Ga naar inhoud

Tweelingen die geboren gaan worden in 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik had het hier al geschreven he: ze liggen in stapelbedconstructie.

Sinds vandaag ook megaverkouden, heb toch al zo weinig lucht, nu nog minder. Bij elke raspende hoestbui krijg ik protest uit mijn buik, arme kinderen, worden voor mijn gevoel helemaal door elkaar geschud...

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

caroline, jij had het al gezegd inderdaad maar misschien waren ze gedraaid..krijg ook weinig lucht maar mag godzijdank wel neusspray gebruiken van de gyn andfers red ik het niet.

Geplaatst

Jeetje Mira, dat is ook geen fijne zwangerschap met zoveel zorgen! Wat een ellende zeg! Ik had denk ik in het begin trouwens ook om de vier weken, later om de drie, nu om de twee en daarna om de één.

Ik sluit me aan bij alle dames die verkouden zijn. Ik ben het ook al twee weken. Toen het minder leek te worden, kwam het opeens in alle heftigheid weer terug. En al dat gehoest vinden de kindjes volgens mij niet leuk en mijn lijf ook niet. Alle spieren doen pijn!

Bij mij lag één kindje met het hoofd naar beneden. Die zou als eerste ook geboren worden en is inmiddels al een stukje ingedaald. Kindje twee lag steeds omhoog, maar vorige week opeens ook naar beneden. Daar was ik wel heel blij mee. Ondanks dat kindje 2 nog zou kunnen draaien. Maar die kans wordt steeds kleiner. Ik moet niet denken aan een keizersnee. Een ruggeprik lijkt me vreselijk! Ik weet niet waarom, maar daar zit ik echt niet op te wachten. En als ik bij mijn vorige zwangerschap geen totaalruptuur had gehad, was de bevalling eigenlijk best goed verlopen. Ik reken nu niet op een totaalruptuur, omdat de kindjes natuurlijk kleiner zijn. Wel heb ik gevraagd of ze me in een wee vast een verdoving zetten, zodat ze daarna makkelijk kunnen hechten. Want eerst dachten ze destijds dat het niet totaal was en begonnen ze de verdoving te zetten voor te hechten. Nou, doe mij de bevalling maar! Die spuiten vond ik vreselijk na de bevalling! En toen bleek het dus ook nog onnodig! Dus dat wordt nu voorkomen. Gewoon een spuit in een wee, dan kunnen ze daarna hun gang gaan als het nodig is.

Hier mijn zoontje ook nog de afgelopen dagen zijn eerste buikgriep. Is ook niet makkelijk als je je al zo ellendig voelt. Gelukkig heb ik veel aan mijn man! Ik zou niet weten hoe ik dit allemaal rond zou moeten breien als mijn man aan het werk was geweest....

Groet,

Jeanine

Geplaatst

Ik neem vaak 's avonds voor het slapen gaan als ik verkouden ben een glas hete Citrosan, ik lees dat dat wel en dat dat niet mag. Iemand van jullie die het weet? Het is natuurlijk paracetamol, dat mag, maar wel met coffeine?

Geplaatst

poehhh echt lekker gaat het allemaal niet zo te lezen.

@stiertje: bij ons zeggen ze in t ziekenhuis hetzelfde. Als de kindjes 'klaar' zijn willen ze het niet risicovoller voor de moeder maken.

Bij mij liggen ze hetzlefde. Een met de billen naar beneden de ander op zn zij.

Ik weet niet waar ik op moet hopen. Gewone bevalling of keizersnede. Morgen maar is overleggen. Ruggenprik voel je weinig van, alleen wond is wel heftig. Aan de andere kant ben je er wel bij. Bovendien mogen de kindjes bij ons in t ziekenhuis het eerste uur niet bij je wegehaald worden. Ook niet bij een keizersnede. Gewone bevalling genees je sneller van, maar zie ook wel op tegen complicaties. En ook lijkt het me verschrikkelijk als het alsnog een spoedkeizersnede wordt en je volledig onder narcose moet.

Verder vraag ik me ook wel eens af wat ik lichamelijk aan kan. Voel me zo slap. Ben zoveel afgevallen, heb geen energie meer over....

Maar meiden nog een paar weken. Kijk zo uit naar onze wondertjes....

Geplaatst

Ik zou het niet meer innemen Caro. Paracetamol mag wel maar zonder coffeïne!!! Denk dat je beter kan gaan stomen met alleen heet water om het los te krijgen of een zoutoplossing gebruiken (wel erg vies).

Jrn, nog voor controle geweest vandaag?

Geplaatst

hoi,

net terug van controle. Uk en uk groeien nog steeds volgens de midelste lijn. Ze liggen nu ook dwars boven elkaar. Beide hoofdjes links. Bloeddruk was nog altijd prima. Cervix lengte was wel voor het eerst wat korter, maar nog altijd 3,6 cm (was 4,5 vanaf het begin). Maar zolang deze niet onder de 1,5 cm komt geen reden tot zorg.

Gelukkig wel medicatie gekregen voor maagzuur. Vanavond mee starten. Hoop dat het werkt. Lig continue wakker door al het zuur wat steeds naar boven komt. Rennies hielpen niet meer.

@caro: voor mn neus gebruik ik idd zoutoplossing. Iets anders mag niet....

Nog even over keizersnede gehad. Maar daar zeggen ze nog niet veel over. Ze willen eerst nog afwachten of dat ze nog gaan draaien...

@allen: ik zoek nog twee leuke pakjes voor net na de geboorte / de eerste foto's. Twijfel alleen nog over de maat. Wat doen jullie? En hebben jullie nog tips voor een online shop. Winkelen lukt me echt niet meer...

Geplaatst

@JRN, ik mag wel gewoon neusspray gebruiken hoor, zo'n 2x per dag vindt de gyn het geen probleem. Heb gevraagd of het voor de kindjes kwaad kon en ze zei dat er maar zo weinig van in het bloed komt dat het echt geen kwaad kan..tis alleen niet goed voor je neusslijmvlies. Fijn dat je medicatie hebt gekrgen voor je maagzuur, is erg vervelend. Wat heb je gerkegen Omeprazol?

Ik heb alleen maar maat 50 mee in de tyas want tweelingen zijn zowiezo kleiner en denk dat ze die maat wel moeten hebben, probeer eens via Hema.nl ..zulke leuke dingen en niet duur. Of wehkamp..daar heb je alle grote stores verzameld in 1 dus C&A en anderen.

Oja nog een tip, ik heb tweeling geboorte slingers gevonden via internet.. zo leuk..kijk maar eens op feestbeest.nl ik heb ze al binnen en ze zijn echt de moeite waard en niet duur en je kunt ze ook weer gebruiken voor hun verjaardagen.

Liefs stiertje

Geplaatst (aangepast)

Hoi hoi,

Ik loop al sinds het begin van de zwangerschap met een verstopte neus (opgezwollen neusslijmvliezen, had ik ook bij mijn eerste) en sinds eind oktober met een verkoudheid. Ik gebruik voor het slapen wel een gewone neusspray, anders doe ik geen oog dicht. Mijn gynaecoloog zei dat dit allemaal niet zoveel uitmaakt. Zaken die via je bloed of maag gaan ( zoals aspirine of ook citrosan) komen wel bij de kindjes, druppels of spray niet of nauwelijks.......Bij mijn zoontje heb ik ook de hele zwangerschap neusspray gebruikt.

Jeanine, inderdaad heerlijk dat je man thuis is, die van mij zit veel in het buitenland voor zijn werk en de oppasmeiden die ik heb, beleven nu gouden tijden tijden!:laugh: Op dit moment is mijn zoontje ook weer lekker buiten wandelen en schommelen met een oppas, ik vindt het anders ook zo sneu dat hij bijna niet meer naar de speeltuin gaat omdat ik hem niet kan tillen.

Ik heb geen idee hoe de kindjes liggen, volgende week vrijdag heb ik weer een echo en ik ben heel benieuwd.... eentje voel ik goed, die bokst regelmatig tegen de zijkant van mijn buik ( met arm of been??) maar de andere ligt volgens mij meer naar achteren want die voel ik veel zachter.Bij mijn eerste bevalling heb ik na 10 uur weeën en de ene weeenstorm na de andere, heb ik om een ruggenprik gevraagd. Die werd in een wee gezet, dus daar heb ik niets van gevoeld.Toen heb ik daarna heerlijk een paar uur geslapen en werd ik wakker gemaakt toen ik volledige ontsluiting had. Na 36 minuten persen was mijn zoontje er. Ik heb daar niets van gevoeld, had ook maar een scheurtje van een halve cm en de volgende dag liep ik al, de WC was geen probleem, voor mij het echt ideaal.

Jrn, ik koop bijna alle kinderkleertjes op kleertjes.com. Ook toen mijn zoontje nog klein was heb ik daarvan heel veel laten komen. Mijn zoontje was geboren met 37 weken en had toen maat 50. De meeste tweelingen worden ook rond die periode geboren heb ik gelezen, dus ik begin nu ook weer een voorraadje aan te leggen. Wel heel veel joggingbroekjes (zit lekker makkelijk) en truitjes/ shirtjes met een voorsluiting ( schuin met een strikje) en ook rompertjes heb ik in de eerste maanden het liefste met een schuine voorsluiting omdat het nekje dan nog zo fragiel is en dat gehannes over het hoofd en daarna de mouwtjes....

Nou, de oppas is weer terug, we gaan lekker eten en keten!!

Veel liefs van Mira

aangepast door mira
typfout
Geplaatst

Ik was vandaag ook even bij de huisarts, omdat ik die verkoudheid maar niet kwijt raak en vanochtend met een dikke keel erbij wakker werd. Ik dacht: nu krijg ik zeker als klap op de vuurpijl ook nog keelontsteking erbij! Maar hij zei heel simpel: als zwangere mag je eigenlijk niks hebben en alleen maar alles spoelen met zoutwater. Neusdruppels ook liever niet. Hoogstens één spray voor het slapen gaan. Maar hij zei er wel achteraan dat het niet schadelijk is voor de baby's, maar alleen voor de moeder. En verslavend natuurlijk. Steeds meer nodig voor hetzelfde effect. Ik gebruikte steeds de kinderspray, maar de gewone gaat toch inderdaad sneller!

Mocht ik met 2 dagen nog steeds helemaal dicht zitten, dan wilde hij wel peniciline geven, maar hij was daar eigenlijk niet voor. Ikzelf eigenlijk ook niet. Bovendien helpt die ook niet echt tegen verkoudheid, maar wel bij echt ontstekingen. Dat hing dus samen met het vocht dat hij achter mijn trommelvliezen zag !!???? Nou ja, toe maar. Volhouden dus!

Ik heb alles maatje 50. Ik ga er niet vanuit dat de kindjes groter zijn.

Het begint spannend te worden.... Ik ben zo ontzettend benieuwd wanneer ze komen en of het jongetjes of meisjes of één van beide zijn!

groet,

Jeanine

Geplaatst

De Citrosan is op, had sowieso nog maar 1 zakje. Verder heb ik niks meer genomen. Ik vind het wel heel vervelend om te liggen, ga onmiddellijk piepen en als klap op de vuurpijl staat mijn buik al de hele dag superstrak en kan ik ook nauwelijks meer een lekkere houding vinden om te zitten... Pfff zo even geklaagd. Hoop dat het morgen beter gaat.

Was vanmiddag bij het zwembad met mijn dochter en wederom dachten twee dames dat ik bijna uitgeteld was, hebben jullie dat ook? Ga me altijd verontschuldigen: ja maar het zijn er twee! Slaat eigenlijk nergens op natuurlijk.

Binnenkort maar eens de kleinste kleertjes van mijn dochter gaan uitzoeken. Nu mijn schoonvader weg is, stagneert de kamer van mijn dochter weer, mijn vriend in z'n eentje is niet zo'n klusser. Maar ik wil toch wel binnenkort aan de babykamer beginnen, volgende week 30 weken!

Geplaatst

@stiertje: heb idd omeprazol gekregen. Hoop zo dat het helpt. Heb net de eerste

ingenomen, dus even afwachten....

Hema heeft idd leuke kleertjes. Heb nu wa sejes maat 50 en 56 maar vroeg me af of 50 niet te groot is... Maar jullie gaan dus allemaal van 50 uit! Zal ook eens op wehkamp en kleertjes kijken. Verder nog 2 leuke wikkeldoeken zoeken. Wil er graag 2 waar de beentjes apart in kunnen zodat ze er ook mee in de naxi cosi kunnen. Dek dat het soozebaby wordt. Rest is zo duur. Heb trouwens ook twee leuke doeken van little company (afprijzingen).....

@caro: die vraag zal je wel vaker gaan krijgen. Volgens gyn is buik nu net zo groot als met 40 weken eenling. Bij mij wegen de kindjes nu 1500 gram...

Fijne avond

Fi

Geplaatst

Ha meiden,

Ik zou als ik jullie was ook een setje maatje 44 kopen hoor. De meeste kindjes komen eerder en zijn gemiddeld ook wat kleiner dan een eenling. Voor die van mij was maatje 44 zelfs groot in het begin. Alleen groeien ze wel heel snel in maatje 50 hoor:-)

Jrn: ook bij prenatal heb je van die wikkeldoeken met aparte beentjes en die zijn ook niet duur. Maar die van snoozebaby zijn erg leuk.

Ik vind de kleertjes van Z8 ook altijd erg leuk, kun je ook via het internet afgeprijst kopen.

Meiden, heel veel sterkte met de laatste loodjes. De laatste weken zijn zwaar maar het is voor zo' n goed doel!!!

Veel liefs, Henkie

Geplaatst

Hoi Henkie,

Bedankt voor je bericht. Misschien ga ik toch maar een setje maat 46 kopen.

Ik kwam de volgende maattabel tegen:

maat 42: * 1400-1900 gram

maat 44: * 2000-2500 gram

maat 46: * 2600-2900 gram

Deze staat op de site van www.neomaatje.nl. Hier staan ook super schattige pakjes (truitje, broekje, mutsje).

Ik twijfel nog even verder...

Geplaatst

Maat 46 ken ik niet? Ik twijfel ook om twee pakjes maat 44 te kopen... Zal eens aan de echoscopiste vragen bij de groeiecho volgende week, misschien heeft zij er iets zinnigs over te zeggen, ik neig toch naar 50. Mijn dochter ging na een paar weken in 56 maar ja, niet te vergelijken natuurlijk.

Jeanine heb je ook daarna op Belgie 2 gekeken? Hoe het leven ontstaat? Was een vrouw die een drieling kreeg, heel bijzondere documentaire...

Bah, wat een zware buikdag vandaag... hij staat zo strak dat geen enkele houding lekker zit of ligt. Hopelijk morgen beter... Ga zo maar eens proberen te slapen, welterusten!

Geplaatst

Goedemorgen dames!,

Aha wat pik ik weer veel informatie van jullie op haha.. Ik heb in mijn tas ook twee pakjes 56 gestopt maar den k dat ik die nu maar eruit ga halen en misschien toch es kijken voor maat 46. Ik vind alles in de winkel ook zo groot lijken!! CArolione goed idee om het aan de echoscopist/gyn te vragen, vorige week waren ze bij mij bijna 1700 en bijna 1800 gram en in twee weken 400 gram gegroeid dus als die trend zich doorzet dan wordt het wel maatje 50..ach ik weet het ook niet!

Caroline hoe vole je je vandaag? Is de buik al iets minder strak? Ik zou als ik jou was gewoon een pufje neusspray (otrivin) nemen voor het slapen gaan dat maakt de nacht zoveel rustiger, en je hebt immers ook je rust nodig om straks fit te kunnen bevallen.

JRN, omeprazol is echt gewelidg! Ik heb een gaatje in het middenrif en daarom altijdlast van maagzuur dus slik dit medicijn dagelijks en nooit geen last meer. Heeft het al gewerkt vanacht? Leuk zo'n wikkeldoek en ook handig!! Ik heb in Italie afgelopen zomer twee pakjes gekocht soort skipkajes zeg maar die waren afgeprijsd en echt prachtig! Het is maat 50/56 en dus kunnen ze er de eerste tijd in, zal even een foto bijvoegen..vind ik leuk hihi.

Jeanine, vervelend zeg ook nog die zere keel erbij pfff...nog even volhouden jij bent de eerst uitegrekende en ben benieuwd of jij ook het eerste zult bevallen!

Hoe gaat het met tuurtje? is hij enbthousiast over z'n nieuwe broertjes/zusjes?

Mira, klinkt goed die ruggeprik zeg en niet ingescheurd..pff lekker hoor. Ik hoop ook nog steeds op een normale bevalling maar dat is afwachten

Hoe oud is jouw zoontje?

Ik voel sinds een dag of 4 minder beweging en minder harde bewegingen maar ik vole ze beide nog wel, ook ben ik in 1 week weer 2 kilo gegroeid..HELLUP... npou denk ik dus dat de dames zo gegroeid zijn dat ze niet veel plek meer hebben om te bewegen, ben ook echt enorm huge!! Voelen ju;llie de babys nu ook minder dan eerst?

liefs stiertje

Geplaatst

Leuke pakjes! Ik heb nog niks gekocht, ga na de kerst maar eens shoppen. Buik voelt gelukkig beter vandaag, zijn net naar het gemeentehuis geweest om de kindjes te erkennen en vanmorgen telefonisch intake kraamzorg gehad. Ze vertelde dat ik me alsnog moet aanmelden bij een verloskundige voor de nacontroles, wist ik helemaal niet, jullie? En ik moet 4 kruiken hebben, omdat het winter is en de kindjes kleiner zijn. Kijken of ik die ergens kan lenen...

Ze vroeg of we alles klaar hebben, oeps! Niet bepaald... zijn nog niet eens begonnen aan de babykamer maar dat gaat nu hel snel gebeuren hoop ik. Eerst moet mijn dochter nog verhuizen en ze moet een rolgordijn hebben. Zat vriend al op te jutten vanmorgen maar het is niet zo'n klusser. Volgende week 30 weken dus ik begin langzaam een beetje zenuwachtig te worden...

Geplaatst

hey dames, reageer later. Lig sinds vanochtend 6.00 in het ziekenhuis. Niks met uk en uk maar zelf opeens erg veel pijn!

Geplaatst

Caroline, ja dat wist ik wel maar nu je het zegt...het ziekenhuis zou het doorgeven aan de verloskundige van mijn keus maar ik zal er zo maar even achter aan bellen of dat wel gebeurd is.

4 kruiken heb ik gekocht bij de hema a 10-tje per stuk..

Snap dat je nu begint te stressen hihbi...ik had de kamer bij 20 weken al klaar maar ja...ik ben dan ook een controlfreak!!!

JRN meid, wat is er aan de hand?? wat naar dat je zoveel pijn hebt! sterkte!

Geplaatst

Elinorac, nee, daarna niet meer op ander Belg gekeken. Jammer! En krijg jij niet onderhand de zenuwen dat je kamertje nog niet klaar is?

Jrn, wat is er aan de hand?

Ik hou het op maat 50. Ik ga niet nog meer kopen. Dan maar een beetje mouwtjes opstropen zou ik zeggen!

Stiertje, Tuurtje is wel over mijn buik aan het aaien en kusjes aan het geven en zegt dan babies, babies, maar hij is nog te klein om het echt te snappen. Hij wordt eind maart pas twee. We hebben hem wel een babypop gekocht waar hij dan lief tegen moet doen, maar hij is toch echt meer van de auto's!!!

groet,

Jeanine

Geplaatst

He jrn! Balen dat je bent opgenomen, weet je al meer??

Wat betreft kamer en spullen was ik tot nu toe heel relaxed, dacht steeds: als ze nu komen mogen ze toch niet mee naar huis, maar nu ik volgende week 30 weken ben begint het een beetje te komen! Als mijn schoonvader hier is zit hij mijn vriend achter zijn broek en klussen ze samen maar die is weer weg en woont helaas 170 km hier vandaan...

Geplaatst

Jnr, ben benieuwd hoe het met je is!! Wel fijn dat met beide uks alles wel goed is... Rustig aan doen..

Ik zal ook proberen om hier iets meer te gaan schrijven, toch wel gezelli zo als tweelingmoeders onder elkaar.

Ik heb ook maatje 50 klaar liggen om mee te nemen, ga niet kleiner kopen. Dan inderdaad maar alles een beetje opstropen.

Onze kleintjes wogen bij 31 weken goed 1800 gram, en groeiden ook ongeveer 500 gram per 2-3 weken. Ben nu 33 weken verwacht wel dat ze dan in 50 passen.

IK wist ook niet dat je de verloskundige moest inlichten, heb dit ook pas 2 weken geleden gedaan. Kan dus nog.

jeanine, lief dat je zoontje zo lief over je buik gaat. Hopelijk is hij straks ook lief voor ze!!

Caroliene, ik zou ook zenuwachtig worden als ik jou was!! Als ze nu geboren worden gaan ze nog niet mee naar huis, maar jij en je vriend hebben dan ook niet veel tijd om het dan alsnog klaar te maken omdat je dan veel in zh bent... Hopelijk is hij snel af!!!

Ga nu lekker even plat, heb een enorm zere rug en buik! echt de laatste loodjes.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden