Ga naar inhoud

Tweelingen die geboren gaan worden in 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mira wat goed dat jij het volhoudt! Bram komt meestal 2x per nacht, die zit echt op elke 3 uur en Kaat soms 1x, die kan 4 of 5 uur slapen achter elkaar. Er zit helaas nog geen enkel ritme in, soms na elkaar, soms tegelijk, dat is wel lastig, maar ze hebben verschillende behoeftes (Bram was kleiner en lichter en is nu aan het inhalen) dus kan ze niet tegelijk doen.

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mira, wat goed dat jij de bv kunt volhou den.

Ik heb hier ook nog niet een echt ritme ontdekt. De ene keer is het 4 uur, meestal 3 uur en ook wel eens 1 of 2 uur. Jasper vraagt vaker wat voeding. Ik denk omdat hij een lager geboortegewicht had.

Geplaatst

Al een tijdje niet dit topic gelezen en veel aan je gedacht Heidi en je 2 prachtige zoons. Enu lees ik dat jullie dappere Niels het niet heeft gered. Wat een verschrikkelijk verdriet. Heel veel sterkte voor jou, je partner en stoere broer Lucas die zo goed zijn best doet om groot en sterk te worden.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Hey dames,

heb in het begin ook bv gegeve. Weliswaar door 7 keer per dag te kolven want mijn meiden lagen in het zkh en kregen mijn melk via de sonde. Toen ze sterk genoeg waren om zelf te drinken, legde ik ze ook aan. Eerste paar dagen één voor één en daarna met z'n tweetjes tegelijk. Ging toen ook best goed. Dit heb ik zo'n 6 weken gedaan. Maar daarna liep de productie bij mij erg terug, de spanning en vermoeidheid door de ziekenhuisperiode eisten hun tol. Ben er toen mee gestopt en heb het kolven langzaam afgebouwd. Nu drinken ze volledig kv. Ben wel blij dat ik ze die eerste periode volledig mijn melk hebben kunnen geven. Juist als prematuurtjes was dit heel belangrijk voor ze.

Mywish: grappig, ik zie in jouw handtekening dat jij ook zwanger bent van een eeneiige meisjestweeling. Leuk!

Hier gaat het goed. Opzich hebben we wel een ritme, dat is in het ziekenhuis uiteraard al vanaf het begin geweest. Ze kwamen thuis met 6 keer voeding, elke 4 uur dus. Nu gaan we langzamerhand kijken in hoeverre we 's nachts de 4 uurtjes iets kunnen verlengen. Daardoor verschuift het ritme overdag wel, maar ach ik ben voorlopig nog thuis dus ik zie het wel. Ze krijgen bij mij wel altijd tegelijk voeding ook al moet ik er dan eentje voor wakker maken.

Geplaatst

@EmvElin: ik geef al 5 mnd bv aan mijn tweeling terwijl er ook nog een drukke dreumes (bijna 2) rond rent.

De eerste 3 weken heb ik beiden volledig zelf gevoed, totdat Liv de borst weigerde. Daarna ben ik voor haar 2 keer p.d.

gaan kolven. Het was ontzettend pittig maar wel te doen. Tijdens het voeden zorg ik dat Daan iets lekkers heeft

of zet ik even de televisie voor hem aan. Het vergt wel ontzettend veel energie. Daarom heb ik nu

besloten om te gaan afbouwen. Van de ene kant wel jammer want ik heb het zo graag voor ze gedaan.

Maar ik moet nu echt aan mezelf gaan denken. Veel succes verder met je zwangerschap! x Danaa

Geplaatst

Hee sissy81

Ja klopt wij krijgen ook een eeneige meisjes tweeling .. hoe doen jou meiden het gaat het goed met ze ?

hebben ze geen problemen over gehouden aan het vroeg geboren worden ?

xxx mywish

• 3 weken later...
Geplaatst

*Breekt in*

Hoi dames, ik heb een vraagje tussendoor. Allereerst allemaal van harte met jullie tweelingen en tweelingzwangerschappen. Ik lees wel eens mee op jullie topic, maar de meesten zijn al veel verder in de zwangerschap op zelfs al bevallen.

Ik ben nu dik 21 weken zwanger van een 2eiige tweeling, en meisje en een jongen en onze 20wk echo was heel goed. Ik voel ze bewegen sinds dik 17 weken, heelijk gevoel. Ik heb al vanaf het begin van mijn ICSI behandeling moeite met slapen, en heb vooral last van mijn rug bij mijn linker schouderblad. Ik kon nog prima op mijn rechterzij slapen. Maar sinds een paar dagen voel ik een van de baby's steeds schoppen als ik op mijn rechterzij ga liggen. Ik denk dan: kan het kwaad voor dat ukje? Of wordt ie geplet tussen het andere ukje en mijn matras? Op mijn rug kom ik niet in slaap. Wel word ik op mijn rug wakker, en dat is prima, maar het in slaap komen lukt niet op mijn rug. Ik lig dan uren wakker. Ik ben er niet rustig onder en lig nu helemaal niet meer lekker op bed. Iemand enig idee?

*Breekt weer uit*

Geplaatst

Allereerst gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap.

Volgens mij kan het geen kwaad, je baby wordt door het vruchtwater beschermd. Het kan wel zijn dat hij / zij oncomfortabel ligt. Ik heb overigens begrepen dat slapen op je linkerzij beter is, omdat de zuurstoftoevoer voor de baby's dan beter is. Zelf heb ik een voedingskussen gebruikt bij het slapen. Dat lag een stuk fijner.

Geplaatst

Ohw ja, dat kan ik natuurlijk ook eens proberen, een voedingskussen. Bedankt voor de tip! Op mijn linkerzij kan ik echt niet slapen, heb echt enorm last van mijn linker schouderblad. Gelukkig lig ik s'nachts vaak op mijn rug volgens mijn man.

Ik krijg ook al tips om naar een fysio te gaan. Ben al wel bij een masseur geweest die mijn rug masseert terwijl ik zit, maar dit helpt niets.

Fijne dag!

• 2 weken later...
Geplaatst
Hallo tweeling mama's

Ik had even een vraagje, ik verwacht in juli een tweeling en ben erg aan het twijfeken over borstvoeding. Ik vond het bij mijn eerste erg intensief en ben het ook snel gaan combineren met fles voeding. Nu twijfel ik of ik ga combineren of enkel fles. Wat is jullie ervaring? Is het te doen, rekening houdend dat er ook nog een 3 jarig meisje rondloopt en aandacht wilt?

Hoi

Ik ben een moeder van een tweeling van 10 maanden en een dochter van drie. In het begin was mijn intentie om borstvoeding te geven, dat wordt ook min of meer van je verwacht ( van het ziekenhuis en je omgeving ), echter een aantal verpleegkundige hebben toen aangegeven dat ik er goed over moest nadenken omdat een tweeling echt heftig is. Gelukkig heb ik naar hun advies geluisterd en heb ik geen borstvoeding gegeven. Eerlijk gezegd zou ik niet weten waar ik de tijd vandaan had moeten halen.

Mijn partner was / is absoluut een voorstander van flesvoeding zodat mama ook een keer in de middag kan gaan slapen.

Maak de keuze die het beste bij jou past.

groetjes remci

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden