

Geplaatst

Kalimera dames,

hebben nog een stola erbij gekocht voor het geval het die dag iets frisser is. Cornet heb ik ook meegekregen. Kan A. Al oefenen met aandoen, hihi. Verder nog wat rugoefeningen doen, zodat die randjes niet over de jurk 'hangen', ahum. Niet dat t zo erg is, maar vind het zelf niet zo prettig.

heb nog twee weekjes, maar dat moet wel lukken.

es, wat fijn dat jullie meisje toch weer krachtig klinkt en hopelijk ook weer zo voelt. Even nog genieten vd echo!

Ruby, succes met de twee shows vandaag! Knap da je het allemaal volhoudt! Hierna wel weer eventjes rustig hè meid!? E over volgend jaar weer meedoen, kijk gewoon hoe je je tegen die tijd voelt, zou ik zeggen. Als het nu toch te veel energie koster gaat kosten, dan mss niet doen. Maar goed, wie weet hoe je je volgend voelt.

henne, heb er volgens mij helemaal overheen gelezen waarvoor je in de rij staat virtueel. Voor t lampje?

san, geniet van jullie weekend bij je ouders. Daar zijn jullie toch dit weekend?

Sen, hoe is het met J.? Las dat het middeltje tegen de reflux al wat helpt? En hoe is het met jou? Gaat t weer een beetje de betere kant op? Vervelend dat je nog steeds last van je bekken hebt. Sterkte.

Babeth, hoe zit t idd bij jou met de planning?

syl, alles nog oké met de boefjes?

caro, fijn dat je kies bespaart kon blijven! Heb je er nog veel last van?

Kaartje, alles goed bij jullie? Druk aan het werk in de praktijk?

Meiden, geniet lekker van jullie weekend!

ik ga veel oefenen voor de release week van volgende week en morgen een spin.ninglesje geven en dan nog in de namiddag naar mijn ouders.

liefs,

Tool

Geplaatst

Hoi dames ,

es wat ontzettend heftig zeg, ben er echt stil van, hoe bijzonder mooi dat ze nu getrouwd zijn maar tevens zó pijnlijk!! En dan lig jij nu aan de ctg, goed gedaan, echt aan de bel trekken, gelukkig een mooie hartslag maar die zoekminuten waren vast killing!

tool ik ben zooooooo benieuwd naar je jurk!mis vast prachtig!

henne sorry dat ik wat laat reageer op je vraag over de prednisolon maar ik moest even haar antwoord afwachten. Ze is mijn nichtje overigens. Ze vond het best moeilijk om wat dingen te vermelden juist omdat zij een grote dosering had,zij begon met 8 weken met 10 mg en zat vanaf 20 w regelmatig op 35 mg, moest eigenlijk naar de 40 maar dan zou dat een ziekenhuisopname betekenen en dat wilde ze absoluut niet. Vanwege haar benauwdheid is ze met 36w ingeleid na een fikse discussie tussen longarts en kinderarts. Ze had het erover dat ze moest bevallen net een stressschema (daf) vanwege het feit dat de bijnieren een een of ander hormoon niet meer aanmaakte vanwege het med.gebruik.verder kon de baby zowel een groeiachterstand hebben maar tevens suiker, vanwege het prednison gebruik, uiteindelijk gewoon normale groei, ondanks de grote hoeveelheden. De kinderarts was er bij de bevalling direct bij om de baby goed na te kijken en met name de groei/ vorm van het hoofdje. Alles goed, nu heeft hij wel een groot hoofd, in de bovenst curve maar de vraag is af dat door de hoge mate predn. Komt.

verder is hij gewoon kerngezond maar ze werd wel extra goed in de gaten gehouden. In het begin liep ze bij de verlosk. Maar door de p. Ging haar suiker raar doen en daar wist de vk zich geen raad mee.zelf had ze geen last van haar suiker hoor.

een heel verhaal, ik kan me voorstellen dat je alles even moet laten bezinken maar let wel zijn gebruikte echt de gehele zwangerschap een hoge dosering, met name vanaf 20 w.

Caro, fijn dat je niet nog met een groot gat zit en dat de tandarts de kies heeft kunnen redden!

Wat betreft onze behandeling, ik vermoed dat ik vandaag of uiterlijk morgen mijn eisprong heb en dan met de komende menstruatie starten.

komt niet heel handig uit omdat maandag een nieuwe collega begint en ik er maar 3 dagen ben en mijn collega de laatste 2 weken van okt. Vrij is vanwege oplevering woning maar goed, we regelen wel wat. Als iets op een dag valt dat ik moet werken dan desnoods een dag wisselen, gelukkig is mijn schoonmoeder zeer flexibel.ik ben blij dat het nu is want november is echt geen optie, M heeft is een paar volledige dagen ingepland bij klanten van zijn klant om trainingen te geven dus moet er dan echt zijn.

Wordt weer spannend.

inmiddels wel besloten dat we weer gaan voor een tp op dag 2 of uiterlijk dag 3, de 3 tp's op dag dag 5 hebben nog nooit ergens toe geleid en de 3 vroegere tps hadden allen geleid tot een zwangerschap, de verse op dag 3 waren de jongens, de cryo op dag 3 een vroege mk en de tp op dag 2 was I.Misschien toeval maar het versterkt wel het gevoel dat de bm de beste plek is.

nu ik het er zo weer opschrijf krijg ik week de kriebels!

gisteren is mijn moeder aan haar staar geopereerd, gelukkig is het. Goed gegaan en heeft ze geen vreemde reacties gehad op de medicijnen die gebruikt zijn, evenals de druppels die e moet gebruiken, vanochtend terug geweest op controle en alles was goed. Helaas heeft ze veel pijn in haar hoofd maar dat wordt wel minder, het is vol te houden.

straks als I wakker is naar een verjaardag en morgen weer naar mama.

Geplaatst

Dank je wel voor de info Babeth! Ik heb vanochtend bij die informatie ochtend in het ziekenhuis ook gemerkt dat ik vooral nog veel vragen heb nu rondom de prednisolon. Idd de gevolgen voor ons kindje, moet er direct een kinderarts bij, moeten we sowieso blijven etc. Ik slik het al wel de hele zwangerschap maar nooit meer dan 20mg dus dat scheelt denk ik wel.

Stressschema had ik ook al gelezen van vrouwen met reuma dit er middel gebruiken, dus daar reken ik al op. Het komt erop neer dat je zelf geen bijnierschorshormonen meer aanmaakt omdat je die slikt. Bij 'stress' maak je normaal extra daarvan aan, nu dus niet. Daarom moet je bij een bevalling, operatie of ander 'fysiek stress moment' extra prednisolon krijgen. Hoeveel ed mogen de artsen dan uitzoeken hoor.

Info ochtend was verder nogal ver van mn bed show. van alles over bevallen terwijl ik er net aan begin te wennen dat ik echt zwanger ben. Maar ja, is maar eens in je halfjaar dus wel goed dat we even geweest zijn. Heb hele stapel folders dus die lees ik tzt wel door.

Geplaatst

Henne ik kan me voorstellen dat jij daar iets anders rondliep als de gemiddelde zwangere..maar in ieder geval mooi dat je geweest bent, wie weet komen er nog vragen bij je op nav dit bezoek. Mijn nichtje werd met de kleine man juist veel te vroeg naar huis gestuurd, door de 2 de vk die op huisbezoek kwam teruggestuurd! Maar ik denk dat het per geval bekeken wordt. Ik hoop dat. Jullie gyn je vragen kan beantwoorden, het is allemaal al spannend genoeg.

es zijn jullie inmiddels weer naar huis?

Geplaatst

Hahahaha, Babeth, dat ook ja! Ihih

jullie gaan dus binnenkort voor een verse poging. Heb je nog genoeg meds? Bedenk net dat ikzelf niets heb om door te geven, sorry...behalve utro.laat maar weten!

fijn dat de operatie bij je moeder goed is gegaan!

Ga weer verder met oefenen!

Geplaatst

Ja Henne dat snap ik, van die virtuele rij...

net de stad in geweest, wat een drukte met Prijzencircus en mooi weer... Wilde koopjes scoren bij V&D, ze hebben daar altijd leuke Nijntje restanten maar had natuurlijk juist moeten wachten tot daarna.

Oh, Bram en Kaat piepen allebei, papa was een paar uur alleen met ze, zal 'm even verlossen door met ze naar de c 1000 te lopen, tot later!

Geen last van mijn kies trouwens.

Geplaatst

Tool, lief dat je aan me denkt maar de koelkast ligt vol, heb weer recht op 3 behandelingen.ik hoop zo min mogelijk nodig te hebben zodat er weer het eea overblijft voor....wie het kan gebruiken.

Geplaatst

Hé...even kort. ga snel slapen. ctg was goed ze beweegt veel maar ik voel het gewoon niet . Ze trapt naar achter en ligt weer in een stuit. Echo gehad en die was opzichte ook goed. ze is alleen wel wat aan de kleine kant. wel binnen de marche maar hield niet over. ze zal met vk overleggen of we over paar weken nog een x een co echo krijgen.

henne jij hebt een wat mindere dag vandaag? knuffel!

Tool hoe was het passen vd jurk?

Geplaatst

Fijn dat ze wel gewoon beweegt. Alleen jammer dat je het niet voelt.

Minder van de stuit, maar laten we hopen dat ze nog draait. Ze kan tenslotte nog alle kanten op...

Geplaatst

Hi allemaal, lekker luie zondag? Hier net aangekleed en zit te overwegen wat in de tuin te gaan doen, althans dat te proberen....het zonnetje schijnt zo lekker.

Morgen onverwacht tripje DD, Pf wil toch graag bloedprikken nav de allergie aanval plus een aantal waarden in de normale tweewekelijkse check. Hb is laag, maar ook hematocriet en rode bloedcellen. Beginnende bloedarmoede waarschijnlijk, kan er ook nog wel bij. Zat er gisteren even goed doorheen, zo zat om elke keer wat te hebben en dan zelf heen en weer te moeten schipperen tussen Pf, huisarts, gyn, dermatoloog.... Het feit dat ik nu zeker n het ziekenhuis móet bevallen en waarschijnlijk ook blijven, dat onze Koekie misschien wel niet meteen mee naar huis mag... En toen ook nog de hele middag/avond een vervelende stekende zeurpijn in mn onderbuik, de angst voor een allergieaanval....het was allemaal even teveel.

Esther fijn dat je weer even gerustgesteld bent zo. Een lekker bewegend meisje, alleen achterstevoren en ondersteboven.... Beetje balen wel van die stuit, kan natuurlijk nog draaien. Hier moet er met 32 weken ook nog gekeken worden naar de groei, kan door de prednisolon achterblijven. Kan het bij jou met de schildkliermedicatie te maken hebben?

Tool veel plezier vanmiddag!

En Ruby natuurlijk ook.

Eef wat een mooi verjaardagscadeau heb jij al te pakken, wat kijk je onwijs blij op de foto, echt leuk.

Fren hoe gaat het nu met het slapen van F?

Caro heeft de osteo geholpen bij P? En hoe gaat het met het brood eten van de tweeling? Ik snel wat je bedoelt hoor, met dat plakkerige. Heb ooit bij een oppaskindjes zo'n berenkoekje uit haar strot gevist...was niet gezellig. Neefjes begonnen met soepstengels, moet zeggen dat dat minder plakte. En broodkorst idd.

Ik ga m'n BIJ rij nog even checken, ben er eigenlijk wel klaar mee haha.

Geplaatst

Es gelukkig alles nog goed met meisje. Draaien van de kleine kan tot vlak voor de bevalling. Dus nog geen zorgen om hoor. Je voelt dan idd minder beweging. R heeft hele zw in stuit gelegen en daarom niet veel beweging tov "andere" zwangere. Fijn dat je het hebt laten nakijken.

Ruby mooi dat alles zo goed gaat met de optredens. Zal jij als alles achter de rug is ff moe zijn. Wel even Ruby-tijd inlassen dan hoor!!!!

Henne jij een mindere dag. Moeilijke he, zo'n niet onbezorgde zw. Wat had ik het graag anders gezien voor je.

Tool was het passen leuk?? en A moet toch idd oefenen met dat korset uitdoen en niet aandoen????

Hier weekend idd bij mijn ouders. Wisselende momenten, gister had ik het vooral zwaar. We moeten het nemen zoals het komt. Ze heeft veel pijn.

Vandaag is mijn broer jarig en hij kreeg een sms van zijn vriendinnentje dat ze niet weet of ze nog wel met verder wil. Wat een fijn verjaardagscadeau. Vind het wel sneu. Hopelijk kunnen we hem een beetje opbeuren als hij straks vlaai komt brengen!! Hmm vlaai, lekker....

Geplaatst

Jeetje San en dat per sms op z'n verjaardag??? Lekker dan.

Onbezorgd tja....ik moet idd vaak aan jou denken of aan Miki met elke keer weer bloedprikken en controles. Wat ik zelf vooral heel naar vind is dat ik die allergie niet kan verklaren en dus ook niet voorkomen. Het hele onvoorspelbare ervan en het niet weten welke gevolgen net evt nog kan hebben. Uiteindelijk zal het hele medicijnengebruik en evt blijven na de bevalling ed wel meevallen.

Allemaal wel kunnen genieten van het weer? Ik heb idd even wat in de tuin kunnen doen, niet veel maar toch snel even een vuilniszak vol weggesnoeid :-)

Geplaatst

Henne de osteopaat heeft in zoverre al geholpen dat hij zijn nek alweer wat verder kan draaien, hij kon dat 1 kant op nog amper. Wel had hij wat napijn in zijn rug maar daar had de osteo voor gewaarschuwd. Donderdag gaat ie weer, hij wil een paar sessies doen en kijken wat er gebeurt...

Vandaag weer brood met wat boter gegeven, tegelijkertijd, heb nu twee kinderstoelen staan. Het wordt steeds voller in onze toch al niet grote woonkamer... Maar het ging best goed. Weer voor de tweede fles en daarna een fles. Samen een halve boterham dus het stelt nog niet veel voor maar het begin is er, nu volhouden. Mijn moeder kwam net binnen en die was helemaal vertederd natuurlijk. Misschien zet ik nog wel een foto op FB zometeen...

Ja lekker gewandeld langs het water, heerlijk he!

Jeetje San dat doe je toch niet per sms! Als je nou 15 bent... Heel sneu.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden