Ga naar inhoud

Tweelingen die geboren gaan worden in 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeanine: jeetje, nog maar een week en dan heb je je 2 kindjes in je armen. Nu kan je echt aftellen zeg, gek gevoel zeker.

Stiertje: hoe is het met jou meid? Het gaat voor jou nou ook echt opschieten. Ik begreep uit het februari-topic dat het toch die geplande keizersnede wordt. Hebben ze ook al een datum geprikt?

Jrn: hoe is het met je en je 2 wondertjes? Worden ze al elke dag een stukje sterker en groter?

Merk wel dat het nu echt dichterbij komt zeg, zeker nu Jrn bevallen is en Jeanine volgende week ook aan de beurt is. Gek hoe het eerst nog ver van me af stond en nu echt dichtbij komt. Ga toch ook maar eens wat dingen in een ziekenhuistas doen...

Geplaatst

Wat gaat het nu snel inderdaad! JRN, fijn dat je in het Ronald McDonald huis kunt slapen, je wilt toch het dichts bij zijn. Vanmorgen weer controle,gehad: bloeddruk goed, twee mooie hartjes gehoord en ook weer bloed aten prikken voor de cholestase. Vrijdag weer de uitslag, ik hoop echt dat de waarde stabiel blijft....Caroline, waarom had je een afspraak bij de verloskundige, je loopt toch ook bij een gyn? Of moet dat ook sowieso? Nou ja, iedere mooie echo is er weer 1!!!!

Liefs van mira

Geplaatst

Mira, bij mij was het bloed voor de cholestase te hoog. Maar enige consequentie daarvan is dat ze de kindjes eerder gaan halen. En aangezien ze dat toch al deden bij mij door de suiker, veranderd er niet veel.

En de verloskundige moet je regelen voor de nacontrole. Dat wist ik ook niet, dus moest ik vandaag nog hals over kop gaan regelen. Was gelukkig geen probleem, maar hadden ze me in het ziekenhuis wel even mogen zeggen...

Sissy, inderdaad een gek gevoel dat ik kan aftellen. En hoe blij ik ook ben dat het dan eindelijk klaar is, komen ook wel een beetje zenuwen naar boven dat alles goed zal gaan met beide kindjes. Ik heb al een bevalling gehad, maar twee is toch extra spannend. En ik vind het toch altijd een wonder als alles goed gaat met een bevalling.

groet,

Jeanine

Geplaatst

"Caroline, waarom had je een afspraak bij de verloskundige, je loopt toch ook bij een gyn?"

Inderdaad wat Jeanine zegt Mira: bij de intake van de kraamzorg vertelde ze me dat ik voor de nacontrole een vk nodig had, was mij ook niet verteld. Nou heb ik geen gebrek aan echo's, krijg er elke 2 weken 1 maar dit was een extra leuke...

Geplaatst

Oohhhh, goed om te weten, zal ik volgende keer ook eens navragen dan! Ik heb nu iedere 2 weken controle en iedere 4 weken echo. wel raar dat dit dus ook per ziekenhuis weer anders is. jeanine, ik kan me voorstellen dat je de bevalling weer heel spannend vindt! Liggen je kindjes ged voor een normale bevalling?

Liefs van mira

Geplaatst

Ze liggen gelukkig inderdaad nu allebei in hoofdligging. Baby 2 is eigenlijk pas kort geleden daarin gedraaid. Maar daar ben ik ontzettend blij mee! Ik ben al bijna 9 maanden erg slecht ter been en zit echt niet te wachten op een keizersnee die me nog eens minstens zes weken af gaat nemen. Zeker niet in de drukte met een tweeling en een jongetje van bijna 2.

Geplaatst

Jeanine: wat fijn dat beide kindjes nou in hoofdligging liggen. Laat maar komen volgende week zou ik zeggen!

Mira: hopelijk zijn je waardes morgen ook weer goed en niet verder gestegen. Ik heb ook elke 2 weken controle met echo en elke 4 weken een groeiecho.

Nou, het wordt spannend komende tijd voor de tweelingmama's. Jeanine en Lianne: jullie worden volgende week toch ingeleid? En Stiertje nu in het zh, wachtend op de keizersnede over anderhalve week. Allemaal januari-kindjes die eraan zitten te komen.

Hoop dat het met Jrn en haar kindjes ook allemaal goed gaat.

Geplaatst

Jeanine, fijn trouwens dat ze allebei in hoofdligging liggen! Hoop voor je dat het een natuurlijke bevalling blijft, scheelt je inderdaad een aantal weekjes herstel!

Sissy, Jeanine en ik worden inderdaad volgende week ingeleid. Spannend! Volgens mij schuiven alle tweelingmoeders een maandje op! Ik vindt het persoonlijk niet erg hoor!! Mag van mij nu al wel gebeuren....

Jrn, hoe is het met jou en de kleintjes?

Mira, hoe zijn je waarden?

Geplaatst

Heey Dames

Ik ben van het uitgerekend in Juni-Topic, En ben ook zwanger van een tweeling.

En ik wou me ook graag aansluiten bij jullie topic

We verwachten een eeneige-tweeling en ben soms echt onzeker over van alles een tweeling is toch anders als 1

Ik ben vooral bang dat we onze tweeling tts kan krijgen ..dat kan alleen bij een een-eige ik weet niet of julie het ook kennen?

Verder lees ik graag met jullie mee al een tijdje dus ik denk stuur ook een x berichtjee

xxxmywish

Geplaatst

Hoi, leuk dat je mee komt schrijven, werd tijd voor wat nieuwe gezichten! Ben je de enige tweelingmama uit je topic? Ik weet niks van het TTS syndroom, ja, heb er van gehoord. Ik krijg waarschijnlijk een twee-eiige (2 teruggeplaatst) dus heb me er niet in verdiept.

Maar alles gaat goed tot nu toe? Probeer je niet teveel zorgen te maken hoor!

Geplaatst

Mywish: leuk dat je ook meeschrijft, weer een nieuwe aanstaande tweelingmama erbij. Ik krijg ook een eeneiige tweeling. Bij mij was het risico op TTS uitgesloten omdat bij de 1e echo bij de gyn (met 9 weken) heel goed is gekeken naar het tussenschot enzo. Ze hebben elk een eigen vruchtzak en het tussenschot was erg dik, dus dat betekent dat ze in feite twee eenlingen zijn. Blijkbaar zijn ze heel vroeg gesplitst na de tp. Dit is volgens de gyn de meest gunstige situatie voor een eeneiige tweeling. Er is dan geen risico op TTS.

Hebben ze bij jou in het zh niets verteld of er kans is op TTS? Anders zou ik het gewoon eens vragen in het zh en zeggen dat je hier bezorgd over bent.

Lianne: spannend, ook voor jou dus nog maar een paar daagjes! Liggen ze bij jou ook beide in hoofdligging?

Geplaatst

Heey sissy81

Wat leuk dat je ook een eeneige tweeling krijgt onze tweeling heeft ook ieder een eigen vruchtzak maar ze delen de placenta dus dan is er altijd risico op tts zeggen ze want de bloed wa ze via de placenta krijgen delen ze dus als de ene teveel pakt van de ander dan is er een probleem

ja ik heb gevragen wat de kans is maar daar gaven ze geen antwoord op denk dat ze het ook gewoon niet weten het gebeurt of gebeurt niet denk ik en ze zeggen dat ze als het gebeurt er meer op in zouden gaan maar ze houden het gewoon heel goed in de gaten ik heb daarom ook om de twee weken een echoo deze dinsdag gelukkig weer meeste komt het voor tussen de 16 en 26 weken daar zit ik nu dus in vandaar dat ik me zorgen maak eerst ben je blij dat het 12 weken is dan krijg je weer een risico.. maar probeer toch te genieten van me zwangerschap hoor .. en hoop gewoon dat het ons niet overkomt jij bent ook al bijna op het eindd.. al zenuwachtig aan het worden ?

groetjes mywish

Geplaatst

Hallo,

Mywish, van harte welkom hier!! Inderdaad leuk weer een tweeling mama erbij. Ik kan me je zorgen voorstellen, als er inderdaad sprake is van TTS, dan is dat ook zo heftig meteen. Ik heb ook zo'n situatie: zwangerschapscholestase, als dat naar de kindjes gaat, kan het ook in 1 keer afgelopen zijn en ik heb een verhoogde kans op vroeggeboorte en complicaties bij de bevalling.

=Ik moet iedere twee weken ook bloed laten prikken om te kijken hoe de waardes zijn en net kreeg ik het bericht dat de waarde nu op 32 zit, dus nog aan de veilige kant van de 40.....Er zit wel een stijgende lijn in ( normaal moet je onder de 7 zitten) maar vanaf 40 wordt het pas gevaarlijk voor de kindjes. Ik ben dus weer een beetje gerustgesteld.

Lieve Jeanine en Lianne, Heeeeel veel sterkte en succes de komende week, Jeanine maandag al geloof ik, Lianne wanneer wordt jij ingeleidt?

Veel liefs van Mira

Geplaatst

My wish, welkom en gefelicteerd met jullie dubbel wonder!!

Ook ik heb geen verstand van TTS aangezien we een twee eiige tweeling verwachten, mooi dat je zo goed in de gaten wordt gehouden.

Ik weet wel dat ook ik de hele zwangerschap me zorgen heb gemaakt over dingen die eventueel zouden kunnen gebeuren en leefde echt van echo naar echo. Zo heb ik bv veel getobt over zwangerschapsvergiftiging in het begin van de zwangerschap omdat ik ergens gelezen had dat tweelinmoeders meer kans erop hadden. Helaas heb ik het nu ook gekregen maar wel pas in een laat stadium en is er in principe niet echt gevaar omdat ik ook goed in de gaten wordt gehouden.

Mira, jammer dat de waardes stijgen maar wel fijn dat ze nog onder de 40 zitten. Wat gaan ze doen als ze de 40 bereiken? kindjes halen?

Ik krijg over max 1,5 week een keizersnee ivm de zwangerschapsvergiftiging, ben tot die tijd opgenomen.

liefs siertje

Geplaatst

JRN, hoe is het met jou en je kindjes?

Stiertje, trek je het nog een beetje in het ziekenhuis? Wanneer gaan ze je kindjes precies halen of is dat nog niet bekend?

Jeanine, nog 2 nachten zwanger 'slapen'. Lijkt me best een gek idee wetende dat je a.s. maandag je kindjes vast zult houden. Als ik af en toe je verhalen lees, heb ik enorm met je te doen. Wat heb jij een zware zwangerschap (gehad) zeg, petje af!

Lianne, ook voor jou komt DE dag steeds dichterbij! Spannend allemaal :)

Geplaatst

Melis, ondanks dat ik het nu toch heel spannend begin te vinden, ben ik ontzettend blij dat er een einde aan gaat komen! Ik ben al plannen aan het maken dat die scootmobiel zo snel mogelijk de deur uitgaat (hopelijk verloopt alles zo goed dat dag kan), ik hoop dat verkoudheid en hoesten snel weg is, ik hoop dat suiker meteen verdwenen is, ach, ik hoop zoveel dingen! Maar natuurlijk hoop ik het allerergst op twee gezonde kindjes.

Daarna kan het normale leven weer beginnen. Oké, slapeloze nachten, maar ook herstellen en weer een beetje leuke vrouw gaan worden. Want qua humeur en uiterlijk liet dat de laatste maanden toch aardig te wensen over!

Lianne, voor jou ook spannend! Ik ben benieuwd is ik ze al heb aks jij begint. Met tuur kreek ik ook 's ochtends gel, naar die werkte niet. Eer ik hem had was het dinsdagochtend 5.30. Dat kan dus ook nog!

Als ik je niet meer lees vast heel veel sterkte en succes. Ook voor de andere mama's die misschien onverwacht gaan beginnen.

Groet,

Jeanine

Geplaatst

Hee dames

ja ik leef ook echt van echo na echoo ;) maar er zijn zo veel dingen dus die je kunt krijgen tijdens een tweeling zwangerschap wil er eigelijk niet eens aan denken.. maar onbewust doe je dat toch.. maar ik hoop dat er binnekort veel gezonde kindjes hier komen zijn er ook mensen die niet weten wat ze gaan krijgen of weten jullie het allemaal?

wij weten het nog niet mischien bij 20 weken echo maar we twijfelen nog of we het wel willen wete

xxxx

Geplaatst

Spannend is het hier aan het worden!!

Jeanine, JRN en Lianne veel succes en sterkte, voor jullie duurt het niet lang meer!

My wish, ik kan het me voorstellen dat je je zorgen maakt met een een eiige tweeling, met risico's op TTS etc. Maar meid je moet je er maar aan vast houden dat het in de meerderheid van de gevallen gewoon goed gaat! Bovendien is er tegenwoordig ook behandeling mogelijk. Miepie van de drieling heeft bijv ook een laserbehabdeling gehad ivm TTS.

Je wordt extra goed in de gaten gehouden en dat is alleen maar fijn. En als extraatje kun je extra vaak genieten van die twee kleine guppies in je buik.

Meiden, hang in there. Het is zwaar maar o zo leuk om een tweelingmamma te mogen zijn!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Mywish, wij weten niet wat het gaat worden. En hoe nieuwsgierig we ook zijn, het is echt leuk om het niet te weren. Iedereen is er wel heel verbaasd over, omdat tegenwoordig iedereen alles van tevoren wil weten. Maar de reacties zijn daarom des te leuker.

Geplaatst

Wij weten het ook niet! En inderdaad wat Jeanine zegt: mensen vinden dat meestal heel raar, op een paar na... Ik moet wel zeggen dat ik er soms moeite mee heb om het niet te vragen, krijg elke 2 weken een echo, maar ik heb het zelf nog nooit gezien. Vriend en ik dachten allebei 1x een piemeltje te zien maar kan ook de navelstreng zijn geweest haha.

Geplaatst

*breekt even in*

mywish, gefeliciteerd! Als ze de placenta delen is er idd kans op TTS, mij werd verteld dat die kans ongeveer 15% is (maar eigenlijk heeft jouw arts natuurlijk helemaal gelijk: ze krijgen het wel of ze krijgen het niet). Ik was er ook erg bang voor en enorm blij de 24 weken gered te hebben (want dan is de kans al veel kleiner) toen onze meiden toch nog TTS bleken te hebben ontwikkeld. In het Lumc ben ik toen gelaserd en gelukkig is dat toe gegaan. Ze hebben er ook niks aan overgehouden (behalve een enorme vechtersmentaliteit ;-)). Ik hoop dat het jullie bespaard blijft, fijn dat je zo streng onder controle staat. Als je nog vragen hebt kan je me pb'en hoor!

Alle meiden (en het zijn er heel wat!) die komende week(en) gaan bevallen: succes!

Jeanine, ik heb uiteindelijk een spoedks gehad, maar kon redelijk snel weer aardig veel hoor. Liever niet natuurlijk, maar ook als het wel een ks wordt vind je er wel een weg in.

Geplaatst

O, en Caroline, mijn man wilde het ook niet weten - we hadden de afspraak dat ik mocht kijken bij de echo's, maar niks mocht zeggen. Heb rond de 24 weken wel gevraagd aan de echoscopiste of het idd - zoals ik dacht gezien te hebben - verschillende geslachten waren ....

Geplaatst

Jeanine: ook nog even hier, heel veel succes morgen! Hoop op 2 gezonde wondertjes die je snel in je armen mag hebben. En dat je dan daarna maar lekker snel herstelt en weer van alles kan doen wat de afgelopen tijd niet mogelijk meer was.

Mywish: wij weten wel wat we krijgen: 2 meiden. We wilden het wel graag weten maar houden het verder voor onszelf (de forumvriendinnetjes zijn een uitzondering haha). Dat vonden mijn man en ik namelijk wel speciaal, dat wij nou weer even een geheimpje van ons tweetjes hebben nadat iedereen zowat op dag 1 al wist dat ik zwanger was omdat ze wisten wanneer we de poging deden. Nou is er toch nog een verrassing...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden