Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

7 september Bloempje 80 (1e FM bij 2 IVF)

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

12 september Joekie (1e FM)

14 september Joekie (2e FM)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

2 september Esma

4 september Kim (1e ICSI --> 1e TP)

5 september Otjes

8 september Liminous

9 september Liesjuh

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986 (1 5 cellige cryo)

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

12 september Iza

13 september Ilse

16 september Esma

16 september Linda1978

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

19 september Liminous

22 september Liesjuh

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden, heb niet veel tijd om te tikken. Lees wel altijd mee. Heb afgelopen maandag 5 september tp gehad van een achtcellig embryo. We horen nog of er cryo's zijn. Vrijdag over een week testen. Ik gebruik geen bolletjes, maar spuit op dag 2, 4, 6, 8 en 10 1500 Pregnyl (dag 0 is dag van de punctie) Verder slik ik Gravitamon en neem 1 aspirine 100 per dag.

Geplaatst

liminous, ja bij de operatie zei de chirurg ook dat mn eileider verkleefd was aan de darmen en buikwand, dus die was sowieso niet goed, maar ze zei ook dat t embryotje een afwijking kon hebben gehad waardoor doe niet ''wist'' dat ie naar de baarmoeder moest.... ze zei dat de andere eileider er bij de operatie mooi slank uitzag, en heb vorige maan een hsg gehad (damn wat een pijn) en hij was goedgekeurd .. dat geeft de mens moed:)

blij te horenvan jullie dat t normaal is om nog wat pijn te hebben vd punctie

jolanda hoe is t nu bloed je nog?

Iza welkom op t bankje

otjes super meis, succes met wachten hihi

Geplaatst

Ik breek even in op dit topic..... Lees de laatste tijd geregeld mee omdat ik zelf binnenkort onze laatste cryo (uit 1ste ICSI) wil laten terugplaatsen.... Ik wil iedereen op dit wachtbankje heeeeeeel veeeeeeeel succes wensen...... Op naar een groen bankje deze maand !!

Lfs vlinder

Geplaatst

Hallo

Hier nog steeds geen verandering! Soms lijkt het bloeden minder en dan ineens weer meer! Heb geen tekenen van buikpijn meer. Maar vind het oh zo super spannend! En vooral omdat het de vorige x in dec jan ook zo was.....!!!!! Maar toen was ik heel heftig ongesteld geweest en bleek im toch zwanger wat een miskraam werd. Nu weet ik niet wat ik ervan moet denken. Ik was al onzeker en nu nog meer....

Morgen ga ik weer een testje wagen. Heb er vandaag nog 1 van mijn zus gekregen Etos merk dus die ga ik eerst opmaken en dan morgen andere halen.

Ben sinds een paar uurtjes kotsmisselijk.....goed teken?? Ik hoop het zo.....

Geplaatst

Ik heb trouwens op zondag 21 aug 5000eh pregnyl gespoten! En heb her en der gelezen dat dat na 17 dagen al lang uit je lichaam moet zijn.

Zou het kunnen dat er 1 afstoot en je dan daar een bloedung van krijgt?

Heeft iemand hier ervaring mee???

Geplaatst

@Jolanda, kan me zo voorstellen hoe jij je nu voelt... een heen en weer geslinger van emoties! Een lichte streep is toch een streep denk ik dan... Ben je als je ongesteld moet worden ook misselijk of alleen nu? Dan kan het een goed teken zijn.... hoop het zo voor je!!! Ik weet niet hoeveel je er teruggeplaatst hebt gekregen, maar anders kan het ook nog zijn dat je lichaam er 1 afstoot en de ander niet... Volgens mij maak ik je nu nog twijfelachtiger, niet de bedoeling hoor, maar leef zo met je mee, sterkte en succes!!!

@Neel, succes met de punctie morgen, hopelijk gaat het dit keer beter!

@Linda en Iza, welkom op dit bankje en heel veel succes!

@Alle wachtenden, hoe is het met jullie, kunnen jullie het nog volhouden of gaan jullie eerder testen?

Geplaatst

Hoi Jolanda,

Armanda uit het uitgerekend in dec topic heeft heel lang bloedverlies gehad maar is inmiddels al lang over de helft van haar zwangerschap!!

Pregnyl is na 10 dagen uit je bloed. Staat ook in de bijsluiter.

Een felicitatie kun je krijgen!!! Bij deze!

Natuurlijk is het nu heel spannend de aankomende weken maar zonder deze stap is er ook geen volgende.

Liefs

Noor

Geplaatst

@Liesjuh Ik ben nooit misselijk dus ook niet voordat ik ongesteld moet worden.

De emoties slingeren hier door het huis.

Ik heb er 2 teruggeplaatst gekregen. En mijn zus had hetzelfde...ook 2 teruggeplaatst toen der tijd en verschillende keren bloedverlies gehad en toch nog zwanger en daar is een gezonde zoon uitgekomen. Maar omdat ik het al een keer zo heb meegemaakt ben je zo bang voor herhaling!

Het ergste is die onzekerheid dat sloopt je je wil zo graag duidelijkheid maar dat geld voor iedereen hier!

Verder iedereen succes en sterkte!

Voel me te moe om overal op te reageren nu!

Geplaatst

@Liesjuh Ja daar twijfel ik dus over, eerder testen of niet. Dit is mijn eerste keer dus heb geen ervaring. Lees hier wel dat dat mensen dat doen. Weet niet of ik durf, vind t zooo eng, ben zo bang dat t neg is..

Wat ik zo moeilijk vind aan t wachten is dat je jezelf helemaal gek maakt. Zo heb ik sinds gisterochtend pijn in mijn onderbuik, menstruatieachtige pijn, maar veel lager en toch ook anders. Eigenlijk achter mijn schaambeen en een beetje uitlopend naar de linkerkant richting mijn lies. 'Scherpere' pijn als menstruatie pijn, dat noem ik 'zware' pijn. Natuurlijk direct superbang dat ik ongi ga worden, maar ik heb nooit last gehad van menstruatie de dagen voor het doorbrak. Mijn cyclus is altijd heel regelmatig geweest, nooit van te voren pijn, altijd snachts begonnen en dan alleen dag 1 last ervan. Maar wel vannacht vanaf 02:30 wakker gelegen omdat ik zo verdrietig en bang was ongi te worden en dat alles mislukt was..Vandaag is de pijn aan t eind van de dag wel veel minder geworden

Ik heb ook vanaf dag 2 na de tp enorme pijn in mijn borsten gekregen, dat is nu ook veel minder geworden. Zou dat door de pregnyl kunnen komen? Ben zo bang dat ik toen wel zwanger was en nu niet meer ofzo... Aaah, ik ben zo'n beginneling hehe

Ik huil ook ongeveer 2 keer per dag, bij t minste of geringste, wil t ook niet 'ophouden', t moet er gewoon uit.. is dat normaal bij deze behandeling?

vragen, vragen, vragen :)

Geplaatst

@Jolanda, spannend, spannend, morgenvroeg weer een testje? Succes!

@Jamilla, pijn in je borsten kan komen van de utrogestan, weet niet of je dat gebruikt? Huilen hoort erbij, het is gewoon een emotionele achtbaan waar je nu in zit, laat je tranen lekker lopen, lucht alleen maar op! Zelf heb ik bij mijn 1e IVF ook eerder getest en tesste eerst negatief, terwijl het op de echte testdag wel positief was! Het kan dus ook tegen je werken, veel verdriet om de negatieve test, terwijl ik uiteindelijk wel zwanger was! Je moet doen waar jij je goed bij voelt, succes!

Geplaatst

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

7 september Bloempje 80 (1e FM bij 2 IVF)

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

12 september Joekie (1e FM)

14 september Joekie (2e FM)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

2 september Esma

4 september Kim (1e ICSI --> 1e TP)

5 september Otjes

8 september Liminous

9 september Liesjuh

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986 (1 5 cellige cryo)

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

12 september Iza

13 september Ilse

16 september Esma

16 september Linda1978

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

19 september Liminous

22 september Liesjuh

Geplaatst

@ jolanda, ik heb een kennis die destijds er ook 2 teruggeplaatst kreeg, en toen werd ze ongi dacht ze dus en was daarna mooi nog zwanger van 1.... Wil je geen valse hoop geven, maar waar zouden e zonder hoop zijn?

Jamilla, ik had ook afgelopen jaar vreselijlke huilbuien, zo erg en zo lang en echt bij iedereen of als mn hondje lief keek, of er bij gtst hihi heel herkenbaar

ff kort maar ben aan t typen, gaat niet zo lekker hihi

x

Geplaatst
oh en otjes, neem je die aspirine op eigen initiatief? of dokers voorschrijving?

Staat iets over op de site van het VUmc bij ivf en dan bij onderzoek oid.

Aspirine maakt je bloed dunner. Weet niet of het daardoor kwam, maar bij mijn enige cryo van de derde ivf is onze dochter 'blijven plakken'

Geplaatst

hallo meiden, gisteren er even uit gelegen en wat gebeurt er veel. Heel veel sterkte meiden. Ik heb volg week dinsdag een FM meting en zou denk ik andere halve week later, eind september ergens een eventuele tp zijn van cryos, maar na vorige keer dat het fout ging, hoop ik er niet echt op. Daarna lekker op vakantie. Ik zag wel een hele hoop tips:klopt het dat:

elke dag aspirine

warme sokken

cranberry of frambozensap?

Misschien een ideetje om alle goede tips op een rijte te zetten, dan ga ik naar de supermarkt ;)

Geplaatst

Vanacht is het bloedverlies veel heftiger geworden! Maar toch een duidelijkere positieve test vanmorgen.

Tjee wat een onzekerheid...zou het dan hetzelfde gaan als de vorige keer?

Heb geen buikpijn terwijl ik dat bij elke menstruatie heb.

Heb het zkh gebeld en die zeggen afwachten....ja dat wist ik ook nog wel. Wachten tot het bloedverlies weg is en dan 5 dagen daarna opnieuw testen..je dacht toch niet dat ik zolang kon wachten...

Waarom kan het niet eens een keer gewoon goed gaan?

Geplaatst

Jeee... wat spannend! Als de test positief is moet je toch zwanger zijn lijkt me.... maar kan me voorstellen dat je ivm bloedverlies terughoudend bent. Wens je heel veel sterkte in deze lange slopende dagen!

Geplaatst

Jolanda, wat maak je het spannend!

Kan me je onzekerheid goed voorstellen.

Ik denk dat er eentje weg is, en de andere is blijven plakken!

duimduimduim voor je! 5 dagen geduld hebben, dat is veel!

o trouwens, ik heb geen granaatappelsap en frambozensap gedronken,

dat is samen 1 smaakje van healthy people.

Geplaatst

Spannend liminous!!

Heb je al wat vernomen?

En loesie, ik hoop dat het gewoon door gaat Vanmiddag!! Veel succes!!!

Het spuiten hier gaat goed. Alleen de deca ben ik zat. Die doet steeds meer zeer lijkt het wel...De puregon heb ik geen last van.

Geplaatst

Wat spannend Jolanda, ik duim voor je!!

Moet even mijn eitje kwijt, kleine terugval :). Ik ben aan het werken en vandaag gaat me dat niet zo goed af, en ineens popt er een mail op, joepie!!ik word papa, zo onwerkelijk en allemaal zo snel.........pff, dan weer even denk ik auw en voel me dan uit het veld geslagen. ik vecht ertegen want wil juist na afgelopen weekend nie tmeer die kant op, maar even beklemd het mij... moestik even kwijt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden