Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

2 augustus Kim (deca)

3 augustus Esma (deca)

7 augustus Shirley (deca+gonal-f)

8 augustus Liesjuh (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

12 augustus Inge35 (Gonal-f)

15 augustus Ilse (deca)

19 augustus Bloempje 80 (deca) - ja -beschikbaar 3 & 10 september (voorkeur omg Den Bosch)

21 augustus Hoopvol1976 (deca)

22 augustus Liesjuh (menopur)

23 augustus Joekie (deca)

:icon_sunny: Uitgangsecho's :icon_sunny:

11 augustus Liesjuh

16 augustus Ilse

18 augustus otjes

18 augustus Esma

19 augustus Kim (+ start gonal-F)

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Mare (cryo poging)

16 augustus Shirley (icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Belladonna (cryo poging)

19 augustus Inge

22 augustus Tasch (cryo poging)

23 en 24 augustus Ilse

27 augustus Esma (2e FM)

28 augustus Kim (2e FM bij 1e ICSI)

29 augustus Natasja

31 augustus Liesje

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

20 augustus Megan (2 embryo's..hopelijk!!)

22 augustus Shirley (1 embryo)

26 augustus. 2 cryos. Ymkeh GEEN TP

27 augustus Inge35 (1 embryo)

29 augustus Tascha (hopelijk 2 cryo's)

30 augustus Ilse (2 embryo's?)

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986 (1 5 cellige cryo)

5 september Shirley

7 september Belladona

11 september Inge35

13 september Ilse

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Ilse, wat fijn dat het meegevallen is! nu maar duimen draaien voor mooie bevruchtingen!

hier emmy aan boord.. gek hoor. Ik vraag me de hele tijd af of de napijn van de punctie geen invloed heeft op het zich welkom voelen van het embryootje.. En zo stom sentimenteel, maar ik hou nu al van emmy.. ;-)

Daarnaast zeiden ze in het ZH dat het verkrijgen van cryo's helemaal niet vanzelfsprekend is, en eigenlijk gezien moet worden als een kadootje.. Ben wel erg opgeblazen.. hebben jullie ook allemaal toch?? (ja ja??)

@suzz, megan shirley en pgd (en belladonna zit er ook al bijna op) de tweede week breekt alweer aan!! houden jullie het nog?

x

Geplaatst

Hoi Inge,

Ja het gaat nog wel... Maandag 1 week geleden! Het gaat in ieder geval een stuk beter als de vorige keer... Heb nu ook veel minder hormonen hieven spuiten dus scheelt denk ik ook! En hoe gaat het bij jou?

Wel heb ik na het stoppen met de pil veel last van puistjes

gekregen! Herkend iemand dat?

@Ilse super! Nu lekker rustig aan!

Liefs

Geplaatst

Ilse wat fijn dat de punctie is meegevallen!! Mooie opbrengst hebben jullie!! Hopelijk komen er een aantal mooie embryo's uit!!!

Inge, wat spannend dat je nu een emmy aan boord hebt! Lijkt me toch wel erg spweciaal hoor! ;) Hopelijk bevalt het hem/haar prima daarbinnen en blijft het nog effe 9 maanden plakken :D

Geplaatst

:helluup:de spanning stijgt! Ik hoop zo hard dat onze eskimootjes morgen goed willen ontdooien en we een tp krijgen (hopelijk zelfs van twee)...

:Animatedfrozensmily

Aan iedereen die al in de wachtweken zit: heel veel geduld gewenst! De tijd kan soms zo traag gaan he!:duimen draaien: Ik hoop echt dat het septemberbankje (na het verschrikkelijke augustusbankje) mooi groen zal kleuren!

Geplaatst

Hoi Ilse,

Wat geweldig nieuws, veel suc6 bij het terug plaatsen! Dit geeft hoop. Geniet lekker van de vakantie!

Groetjes, Esma

Geplaatst

ilse, mooie score zeg! fijn dat de punctie je mee gevallen is.

Inge, bij ons is ook gezegd dat cryo's echt luxe zijn. Vond het de eerste poging een teleurstelling dat we er geen hadden. Zoals je in ons onderschrift kunt lezen hebben we nu bij de vierde poging pas onze eerste cryo's.

Tascha, ik duim voor je! hopelijk krijg je morgen goed nieuws.

Shirley, geniet van je nachtje weg!

Esma, hoe was de FM?

Dames die al de tweede wachtweek, hoe gaat het met jullie? Begint nu wel spannend te worden.

Geplaatst

Hey meiden,

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes!

Suzz, Megan, Pgd en Shirley hoop dat het goed gaat met jullie. De dagen gaan traag als je moet wachten, maar hoop op veel groen! :-)

Pgd, die hormonen kunnen echt alles veroorzaken. Ik krijg altijd na een aantal maanden haaruitval van een IVF (heb dat nu van mijn ivf van mei, heel fijn...).

Shirley, lekker geweest in Noordwijk?

Tascha, spannend hoor! Hoe laat weet je het?

Natasja, jij suc6 met je FM!

Inge, top! Nu lekker genieten van de hoop en het nu zwanger zijn, zeker de eerste week! En tuurlijk geef je om emmie, het leeft en is van jullie!

Dat opgeblazen gevoel komt nog vast van je punctie, heel herkenbaar. Veel drinken en je rust pakken meis.

Esma, tuurkijk zie je op de punctie, volgens mij hebben we dat allemaal. Bij de 1 valt t mee, bij de ander is t vreselijk. Zelf heb ik 3 puncties achter de rug met resp. 42,35 en 28 eiblaasjes. Geen pretje, maar zou het zo weer doen als ik hierdoor echt een kindje zou kunnen krijgen. Veel suc6!

Ilse, fijn dat je de punctie achter de rug hebt, op naar dinsdag!

Hier gaat ie eigenlijk wel goed. Gisteren gewoon naar Mysteryland geweest. Ik wil niet meer alleen maar stil zitten en bang zijn dat t weer fout gaat. Ben alleen nog wat moe, maar dat heb ik al sinds de pregnyl. Verder voel ik helemaal niets en hoop dat dat zo blijft. Zodra ik veel voel, werkt (volgens mij) mijn lichaam tegen t lieve, kleine embryootje. De enige keer dat ik ook niets voelde, toen was ik zwanger. Maar ach, die 1e week zegt t bij mij toch vrij weinig en probeer ik gewoon te leven en te genieten van de hoop. Vanaf volgende week maandag wordt t pas spannend hier....

Iedereen die ik vergeten ben, ook veel succes!

Geplaatst

Hoi allemaal,

@ilse, 11 eitjes, ,super resultaat en fijn dat je je er zo goed doorheen hebt geslagen.

@esma, hoe was de tweede fm?

@kim en esma, als je niet al teveel follikels hebt en je eierstokken liggen een beetje in de buurt, dan is het echt goed te doen voor de meeste vrouwen hoor!

@tascha, super spannend morgen. Ik duim op mooie ontdooiing!!!!!!

@otjes, sterkte bij de fm morgen. Nu komt het allemaal weer dichtbij he. Hoe oud is je kleintje eigenlijk?

@inge, gefeliciteerd, ook mogelijk mama in spe. Niet teveel zorgen maken (says who) en emmy met open armen welkom heten. Hou je warm, stroomt je bloed lekker door en kan ie goed nestelen.

@bella, haaruitval ja, goh die kende ik nog niet. Bij mij mag dat wel, ik, heb heel veel haar...ik hoop jij ook: -). Goed zo, mysteryland, stoer hoor!

@shirley, pgd, suzz....hoe gaat t.....

@ de dames die spuiten, hoopvol, bloempje etc....goed te doen of bijwerkingen?

Ik vind het nu af en toe heel erg zwaar. Ben gewoon zo bang. Nog een paar dagen en dan is het misschien afgelopen met dit alles. Sta nu echt op een kruispunt....welke kant wordt het? Lange verre reizen, carrière, pleegzorg, vrijwilligerswerk, een hond, eenzaam zuipend in bejaardenflat... .:-) of knuffelen met een eigen baby, schoolmusicals, een zwangerschap meemaken, kamperen,

ach WEETIKVEEL.......

het is gewoon heel eng en daar word ik verdrietig van. ik voel nu mn baarmoeder ook regelmatig, soort ongikrampen. Ondanks dat dit erbij kan horen geeft me dat geen prettig gevoel.

Ik ben ontzettend blij met dit bankje. Van mijn vriendinnen is het moeilijk steun te krijgen nu. Gister nog eentje die enthousiast riep (op feestje) nou en, zijn we teruggeplaatst??! En, later (zij werkt op de uithof, naast t ziekenhuis): jullie vinden de botanische tuinen toch zo leuk? Waarom kom je niet gewoon eens met ons lunchwandelen daar, jullie zijn toch heel vaak daar. Zij heeft niet door dat we nu zijn uitbehandeld ofzo, denk ik.

Maar goed! Blijven maar proberen vol rust en vertrouwen de toekomst tegemoet te zien, en blij te zijn met welke uitkomst dan ook (yeah right).

Meiden zet m op he!!!!

Fijne zondag en veel liefs Megan

Geplaatst

Oh Megan, zo herkenbaar wat je schrijft. Na deze tp hebben wij nog 2 cryo's en dan is het bij ons ook over....

Veel sterkte meis met de killing, laatste, wachtdagen. Ik hoop dat je wens mag uitkomen.

Liefs, Donna

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ik merk dat ik deze keer heel relaxed in onze poging sta zwanger te worden. Daarom schrijf ik ook niet echt actief mee. Ik lees wel al jullie verhalen. Zooooo herkenbaar van een tijdje terug. Mijn duimen draaien voor jullie.

@Megan, onze dochter is nu 15,5 maanden.

Geplaatst

Pgd: Klopt idd was zelfde dag alleen wij zitten in maasstad / terugplaatsing in emc. Zitten er nog meer meiden daar?

Ilse: Wat goed dat het meeviel! En mooi aantal hoor, duimen voor mooie embryootje!! Neem lekker je rust en laat je maar lekker verwennen.

Inge: Joehooe emmy zit erin, lekker blijven plakken hoor bij mama : ). Heb precies hetzelfde ben nu ook al te verslingerd aan onze emmy die mag er niet uit hoor!

Tascha: Moet gewoon goedkomen morgen, wel iets laten weten hoor!

Kim: Hoe was het vandaag? Heb je al een punctie datum?

Belladonna: Heerlijk dat je gewoon bent gegaan, plezier maken helpt denk ik het beste tegen deze ellendeeeee

Megan: Wat een opmerking johh, net of het ook een leuk uitje is ofzo. Getverdemme daar zou ik echt pislink om worden. Maar ja sommige mensen hebben gewoon echt geen idee!! Gelukkig maar voor hun! Hoop gewoon dat het deze keer allemaal goed komt voor je.

Noordwijk was heerlijk, het weer viel ook nog wel mee. Lekker gewandeld langs het strand, beetje gewinkeld, lekker gegeten en geluierd. Kom maar op met die laatste wachtweek!

Zo naar een kinderverjaardag en heb wel behoorlijk hoofdpijn nu maar goed wel weeer afleiding. Elke dag zeg ik een paar x in mezelf ik ben zwanger, hahaha. Heb echt het idee dat het zal helpen. Hoop het echt van harte. Wat ik voel: borsten zijn groter, buik opgeblazen vooral sávonds en vanmorgen heb ik in de auto geslapen terwijl ik net 2 uur wakker was.... Maar heb het idee dat het ook wel een beetje tussen mijn oren zit. Iedereen succes weer deze nieuwe week van metingen/puncties en wachten....

Geplaatst

@ all: vanmorgen geweest voor de 2e FM. Totaal 16 follikels, 4> 14mm, 7>11mm en de andere wat kleiner. Dinsdag weer terug voor een echo en als de 4 grootste dan boven de 18mm zijn is donderdag de punctie of misschien vrijdag. Spannend allemaal dus.

Allemaal succes met het spuiten, wachten en de verder behandeling natuurlijk.

Geplaatst

2 augustus Kim (deca)

3 augustus Esma (deca)

7 augustus Shirley (deca+gonal-f)

8 augustus Liesjuh (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

12 augustus Inge35 (Gonal-f)

15 augustus Ilse (deca)

19 augustus Bloempje 80 (deca) - ja -beschikbaar 3 & 10 september (voorkeur omg Den Bosch)

21 augustus Hoopvol1976 (deca)

22 augustus Liesjuh (menopur)

23 augustus Joekie (deca)

:icon_sunny: Uitgangsecho's :icon_sunny:

11 augustus Liesjuh

16 augustus Ilse

18 augustus otjes

18 augustus Esma

19 augustus Kim (+ start gonal-F)

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Mare (cryo poging)

16 augustus Shirley (icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Belladonna (cryo poging)

19 augustus Inge

22 augustus Tasch (cryo poging)

23 en 24 augustus Ilse

28 augustus Esma (3e FM)

29 augustus Natasja

30 augustus Kim (3e FM bij 1e ICSI)

31 augustus Liesje

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

20 augustus Megan (2 embryo's..hopelijk!!)

22 augustus Shirley (1 embryo)

26 augustus. 2 cryos. Ymkeh GEEN TP

27 augustus Inge35 (1 embryo)

29 augustus Tascha (hopelijk 2 cryo's)

30 augustus Ilse (2 embryo's?)

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986 (1 5 cellige cryo)

5 september Shirley

7 september Belladona

11 september Inge35

13 september Ilse

Geplaatst

Ha megan, wat ongelofelijk spannend voor jullie.. Je zei al eerder dat woensdag donderdag helemaal spannende dagen zijn toch? Man, ik hoop zo dat jullie laatste poging mag slagen.. Wat definitief is dat dan..

Wij hebben het er ook wel over, wat als.. En reizen staat bij ons dan ook bovenaan. Maar toch lijkt het me heel wat als je er zo voor staat! Lieve megan, mijn duimen gaan nog even een tandje harder voor je!!

Vreselijk van die onbenullige vriendinnen die niet door hebben wat ze zeggen. Ik geloof dat we wel een top tien kunnen maken van wat onnozele vriendinnen zeggen. Ik zat eens met een groepje meiden aan tafel.. Allemaal net hun tweede gekregen en wij in de iui.. Hadden we het net over gehad.. Vraagt er eentje of er bij zijn die voor de derde zouden gaan, allemaal niet, zegt ze "nou, dan zijn wel dus allemaal klaar " ... Die past er ook wel in hè! Grrr..

Nog meer?

Geplaatst

Eentje van mijn schoonmoeder...

Die was al 2 keer oma en mijn moeder niet, zegt ze: Ja, ik kan me wel voorstellen dat je moeder meer meeleeft dan ik, want als je eenmaal al oma bent is het toch minder bijzonder!

Geplaatst

Oooohhh Ilse die is ook erg!!

Kom op meiden; wie nog meer van die onbenullige? Laten we er eens (zuur) hard om lachen wat voor nonsens mensen kunnen zeggen!

X

Geplaatst

Oooh ja ilse die is ook echt erg zeg, wat lullig voor je man/vriend!!

Inge die hoort er zeker bij, ooohhh... Alsof je gehandicapt bent en niet meer meetelt, daar hebben veel mensen ook een handje van.

For the record wil ik er wel bijzeggen dat ik snap dat je het als omgeving moeilijk goed kan doen en dat ik ook niet altijd de begripvolste ben (bijv voor vriendinnen die bv in je huiskamer willen geven. ...

haha )

bye girls

Geplaatst

Ja de omgeving kan het inderdaad moeilijk goed doen.. Dan vraagt niemand er naar, dan vragen ze het op een moment dat ik het niet wil. Ik leg nu maar aan vriendinnnen uit dat als ik het nonchalant wegwuif..( Dus op hun vraag; ING hoe gaat het net alles in het ZH? Ik antwoord oh goed hoor, alles ok..) dat ike r dan gewoon even geen zin in heb.

Meestal omdat we dan ergens zijn waar ik helemaal geen zin heb om heel hard in huilen uit te barsten. Maar er hoeft dan maar iemand door te vragen en ik breek hoor. (meestal lukt mijn zusje dat)

Probeer dus wel mijn gebruiksaanwijzing door te geven. Sommigen zijn ook wat te voorzichtig. Durven dan niet te vertellen dat het soms helemaal geen roze wolk is.. (lijkt mij ook niet) een vriendin spande de kroon. Die was alleen maar bij me aan het huilen dat ze zo dik was en dat zo moeilijk vond.. En verdorie, laat dat nou dezelfde zijn als de vorige opmerking. Daar kan ik dus geen zak mee en vond dat ook zo kwetsend! Nu heeft manlief me geleerd om dan gewoon te zeggen dat je dat een vervelende opmerking vind.. Lukt me alleen niet zo goed omdat ik bang ben dat ik dan moet huilen.. Slapjanus hè..

We kunnen er bijna een topic voor openen; top tien kwetsende opmerkingen!

@megan zeg je dan ook weleens ja als je nee bedoelt? Dus voeden in je huiskamer, jij zegt ja terwijl je eigenlijk op je onredelijkst wilt antwoorden?

X

Geplaatst

Vriendin van mijn schoonvader na drie mislukte ivfs zei op een feestje: ach, je kunt wel kekker blijven drinken, roken en nog meer verre reizen gaan maken. Sinds de dag van vandaag heb ik een hekel aan haar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden