Ga naar inhoud

Tweelingen die geboren gaan worden in 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekend op:

25 feb: Jrn

4 febr: Jeanine

6 maart: Caroline

11 maart: Sissy

Volgende afspraak:

16 aug: Jrn (2-wekeliijks)

23 aug: Caroline (12 weken echo)

2 sept: Jeanine

6 sept: Sissy

17 okt: Sissy (20-weken echo)

Hoi meiden, heb me ook maar even aan het lijstje toegevoegd. Celene welkom, spannend hoor! En een bijzonder verhaal, hopelijk word je gerustgesteld door je volgende echo! Bij mij met ruim 7 weken waren er meteen heel duidelijk 2 kloppende hartjes te zien.

Dinsdag de 12 weken echo, spannend weer!

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo allemaal

graag wil ik me ook toevoegen bij jullie.

Ben zwanger van een eerste icsi poging eerste tp met 1 emmy.

En nu 10 weken en 2 dagen zwanger van een eeneiige tweeling.

Heb me gelijk aan het lijstje toegevoegd.

Uitgerekend op:

15 maart : Pjessie

Volgende afspraak:

15 sept: Pjessie

26 okt : Pjessie ( 20 wk echo)

Geplaatst

Hoi Pjessie,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Wat bijzonder een eeneiige tweeling.

Hoop dat het een beetje meevalt met de kwaaltjes.

Groetjes Jrn

Geplaatst

Goedemorgen allemaal

Jrn, bedankt, de kwaaljes het enige waar ik last van heb dat ik om de 2 uur wat moet eten, in het begin erg moe maar dat zakt nu af, geen misselijkheids klachten.

Geplaatst

Pjessie, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben inmiddels 8 weken. Misselijkheid neemt langzaam af hebt ik het gevoel ( kan dat nu al?) Voor de rest gaat het wel oke. Morgen krijgen we weer een echo ( voor t eerst op de verloskunde afdeling). Ben benieuwd morgen en hoop dat alles goed verloopt.

Hoe gaat het met de rest van de meiden? Het is hier een beetje rustig laatste tijd.

Heb me ook aan het lijstje toegevoegd.

Uitgerekend op:

2 april: Celene

Volgende afspraak:

23 aug: Celene

Geplaatst

Celene dat kan heel goed hoor, ik ben eigenlijk maar 2 weken echt misselijk geweest: week 7 en 8 en nu nog maar af en toe. Wees blij!

Met mij gaat het goed hoor, ben zenuwachtig voor morgen: 12 weken echo. Ik vind het snel gaan allemaal, al hebben twee weken vakantie de tijd wel geholpen natuurlijk...

Geplaatst

Hé Pjessie, leuk dat je je ook hier hebt gemeld.

Celene: volgens mij is het bij iedereen heel verschillend wat betreft misselijkheid. Ik heb nog steeds last, maar anderen hebben minder lang last. Spannend, morgen weer echo. Ik duim voor een heel mooi plaatje!

Caroline: jij ook morgen de echo. 12-weken alweer. Wat gaat dat inderdaad snel he? Ik ben de 11 weken ook al gepasseerd. Moet helaas nog wel 2 wachten voordat ik echo krijg. Vind ik wel jammer, zou graag even weer spieken, ook om me weer vertrouwen te geven. Maar goed, nog even geduld dus...

Geplaatst

Lekker hoor Celene dat die misselijkheid nu al afneemt. Ik merk dat zon tweelingzwangerschap toch al erg zwaar is.

Ook hier is de misselijkheid over. De moeheid, duizeligheid en hoofdpijn zijn echter nog fors aanwezig.

Vanaf volgende week begin ik met Cesartherapie. Ben benieuwd of dat helpt.

Iig blijf ik op die manier in beweging.

Wat zeggen ze bij jullie in het ziekenhuis trouwens over vroeggeboorte?

Wij kunnen over twee weken meeloten voor een landelijke studie 'twin studie'? Zegt jullie dat wat en doen jullie eraan mee

Uitgerekend op:

25 feb: jrn

2 april: Celene

Volgende afspraak:

23 aug: Celene

6 sept: jrn (15 weken echo)

Geplaatst

Hoi dames,

Ik heb gisteren gehoord dat ik ben ingeloot voor de twin studie. Met 20 weken krijg ik het pessarium geplaatst met als doel vroeggeboorte te voorkomen. Over vier weken ga ik nog maar halve dagen werken. Ik kijk daar echt naar uit. Nu kom ik thuis en kan ik gelijk naar bed. Dat is ook een beetje jammer.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hallo meiden,

Vandaag echo gehad ( 8 weken). Onze frummels zien er prachtig uit en groeien goed. Er zit 3 mm verschil tussen hen. Volgens de gyn niets om ongerust over te zien. We zijn dolblij!

Ik heb te hard geroepen dat de misselijk over was. Ik heb gisteren zo erg overgegeven!!! Ik zal dat niet gauw meer zeggen.

Wat betreft de twin studie, heb ik niets over gehoord. Hoe gaat het verder met jullie?

groetjes

Celene

Geplaatst

Hoi, ik was al twee weken nauwelijks misselijk en gister en vandaag steeds wel! Je weet het niet he... Ik had ergens anders al gemeld dat mijn 12 weken vandaag goed was, zo blij! En bijzonder, twee minimensjes!

Geplaatst

Celene: wat fijn dat je echo goed was vandaag. En zo'n klein verschil tussen je twee kleintjes is dus gelukkig helemaal niets om je zorgen over te maken. Vervelend dat je wel weer zo misselijk bent. Bij mij gaat het nu pas sinds een paar dagen beter, dus hopelijk blijft dat nu zo.

Caroline: ook hier nog even zeggen dat het super is dat je echo weer goed was. Fijn!!!

Jeanine: jij doet dus mee aan de twin-studie en bent ingeloot. Wel vervelend dat je nu zo moe bent dat je na je werk direct je bed in moet duiken. Nog 4 weekjes dus volhouden, zodat je dat wat meer rust krijgt.

Jrn: weet je al of je meedoet aan de twin-studie? Ik heb de papieren hier ook thuis gekregen en word er nog over gebeld. Ik weet eerlijk gezegd nog niet of ik wel wil mee doen. Althans, ik weet niet of ik een pessarium geplaatst zou willen krijgen, dus ja, de kans is dan 50-50 of je ingeloot wordt. Dus ik weet het nog niet. Ben jij er al wel uit?

liefs,

sissy

Geplaatst

Sissy, waar zit jouw twijfel? Ik twijfelde eerst omdat ik dacht dat mijn baarmoeder wel sterk genoeg is van zichzelf en dat de natuur maar zijn gang moest gaan. Maar na het gesprek was ik om. Baadt het niet, dan schaadt het niet dacht ik toen. Bovendien zou het ook nog extra kunnen helpen tegen mijn pijn in mijn schaambot. Het zou steun geven. En op een of andere manier geeft het me een gerust gevoel dat er een beetje 'versteviging' zit zodat de kindjes (misschien) niet te vroeg gaan komen. Wat natuurlijk ook gewoon een illusie kan zijn.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Jeanine: bij mij zit de twijfel meer hoe de procedure is, of het pijnlijk is enz. Stom misschien, want als het een vroeggeboort kan voorkomen heb ik er uiteraard alles voor over. Maar ik merk dat ik na het hele ICSI-traject wel een beetje klaar ben met alle inwendige onderzoeken/controles enz. Dus heb daardoor niet direct de behoefte dat zo'n pessarium geplaatst wordt. Maar weet eigenlijk ook niet goed wat het precies inhoudt, dus dat ga ik zeker eerst navragen. Als het alleen een kwestie is van 1 keer plaatsen en 1 keer verwijderen, is dat ook nog wel te doen.

Groetjes,

sissy

Geplaatst

Hoi, wij hopen echt we ingeloot worden. Ben zelf 9 weken te vroeg geboren, dus hoop dat de twins wat langer blijven zitten. Alles wat ik daarvoor kan doen, doe ik graag. Het plaatsen stelt volgens mij niks voor. En na het plaatsen schijn je de ring niet meer te voelen. Wel controleren ze deze bij de buikecho's.

Op het forum van NVOM staan wat ervaringsverhalen. Deze zijn allemaal positief. Van het ziekenhuis begreep ik dat er eerder studies zijn gedaan als deze. Allen hadden een positieve uitkomst. Het ging echter om kleeine aantallen, waardoor het nu landelijk is uitgerold.

Hoest verder met jullie? Ik ben nog altijd bekaf. Dus werk nu al halve dagen. Over 2 weken weer een echo. Ben dan ruim 15 weken. Hoop dat ze dan al kunnen zien wat het wordt.

Gr

Geplaatst

Ik ben ook hartstikke bekaf. Dat begint rond 14.00 uur, als ik dan doorga, gaat het weer even en nu rond vieren is het eigenlijk niet meer uit te houden. Hier is nog steeds geen duidelijkheid over wanneer ik mag stoppen. Ik ga zeker halve dagen werken met 20 weken. Maar nu een paar uur eerder weg zou ook al lekker zijn moet ik zeggen. Jrn, is het bij jou op advies van de gyn gegaan?

Geplaatst

oh en jrn...en stiertje....we missen jullieeeeeeeee op ons forumpje, zijn jullie ons nu al vergeten? :( whahaha...nee, grapje, maar niet over dat missen hoor...dat wel weer :) hoop dat alles goed gaat met jullie dames...

Geplaatst

Hé meiden,

dus het zou in principe alleen maar gaan om 1 keer plaatsen en 1 keer verwijderen. Dat is te overzien. Ik heb morgen weer afspraak bij de gyn, ik vraag haar er ook anders even naar. Wat het precies inhoudt en wat ik me er bij voor moet stellen.

Jrn: weet jij al of je ingeloot bent?

Jeanine: jij bent ingeloot toch? Is het bandje ook al geplaatst?

En hoe is het verder met jullie? Erg moe dus? Ik merk het ook echt als ik teveel heb gedaan. Dan krijg ik direct meer last van misselijkheid en ben ik echt heel moe. Ook heb ik veel buikpijn, het zal wel door het groeien van mijn baarmoeder komen. Maar als ik veel gedaan heb, merk ik ook echt dat ik er dan meer last van heb. Verder ga ik een afspraak bij de fysio maken omdat ik al wat klachten van mijn bekken krijg. Mijn fysio die mijn nek altijd behandelt vond het verstandig dat ik preventief al eens naar haar toe ga. Zeker omdat ik een tweeling krijg en ik zelf vrij klein en smal ben, dus mijn lichaam gaat wat meemaken...

Hoe is het met de andere toekomstige tweelingmama's? Gaat alles goed?

Liefs,

sissy

Geplaatst

Gaat goed hier hoor! Ik heb vandaag voor het eerst een positiebroek aan... Dacht dat nog niet nodig te hebben maar ja, denk dat we iets harder groeien met een tweeling?

Verder herken ik die buikpijn, dat wil zeggen: ik heb regelmatig steken, vooral tijdens het wandelen wat ik elke ochtend braaf doe. En een zware buikgevoel soms, misselijkheid valt mee.

Ik zag laatst bij Trinny en Susanna op tv een foto van een vrouw die haar tweeling 40 weken voldragen had... wat een buik! Ik schrok ervan, dacht: hoe kan ze daarmee nog lopen zonder ondersteuning? Vrees wel een beetje voor mijn omvang straks maar we zullen het zien.

Morgen naar de tandarts, bleh! Twee vullingen laten vervangen en ook nog naar de mondhygieniste. Heb ik totaal geen zin in! Maar overmorgen weer controle bij de gyn en dan kan ik weer even naar de twins kijken, leuk! Benieuwd hoe groot ze nu zijn...

Geplaatst

Hoi Sissy,

Ik heb de ring nog niet geplaatst. Hij moet altijd na de 20 weken echo geplaatst worden. Ze moeten eerst de baarmoederhals opmeten. Dus diezelfde dag plaatst een gynaecoloog hem. Dat is 16 september. Ik zal het laten weten.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik lees al een paar weekjes mee, en kom mij ook aanmelden. Ik ben ruim 10 weken zwanger van een tweeling en kan het nog steeds niet allemaal bevatten. Zoals je ook in mijn handtekening kan zien, waren we gestopt met het IVF gebeuren, nadat het ziekenhuis had aangegeven dat het echt geen zin meer had. ( ik ben 'al' 42 en op mijn 36e is de diagnose vervroegde overgang vastgesteld) Ik heb toen ook allemaal spullen van ons zoontje verkocht: babybadje, wiegje, babybjorn, speelgoed.... Na de vakantie voelde ik me wat weeig en moe en ik werd ook niet ongesteld. dat was nog niet zo raar: mijn cyclus was al aardig aan het overslaan. Maar omdat ik me net zo voelde als met ons zoontje, heb ik tegen beter weten in toch mar een test gedaan en die was dus positief. De week erna kon ik voor de eerste echo en toen bleek ik al 8 weken ver te zijn, van een tweeling (2 eiig) dus! Mijn vriend en ik zijn hel-le-maal ondersteboven van blijdschap natuurlijk! Ik heb over anderhalve week de tweede echo, dan word ook de nekplooimeting gedaan. Dat is allemaal wel beladen, omdat ons zoontje down heeft. Wat we verder aan testen gaan doen weet ik ook nog niet, dat is echt een dilemma. Voorlopig ben ik alleen maar moe en misselijk, maar daar ben ik iedere dag weer blij om! Ik doe ook mee aan de twin-studie, ik heb over een paar weken het gesprek en hopnelijk wordt ik dan ingeloot. Mijn vriendin is vorig jaar met 29 weken bevallen van een tweeling, waar het nu heel goed mee gaat, maar dat is wel een heel spannend medisch circus geweest van maanden. Als ik een vroegbevalling kan voorkomen, doe ik dat dus zeker.

Liefs van Mira

Geplaatst

Jeetje Mira,

Wat een verhaal, daar moet ik even op reageren. Eerst vervroegde overgang en dan nu opeens spontaan zwanger van een tweeling. Dat moet een enorme verrassing voor jullie zijn geweest zeg! Dat je daat even van moet bijkomen lijkt me duidelijk. Dat de nekplooimeting nogal beladen is snap ik heel goed. Vanwege je leeftijd is de kans op Down natuurlijk ook al groter. Maar van de andere kant heb ik nog nooit gehoord dat er in een gezin 2 kindjes met het Down syndroom zijn dus statistisch gezien lijkt de kans daarop weer kleiner. Wist je trouwens bij jullie zoon van tevoren dat hij het Down syndroom zou hebben of was zijn nekplooimeting normaal? Hopelijk krijgen jullie een goede echo en kunnen jullie echt gaan genieten van deze 2 wonders, want dat zijn het echt!!

Hopelijk blijven ze lekker lang zitten, in ieder geval tot zo'n 34 weken dan kan er weinig meer mis gaan. Het is druk een tweeling maar o zo genieten. Die van mij zijn inmiddels alweer 11 maanden en zitten nu zo leuk met elkaar te lachen en kletsen.

OOk voor de andere tweelingmamma's in spe. Heel veel succes in de zwangerschap. Luister goed naar je lichaam en geniet!!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Heel verhaal getypt, fout op de pagina: weg.

Ik schreef dus: wat een verhaal Mira! Gefeliciteerd en leuk dat je hier komt meeschrijven!

Ik zat me af te vragen: met hoeveel weken hoeven ze niet meer in de couveuse? Omdat je schrijft 'met 34 weken kan er weinig meer mis gaan' Henkie? Hoefden die van jou niet in de couveuse? Ik heb daar geen idee van, misschien weet iemand het hier?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden