Ga naar inhoud

Wie starten er ook (weer) in augustus?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Kiddo,

Ben nieuw op dit forum, maar niet nieuw in IVF. Ben in 2005 geopereerd (29 jaar), diagnose Endometrosis, linker eileider dicht en rechter eileider nauw. Na twee zoladex prikken, gewacht tot en met december 2006, om te kijken of er een spontaane wangerschap kwam ................... niet het geval, opnieuw gekeken met "histerosalpingografia", toen alle twee de eierstokken dicht. Maart 2007 eerste IVF poging, mislukt, maar 5 embryos ingevroren, waarvan 2 van niet goede kwaliteit. 9 Juni 2007, de twee "slechte" embryos teruggeplaats en 19 februari 2008, Huug geboren! Dus geef de hoop niet op!!!

Mijn gyn heeft mij verteld dat hij een IVF poging heeft gedaan voor iemand van zijn familie, dat er maar 1 embryo uitkwam en van hele , hele slechte kwaliteit, dat ze erover hebben getwijfeld om het terug te plaatsen, en dat er nu een fantastisch mooi kereltje op de wereld loopt. Zoals hij zegt, het gaat er niet om dat ze mooi zijn, ze moeten dapper zijn. Met een leger mooie embryos kom je niet ver, als er geen enkele dappere bij zit, maar met 1 lelijke dappere wel!

We zijn sinds junie 2009 bezig met een broertje/zusje voor Huug (2 IVF pogingen), dat is nog niet gelukt en deze maand wordt onze laatste embryo terugplaatst. En ook niet een van de mooiste, maar zoals mijn moeder zegt: "Huug was ook niet een van de beste, maar wel een vechter".

Ben vrijdag (12-08) begonnen met de Progynova, en weet niet wat ik moet doen, want een vriendin van mij heeft "Adiro" vooorgeschreven gekregen (of kinderasprine), maar mijn gyn zegt dat het nog niet bewezen is dat het werkt .................... heb er veel over gelezen, maar ik vind het een beetje eng om het te gaan slikken zonder dat de gyn het ermee eens is. Slik nu alleen maar foliumzuur en B12.

Geplaatst

Hoi A4tje, Mooi verhaal en ook een zoontje. Hopelijk komt er snel een brusje bij! Mijn zoontje vraagt ook steeds of hij een broertje of zusje krijgt en tsja, wat zeg je dan...

Het is aardig stil aan het worden hier...

Allemaal naar het augustus wachtbankje geschoven, haha.

Ik zit alweer op SD 4...volgende week dinsdag de fm!

Geplaatst

hihi inderdaad rustig geworden hier, kijk af en toe nog wel even hoor..

wachtbankje van augustus word ook een stuk rustiger, hoop rood hellaas, de laatste paar meiden moeten t bankje maar wat groener gaan maken..

kiddo hoe gaat t met jou?

greets

Geplaatst

Hallo Jo en Kiddo. De eerste week wachten zit er al weer op. Ik duim nog hartstikke met jullie mee en wens jullie veel geluk in de tweede ww.

Ik ben gisteren ongi geworden, dus vandaag bellen voor de planning. Hopelijk kan ik snel na onze vakantie beginnen.

Veel liefs voor jullie allemaal!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier een first time ivf'ster (wel de nodige iui ervaring)....wij zijn gisteren begonnen met het 1e decapeptyl spuitje en dan maandag de laatste pil...doorspuiten tot en met 30 augustus, dan de 1e echo en hopenlijk groen licht voor de gonulF....dat gespuit vind ik niet zo spannend, maar de punctie..dat is natuurlijk nieuw en ik kan me er geen beeld bij vormen-> laat het maar gewoon over me heen komen. Bij ons zijn geen afwijkingen gevonden, zaadkwaliteit is prima...de eitjes voorraad kon groter maar was nog wel voldoende, in april 2010 hebben ze wel een cyste verwijderd van de eileider -> daarna was de cyclus weer zo regelmatig als de klok en dus belanden we in het hokje 'onverklaarbaar verminderd vruchtbaar'....en konden we starten met IUI, 6 vruchteloze pogingen verder zijn we dus nu uiteindelijk belandt waar we op hoopten nooit te hoeven belanden..bij IVF. We zijn wel heel dankbaar dat wij de kans en keus hebben en hopen voor iedereen op een fantastisch resultaat.

Veel liefs van Erika

Geplaatst

Hee meiden,

Ben een paar daagjes weg geweest, heeft ons goed gedaan. We wachten rustig af en hebben dan eerst gesprek met de arts en kijken dan weer verder. Heb nog veel vragen die ik bij het vorige gesprek allemaal niet gesteld heb. Viel zo rauw op ons dak.. Veel succes voor iedereen!

Geplaatst

Hallo Jo,

Lees ik nu dat je negatief getest hebt? Wat jammer, maar hou moed. Bij onze Seppe heeft het 5 TP gekost en bij elke negatieve test zakt de moed je in de schoenen, maar het kan toch. Pakken jullie eerst even rust, of starten jullie snel met de ingevroren embryo's? Doordat je dan geen punctie hebt, is dit lichamelijker makkelijker. Alleen moet je dan 3 weken wachten tot je kan testen, dus geestelijk vond ik dit zwaarder.

Ik ben weer ingepland en moet op 21 september (de dag nadat we terugkomen van vakantie) starten met de decapeptyl. Op 3 oktober heb ik mijn startecho, en dan waarschijnlijk starten met de Puregon. Volgens de verpleegkundige werd ik nu ingesteld op 75 IE, hopelijk is dit wel voldoende.

In elk geval sterkte met het verwerken van het nieuws.

Ik ben ook benieuwd hoe het met Kiddo gaat. Duim me nog steeds spierpijn, :).

Groetjes en veel liefs

Geplaatst

@ mamavanseppe

jeetje dat is lekker ben je heeeeerlijk uitgerust en mag je de dag daarna beginnen..

ja idd negatief getest, maar dat voel je toch wel aan komen he, maar die twijfels, dat vind ik het zwaarst, net een emo achtbaan.

vandaag ook ongesteld geworden, dus denk dat ik zo rond de zelfde datum als jou weer mag beginnen, wij willen er ook nog even lekker tussen uit, even ons hoofd leeg maken.

ik weet nog niet of er wat ingevroren is, we hadden er drie over, maar daar krijgen we volgende week een brief over, zo doen ze dat in voorburg,

maar ben nu wel extra benieuwd natuurlijk of ze uberhaubt ingevroren konden worden, en of ze dan weer goed ontdooien, drie is niet zoveel natuurlijk,

nou meid ga je spreken.. liefs jo

Geplaatst

Hoi Allemaal, ik ben nieuw op dit forum. Ik ben Jesse, 39 jaar. In 2008 een van mijn eileider verwijderd, met kans 50-50 wou ik toch nog een kindje. In februari 2011 was ik zwanger, helaas beeindigt met spoed in ziekenhuis, buiten baarmoeder zwangerschap, dus mijn enige eileider ook verwijderd. Enige kans dus met ivf behandeling in MCA Alkmaar. Dit is mijn eerste ivf behandeling. Vandaag begin ik met decapeptyl spuit. Leuk dat ik deze forum gevonden heb, en onze verhalen kunnen delen. Ik wens jullie allemaal veel success.

Geplaatst

Hallo Jesse, Gezellig dat je ook mee komt praten. Veel succes met je eerste poging.

Jo, ik zie dat we inderdaad weer samen kunnen beginnen, jammer genoeg. Geen cryo-mogelijkheid meer lees ik. Neem even lekker de rust en laat alles een plekje krijgen. Veel liefs.

Geplaatst

welkom jesse!!!

bij mij zijn ook beide eileiders verwijderd, dus bij ons is ivf ook de enige mogelijkheid

ik lees dat je met decapeptyl moet spuiten, ik ben erg benieuwd hoe het bevalt,of je nog bijwerkingen hebt/krijgt

zelf spuit ik lucrin en ik begin nu echt bijwerkinge te krijgen helaas

heel veel sterkte en veel suc6!!!!

hoop op een goede uitslag!!!

groetjes nybia

Geplaatst

Jo en mamavan seppe veel sterkte....!

Jesse en Nybia hoe is het nou? Ik zit inmiddels op dag 13 met spuiten (decapeptyl) en was in het begin nog wel vrij positief. Had weinig bijwerkingen, maar sinds een week worden het er toch wel steeds meer... Voel me toch wel down en heb echt al een paar dagen hoofdpijn. Ook kan ik moeilijk stil zitten(heb ik normaal nooit last van :laugh:) en heb energie voor 100, dus vrij lastig met die hoofdpijn, verplicht me zelf toch wel om te zitten. Daarnaast slaap ik moeilijk. Zo ff lekker klagen lucht ook wel op. Het spuiten ging me in het begin nog wel makkelijk af maar steeds vaker doet het pijn en pak ik toch maar een koelelement om te verdoven. Lijkt af en toe wel of de naalden bot zijn. Ook heb ik wel wat bloeduitstortingen op mijn buik inmiddels. Donderdag moet ik weer naar het ziekenhuis voor controle en hoop ik dat ik de tweede spuit erbij mag gaan zetten en dat de bijwerkinghen verdwijnen. Ben benieuwd naar jullie verhalen! Gr Jolanda

Geplaatst

Hoi Nybia, Jo en iedereen, jaah...na de vierde spuiten, heb ik toch beetje last van. Misselijkheid, overdag heel vaak moe zelfs als ik niet veel gedaan heb en sávonds meestal kon ik niet goed slapen, voor mij gevoel heb ik te warm daarna koud, en warm en koud in bed. of zijn het normaal symptomen ? ik weet het echt niet. Vraag of jullie ook zo´n last van hebben. Verder gaat alles prima, in z´n gangetje. Aanstaande zaterdag zal mijn laatste primolut, dus ik ben heel benieuwd:)

Geplaatst

hoi allemaal,

ik ben nu anderhalve week met de lucrin 20 aan het spuiten en begin vandaag met lucrin 10 en gonal-F 150e.

zelf heb ik ook steeds meer bijwerking, hoofdpijn, misselijk en erg down.

wat ik lees over dat je soms denk alsof de naalden bot zijn, herken ik ook.

eerst zaten de naalden er zo in en voelde ik weinig, nu brand het heel erg en vaak bloeduitstortingen rond de spuit plek

volgende week moeten we voor controle, hopelijk zijn de eiblaasjes groot genoeg en kan er een datum geprikt worden voor de punctie.

vind het steeds spannender te vinden.

iedereen veel sterkte en suc6!!!

Geplaatst

hallo Allemaal!

ik ben vandaag begonnen met deca.. vrijdag beginnen met puregon!!! 9 sept teugkomen voor echo!!

mijn 1ste behandeling, vorige maand wel gestart met deca maar had toen een cyste van 6cm in mijn eierstok!!

hopenlijk gaat het nu goed!!!

groeten!

• 2 weken later...
Geplaatst

morgen heb ik 2e echo omdat donderdag tijdens de eerste echo bleek dat er genoeg eitjes zijn, zelf beetje te veel maar dat bijna allemaal nog klein zijn.

na bloed onderzoek bleek mijn hormoonspiegel al hoog te zijn, vandaar dus morgen een 2e

hopelijk is het morgen goed en krijg ik dan de dag te horen voor de punctie en kunnen we weer een volgende stap zetten

liefs voor iedereen en tot gauw!!!

Geplaatst

Spannend Nybia!!! Ik duim voor je!

Ik ben vandaag weer teruggeweest voor een echo en er blijkt maar 1 eiblaasje te zitten... Aanstaande woensdag moeten we weer en dan moeten we een beslissing nemen, of we die ene via een punctie weg laten halen voor IVF of dat we dan toch maar een IUI poging er van maken. Beetje zonde denk ik, 1 eicel en dan een punctie doen, maar goed de wonderen zijn de wereld niet uit. IUI heeft kleine kans van slagen bij me gezien mijn verleden. Wel ff een domper, maar we gaan vrolijk verder. Iig zal de deca en gonal verdubbeld worden bij de volgende poging. Dit is tevens de maximale dosering. Voel je je wel goed Nubia?

Succes allemaal meiden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden